Проблем със оборотите, 2.0 Duratec Bi-Fuel

Започната от nixel, 14 Септември 2015 00:39:29

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

nixel

Здравейте,
от тази година имам едно хубаво фордче с малко проблеми :)

Току що намерих този форум, незнаех че има няколко български. В предния никой не пожела да пише по проблема ми, та да питам и тука:

Ford Focus mk2.5 2009 бензин 2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS) MI4
Колата е взета февруари 2015. Сменени са въздушен филтър, масло + маслен филтър, ремъци, свещи, бобини (2 ngk + 2 febi), гарнитура на капака, акумулатор.

1. При студен двигател трябва леко повечко газ да подам, че иначе падат оборотите и най вероятно ще угасне.
2. В движение, при още незагрят двигател (под 90 градуса), при отпускане на съединителя и движение по инерция - оборотите падат много ниско (може би 700-800) и после скачат до към 1500 някъде и пак падат. И това циклично се повтаря докато не подам газ. При всяко падане до най ниската точка усещам голямо биене в педала на съединителя (и то доста сериосно).
Предполагам тези два проблема са свързани.

3. Другото е че при топло време (без значение дали колата е топла или студена) усещам че има някаква загуба на мощност. Около 20 градуса външна температура колата върви като ястреб. Не че не върви и при 30 градуса, ама я усещам че е малко по мудна.

4. А най странния проблем ми е че понякога не иска да запали - върти стартер, но не пали. Трябва да пробвам няколко пъти да въртя ключа. Този проблем е рядък (не става често, даже доста рядко). Още по рядко е когато запали след първоначален отказ - минава в някакъв режим на ниски обороти - около 500, лампата за акумулатора понякога премигва и двигателя се тресе. При подаване на газ няма мощ и често гасне. След още един опит за палене всичко е наред. Сменил съм акумулатора със Bosch Silver 74Ah 750A стартов ток.
Този последния проблем го прави когато колата все още не е истинала, но е престояла поне 20 минути. И не го прави винаги.



ПП: Почистих ETB (Electronic Throttle Body). Не намерих спрей за карбуратори, взех универсален индустриален обезмасляващ. Дросела беше в много лошо състояние. Останаха съвсем леки петънца които няма как да изчистя.
Ресетнал съм PCM-а, нулирал съм му и адаптивните настройки. (имам ELM с ftdi чип и един таблет със инсталиран froscan)

След чистенето на дросела, смея да твърдя, че проблем 2 е решен. За първия още не съм сигурен. Оправи се и друг проблем, който мислех, че не е проблем (1ва скорост ми беше леко спъната).

За номер 3 ще чакам да се постопли :)

ПП:
Днеска отново ми направи номер с паленето. Това не мога по никакъв начин да си го обясня. Имам една грешка B2086 - rear window lockout indicator short to battery
Това е от DFDM (driver front door module)
Когато от шофьорската врата включа този "rear window lockout" (заключването на управлението на задните прозорци), светва му лампичката и не дава грешка. Дали е фатална тази грешка, при условие че излиза само при пускане на тест на модула, а не при обикновена проверка за грешки.

Някой може ли да ми помогне с информация къде се намира този модул? Нищо не мога да намеря из интернет, а не ми се разглобява наред. Имам някакви съмнения че това укъсяване може да прецаква паленето.

Имам и друг въпрос - имам ли клапан за въздух на празен ход? Не можах да го намеря по двигателя. Единственото което намерих е едно маркуче от кутията на филтъра до капака на двигателя. Странното е че ако от там взема въздух, то той ще е преди филтъра.


Pyrhel

Здрастииии (hello) :D и добре дошъл.

Както си почистил дросела, почисти МАФ-а и температурния датчик на входящия въздух. Може да позачистиш и ЕГР-а, въпреки, че колата е бензинова. Няма стъпков мотор, с електрически дросел е и PCM-а отваря и затваря колкото му трябва.

Щом разполагаш с нещо за четене на грешки и вероятно живи данни, виж дали МАФ-ът е жив и отчита, както и какви градуси дава температурния сензор.

Не бих обърнал внимание на грешката за short to ground на този етап, вероятно е пак някоя бъгня от GEM-а. Програмирани ли са прозорците за one-touch затварянето?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

nixel

Здрасти,
доста порових из интернет за информация и доколкото разбрах, нямам МАФ сенсор а МАП който е забутан на майната си под всмукателните тръби и ще е прекалено голяма играчка специално този сензор.
Датчик за температурата на входящия въздух мисля че също нямам. Мисля че PCM-а взема информация от датчика за температурата на околната среда.

Та само EGR-a май ще се чисти, ама като го гледам колко е трудно-достъпен, няма да мога да се оправя сам.

Мерси за информация, но чистенето на дросела като че ли реши проблемите (освен проблема с паленето).

stenliivanov

Цитат на: nixel в 17 Септември 2015 23:50:04
Здрасти,
доста порових из интернет за информация и доколкото разбрах, нямам МАФ сенсор а МАП който е забутан на майната си под всмукателните тръби и ще е прекалено голяма играчка специално този сензор.
Датчик за температурата на входящия въздух мисля че също нямам. Мисля че PCM-а взема информация от датчика за температурата на околната среда.

Та само EGR-a май ще се чисти, ама като го гледам колко е трудно-достъпен, няма да мога да се оправя сам.

Мерси за информация, но чистенето на дросела като че ли реши проблемите (освен проблема с паленето).

Колега реши ли си проблемите, че аз имах такива и мисля, че открих решение.
Ако искаш погледни темата ми. Паленето и при мен беше проблем и установих, че е от мембраните на изпарителя, които пропускаха газ, която влизаше по вакумите в смукателния колектор и давеше колата.
Focus mk3 1.6 TDCI 115hp ex Focus mk2.5 2.0 Duratec Bi-Fuel LPG

nixel

#4
Хм, това мога да накарам газаджията да го провери.
Като цяло проблемите изчезнаха след няколко чистения на дросела, K&N филтър, няколко ресета на адаптивните настройки, смяна термостат (зимата не можеше да загрее при 50км маршрут).

Загубата на мощност в горещо време ще се тества пак лятото.

Проблема ми с паленето си стои на дневен ред - проблема се проявява при изстиващ двигател. Температурата на водата е започнала да пада към 70-80 градуса и тогава неще да пали. Върти и не пали. Трябва доста да си поверти докато запали - 5-10 секунди някъде. 
И температурата се променя :)

Нямам проблем с давене. По скоро май алтернатора ги прави тези номера. Нямам 14 волта при пуснат двигател 13.70-13.80 ми варират. С консуматори до 13 може да падне, че май и по надолу. А температурата точно при изстиващ двигател прави номера - доста бързо пада примерно до 70 и после се увеличава с няколко градуса. След палене скача веднага на 80 примерно. Имам някакъв ел. проблем. Понякога когато съм по инерция - температурата пада, като подавам газ се вдига, а като отпусна газта пак пада. А понякога става точно обратното - но това май е по нормално. Все пак и термостата се отваря  и помпата върти.

Проблема не е в таблото - диагностиката показва същото като стрелката!
Така и не намерих някаква схема из нета къде ми е датчика за водата.


Чакам да се пооправи времето, че да я водя на жичкаджия. Заради детето не смея да остана без кола в лошо време.

stenliivanov

На мен точно така не искаше да пали полуизтинала. Обяснявам си го, че като истине газта, която е пуснало във всмукателния колектор е избягала и не се омешва с бензина. И при мен въртеше и ако исках да запали без въртене трябваше да натисна газта докато върти за да запали по-бързо.

Но при теб може и друго да има щом казваш, че не е давене. Пробвай като не иска да запали да и натиснеш газта до край да видиш дали ще запали по-бързо.
И един въпрос от мен - светва ли ти чека за катализатор?
Focus mk3 1.6 TDCI 115hp ex Focus mk2.5 2.0 Duratec Bi-Fuel LPG

nixel

Не ми светва нищо. Има лампа за катализатора или аз не разбрах нещо :)

j8j8

здравейте имам 1.6 -2000г. отскоро.При топъл двигател като се натисне спирачка оборотите падат и леко тресе;но не гасне.Гориво само на бензин

nixel

Цитат на: stenliivanov в 09 Май 2016 21:53:39
На мен точно така не искаше да пали полуизтинала. Обяснявам си го, че като истине газта, която е пуснало във всмукателния колектор е избягала и не се омешва с бензина. И при мен въртеше и ако исках да запали без въртене трябваше да натисна газта докато върти за да запали по-бързо.

Но при теб може и друго да има щом казваш, че не е давене. Пробвай като не иска да запали да и натиснеш газта до край да видиш дали ще запали по-бързо.
И един въпрос от мен - светва ли ти чека за катализатор?

Големи благодарности на stenliivanov!
След едноседмични тестове само на бензин не установих никакви проблеми при палене.
Закарах я да ми сменят мембраните на изпарителя и сега всичко е ток и жица!
Единствено не съм ходил за настройка, понеже се оказа че единствения представител на БРЦ няма нерви да се занимава със софтуерите им и така и не успя да се разбере за някакви ключове за софт-а със варненците.
Въпреки че ме пращаше към варна, го накарах да ми смени мембраните, а до Варна само за настройка да ходя, че нямам време за отпуски и цял ден висене в друг град.

Та вече втори ден се радвам на безпроблемно палене на газ. Ако и разхода ми е добре, май и за настройки няма да ходя.

Ilian Petrov

Колега, както се вижда от профила ми и аз съм със същата кола, като твоята.
Вече 6 месеца съм много доволен от вървеж и разход и не съм пипал нищо по газовата, нито настройки.
За да се ориентираш с разхода, ето ги заводските разходи на гориво, но ти може и да си ги занеш:

максимална скорост   206 km / h 
0 100 km / h   9.4 S 
Разход (градско)   9.8 л / 100 км 
Разход (извънградско)   5.4 л / 100 км 
Разход (средно)   7.1 л / 100 км 
емисиите на CO2   169 г / км 
Вид на газ   LPG 
Потреблението на газ (градско)   13.0 л / 100 км 
Потреблението на газ (извънградско)   7.2 л / 100 км 
Потреблението на газ (средно)   9.3 л / 100 км 
газови емисии на CO2   150 г / км 
Стандарт за излъчване (стар)   schadst.arm US стандарт 
Стандарт за излъчване (нов)   EU4 
клас CO2 ефективност   кА


nixel

#10
Колеги, понеже се постопли времето и отново забелязвам проблем с мощността.
В какво се изразява той: Потеглям на 1-ва и газ до дупка, след 4200 оборота залепям на седалката. Все едно се включва някакво турбо изведнъж. Усещането е много приятно  8)
Това не е само на 1-ва скорост. При всички се проявява, като при изпреварване е огромен плюс. Задминавам все едно спряла кола.  :D
Но в това позатоплено време увеличената мощност се премести към 4500 оборота и освен това е доста намалена. Да кажем че почти няма разлика в мощността преди 4500 оборота и след тях.

Миналото лято водих колата на елконаджия, гледа я половин ден и каза че няма проблеми. Вече не се сещам какво точно и гледа. Всъщност ходих като свършиха летните жеги, понеже тогава разбрах, че можела да върви и повече.
Това лято имам чувството че и разхода е леко завишен. Не съм правил точен тест, но борд компютъра показва повече.

Та искам да попитам имате ли подобни летни наблюдения и това нормално ли е?
Знам че при топло време и/или по висока надморска височина гъстотата на кислород във въздуха е по ниска, но все пак толкова ли много да са зависими атмосферните двигатели от атмосферата? Това само как прозвуча  :D
Набелязал съм диагностика на ламбда сонда, чистене на EGR, MAP и всмукателен колектор. Струва ли си да си ръскам парите?
Ламбда сондата е към края на живота си ако са ми верни километрите. Четох че след 100,000 км (1во поколение с подгрев) и 150,000км (2ро поколение с подгрев) е препоръчително да се сменят. Пък и имат ефект върху разхода.


Средния ми разход на газ да кажем че се покачи от 9-10 до около 11-12. Повечето километри са градско, като регулярно се ходи и до морето.

nixel

Цитат на: Ilian Petrov в 09 Юни 2016 15:17:41
Разход (градско)   9.8 л / 100 км 
Разход (извънградско)   5.4 л / 100 км 
Разход (средно)   7.1 л / 100 км 

Вид на газ   LPG 
Потреблението на газ (градско)   13.0 л / 100 км 
Потреблението на газ (извънградско)   7.2 л / 100 км 
Потреблението на газ (средно)   9.3 л / 100 км 

А знаеш ли до колко може да се вярва на тези цифри? Понеже мен все още ме гложди високия ми разход. Какво реално означава градско и извънградско? Постоянна скорост от 50км/ч и такава от 90км/ч? Климатика включен ли е в тези сметки?
За мен разход с климатик и без си е една голяма простотия. Нито лятото може без климатик, нито зимата без парно. Както и зимата така или иначе се качва разхода. По би ме вълнувало нормален средно годишен разход за нашия климат. Та да знам да бутам ли по колата или да не бутам. Да сменям ли ламбдата или не.

dak

Цитат на: nixel в 20 Юли 2016 15:12:55
Колеги, понеже се постопли времето и отново забелязвам проблем с мощността.
В какво се изразява той: Потеглям на 1-ва и газ до дупка, след 4200 оборота залепям на седалката. Все едно се включва някакво турбо изведнъж. Усещането е много приятно  8)
Това не е само на 1-ва скорост. При всички се проявява, като при изпреварване е огромен плюс. Задминавам все едно спряла кола.  :D
Но в това позатоплено време увеличената мощност се премести към 4500 оборота и освен това е доста намалена. Да кажем че почти няма разлика в мощността преди 4500 оборота и след тях.

Миналото лято водих колата на елконаджия, гледа я половин ден и каза че няма проблеми. Вече не се сещам какво точно и гледа. Всъщност ходих като свършиха летните жеги, понеже тогава разбрах, че можела да върви и повече.
Това лято имам чувството че и разхода е леко завишен. Не съм правил точен тест, но борд компютъра показва повече.

Та искам да попитам имате ли подобни летни наблюдения и това нормално ли е?
Знам че при топло време и/или по висока надморска височина гъстотата на кислород във въздуха е по ниска, но все пак толкова ли много да са зависими атмосферните двигатели от атмосферата? Това само как прозвуча  :D
Набелязал съм диагностика на ламбда сонда, чистене на EGR, MAP и всмукателен колектор. Струва ли си да си ръскам парите?
Ламбда сондата е към края на живота си ако са ми верни километрите. Четох че след 100,000 км (1во поколение с подгрев) и 150,000км (2ро поколение с подгрев) е препоръчително да се сменят. Пък и имат ефект върху разхода.


Средния ми разход на газ да кажем че се покачи от 9-10 до около 11-12. Повечето километри са градско, като регулярно се ходи и до морето.

Колега и на жената фокуса с 1,8 дуратек се спъваше в жегите , а и като се замисля и груги коли които съм карал имаха разлика във вървенето при 20 гр. и при 35+ гр. А при кола с турбо разликата е много осезаема  :D

Ilian Petrov

Цитат на: nixel в 18 Октомври 2016 23:01:06
А знаеш ли до колко може да се вярва на тези цифри? Понеже мен все още ме гложди високия ми разход. Какво реално означава градско и извънградско? Постоянна скорост от 50км/ч и такава от 90км/ч? Климатика включен ли е в тези сметки?
За мен разход с климатик и без си е една голяма простотия. Нито лятото може без климатик, нито зимата без парно. Както и зимата така или иначе се качва разхода. По би ме вълнувало нормален средно годишен разход за нашия климат. Та да знам да бутам ли по колата или да не бутам. Да сменям ли ламбдата или не.

Моят среден разход на газ се доближава до заводския и се движи около 9,5. На извънградско до към 110 км/ч /без магистрала и без климатик/ около 8,0-8,5. Тия 7,2 ми се виждат трудно постижими. Не съм сменял ламбда сонда, не съм чистил дросела, нито ЕГР-а. Даже и свещи не съм сменял, а нямам идея кога последно италианеца преди мен го е правил.

Alexi

в италия се сменят с бобините :) така че ги смени евтини са

Ilian Petrov

Не ми е за парите, а се придържам към принципа, че когато нещо работи не се пипа :)  а аз нямам никакви оплаквания.
Даже мисля като му дойде времето да сложа на NGK Laser Line Iridium, които са по 32-33 лв. парчето.   ;D

Alexi

точно тоя принцип скапва колата .. примерно свещите ги дават да се сменят на 60к ,пробег ,който със сигурност е прескочен от предния собственик ако е от италия .. смени си ги и го съблюдавай ( колкото е ) за да нямаш наистина оплаквания .. това важи и за ремъци ролки и квото се сетиш по принцип .. излиза дебело обаче и за това колите се занемаряват постепенно

Ilian Petrov

Добре, писах където трябва и чакам мнения... :)

nixel

Значи да не ме притеснява разхода ми. Ама ламбдата сигурно ще я сменявам на пролет. И без това съм и се навил. Както и ЕГР-а. Чистене няма да помогне. Доколкото съм чел след 100,000 км им омекват пружините и вече не са толкова коректни, а от там се лъже и компютъра, въздуха става повече или по малко и респективно влияе на разхода.
Така или иначе то друго не остана за смяна освен t-map сензора де, ама той би трябвало да надживее колата. А да и tps сензора си заминава. Сменя се, ама трудно се намира.  :-[

vesko67

Точка 2 и при мен се появи.Къде в Бургас може да промият този дросел.


nixel

Всеки може да изчисти дросела, включително и ти можеш. Има 4 болта и една букса, на леснодостъпно място е. Един спрей за карбуратори е 10 лева някъде. Ако вземеш и един контактен, ще си изчистиш и t-map сензора, но за него ще трябва по дълга тресчотка че е на много шибано място.