C какво масло карате фордовете си?

Започната от Alexi, 04 Октомври 2011 14:58:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

moni74

#240
Днес ми вкараха супер неотразима оферта от Мотобул и утре слагам Castrol 5w30 с филтри, които били за оригиналното вграждане /обаче им забравих марката, започваха с К..../ Като сложа и Цимерман дисковете с накладки Pagid ще пиша как се държат.
CASTROL MAGNATEC Professional A1 5W30 - на колко пробег се сменя? Отново ли на 10к?


----------------------------


Bobi


whaaazp

Принципно в други държави го дават между 15/20 някъде да се сменя...

От Мотобул казват че спокойно в БГ може да се кара до 15 000, ако не е минало година. Препоръчителна смяна около 13 000.

Alexi

Магнатека не е особено висок клас масло ( надявам се да е по добре от Формулата ,че и моето пътува насам ) ,според мен 15к е максимума и за 2те

escobar

Какво значи в България, в чужбина - все пак не сме екстремно горещ или студен климат. Ако една кола се кара предимно извънградско и производителят го препоръчва 20, не ми се струва много.
Ако се кара студена-студена и само градско, колата 20000 може да ги навърта и 4-5 години тия километри.
Имам жив пример за такъв автомобил и колко много се преебава... 4 километра до работа и обратно. Никога извънградско.

whaaazp

Вземат на предвид главно качествата на горивата с които караме. ;)

tracker

Здравейте колеги,
тия дни си сменях маслото в МП и оттам ми заявиха че за бензинките вече се ползвало само 5W20 (в случая беше на Castrol Magnatec). Има ли някой от вас с впечатления от такова масло. Досега съм карал само с 5W30 на ford formula.

Alexi

малко се оливат с тия вискозитети .. гледам ,че само най новите мотори измислени след 2010 ги дават понякога с 5в20

Pyrhel

Сипвай си евтинката Форд Формула и да не ти дреме. Кастрола е доста по-скъп...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ForeverFord

Днес сменихме маслото на Мондеото и на нас ни направи впечатление че са сложили 5в20.Надявам се да нямаме проблеми.
Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)


Bobi

#250
Голяма излагация са Yacco... Днес си направих труда да разгледам всичките им масла - еми те вече нямат нито една пълна синтетика бе, бате! Всичкото им масълце е хидрокрак. Баси , преди имаха поне няколко пълни синтетики... 

TourneoRS

Защото никой не  ги купува тия пълни синтетики , то и смисъла им се загуби във времето - масла и добавки бол .
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

dimkaraganchev

#252
Цитат на: Bobi в 01 Юли 2013 21:10:20
Голяма излагация са Yacco... Днес си направих труда да разгледам всичките им масла - еми те вече нямат нито една пълна синтетика бе, бате! Всичкото им масълце е хидрокрак. Баси идиотите, преди имаха поне няколко пълни синтетики... 
То пък на Мото-Пфое да не би да са пълна синтетика? А хубавото на Yacco е, че нямат ментета, за разлика от много други. А иначе, си имат и 100 % синтетика:


Backstage

Колеги някой би ли споделил разликата между Ford formula plus и Ford formula F?
че нищо не намирам....

Pyrhel

Formula Plus не е ли новото име на Foruma E? (blush)
Ако е така - Формула Е/Плюс е полу-синтетика, F е пълна.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Backstage

че на мен ква синтетика ми требва тогаз?  :D

Pyrhel

Днеска чух как един от едната си кола като източи маслото го сипва на другата, по-старата... Та, имам събрани 30тина литра масло и се таркалят в мазето за студените дни (rofl) Хаха, ама искам колкото дам, толкова и да донапълня тубите (rofl)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Backstage

ауууу този сайт ми препоръчва това
че и пълна синтетика  баууу

Чебурашка

Цитат на: Pyrhel в 03 Юли 2013 00:32:02
Днеска чух как един от едната си кола като източи маслото го сипва на другата, по-старата... Та, имам събрани 30тина литра масло и се таркалят в мазето за студените дни (rofl) Хаха, ама искам колкото дам, толкова и да донапълня тубите (rofl)
Пууу,що не съм се сетил,как можах да наливам на сеата ново масло :'(

Pyrhel

Единственото по-евтино (и брандирано с някаква марка), което съм виждал е Опелския GM. :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


whaaazp

Мале, колко ново масло съм изхвърлил... :))

Alexi

Formula F не е пълна синтетика не гледайте какво пише на тубата.. HC e ,както впрочем и доста по скъпото Castrol Edge

Marlboro

Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Alexi

както и преди е писано гледат се спецификациите които е дал производителя и това се налива - от много умуване кое какво е защо така пише а не е - файда няма :)

Bobi

#264
В този пост ще се опитам да споделя с вас как се опитват да ни правят на будали и ни пробутват масло, произведено по хидрокрк технология за пълна синтетика... Не че хидрокрек маслата са кофти и не стават, даже според API нямат почти никаква разлика с пълните синтетики, но лично аз не понасям, когато ме правят на идиот...

Да започнем с това какво е хидрокрек.  Хидрокрекинга е химичен процес при който съставките на минералното масло се модифицират тотално с цел да се подобрят качествата им. С две думи, това са минерални масла, макар и с по-добри качества от обикновените минерални. Чрез хидрокрек производителите постигат свойства, каквито до скоро бяха възможни само с напълно синтетични масла.

Пълната синтетика  се получава от най-чистия продукт на фракционирането на петрола - газта (пропан и бутан). Чрез синтез, от газта се получават полиалфаолифини (Polyalphaolifins или ПАО), които са основата съставка по която едно синтетично масло се различава от минерално.
ПАО подобряват значително вискозитета при различни температурни режими. Също така ПАО са химически по-стабилни от съставките на минералното масло и са по-малко склонни да образуват агресивни разпадни продукти.
С прости думи, синтетичните масла са създадени да си вършат работата, без да носят ненужните или дори вредни качества на минералните масла. Също така е възможно постигане на качества, които са непостижими с минералните масла.

Всичко това се знае, не е нещо ново, но преди няколко дни попаднах на тема в немски форум и научих нещо, което не знаех и е смущаващо. Та, приятели, оказва се, че единствено в Германия има закон, според който производителите са длъжни да надписват на етикета по каква технология е произведено едно масло! Във всички други страни няма такова изискване и производителите спокойно си надписват хидрокрек маслата като пълни синтетики. Дори гиганти като Кастрл, Мотул и Мобил... Не стига, че ни лъжат, ами не подлежат и на никаква правна отговорност, ако някой повдигне въпрос. Единствено маслата, които са произведени за немския пазар и са с немски етикет съдържат истинската информация! Нито едно масло с английски етикет не съдържа това, защото с този етикет дадено масло е предназначено за международния пазар ( без Германия)...

Нека поговорим с малко факти.. Да вземем за пример яката синтетика на Castrol Magnatec 5w30.

Снимката е взета от сайта на Opieoils ( официален представител на Кастрол за Великобритания). На снимката виждаме, че според етикета това масло е пъна синтетика.



На долната снимка виждаме същото масло, но предназначено за немския пазар и с немски етикет. Какво се оказва? Всъщност това масло е хидрокрек (виж надписа HC-Synthese)!



Продължаваме с още примери...

Масло Mobil Super 3000 5w30, предназначено за международния пазар:



Същото масло, предназначено за немския пазар и с немски етикет:



Мога да продължа до утре, но мисля, че е достатъчно. Ето как да се ориентирате по етикета на немските масла:

VOLLSYNTESE - пълна синтетика
HC-Synthese - хидрокрак
Mit HC-Synthese - полусинтетично

Alexi

тук е добре да добавиш и откъде идва тая разлика ,че в Германия има закон който забранява хидрокрек масла да се обозначават като пълни синтетики .. той магнатека е средна работа но доста по скъпия Edge също е HC

hotblooded

 А как можеш да си 100% сигурен че в тубата има това което пише на етикета :)

Bobi

#267
Аз просто споделям какво намерих. Слабо ме засяга кой какво масло ще слага или как ще си троши колата. Харесвам интелигентните спорове, а не остроумните такива. :)


Alexi

Цитат на: hotblooded в 04 Юли 2013 00:04:28
А как можеш да си 100% сигурен че в тубата има това което пише на етикета :)
ами просто пазарувам от големи европейски дилъри а не от БГ :) и цените са много по ниски .. Кастрол А1 го взех по 18 паунда

hotblooded

Цитат на: Bobi в 04 Юли 2013 00:23:06
Аз просто споделям какво намерих. Слабо ме засяга кой какво масло ще слага или как ще си троши колата. Харесвам интелигентните спорове, а не остроумните такива. :)
Боби, мисълта ми беше че разликите HC и синтез моторни масла реално са толкова малки че могат да се хванат единствено в спец. лаборатория. По-погрешка е наливано 10W40 вместо 5w40 на мотор който му даваха 20 к пробег от смяна до смяна и си изкара смяната без грешка.
Колкото до HC- маслата - поради наляганията и температурите при процеса хидрокрекинг (впрочем действащите инсталации за хидрокрекинг по света са 6, в България се строи 7мата) маслените фракции (отпадъка от процеса) слабо се различават от синтезираните масла. А отвеждането на частиците от износването, разпенването, сярното съдържание, запазването на свойствата на маслото дълго време (като календар или пробег), температурното "поведение" - това са неща които се задават от прибваките. Това което излиза от нефтопреработката са базови масла, които минават допълителни обратботки и получават прибваки  за да станат търговските продукти които купуваме.
  Дали Кастрол-а 5w30 магнатек е HC или синтез - не трябва да ни притеснява - нищо няма да се случи на мотора, или ако се случи то ще е защото не сменяме на време, не ползваме качествени филтри, или си мислим че наливаме Кастрол, а то в тубата е М 10 Д (примерно). За мен по-големия проблем е дали маслото в тубата е от класа и всикозитета които пише на тубата.... Вероятността да те прекарат реномирани търговци в бели държави е малка, но все пак я има. Колкото до родните.... ми каквото и да кажем ще е малко, но все пак имаме и почтени търговци.