Най-накрая избрах и аз - Focus 2.0 Duratec Bi-fuel 145 ps

Започната от Ilian Petrov, 22 Декември 2015 22:14:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ilian Petrov

И така... неусетно минаха четири месеца и половина от както имам колата и вече навъртяни 5000 километра. Мога да кажа категорично - изключително съм доволен от колата! От возия, от вървежа, от разхода... от всичко. Днес направих засичане на извънградско:  Берковица - София /Младост 3/ - Берковица, през прохода Петрохан. Зареждане на OMV, на една и съща колконка, пълно-пълно. По борд - 6.7, разход на газ от засичането - 7.5. И не съм карал като баба... Газ по 0.70 лв. х 7.5 л. - 5.25 лв./100 км. За да е коректна сметката слагам и около 150 гр. бензин докато прехвърли на газ - 0,30 лв. Общо: 5.55 лв./100 км. С гуми 215х50х17 съм.


Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Ilian Petrov

Не е това идеята... или може би само мъничко  ;)
Просто съм много доволен.  8)

Ilian Petrov

Дойде време и за смяна на хидравличен тампон на двигателя.
Изтекъл е и ето как е цъфнал:






Така и не намерих Лемфьордер и затова ще бъде Мейле, пък дано да изкара повече време.



Записах си час в МП, смяната е 32-33 лв.
Странно ми е, че в обикновен сервиз ми обявиха цена 50-60 лв.

Mondeicho

Усещаш ли голяма вибрация на двигателя с този изтекъл тампон?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

sinnerman

Цитат

Записах си час в МП, смяната е 32-33 лв.
Странно ми е, че в обикновен сервиз ми обявиха цена 50-60 лв.
И аз останах изненадан от цената за труд за смяна на ангренажен ремък, ролка, пистовите ремъци и двата вариатора. 130 лв.  Освен това пичовете са много отзивчиви и възпитани. Това за МП Младост

Ilian Petrov

Цитат на: Mondeicho в 11 Май 2016 19:50:50
Усещаш ли голяма вибрация на двигателя с този изтекъл тампон?

Ами да, още като я взех се усещаха вибрации на място, във волана най-вече, когато още не загрял двигателя при 900-1200 оборота. Отделно има един резонанс или вибрация между 1750 и 2000 оборота, като най-изразено е на първа, а на следващите предавки отслабва и на пета вече го няма. Надявам се, че и двете неща са от тампона и в събота ще се разбере...

Цитат на: sinnerman в 11 Май 2016 21:17:47
И аз останах изненадан от цената за труд за смяна на ангренажен ремък, ролка, пистовите ремъци и двата вариатора. 130 лв.  Освен това пичовете са много отзивчиви и възпитани. Това за МП Младост

И аз при тях ходя.. вече няколко пъти :)

gsto

Цитат на: Ilian Petrov в 11 Май 2016 21:57:14
И аз при тях ходя.. вече няколко пъти :)

Само внимавайте и гледайте после дали наистина са ви сменили частите...или само ви е постояла колата при тях...

Ilian Petrov

Досега в МП Младост съм правил:
1. Смяна на масло и филтри /аз си ги купих/, ъпдейт на софтуера и диагностика. Маслото и филтрите са сменени, диагностиката и софтуера... искрено се надявам.
2. Смяна помпа на чистачки /аз си я купих/. Сменена е със сигурност.
3. Предстояща смяна тампон на двигател /аз си го купих/. Няма как да не го видя...

envo

Колега какъв е този ъпдейт който си правил? Дай малко подробности ако обичаш.

Sent from my C6603 using Tapatalk

Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.


Ilian Petrov

След като взех колата, отидох в МП за смяна на масло/филтри и поисках да ми направят и диагностика. По едно време излезе майстора и каза, че на диагностиката всичко е ок, но ще ми направят и ъпдейт на софтуера. Само това знам.  :)

Ilian Petrov

Днес смених тампона на двигателя в МП Младост. И... егати кефа!  8)  Няма ги вибрациите във волана на място, няма го резонанса в купето между 1750 и 2000 оборота! Явно всичко е било от тампона! Както беше писал и колегата gsto, на място по светофарите, с леко пусната музика чак да се чудиш колата работи ли... Що не го смених по-рано... ама здраве да е.
Между другото по фактура го водят "ограничител на въртящия момент в дясно". Цената за смяната - 18.05 лв. с ДДС :)
Ето още една снимка отдолу на стария:



Mondeicho

Тези симпатяги имали от МП  и някакви нормални цени. Това по ценоразпис трябва да отнема не повече от 20 мин. Браво, че всичко е наред след смяната му.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Ilian Petrov

Ами да, явно за определени неща цените им на сервиза са нормални. Колата беше готова след около 50 мин., но със сигурност са го сменили по-бързо. Иначе за оригинален тампон ми обявиха цена от около 200 лв. Аз на Meyle го взех за 97 лв., ама дали е читав времето ще покаже.

Ilian Petrov

Днес смених филтърчето за картерните газове, което си е един обикновен дунапрен. :) 



Взех го от МП за 4,86 лв. Четох, че трябвало да се сменя на 30 - 40 хил., а аз нямам идея кога е сменяно последно.
Старият беше доста омаслен:









Ilian Petrov

След автомивка една фотосесия... за кеф........













gsto


Dmitarcho

Голям красавец тоя Фикус ;)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Ръца Пръца

Ilian Petrov

#168
Дааа, съгласен съм с вас  :)

От вчера със съдействието на Pyrhel, вече както си трябва:



Ilian Petrov

Привет на всички!
Да споделя малко впечатления от пътуването до морето /Синеморец/ и най-вече за поведението на колата на магистрала, че досега нямах толко дълги преходи.
Ами за пореден път ще кажа, че съм много доволен! При 130 км/ч и 3500 оборота, двигателя почти не се чува, а шума е основно от въздушната струя и гумите. При 140 км/ч се чува по-отчетливо двигателя, но не е нещо страшно. Преди да сменя тампона на двигателя не беше точно така и както вече съм писал, ефекта от смяната е осезаем. При каране с около 130 км/ч, разхода по борд е около 9/100, а реалния на газ е 9,5-10/100. С газ по 0,83 лв. хич не е зле. С изпреварванията няма никакъв проблем и колата от 110 нагоре дърпа здраво. С пуснат климатик обаче нещата се променят драстично. :) Имам усещането, че 25-30% от мощността изчезват и работата става спъната >:(  Нооо това е положението и затова пътувах рано сутрин и късно вечер, без климатик и колата е пушка.
И така километрите си се трупат и до края на месеца ще трябва да сменям масло и филтри...


Mondeicho

Странно ми е 145 к.с и да ги спъва този климатик ???
Моята е 130, да дизел но особено на висока скорост не го усещам.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Ilian Petrov

Ами за мен е нормално, за чист атмосферен бензинов двигател с въртящ момент 185 Nm. При пуснат климатик си поддържа скоростта без проблем, но ускорението и изпреварванията стават други.
На мен пък ми е странно какво се случва при масовия бензинов 1.6 с пуснат климатик...

nixel

#172
Колега, при мен климатика не оказва никакво влияние на двигателя.
За изпреварванията важното е да вдигнеш 4200 оборота. Ускорението е невероятно при тези обороти. Все едно изпреварваш спряла кола.  8)

При мене проблема е че в това топлото време ми се позагуби мощността след 4200 оборота. Вече не залепям на седалката. Но дали със или без климатик - няма разлика. Едиствено има разлика сутрин и на обед.
Сутрин е хладно и съм без климатик. На обед е жега и го пускам. Но разликата във вървежа го отдавам на разредения въздух в жегите и сгъстения по хладно. На обед дали ще пусна климатика или не (тествал съм) - разлика няма. Писал съм в моята тема, понеже се чудя дали е повод за притеснение.
http://fordbg.com/forum/index.php?topic=7324.msg110012#msg110012

Ilian Petrov

Хм, не съм забелязал при мен да има разлика във вървежа при хладно и топло време.
Иначе над 4000 оборота рядко качвам. Само при някое изпреварване или от време на време за кеф :)
Но климатика ме спъва определено и започвам да си мисля, дали пък тогава е възможно нещо да не е наред...

gsto

Цитат на: Ilian Petrov в 02 Август 2016 11:39:56
Хм, не съм забелязал при мен да има разлика във вървежа при хладно и топло време.
Иначе над 4000 оборота рядко качвам. Само при някое изпреварване или от време на време за кеф :)
Но климатика ме спъва определено и започвам да си мисля, дали пък тогава е възможно нещо да не е наред...

В една от темите назад, някой беше писал пак за регулирането на клапаните и как започват симптомите. "На баир нагоре и особено с климатик, се усеща липса на мощност".
145 к.с. на това купе би трябвало да не усещаш климата въобще, без значение дали е атмосферка или не.
Карал съм кола със 143 к.с. бензинов мотор и не съм усещал климата изобщо.

К.Методиев

Чак въобще няма как да не се усеща климатика.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

sinnerman

Цитат на: Ilian Petrov в 02 Август 2016 11:39:56
Хм, не съм забелязал при мен да има разлика във вървежа при хладно и топло време.
Иначе над 4000 оборота рядко качвам. Само при някое изпреварване или от време на време за кеф :)
Но климатика ме спъва определено и започвам да си мисля, дали пък тогава е възможно нещо да не е наред...
Покарай или се вози в същия фокус като твоя, за да имаш база за сравнение. Иначе може да се вкараш в излишен филм. Иначе за прословутите клапани, за двигателите с ремък пише:ако има нужда регулиране на 160 000 км. при смяна на ремъка. За твоя мотор с верига, трябва да провериш. Свещите ги дават за смяна обаче на всеки 50к км.

Alexi

какво общо имат конските сили с усещането на климатика ,не пишете наизуст .. при 2000 оборота тоя мотор има някакви стотина нютона който не усеща климатика да провери дали той изобщо работи :) и аз си усещам климатика макар и незначително ,понеже си познавам добре колата и кога как ускорява .. горещия въздух също се усеща тъй като е по беден на кислород

К.Методиев

Алекси е абсолютно прав, атмосферките жегата ги мори яко, при температура на входящия въздух над 60 градуса си се усеща доста, а за климатика няма как да не се усеща както вече казахме.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Ilian Petrov

След всички мнения и съвети да обобщя:
- свещи не съм сменял, защото колата върви много добре /без пуснат климатик/, но може би вече трябва да ги сменя;
- Алекси, не си съвсем прав, че при 2000 оборота са 100-на нютона, а са към 160 :)

- напълно съм съгласен, че и при пълна изправност, при атмосферните двигатели няма как климатика да не се усеща.