C какво масло карате фордовете си?

Започната от Alexi, 04 Октомври 2011 14:58:56

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

petergeorgiev

Здравейте ,притежавам форд фокус 1.8 i 2000г.С какво масло е най добре да се кара този модел.
Знам за ,това че завода производител предписва 5W30.Колата е на реални 125000.Моля за преки впечатлиния и опит от колеги с бензинови фокуси.


Pyrhel

Както и друг път е писано - километрите нямат значение за вискозитета на маслото. Слагай това, което й е предписано :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ffmk1l

Аз сипвам 10W40, според мен километрите имат значение, едва ли двигателя има компресията на нов.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

amplified

То не е толкова сложно да се измери компресията :)

whaaazp

Не че е гаранция, че като компресията е добра няма да гори масло от маслените сегменти...

Моя до момента съм го карал само с 5W30, доливам около 500мл от смяна до смяна. Сменям MAX на 12000km.

Пробвах с Formula от NGT предишната смяна... В момента пак съм си с Castrol Magnatec Prof..

Pyrhel

Като няма компресия е нужен ремонт, а не гъсто масло, то няма да вдигне компресията :) Радко какво направи - гореше масло, доливаше, гореше масло, накрая тури нови гумички и спря да гори. Хората се радват, че като турят по-гъсто масло и спира да го гори толкова... А смазването отива на майната си :(
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

petrov_belota

Ще помоля някой за съвет какво масло да капна на:
Фокус 99` 100к.с, 1.6 и се движи на газ-бензин ?
Моля да ми цитирате поста, за да разбера, че на мен отговаряте а не пишете в темата ^^

whaaazp

Цитат на: petrov_belota в 21 Май 2013 15:51:43
Ще помоля някой за съвет какво масло да капна на:
Фокус 99` 100к.с, 1.6 и се движи на газ-бензин ?
Моля да ми цитирате поста, за да разбера, че на мен отговаряте а не пишете в темата ^^
. 5W30

petergeorgiev

Колеги в последно време много прочетох относно маслата специално зо форд Фокус 1.8 i
Ще прикача два текста.Единия е отговор на мое запитване до Мото пфое Пловдив, а другото е съветник на Castrol  за избор на техни течности за различните системи на форд фокус МК-1 бензин
Съветника на Кастрол е на немски но става ясно че се говори за масло :Castrol Magnatec 5W-30 A1
и смяна на 20000 км.



Производителят препоръчва и одобрява използването  на течностите влагани във вашият автомобил в съответствие с тези препоръки и одобрения маслото,което се препоръчва за двигателят ви може да бъде синтетично с вискозитет  SAE 5W/30 : 5W/40 или полусинтетично с вискозитет 10W/40.Като тези масла трябва да отговарят на посочените спецификации по съответните стандарти за определяне на качествата на маслата API SH/EC, ACEA A2/B2 or ACEA A3/B3.

Марката която се използва в оторизираните сервизи на Форд е CASTROL  всички марки които произвеждат масло с посочените горе характеристики.
Минералното масло не се препоръчва от производителя поради това,че то не отговаря на спецификацията на мотора и маслената му система,което може да доведе до нежелани отлагания по маслените магистрали и триещи повърхности,което пък от своя страна да доведе до преждевременното дефектиране на мотора.
От друга страна свойствата на минералните масла се запазват за доста по-кратък период на експлоатация от полусинтетичните и синтетичните масла,което налага по-честата им смяна на не повече от 10 000 км.Във връзка с това посочените по-горе масла дават възможност за смяна  до 20 000 км,като през целият пробег запазват своите свойства.
След 1998 година производтсвото на двигатели с вътрешно горене преминава в нова фаза при което се гарантира висока точност на изработка,олекотяване на конструкцията,подобряване на работата на триещите двойки,което налага и използването на висококачествени смазочни материали с което се постига по-дълъг живот на агрегата ,снижаване на разхода на гориво,намаляване на токсичните газове.
 
Поздрави!
 
инж.Йордан Славчев
Сервизен майстор
MOTO PFOHE ПЛОВДИВ
Ford/Volvo/Jaguar/Land Rover
т. +359 32 606 670  +359 32 606 670 БЕЗПЛАТНО   
ф.+359 32 606 666  +359 32 606 666 БЕЗПЛАТНО   
Y.slavchev@motopfohe.bg
           
       
      
Kategorie    : Pkw
Marke    : Ford EU
Modell    : Focus MK I (1998 - 2005)
Typ    : Focus 1.8i 16V (1998 - 2004)
      

Alle komprimieren   Alles anzeigen       


   Motor Zetec E    

Füllmenge   : Filterkapazität 0,5 Liter
Füllmenge   : Füllmenge (gesamt) 4,25 Liter

Einsatz   : Normal
Intervalle   : Wechseln 20000 km / 12 Monate
Produkte       : Castrol Magnatec 5W-30 A1


   Schalttransaxle iB5 5/1    

Füllmenge   : Füllmenge (gesamt) 2,8 Liter

Einsatz   : Normal
Intervalle   : Prüfen 20000 km / 12 Monate
Produkte       : Castrol Syntrans FE 75W

       : Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90


   Hydrauliksystem Bremsen    

Einsatz   : Normal
Intervalle   : Wechseln 24 Monate
Produkte       : Castrol React Performance DOT4

       : Castrol Brake Fluid DOT4


   Servolenkung    

Füllmenge   : Füllmenge (gesamt) 0,8 Liter

Einsatz   : Normal
Intervalle   : Prüfen 20000 km / 12 Monate
Produkte       : Castrol Transmax DEX III Multivehicle


   Kühlsystem, orangenfarbig    

Füllmenge   : Füllmenge (gesamt) 5,75 Liter

Einsatz   : Normal
Intervalle   : Prüfen 1 Monate
Intervalle   : Wechseln 120 Monate
Produkte       : Castrol Radicool SF

Надявам се да съм бил полезен.Поздрави на всички






Alexi

ми аз казах 10в40 за бензинови мотори особено преди 2000г но ме заклеймиха нещо :)


petergeorgiev

Да става ,но синтетичното е по-добър вариант например castrol magnatek 5W40  А 1 .Особенно за спортно каране.

Backstage

Цитат на: Alexi в 21 Май 2013 16:43:50
ми аз казах 10в40 за бензинови мотори особено преди 2000г но ме заклеймиха нещо :)
е нали нямало значение годините, а какво предписва производиделя....според него трябва да слагам 5/30, а според годините 10/40...последно кво да сипвам..... :D

Dmitarcho

Ръца Пръца

VENTCI


Bobi

#224
В Аутоинс има промоция на Mobil Super 3000 FE 5w30 . 59 лв за 4 литра.



Попаднах на един доста хубав коментра относно маслата. Цитирам го дословно:

"Колега YACCO-BG определено A3/B4 не е най-простия и елементарен стандарт на ACEA. Най-простия е A1/B1 и той точно е този на който отговарят маслата 913 A/B на форд и определено те са с понижен HTHS около 3.00 и е въведен 1996г., с допълнителни корекции през годините. Следващия най-разпространен на форд стандарт 913C отговаря приблизително на А5/В5 и отново е с понижен HTHS вискозитет.
Също така не е вярно, че новотехнологичните масла са с нисък HTHS и понеже искаш факти те са следните:
1. VW/AUDI/SEAT/SKODA - най-ново масло 504.00/507.00 - висок HTHS. Очаква се 508.00, но не се знае как ще е там.;
2. Mercedes - никога не са ползвали и допускали нисък HTHS, най-нови масла 229.51;
3. BMW - всички последни масла са с висок HTHS. Само и единствено веднъж са направили грешката да допуснат Longlife 01 FE с нисък HTHS и много бързо след това се отказват от него и може да се ползва само за определен модел.

Това че форд препоръчват масла с нисък HTHS не означава, че те са задължителни. Това означава, че тези двигатели могат да се движат достатъчно надежно с тези масла, но и това е относително, защото повечето производители се отказаха от нисък HTHS точно поради износване и греста която става в двигателя при полването им. Факти:
1. Напишете в Google "oil sludge" и гледайте картинки какво се получава от нисък HTHS и масло 5w-30;
2. VW/AUDI/SEAT/SKODA - всички прилагани лонглайф масла, с изключение на цитираното 504/507 и 503.01 (за него после) са с нисък HTHS - е отказаха се от тях след няколко хиляди заминали турбини и тн.;
3. VW/AUDI/SEAT/SKODA - ако не искаш лонглайф си караш с 502.00 с висок HTHS и на двигателя му е по добре (нищо, че производителя препоръчва два вида масла и то много различни за един и същ двигател);
4. VW/AUDI/SEAT/SKODA - за бензиновите мотори и лонглайф се изисква масло със спецификация 503.00 (5w-30, нисък HTHS), но ако тези бензинови мотори са над 180 к.с. се изисква 503.01 (пак е 5w-30 ама с висок HTHS), защото другото не може да издържи на натоварването. И какво излиза двигателите с по-големи допуски с по-рядко масло, а тези, на които допуските им са в пъти по-малки с по-гъсто.
5. FORD Focus ST - двигателя е на Volvo и Volvo казва карайте с 5w-40 на моделите на които се монтира. Понеже Volvo е собственост на FORD те вземат двигателя слагат го във Focus и за да спазят политиката си казват - карайте с 5w-30 с нисък HTHS. (Двигателя на Focus RS, който е над 300 к.с. и е базиран на този на ST се кара само с 0W-40 с висок HTHS).

Всеки ще каже ами защо се прилагат тези масла тогава е отговора основно е:
1. Икономия на гориво;
2. По-ниски стойности на вредните газове;
3. Евентуално по добър старт на студено.
Факти - след като въвеждат 504/507 за всички двигатели от VW оставят само един на който не сменят препоръките - Лупо дизел което се твърди, че харчи 3л. нафта на 100. Е да постига такъв разход ама на стенд, а не в реални условия.

Твърдението, че само напомпани автомобили се карат с масла с висок HTHS е несъстоятелно, защото какво ще стане на двигател, който не не върха на сладоледа ако се кара с такова масло - нищо, ще си работи защото просто е по-добро (има само едно изключение и това е 10w-60, от което се нуждае само един двигател - M Power, за останалите наистина може да навреди). Какво следва от тази работа - че хипер супер дупер двигателите могат и изискват масло с висок HTHS и вискозитет доста по-различен от 5w-30, а двигателите на FORD не могат да се движат с него, защото такива са препоръките. Нека видим какво искат бегачките:
1. BMW М допуска само и единствено Castrol TWS 10w-60;
2. McLaren SLR - само и единствено Mobil 1 5w-50;
3. AMG мотори - първоначално зареждане и особена препоръка Mobil 1 0w-40;
4. Ferrari - 5w-40.

И сега каво излиза - няма никакъв проблем да си караш с друго масло което е качествено и не е ACEA A1/B1 или A5/B5 с нисък HTHS, нищо че от FORD препоръчват точно такива. А да за новите дизели препоръчват и C1, което е low SAPS масло отново с нисък HTHS вискозитет, ама дори и да се замени с C3, което е midSAPS и с висок HTHS пак нищо няма да стане - дори и на филтъра за твърди частици защото въпреки малко по-високото съдържание на сяра и форсфор неговата изпаряемост е доста по-малка."

Alexi

това е просто едно мнение във форум ,на "умник" който смята че производителя иска да си скапе двигателите за това препоръчва тънки масла .. първо маслата с един вискозитет ( в случая 5в30 ) слабо се отличават по параметъра HTHS ( това е плътност и течливост на маслото при 150°  ) ,отделно маслото не вдига толкова градуси никога .. и цитираните автомобили накрая са атмосферни високооборотни бензини - точно обратното на дизелите .. тънко масло е много по добре стига мотора да е проектиран за него ( всички съвременни мотори са ,а вече има мотори проектирани и за 0в20 ) то снижава разхода ( познайте защо ? защото триенето е по малко а като няма триене няма и износване ) улеснява студения старт и има по голям пробег .. на грес може да стане да ,както всяко масло ,защото производителите малко се увлякоха с пробезите с едно обслужване ,на някои коли е на 35к по книжка ..

moni74

CASTROL EDGE 5W30 5L - в момента може да се вземе на 75-85лв за 5л туба. Това масло би трябвало да е подходящо за мк3 tdci, но така ли е в действителност? С Formula F 5w30 за 11к пробег щеката е над средата на минимум/максимум.
Ако взема този Кастрол, мога ли да го сменям на 15-20к примерно? Все пак нали е по-качествено масло?


----------------------------

petermitkov

Една от причините при дизела да се избягва по-дълъг пробег с едно маслото е това че маслото се "цапа" т.е. пълни се със сажди от горивния процес на нафтата.
Дори и маслото да е топ синтетика и да е устойчиво на "прегаряне" от турбината, като се напълни със сажди от горенето си губи мазилните качества.
sapienti sat

Alexi

20к ми се виждат много ,но 15к не е проблем да го караш дори и Формулата .. Кастрол 5в30 има много модификации ,на спецификациите на форд отговаря Кастрол А1

moni74

Цитат на: petermitkov в 30 Май 2013 13:06:18
Една от причините при дизела да се избягва по-дълъг пробег с едно маслото е това че маслото се "цапа" т.е. пълни се със сажди от горивния процес на нафтата.
Дори и маслото да е топ синтетика и да е устойчиво на "прегаряне" от турбината, като се напълни със сажди от горенето си губи мазилните качества.

Не съм много убеден, защото никой производител на автомобил няма да даде препоръчителен пробег, ако не е 101% сигурен. Друг е въпроса, ако маслото се смени и не е препоръчваното.


----------------------------


Alexi

производителя дава също така и 250к пробег на автомобила ,и точно за толкова има печати в сервизната книжка .. а повечето коли отдавна са ги подминали ..

whaaazp

По спомен стандарта на Castrol A5 също отговаря на характеристиките на Форд.

petermitkov

sapienti sat

moni74

В Косер Кастрола е 170лв 5л туба! Дори с отстъпката ми пак ми идва нанагорно. Не ми е ясно как се постигат тези цени 75лв за такава туба. Освен да е менте, друго не се сещам.
Днес си поръчах отново Формула Ф, а филтри си взех от Косер - за 30лв и трите :)


----------------------------

amplified

С луди надценки на някои стоки, а на други не толкова... по английско излизат по около 60лв тубите... едва ли са ментаци :)

supertorr

Цитат на: moni74 в 31 Май 2013 18:43:01
, а филтри си взех от Косер - за 30лв и трите :)
кои три филтъра?

Alexi

Moni ти си много странен тип .. в другата ти тема си купуваш дискове за 100 лв ,а даваш за туба масло 170 .. замисли се кое е менте и кое оригинално .. в цяла Европа в онлайн магазините туба Кастрол е между 25 и 35 евра .. дали в БГ не е на тройна цена .. бас държа ,че и дисковете от 100 лв са на тройна цена !

moni74

Цитат на: supertorr в 31 Май 2013 19:14:52
кои три филтъра?

Без горивния. Все пак за толкова ги взимам с 30% отстъпка


----------------------------

moni74

Цитат на: Alexi в 31 Май 2013 19:17:59
Moni ти си много странен тип .. в другата ти тема си купуваш дискове за 100 лв ,а даваш за туба масло 170 .. замисли се кое е менте и кое оригинално .. в цяла Европа в онлайн магазините туба Кастрол е между 25 и 35 евра .. дали в БГ не е на тройна цена .. бас държа ,че и дисковете от 100 лв са на тройна цена !

Дисковете струват по 92лв на парче, нормална цена. На мен ми излизат по 63лв с отстъпката, която ползвам в този магазин. Цимерман, немски - гарнтира ми управителят. Ако ме лъже - значи лъже.
За туба масло не давам 170лв, защото не купувам Кастрол. А си взимам отново Формула Ф заради цената.


----------------------------

VENTCI

Косер продават масло Q8
На Ескорта преди и на Фокуса сега наливам от него -  5W40  Ексел Дизел синтетично.
Две туби по един лт. и една туба четири лт. -  66 лв.  ^-^  Масления филтър го вземам от друго място на около 14-15 лв. - Кнехт
При Косер филтрите основно са Филтрон - не че няма и други