Цъкни реклама - спаси форум

Автор Тема: Мондео МК3 на V.Buzev  (Прочетена 9430 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен V.Buzev

Мондео МК3 на V.Buzev
« -: Май 29, 2015, 12:36:20 »
Здравейте,

След като първата ми тема в този форум беше за проблем реших да си пусна и тема за новата придобивка. Снимките не са много читави, но като се освести времето и я поизмия ще и направя някоя и друга по качествена снимка с фотоапарата.
Тааа автомобилът е Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 130 катъра (колко са живите не мога да кажа), 2005 г. внос от Италия на 136000 със сигурност нереални км. :). Малко е постен откъм екстри, но пък е хечбек (което и търсех). По принцип съм фен на френските автомобили и от 2008 насам карам Renault Megan 1997 г. 2.0, 115 магарета с ГИ, и по-принцип се бях засилил в търсене на Лагуна 2 фаза 2 комби или хечбек бензин, но след няколко огледа, тестове и пазарлъци ми писна и се бях примирил че ще си карам мегана докато не се разкапе от ръжда. Съвсем случайно мернах мондеото в автокъщата на мой комшия, вечерта след работа направих бърз тестдрайв, на следващия ден една бърза диагностика и си стиснахме ръцете. Доста отдавна заглеждам точно това мондео, но все ме спираше това че не мога да намеря хечбек, а излизаха само комби или седан варианти. След като го покарах останах очарован от возията и динамиката на двигателя въпреки тежкото купе. Е имаше малко изнервящи ситуации в началото описани в първата ми тема за гадното неоткриваемо клопане, но от седмица насам вече съм напълно доволен.
Седмица след покупката направих стандартно обслужване:
6 л. масло Eurol 5w30
Въздушен, маслен, горивен и филтър на климатика на WIX
Демферна шайба на Febi
Двата ремъка, две ролки и обтегача
Смених предни биалетки и вътрешните тампони на задна стабилизираща щанга
Преден ляв фар за мъгла беше спукан и нямаше корите под двигателя. Закупих си ги нови китайски с доста добра отстъпка. След проба за монтиране установих че това няма да е толкова лесно, тъй като колата е имала удар отдолу и гредичката на предния мост на която се хващат и двете кори беше силно извита в посока тялото на масления филтър. Ето защо липсваха и корите. Последва посещение при специалист занимаващ се с удряни автомобили да изпъне тази гредичка и да ми монтира предната малка кора след бронята. Закупих си нужните щипки и в най скоро време ще монтирам и задната (голямата) кора под двигателя.
Надявам се не съм ви отегчил с моито перипетии. Ето 2-3 снимки на колата:





Тъй като пластмасата около скоростния лост беше много гадна (явно е било имитацията на махагон, но беше в отвратително състояние) се пробвах с малко фолио имитация на карбон. Като за пръв опит мисля че се получи добре:



От обява от другия форум си закупих нов пепелник с поставката за шише, тъй като моя не се затваряше, но в последствия установих къде е драмата и сега имам още един резервен :).
В сервиз ми монтираха и модул за автоматично палене на късите светлини със запазване на светкавицата, че нещо не съм свикнал на такъв начин на пускане на фаровете и все забравям да врътна копчето :).
Тъй като нямаше стелки, закупих такива които са кроени по оригиналните и учудващо паснаха доста добре.
Също си закупих и нов кожен подлакътник с работещо закопчаване, тъй като на моя това му е счупено и доста дразнещо преклопва по неравности. Предстои подмяната му, но ще бъде по натам.

Следващото, което съм замислил е монтиране на плафон над задната седалка, че е пълен мрак. Една боя на предната броня, че има ожулено и за каско няма да е добре.
В търсене съм на още един комплект алуминиеви джанти 16" или 17" и това е за сега.

Добавям и още, което се сетих в момента. Закупени са и задни накладки, че са на предела - чакат топло време за подмяна :). Също имам и комплект О-пръстени на Елринг за всмукателния колектор и ще последва демонтиране и почистването му както и на EGR-а и оглед на кулера, и тръбата след него, че на скобата е доста омаслено и все ми се струва че имам спукване на тази тръба (при определени условия имам чувството че губи мощност, но пък за сметка на това не виждам ясно изразени пушеци в огледалото :( ).
« Последна редакция: Май 29, 2015, 13:41:48 от V.Buzev »

Цъкни реклама - спаси форум

Неактивен ihovahi

  • Регионален представител
  • *****
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 2380
  • Адрес: Чепеларе
  • Форд: Mondeo MK3 2.0 TDCI на Ihovahi
Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #1 -: Май 29, 2015, 13:03:40 »
Добре дошъл. Честито за колата. Много да радва от тук нататък и никакви проблеми да не ти съзадава. Направил си повече от добро обслужване и сега само ще караш  (fri)
Който фôрка “майстор” си нахôда!


Неактивен Septerra

  • Форд Фен
  • Публикации: 696
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCi
Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #2 -: Май 29, 2015, 13:10:00 »
Добре дошъл! Доста стегната изглежда колата, а и явно е попаднала на собственик. Дано е здрава и много да те радва. :)

Впрочем, така като я гледам, май не е 2005 година колата. 2005 мисля, че вече са от последния фейс с новите решетки, новите стопове, махнати лайстни и т.н. Може и да бъркам в месеците, поправете ме, ако е така.

Неактивен V.Buzev

Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #3 -: Май 29, 2015, 13:22:37 »
Благодаря за топлото посрещане :).
Да, по VIN декодера ми излиза 12.2004 г. а по италианския талон помня, че беше първа регистрация началото на март 2005 г.

Неактивен Septerra

  • Форд Фен
  • Публикации: 696
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCi
Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #4 -: Май 29, 2015, 13:27:01 »
Да, явно е произведена 2004, от междинния фейслифт, а е регистрирана 2005. Това обяснява всичко. :)

Неактивен SICKandPROUD

  • Форд Фен
  • Двойна гарагандула с обратен сперенгеч.
  • Публикации: 829
  • Адрес: Пловдив
  • Форд: Mondeo mk2 99 Mondeo mk3 07
Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #5 -: Май 29, 2015, 14:09:39 »
Хубавица колега. Дано дълго време да се слушате.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

Неактивен Dmitarcho

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 4603
  • Адрес: Габрово
  • Форд: Mondeo mk3 2.0 TDCI '03 КомбИ
Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #6 -: Май 29, 2015, 17:23:49 »
Честита придобивка ;) Много да те радва, и да нямате ядове един с друг ;)
Ръца Пръца

Неактивен V.Buzev

Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #7 -: Май 29, 2015, 22:32:01 »
Благодаря на всички за пожеланията. Надявам се че няма да има ядове въпреки че съм скептичен към колите вкарани от Италия.

Неактивен ivaylo_m

Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #8 -: Май 30, 2015, 06:34:25 »
Честито! Много добре изглежда колата. Със здраве да я караш.

Неактивен V.Buzev

Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #9 -: Юни 17, 2015, 23:09:07 »
В неделя демонтирах колектора и EGR-а. Имаше доволно количество гняс и в двете. EGR-а почистих сам, но не съм го затапвал, а колектора закарах на близката автомивка и срещу 3 лв. и 5 минути работа стана като нов :). Почистих си и отворите в главата че тези за 1-ви и 2-ри цилиндър бяха доволно натрупани с майонеза, а останалите си бяха само с лек нагар с който не съм се заигравал много. Смених и О-пръстените въпреки че нямаше нужда. Огледах и тръбата след кулера за спуквания но не открих такива - измих я и и нея и я върнах на мястото и.
Малко тъп въпрос, но не съм търсил в аутодата - какъв е тоя датчик непосредствено след кулера?

Неактивен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 10602
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: ---
    Prius 1.8 Hybrid '11
Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #10 -: Юни 17, 2015, 23:41:06 »
За налягането, което прави турбината.

Неактивен V.Buzev

Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #11 -: Август 24, 2015, 16:48:59 »
Малко съм си занемарил темата, но все пак. Има някоя и друга промяна по колата:
- монтирах си цялото барче + кожения подлакътник - стана доста добре. На моето му беше счупено гнездото на закопчалката и самото барче беше цялото надялкано от страни все едно макетен нож. не знам какъв зор е видяло. Малко филм беше докато разбера как да разглобя всичко около скоростния лост, но с малко чесане зад ушите и четене по теми тук успях :).
- Смених си говорителя на задна дясна врата че стария беше заминал и на малко по-усилено препръдваше.
- преди морето юли месец закарах колата да ми фолират стъклата на задните врати.
- в момента се боря с огледало с Автоматично затъмняване - монтирано е, вързах му кабелите към плафона, но направи една глупост и може да съм прецакал нещо. От буксата на огледалото излизат три кабела и два ги вързах на късо към +12V и черния към маса. Съответно огледалото светна, но нищо не се случи като го осветих. Реших че няма да се занимавам вече че беше станало късно. Благодаря на Васко за темата която ми изпрати и тази вечер ще пробвам пак :). Дано не съм изгорил електрониката че много ще ме е яд.

Снимки имам и ще ги кача тия дни.

Неактивен G_o_c_e_v

Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #12 -: Август 24, 2015, 22:55:51 »
По  принцип огледалата имат в предния си край фото "око" и ако на вън не е тъмно не затъмнява огледалото. Ако си поставиш пръста в предния край на огледалото и осветиш със светкавицата би трябвало да замръкне. Аз така си проверих огледалото през деня.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Неактивен V.Buzev

Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #13 -: Август 25, 2015, 10:08:37 »
По  принцип огледалата имат в предния си край фото "око" и ако на вън не е тъмно не затъмнява огледалото. Ако си поставиш пръста в предния край на огледалото и осветиш със светкавицата би трябвало да замръкне. Аз така си проверих огледалото през деня.

Да, това го видях още в неделя, че има и друг датчик за светлина, но явно при мен драмата е че и на кабела който е за задна и там подадох +12V и по този начин съм изключвал функцията за затъмняване. Така като гледам най-рано в събота ще мога да се занимавам пак с колата, че излязоха други ядове. Като има развития ще пиша тук в темата :).

Да добавя и малко снимки. Фолираните стъкла:



Подлакътника:



И монтирано огледалото + плафон с допълнителни светлини за шофьора и пасажера:

« Последна редакция: Август 25, 2015, 11:38:05 от V.Buzev »

Неактивен V.Buzev

Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #14 -: Октомври 14, 2015, 10:23:23 »
Такааааа, да малко отчет че и темата заминала на 2-ра страница :). Огледалото го подкарах и си работи перфектно, не съм вярвал че е такава благина. Заден плафон още не съм слагал - не ми остават едни 2 часа свободно време да си поиграя с изрязване и пускане на кабели.
След дълго чудене какво да направя с музиката на колата, че с това CD не се търпи преминах през няколко варианта, но най накрая реших че ще бъде оригиналното Sony mp3. Последва едно търсене питане за оферти и безбожни цени, докато не си прегледах наблюдаваните обяви в OLX и установих че има едно мондео в Перник и преди бях питал човек за джанти, ама пък то било със Сони музика. Последва писане, пращане на едно приятелче от София до Перник да погледне нещата и си стиснахме ръцете с човека. Вчера пристигна пълен комплект плеър с четирите елипси панела отзад и дистанционното на волана, че моето както бях писал не му работи намаляването и малко го счупих с научна цел :). Също дойде и така търсената от мен здрава пластмаса около скоростния лост че на моята и бяха счупени двете щипки откъм ръчната и тракаше супер дразнещо. Дистанционното и пластмасата вече са монтира, като пластмасата е цвят махагон което много не ми харесва ама като се стопли напролет ще и играя една шкурка и пребоядисване да стане черен мат или пък ще бъде с фолио тип надраскана ламарина като на Титаниум пластмасите.

Надявам се до края на седмицата да монтирам всичко и да пусна снимки.

Тук е момента да питам има ли някакво преправяне на кабелите на буксата на CD-то, тъй като сега съм с Вистеон, а според продавача кабелите на буксата били различни?

Неактивен B.Stoilov

Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #15 -: Октомври 14, 2015, 12:19:40 »
Много хубава кола :) А относно екстрите - мисля, че имаш всичко необходимо :) Всичко останало, както се вижда от мерака, с който си я правиш, ще го добавиш като екстри :) Само кеш и желание да има :P

Неактивен V.Buzev

Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #16 -: Октомври 14, 2015, 14:09:30 »
Много хубава кола :) А относно екстрите - мисля, че имаш всичко необходимо :) Всичко останало, както се вижда от мерака, с който си я правиш, ще го добавиш като екстри :) Само кеш и желание да има :P

Благодаря за хубавите думи. Да в действителност екстрите, които искам да добавя не са малко, но постепенно ще се случи. На пазара тогава имаше страшно много мондеота с повечко екстри от моята, но почти всички бяха комби, а аз търсех специално хечбек. Всъщност когато я купих това беше единствения хечбек набор след 2003 г. в мобиле и карса!

Неактивен Septerra

  • Форд Фен
  • Публикации: 696
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCi
Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #17 -: Октомври 14, 2015, 15:16:15 »
Буксите на Сонито и стандартното радио са 1:1 - само пъхаш и Сонито тръгва. Бая играчка е смяната на конзолата, да знаеш, но не е невъзможно. :)

Неактивен V.Buzev

Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #18 -: Октомври 14, 2015, 16:41:15 »
Буксите на Сонито и стандартното радио са 1:1 - само пъхаш и Сонито тръгва. Бая играчка е смяната на конзолата, да знаеш, но не е невъзможно. :)

Благодаря за отговора. Кое налага подмяната на конзолите? На пръв поглед тази на Сонито ми изглежда като другата, ноо занам ли :).

Неактивен Dmitarcho

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 4603
  • Адрес: Габрово
  • Форд: Mondeo mk3 2.0 TDCI '03 КомбИ
Re: Мондео МК3 на V.Buzev
« Отговор #19 -: Октомври 14, 2015, 17:32:53 »
На сонито задния край пада леко надоло ... и ако не се смени конзолата ... ня може да влезе хубаво в дупката :) Не е трудна подмяната на конзолата .. но е доста разглабяне ;) Сега ще потърся снимки как изглежда Сони със конзола за фордофски кастфон ;)

Разглобено ... :D Няма да се плашиш .. само изглежда страшно :D



Ето как не може да влезе цялото Сони със старата конзола

« Последна редакция: Октомври 15, 2015, 07:52:31 от Dmitarcho »
Ръца Пръца

Цъкни реклама - спаси форум