Най-накрая избрах и аз - Focus 2.0 Duratec Bi-fuel 145 ps

Започната от Ilian Petrov, 22 Декември 2015 22:14:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ilian Petrov

Я какво забелязах едва вчера, след 2 год. и половина използване на колата  :))  Абе много запазени ми се виждат тия лепенки за 10 годишна кола. Вярно, че капака малко ги пази, ама...
[attach=1]

Според същия майстор, твоят Фокус не е с "усилени клапани". - никак не ми се вярва това


Bizu

Цитат на: anikolov в 28 Юли 2018 20:04:48
...Газовата е сложена на 37 000км., БРЦ, след гаранцията. На 85-6 хил. нямаше симптомите за проблем, но решихме да ги проверим...

Да разбирам ли, че първия реглаж си правил на 48-9 хил. км. ?

П.С. Наспамихме само темата на колегата :)

anikolov

Да, това означава. Но от самото начало е с омазняване на клапани. Не е или почти не е карана над 4000 оборота. 2-3 пъти годишно си я покарвам и изпъвам доволно на бензин. Едно 500-600 км. Си минава на бензин. За мен ако колата е с ясна история на 40 хил.  реглаж. Сега като са оставени по- хлабави, майстора каза поне 60 хил., но лесно се следи по Мап сензора, както писах. Моите стойности в момента са 280-290. При норма около 300. Колата върви като пушка и задължително малко по- богата смес. Това е моя опит. Не карам много по между 9 хил и 15 хил. На година, зависи от ситуацията.

Ilian Petrov

Цитат на: Bizu в 30 Юли 2018 09:30:20
П.С. Наспамихме само темата на колегата :)


Няма проблем от моя страна. Надявам се, че и администраторите са ок  :)

anikolov, извинявам се за лаишкия въпрос, но Мап сензора във всеки сервиз ли може да се замери ?

Bizu

anikolov, И може ли да се провери чрез Forscan?

anikolov

Да, би трябвало във всеки сервиз да могат. И на всяка програма, защото е основен датчик.

panamerski

Здравейте, моята вече 4 години и 70 000км я карам и не съм пипал клапани.  В момента е на 210 000(възможно е да са реални) с фабрично BRC и не е ясно дали дядото в Италия ги е регулирал. Проблеми с гаснене по светофарите нямам, а карам с Сф, но клапаните започнаха да се чуват, особено при студен мотор. Определено скоро ще ги проверя. Според мен след реглаж, нормално каране и каране газ/бензин 5:1 нещата ще са ок поне 50 000км. Карам често на бензин особено преди дълго пътуване, защото след 3-4 седмици сякаш бензина почва да изветрява, колата се поспъва и гледам да го смянам с пресен. На месец между 60-80 лева стотарка си издухвам за около 2000-2500км.

Ilian Petrov

Любопитно ми е какъв ти е стила на каране? Караш ли често с над 4000 оборота?

anikolov

И аз мисля, че тук е разковничето. Ако се кара до 4000 оборота, ще изкарат повече клапаните. И като слушам познати и колеги във форума, двигателите на заводска газ изкарват повече километри без реглаж, но пак е необходим по някое време.

panamerski

Здрасти, на дълго карам основно между 3 и 3500. Естествено при изпреварвания на колони или ако ме ухапе нещо карам и над 5к,но не продължително. Градско гледам да не вдигам над 3к поради много причини. Друго важно е,че при студен мотор никога не тръгвам преди моментния разход да стигне до 2л/ч на празен ход. Тогава и обръща на газ. Дори и да е топъл мотора също чакам да влезе в режим и да слезе до 2. За да компенсирам и работата на бензин преди дълъг път над 100км карам на бензин известно време. Същото го правя и 5-10 км преди да изгася колата. Оставям да поработи и тогава на бензин включително и на празен ход 1-2 мин за да охлади/изравни температурата навсякъде. Разходът на масло за 15к е до литър 5w30 mobil.


Ilian Petrov

Аз пък не карам на бензин изобщо, само докато загрее и си обърне на газ. Но зареждам само 100 октанов, без компромис. Каквото и да си говорим явно двигателя с фабрична газ - SYDA, е "пипнат" и клапаните не горят толко лесно.

Bizu

И аз по принцип не карам на бензин. До сега съм зареждал само 95. Усеща ли се някаква разлика със 100?

Ilian Petrov

Като я купих и аз зареждах 95, но имаше някакво прекъсване и мърдане на оборотите докато обърне на газ. Започнах да сипвам само 100 октанов и всичко утихна. Повече 95 не мисля да зареждам.

Bizu

Като издухам наличния 95 и аз ще прибвам със 100 октановия

panamerski

Аз имах проблеми и с паленето, докато не заредих 98 или 100 от конкретна верига бензиностанции. До тогава зареждах предимно премиум от почти всички вериги и резултата беше същия. Има писано в - FOCUS MK2 Гасне при студен двигател.

Ilian Petrov

Прегледах темата. Аз пък почти винаги зареждам 99+ на Круиз и съм доволен. При мен обаче не гасне при палене на студен двигател, а повечето пъти трябва малко повече да държа на стартер /без подаване на газ/, за да запали.

Ilian Petrov

#256
Не ми се беше случвало за 3 години да видя тази гледка  ;D :
[attach=1]

Не че има някакъв проблем, но прочетох добри отзиви за една добавка и реших да поглезя двигателя, та се наложи да напълня догоре.
Както вече съм писал с 99+ на Круиз.

Ozzie

тази гледка ми е пред очите на всЕко зареждане  (baby)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ilian Petrov

Е малко боли като пълниш догоре  :D
Аз предпочитам всеки месец за по 20-30 лв. за да е по-пресен бензинеца, но този път така заради добавката.

Bizu

Каква добавка ползваш? Какви ползи усещаш от нея или е рано да се каже?


Ilian Petrov

Днес я сложих и нищо не мога да кажа още.
Определено си станах фен на Бардал. За трети пореден път съм с масло XTS 5w30.
В един друг форум прочетох много добри отзиви за тяхната добавка BAR 1069 и реших да я пробвам.
Да видим...

Ilian Petrov

След 3 години безпроблемна експлоатация, ето че дойде проблемче. Преди няколко дни светна чека. Направих диагностика в МП и казаха, че е заради богата смес. Посъветваха ме да покарам само на бензин няколко дни и да видя дали ще светне отново. И ако светне, като мина на газ съм за BRC. Не светна на бензин, но след това като покарах на газ и отново светна. Ще се ходи в BRC. Иначе нищо по-различно не се усеща във вървеж, обороти и т.н.

ivchotr

Казаха ли номера на записаната грешка?

Ilian Petrov

Ами не, пък и аз не се сетих да питам.
Но според написаното в протокола от диагностика на МП, проблема е изцяло от газовата.

panamerski

Ilian Petrov, тъкмо щях да питам дали си доволен от добавката на Бардал и ти написа за светнал чек, макар и само на газ. Поради многото противоречиви мнения относно многото и всякакви добавки, бях решил и аз да пробвам една за гориво и една за скоростите на друга много нашумяла марка около разни клипчета на автомобилни влогъри в тубата. За себе си се убедих, че няма по-добро от качественото гориво и ново хубаво масло. С една дума не усетих грам разлика, особено при добавката за гориво. При скоростите имаше моментно подобрение, след смяна на маслото се родих - оказа се че нямам проблем в скоростите.

Bizu

Цитат на: panamerski в 28 Ноември 2018 15:33:59
При скоростите имаше моментно подобрение, след смяна на маслото се родих - оказа се че нямам проблем в скоростите.
Ако съм те разбрал правилно: сложил си добавка за маслото при скоростите, но е имало само моментно подобрение. След това си сменил цялото масло на скоростите и си останал доволен, така ли? Какво ново масло за скоростната кутия сложи, че и аз обмислям такъв вариант в близко бъдеще?

Ilian Petrov

Цитат на: panamerski в 28 Ноември 2018 15:33:59
Ilian Petrov, тъкмо щях да питам дали си доволен от добавката на Бардал и ти написа за светнал чек, макар и само на газ. Поради многото противоречиви мнения относно многото и всякакви добавки, бях решил и аз да пробвам една за гориво и една за скоростите на друга много нашумяла марка около разни клипчета на автомобилни влогъри в тубата. За себе си се убедих, че няма по-добро от качественото гориво и ново хубаво масло. С една дума не усетих грам разлика, особено при добавката за гориво. При скоростите имаше моментно подобрение, след смяна на маслото се родих - оказа се че нямам проблем в скоростите.

Е какво сега, да има връзка между добавката и светналия чек за богата смес ли??
А някаква осезаема разлика от както съм с добавката, не съм усетил. И разход не съм засичал за евентуална промяна.
Иначе си записах час в BRC, ама чак за 7-ми декември.
А нямам търпение да разбера, от какво може да е тая богата смес...

panamerski

Отначало още като взех колата и при мен светна след няколко месеца. Май чистиха някоя ламбда сонда и от тогава не съм имал проблеми с чека. Та мисълта ми е, има малка вероятност да е и от сондата. Дано само с настройка на газовото да минеш.

Ilian Petrov

Ааа, за ламбда сондата изрично питах. Уж нямало проблем с нея.
И не знам какви настройки биха направили, при положение, че компа на газовата е заключен.

ivchotr

На мен пък почна да ми записва грешка за бедна смес. P1131. Трия я и понякога не се появява с километри, а понякога светва след 5 минути. Интересното е, че като причина са посочени 5 - 6 неща. На бензин не ми се появява. Определено трябва да се прави проверка на хардуера на газовата, не само на настройките на компа.