Най-накрая избрах и аз - Focus 2.0 Duratec Bi-fuel 145 ps

Започната от Ilian Petrov, 22 Декември 2015 22:14:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Mondeicho

Те бабите винаги дават вид, че много ги разбират нещата (rofl)
Колкото до проблема с филтрите е хубаво, че си се разминал с това. Иначе си трябва профилактика и то редовно на някои компоненти за да не създават проблеми.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


momo76

То проблеме е бил избилия маркуч, а не че филтрите са се задръстили.

Ilian Petrov

Ами филтрите наистина ми се видяха относително чисти.
А какво е предизвикало избиването на маркуча ? Само разхлабена скоба едва ли ...

ivchotr


Mondeicho

Може при някакъв ремонт някой да го е размърдал, възможно са и други хипотези. Ако занапред всичко си е нормално няма какво да го мислиш. (fe) (notworthy)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Ivaylo.dimitrov


Ilian Petrov

Ами изобщо не се и сетих да попитам какви са филтрите. Отидох в сервиз, който поддържа газови BRC, че като звънях преди това от няколко места ме отсвириха.

Ilian Petrov

Здравейте! Отдавна не съм писал и трудно си намерих темата :). Дойде време за смяна на масло и филтри. Реших отново да заложа на Бардал  XTS 5W30. [attach=1]
Със старото изкарах 14 хил. и нямам оплаквания.
След доста отлагане, реших да сменя и свещи. Старите са FoMoCo, и според майстора изобщо не са за смяна. Ето как изглеждат: [attach=2]
Новите са NGK 5809. Нещо ми се досвидяха по 30 лв. за бр. за иридиевите 1516  :D
Накрая да кажа - продължавам да съм много доволен от колата!

Ilian Petrov

От няколко месеца се каня да сменя тампони на двигател и скоростна кутия и днес го направих. Реших да заложа на оригинални от МП. Горният при двигателя го смених миналата година, че беше протекъл и имаше вибрации и резонанс в купето. Та за другите два - 330 лв. с монтаж. Бяха напукани и позакъсани. Сега определено се подобри усещането и комфорта и съм доволен!

Ilian Petrov

Вчера прескочихме 150 хил. км., а дали са реални, не го мисля вече и хич не ми пука. За 2 год. и половина и почти 35 хил. км., мога да кажа само хубави неща за колата. Единственото нещо, което отказа за това време, е помпата на чистачките. По спомен мисля, че беше около 30 лв. Разбира се, за този период смених разни консумативи, които със сигурност не бяха пипани - ремъци, ролка, тампони и др. Като оплакване мога да посоча малко твърдото окачване, което пък се оказа много здраво. Правих ревизия, ама нищо няма за смяна, което за мен е изненадващо при нашите пътища. И така - много доволен!


Спас Стаев

Колега за 35000 км проверява ли клапаните имат ли износване?

Ilian Petrov

Ами не съм проверявал хлабините досега. Обмислям го, може би скоро ще го направя при Маниака от другия форум. Иначе двигателят е супер и нямам забележки, ама знае ли човек...
Ами ти, проверявал ли си клапаните?

Alexi

клапаните няма да те притесняват на мотора с фабрична газ ,той е различен от обикновения 2.0 като точно клапаните е разликата

Ilian Petrov

И аз така съм чел, че клапаните и леглата им били от усилен материал, заради по-високата температура на горене на пропан-бутана. Обаче Маниака /от другия форум/, твърди, че клапаните били "кашкавалени" като на нормалния бензин 2.0. Силно се съмнявам италианеца преди мен да ги е проверявал, а и аз направих вече над 35 хил. и няма нищо притеснително. Не знам къде е истината

Pyrhel

То ако усетиш нещо притеснително ще е крайно късно вече :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Ilian Petrov

Напълно съм съгласен. И после скъпи ремонти, ама нали надеждата умира последна и се пускаме по течението :)

ivchotr

Ако колата започне да гасне, когато спираш на светофарите и да си мени сама оборотите, смятай, че най-вероятно е станала за реглаж на клапаните. Моята я карах така близо 8 месеца, докато стопля, че причината е в тях. Преди това смених кажи - речи всичко отвън по двигателя и нямаше оправяне. Даже компа презаписах. След реглаж при Маниака, нещата заспаха. Та мисълта ми е, че няма начин да се скапят отведнъж без никакви симптоми преди това.

Ilian Petrov

Ivchotr, дано да е точно така, както казваш. Засега няма описаните от теб признаци и двигателя е пушка.
Накъде бях чел мнение, че ако се кара до 4000 оборота, би трябвало да няма проблем с клапаните, ама колко е вярно...  А ускорение до 4 хил. оборота, поне за мен е напълно достатъчно за добра динамика при дуратек 2.0, а и на магистрала при 140 км/ч, е на около 3800 оборота. Не знам вече, но моята е над 150 хил. /по километраж/ и май е добре да се проверят тия прословути хлабини на клапаните

V.Buzev

Преди да усетиш симптомите описани от ivchotr ще усетиш спад в мощността особено при по топло време. А на климатик ще е като застрелян кон.
Малко след това ще почне филма с мененето на обороти, гаснене на празен ход и т.н. :)
Бил съм го тоя тупан 10-на години с газови автомобили  :'(.

Ilian Petrov

Хм, определено с климатик се спъва. Но това е коментирано във форума, че при атмосферни двигатели си е нормално.
Иначе други симптоми нямам :)


Bizu

Цитат на: ivchotr в 26 Юли 2018 22:32:25
Ако колата започне да гасне, когато спираш на светофарите и да си мени сама оборотите, смятай, че най-вероятно е станала за реглаж на клапаните. Моята я карах така близо 8 месеца, докато стопля, че причината е в тях. Преди това смених кажи - речи всичко отвън по двигателя и нямаше оправяне. Даже компа презаписах. След реглаж при Маниака, нещата заспаха. Та мисълта ми е, че няма начин да се скапят отведнъж без никакви симптоми преди това.

Понеже и аз съм в същото положение (карам я моята с фабрична газ вече 35000 км, без да съм правил реглаж на клапаните, но и без някакви оплаквания да имам) та се чудех дали и аз да правя реглаж. Колко пари струва реглажа при Маниака?

Ilian Petrov

Въпросът колко струва реглаж на клапаните е малко с повишена трудност. Хич не се коментират цените, но някой беше споменал 150-200 лв. Понеже има два варианта - да се замерят хлабините и да няма нужда от реглаж /по-малко вероятно/ или замерване и последващ реглаж. А и гарнитурата на капака на клапаните трябва да се смени, а можело и да не се смени.
Но щом и ти си направил над 35 хил. и нямаш ядове, може пък клапаните на фабричния Дуратек на газ /с код SYDA/, да не са чак толко "кашкавалени".

dimkaraganchev

То, ако го слушаш Маниака, всички коли на газ трябвало да ходят на реглаж на клапани през 20 000 км. Което, лично за мен, е една голяма глупост. Едната ми Примера е вече на почти 200 000 км на газ и въобще не е чула, че трябва да ходи на реглаж.  :))

Ilian Petrov

Малко стана като темата в един друг форум - Прегорели клапани от пропан-бутан   (tooth)
Dimkaraganchev, твоята Примера да не е с хидравлични повдигачи  :)

dimkaraganchev

Не, и 3-те нисана са с обикновени, но досега не съм регулирал клапаните на нито един от тях, а и на предишните ми също.

anikolov

#235
Иска си реглаж пичове. Митака, малко преувеличава или пък го казва, за да няма проблеми, говоря на 20 хил. км. Имам опит с този мотор. Моята е 2,0 стандартния мотор. Купен е от мото Пфое и е на 90 хил. в момента. Газовата е сложена на 37 000км., БРЦ, след гаранцията. На 85-6 хил. нямаше симптомите за проблем, но решихме да ги проверим и единия изпускателен беше на 0,15 мм, тоест на половина. Всички други клапани бяха от 0,22 до 0,25 мм. Преди реглажа съвсем леко работеше неравномерно, без да мени обороти, просто на ухо и то аз си го чувах. После това нещо изчезна. В Хасково регулирах, престраших се, но човека се оказа запознат. С гарнитурата ми взе 220 лв. Остави ги малко по-хлабави. С диагностика също се хващат клапаните, преди симптомите, че после е късно наистина. Стойностите трябва да са около 300 или 30 зависи каква е програмата. Като станат 330 със сигурност си за реглаж, преди обаче проблемите. Комшията притежава 2,0 Фокус със заводска газ от Италия. Беше на 200 хил., не знаем реално. Навъртя и той 30 тина хиляди и мапа беше скочил, отиде на реглаж и бяха повече намалели от моите. Не знам дали правен някога реглаж. Най - важното е правилната смес, да не е бедна. Моята е  настроена 5% по-богата. Също малко отлага във времето и допълнителната смазка, почти съм сигурен. Аз съм сложил така още в началото. Купуваш на 8-10 хил. един литър масло за 30 лв, но такава е. Поздрави! Това е моят опит.

Alexi

едно е реглаж на 200к ,друго е на 20к :) особено ако цената е 200 лв ..

Ilian Petrov

Добре де, че има проблеми на газ с клапаните и горят, е ясно. Обаче след всички мнения и прочетени теми в нашия и в другия форум по темата, на мен ми се струва, че може да се направят някои изводи. И изобщо не претендирам, че разбирам. Разсъждавам си:
Дали не горят клапаните основно на двигатели с поставен в последсвие газови, които не са с усилени клапани. Отделно може би не добри настройки и работа на бедна смес и често каране в много високи обороти. При фабричните компютъра е заключен. В Бг вече има внесени стотици Фокуси, Ц-макс и Мондео с дуратек 2.0 с фабрична газова. Масово сигурно са над 200-250 хил. Поне досега, не съм попадал някой да е писал, да му е изгорял клапан и за скъпите ремонти. Може да има такива, но да ги е срам да пишат или да споменават майката на Форд и да си траят. На моята й направих 37 хил, върви си идеално и разхода на газ е като заводския. Пък да видим..

dimkaraganchev

Според същия майстор, твоят Фокус не е с "усилени клапани".

ivchotr

Реглаж се прави на клапаните, които се регулират на ръка. Саморегулиращите се не се пипат. Типото ми не е чувало за реглаж на клапани, а пък само аз съм му навъртял близо 200 000 км. Дойде от Италия с монтирана газова и колко са го търкаляли там само един Господ знае.