C какво масло карате фордовете си?

Започната от Alexi, 04 Октомври 2011 14:58:56

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Alexi

нищо му няма просто трябва да се сменя редовно .. все пак е на 260к ко да му налее 0в30 ли :)


G_o_c_e_v

Цитат на: Bobi в 01 Декември 2013 20:08:06
10-40 е убийство за този мотор. Трябва да забравиш какво си сипвал на Тдди-то, че можеш да се изненадаш неприятно.

Аз не знам никой от вас, колко е наясно с маслата, така и Вие не сте на ясно, колко Аз съм на ясно с маслата така че без крайни изказвания.
ЦитатНо като изгориш, ще се научиш :)
Боби, убийството за този мотор ще е единствено ако не му налея масло.
TourneoRS - Ако излезе маргарин, да знаеш че имаш 50% от откритието ми и ще делим парите. Масла съм точил всякакви, но като това толкова рядко не съм виждал. Явно е от тези 5w30 0w30 или друга чорбичка, които ги сменят на по 20 000.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

TourneoRS

Ами те хората са го сметнали , както казваше Алекси .. 10 смени по 20 000 и колата  в Бг нов внос . Аз никога не съм гледал вискозитета на маслото като основен довод за купуване и използване . Всяко масло си има експлоатационнодиверфикационни /хубава дума ся я измислих  :D /свойства . С малко повече труд човек може да си ги намери , да сравни и да се убеди . Има 10в40 с по-добри показатели от "синтетично" 5в40 , както има и 10в40 което е по-зле от м10д . Карал съм кола на която лампата на маслото започваше да мига когато достигне 60 градуса антифриза , толкова беше зле . Слагах и м10д защото гореше /от турбината и прегрят двигател  / на 150 км градско около 1 литър масло . Е за над 3000 км , ръчкане - газ до дупка по баирите не можах да я съсипя , ама как пушеше .. не е истина .

Гоцев когато сменяш следващия път , кажи да идвам с франзелите   (rofl)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Иван Вълков

Цитат на: Alexi в 01 Декември 2013 20:29:31
нищо му няма просто трябва да се сменя редовно .. все пак е на 260к ко да му налее 0в30 ли :)

...километрите не са толкова показни.....мондето върви с 5W-40 и разлика има единствено зимата под -5 спрямо 10W-40

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

hotblooded

  Преди години случайно пробвах какво ще стане ако на мотор предназначен за масло 5/40 налея 10/40 (комънрейл - дизляк) - ми нищо не стана - изкара си 20 к до следващата смяна без оплаквания. 

ffmk1l

И аз не смея да сипя по-рядко, карам си с 10W40, не мисля, че вреди на мотора.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

petergeorgiev

Колеги колебаех се какво масло да сложа на фокуса тъй като в момента е с минерално 15W 40  и трябва да го махна час по-скоро.
Мислех да сложа кастрол Магнатек А 1 5W30 и  клас SM  ,но се отказах от него и си взех  Кастрол Магнатек 5W40  и клас SN.Колата е на 128000 реални не гори масло.

Bobi

Каквото и масло да му сложиш след 15w40 ще е 100 пъти по-добре. И аз реших да мина на 5w40, когато дойде време за смяна през пролетта.

petergeorgiev

Да колега новото ми масло е клас SN/последния въведен за бензинови мотори/  като имаш предвид ,че А1 Castrol 5W30  e клас SM/въведен 2004г/. Минералното ми го сложиха при обслужването Igat 15W40 ,.Не го гори изобщо  при изминати  4000 км.,но двигателя е много запазен и не искам да го съсипвам.Зимата почти не я карам и затова задържах с него досега.Ще видим как ще е с новото.

dimkaraganchev

Зимата въобще не я пали с това масло, защото двигателят няма да е вече толкова запазен. На твое място, веднага бих изхвърлил този боклук и бих налял 5W40.


deshi

Пффф Пумата я карах 5W30 на Q8
Fiestata e s Castrol
Capri-то беше с Castrol Edge , са с новото желязо мисля да мина на Yacco Galaxie 15W50
Грозен си кат` OHC  .....

mnchv

Здравейте, порпочетох темата малко назад и реших да се консултирам с вас. Карам Ford Fusion TDCI 68к.с. 2007 г. Купих го от предишния собственик това лято и му дойде време за смяна на маслото. В момента върви със синтетично масло Selenia 5W-40. Дали да му взема отново такова масло, или да заложа на същия вискозитет, но да сменя марката? Има ли други с такива двитетели тук? Така де, със сигурност трябва да има, какво ви е мнението за маслата за тези машини по-скоро? Благодаря : )  ^-^

Bobi

Здравей и добре дошъл! Маслото по каталог го дават да е 5w30 и спецификация WMS 913-C, но и 5w40 не е проблем да сложи ( даже май излиза, че по-добре да се кара с такова най-вече лятото). Колкото марки има, толкова мнения ще чуеш. Важното е да не е някой ментак и да не е съмнително евтино.

Alexander

Аз за Selenia знам че е доста добра марка и с много малко ментета, така че сипвай смело.
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

petergeorgiev

Най после съм с Кастрол 5W40  SN  пълна синтетика.Смених всички филтри и този на купето с карбонов.Нека покарам известно време и ще споделя за впечатления.Това което ми направи впечатления спрямо предишното масло ,е че тогава при обслужването наляха точно 4 л и нивото на маслото беше на отметката мах  и в тубата ми остана точно 1 л. Сега пак наляха 4л от синтетичното  и в тубата остана точно 1л., но нивото не отиде на мах а 3мм под него .Незнам каква е причината.

hotblooded

 Причините за разликата в нивото са:
1 - предния път не са изчакали маслото да се изтече и в картера е имало малко.
2 - сега ако си мерил веднага след наливане, без да изчакаш 10-15 мин - още не се е стекло всичкото масло в картера...
 

fford

15W40  Hilber или на Лукойл. По-скъпо от 8лв литъра не виждам въобще защо да сипвам, с това нямам проблеми. Случва се и да доливам.

Alexi

днес сипах Кастрола ,скоро и впечатления но мотора заработи една идея по тихо сякаш .. Формулата я смених на 10к да не се мъчи мотора зимата студени стартове със старо масло ..

amplified


Alexi

Магнатек А1 е ,с емблемка на Форд даже идва новата тубичка пресен от eurocarparts :)


Bobi

#350
Наближава време за смяна на масло и за следващата смяна се спрях на това. Много съм доволен от Yacco Lube F, но ме привличат експериментите.

Alexander

Последният път, реших и аз да сипя Yacco Lube F. Значи рядко смея да твърдя разни работи, но разхода ми падна... Не мога да кажа с колко, защото не съм засичал но просто си познавам колата и знам как се движи стрелката на горивото по принцип.. Преди, 800 км бяха трудно постижими с един резервоар(50 литра), а сега не са проблем.. Страшно съм доволен за момента от това масло!

П.С. И благаодаря за Боби, че ми го препоръча  ^-^
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

tisho_tbk

Досега карах 10W40 Ford Formula (май така се казва от Мотофое), но този път реших да сложа  Selenia 5W-50. През последните години температурата в Б-я през лятото се повишава и това е маслото, което е всесезонно, т.е. може да се кара и през лятото и през зимата. Най-добре е да се кара зимата с едно,а лятото с друго, ама......
Със старото масло , сутрин, когато е под 0 градуса, колата забиваше муцуна доста (познат проблем при Мондео МК2 бензин). Не знам дали си въобразявам (ето го и психическия момент :) ), но сега по-бързо загрява и проблема се забелязва по - трудно (не казвам че отшумя, но намаля).

Backstage

къде пък пише че това е "познат проблем при мондео мк2" ? карам мойто (2.0 бенз) с 5/30 а преди беше с 10/40 ...никога не е "забивало муцуна" ....ни зима ни лято...проблемът който си имал зимата със сигурност не е бил от маслото!

KovachevGR

Някой да е наливал yacco galaxie 0w40/Motul 300V 5w40/
Някакви мнения за eneos sustina

tisho_tbk

Цитат на: Backstage в 17 Януари 2014 04:36:46
къде пък пише че това е "познат проблем при мондео мк2" ? карам мойто (2.0 бенз) с 5/30 а преди беше с 10/40 ...никога не е "забивало муцуна" ....ни зима ни лято...проблемът който си имал зимата със сигурност не е бил от маслото!
Точно за това съм написал "психологическия момент". Колата я карам 99% на газ, а тогава проблем няма. Иначе за "познатият проблем", в един друг форум има много писано, без конкретно решение, така че няма значение.  :-X

rosen700

С тази кола съм се заклел да съм шофьор, не монтьор......и така ще бъде!

jorrddan

Привет, отскоро съм собственик на Мондео МК 2 1,8i. Предстои ми скорошна и задължителна смяна на масло.
В момента в багажника ми се мъдри една туба Total, но имам други виждания по въпроса.
Чувал съм и съм чел, че маслата LIQUI MOLY с молибден са много добри. Чел съм и че са много вредни.
За моето мондео добър избор ли е Lеichtlauf Special 5W-30 примерно (в сайта на LM го дават за модела) или на стария ми двигател да сипя полусинтетика 10W40, гаражен тип?
Не можах да намеря еднозначен отговор на тези си въпроси.

К.Методиев

Цитат на: tisho_tbk в 16 Януари 2014 10:56:32
Досега карах 10W40 Ford Formula (май така се казва от Мотофое), но този път реших да сложа  Selenia 5W-50. През последните години температурата в Б-я през лятото се повишава и това е маслото, което е всесезонно, т.е. може да се кара и през лятото и през зимата. Най-добре е да се кара зимата с едно,а лятото с друго, ама......
Със старото масло , сутрин, когато е под 0 градуса, колата забиваше муцуна доста (познат проблем при Мондео МК2 бензин). Не знам дали си въобразявам (ето го и психическия момент :) ), но сега по-бързо загрява и проблема се забелязва по - трудно (не казвам че отшумя, но намаля).

Забиването на муцуната може да ти е от всичко друго но не и от маслото, по добре обърни внимание на дебитомера ти, аз такива проблеми не съм имал никога.

Лично аз карам мондеото с Q8 10W40.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

jorrddan

Въпросът ми беше по-скоро за молибдена в маслото.
Мненията са крайно противоположни - или пълно за или абсолютно против.
Та ме интересуваше на Форда дали няма да му се отрази зле такова масло.