Mondeo 2,0 16V >> RS

Започната от К.Методиев, 03 Август 2012 17:26:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

К.Методиев

Днес започнах един мод дето си го мислих отдавна, монтаж на подгреев от дизелов фокус.



Вече монтиран.



Остава да направя инсталацията и да видим дали ще се постига желания ефект за по бързо загряване на бензин.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


ihovahi

Кристиане - едно голямо браво. Аз си мисля за такова нещо от доста време, ама нещо немога да си намеря устройството за подгряването на нормална цена...
Който фôрка "майстор" си нахôда!


К.Методиев

Аз го взех за 30лв, по ниска цена едва ли ще изпадне от морга.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

ihovahi

Ако намериш някое друго обади ми се, ще съм ти благодарен. Казват, че на повечето не им работят свещите и било почти невъзможно да се сменят... има ли нещо такова?!
Който фôрка "майстор" си нахôда!


К.Методиев

На моето работят пробвахме ги преди да го взема, даже човека каза ако не работят да ми даде свещ да ги сменим.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

opex

Само в дизелов фокус ли се слага това или и в мондео? Кои години, кои двигатели?
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Dmitarcho

И на Мондео мк3 го има ... Моето е 2003-та и си го има това подгряване, на Иховахи е 2004-5 и го няма ....
Ръца Пръца

К.Методиев

Италианските коли го нямат, от австрия имат, има го на много дизелови рена, опели и на фолксвагени но техните са малко по различни.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

ihovahi

Димитко, сега ще ми се смееш на мондеото ли  :D :D :D

п.с. Поне имам всички крушки на фаровете  :)) :)) :))
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Dmitarcho

Мне уа .. казавам,че някои Мондеота го имат, някои не ;) Моето е от Италия ..  ;) Не е критерии това. Зависи първият собственик дали го е искал като опция това или не ;)
Ръца Пръца


ihovahi

Тааа Кристиане, чакам аз да споделиш резултата след като го пуснеш в действие. И ако намериш още едно обади ми се.
Който фôрка "майстор" си нахôда!


К.Методиев

То мога да намеря сигурно. в моргата имаше и едно мк3 ма не го знам с какъв мотор е, ще питам като имам време.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

hotblooded

Цитат на: opex в 10 Октомври 2013 20:02:18
Само в дизелов фокус ли се слага това или и в мондео? Кои години, кои двигатели?
Дизелови мондеота преди фейс-лифта. След фейса са само с печка...  И в двата случая е опция към титаниум или гия ниво на оборудване.

К.Методиев

Така по проекта ми с подгрева на антифриза съм почти готов, направих си цялата инсталация и ми остават 2-3 връзки за да заработи системата, за включване на свещите реших да ползвам реле за подгрев от някакъв дизелов форд 70А намерих го в някакви боклуци в сервиза, наложи се малко да го преработя за моите нужди, ето го релето:



Изхвърлих му цялата система за управление на подрева на дизела и оставих само бобината и контактната система и стана това.



Като цяло релето е много качествена изработка със сребърни контакти. :)

Ще обясня накратко как мисля да управлявам цялата система, ясно е че релето ще включва свещите през 40А предпазител, подгрева ще заработва чак когато колата запали, а сигнал за това ще взема от релето ми за автоматично включване на фаровете, захранването на бобината на релето ще минава през нормално затворено реле когато е на бензин, а нормално затвореното реле ще спира подгрева когато се захранят газовите клапани, до тук всичко вече съм изградил и монторал, смятам да вържа и лампата на таблото за подгрев на дизелите за да ми индикира когато спре подгрева.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

К.Методиев

Вече всичко е реализирано и работи, греачката вече закачена.



Релета за управление монтирани и вързани.



Лампата за ниво на маслото ще ми индикира дали работи или не системата.



Остава да монтирам и един термостат на 40 градуса който ще държи изключена системата ако колата е топла.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

ihovahi

Не е честно  :)) Благородно ти завиждам. Браво. Очаквам коментар дали има гоооолям ефект. Още веднъж браво и честито.
Който фôрка "майстор" си нахôда!


К.Методиев

Още няма студ сутринта беше 12 градуса и загрях за няма и минута.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Светльо

Браво! много добре се е получило много смислено нещо е това!  ^-^

hotblooded

Интересно - ако подгряваш водната риза на изпарителя - дали ще може да палиш направо на газ?

К.Методиев

Може и да стане, но има едно голямо НО, имам авариен режим за палене директно на газ, при студен мотор стоял цяла нощ няма никакъв шанс да запали, при топъл мотор пали пак трудно, а на бензин пали веднага и минава на газ, но друго си мисля аз защо не става директното палене на газ, според мен е голям пада на напрежение в момента на завъртане на стартера защото акумулатора си е заминал почти, реално всичко това лесно може да се провери колко е пада и дали сработват инжекторите при палене де.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


tropper

Браво! Нечовек си! (wdo)

Много добро нещо си направил. Сега очакваме февруари при -10гр. да кажеш за колко минути загрява  8)

Относно термостата на 40гр. - взимай сигнал от някой от двата датчика на термостатното тяло, за да не се налага да се занимаваш с "хардуер" ;)
Ще ти трябва една простичка схема с операционен усилвател само. Ако кажеш - ще ти я драсна. Хем по този начин ще можеш допълнително да си калибрираш температурата на изключване с потенциометърче.

Там където си го монтирал до акумулатора на снимката изглежда доста близо до плюсовите кабели - имай го предвид да не се допре, че стойката на подгрева вдига температурата на антифриза и може да стопи изолацията на кабелите и да гръмне акумулатора зрелищно :P
Аз бих пуснал и една допълнителна жица за маса от стойката на подгрева (имаш една свободна дупка за болт гледам) към минусовата клема на акумулатора, за да не разчитам на проводимостта на купето ;)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

К.Методиев

Стойката я измествах още настрани за да е по далече от кабелите и може още да я изтегля още, а за масата съм решил да я дръпна, дай схемата да видя как ще му дам забрана при топъл мотор да не се включва.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

tropper

Не е тествано!

- дадените стойности на резисторите би трябвало да свършат работа;
- усилвателя е произволен (само да не е с отворен колектор като LM339/393, тогава просто ще трябва още един резистор от изхода му към +12);
- MOSFET транзистора също е произволен за поне 1А и 40V, може и с NPN да го смениш като съобразиш hFE, базовия резистор и допустимия ток от изхода на ОУ;
- диода D8 пази транзистора от пренапрежение. Ако релето отлепя бавно, може да сложиш последователно на диода резистор 2-10 ома;
- R6/R5 определя хистерезиса - колкото е по-голямо отношението, толкова е по-тесен хистерезиса;
- U7(TL431) с R1, R2 правят опорно напрежение 5V, с потенциометъра си настройваш опорното за компаратора, т.е. на какъв сигнал от датчика да включва и изключва;
- .... и е желателно да сложиш едно електролитче 100uF/25V, подпряно с керамичен 100nF на платката в близост до двете интегрални схеми ;)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

К.Методиев

Ще видя какво ще направя тези дни, че нямам много време, мерси за схемата.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

К.Методиев

Днес сутринта беше по хладно като си тръгнах от работа и реших да тествам системата при 6 градуса температура мина на газ за половината път в км не го знам колко е точно но си е половината, значи ефект има.

Междувременно днес му накачих малко измервателна апаратура да видя какво и колко черпи, с 3 работещи свещи дърпа 42А, зареждането кляка на 13,8V на празен ход, с малко газ нещата се нормализират, без да е включена системата зареждането се държи около 14,2-14,4V.

При една бърза сметка цялата система е с ел. мощност 500W.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Nebhotep

Плачат си нещата при теб за по- голям алтернатор май, примерно 120А!  ;D  ;D


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

К.Методиев

Едва ли, този е 90А който ги отдава при около 3000 оборота, а 13,8 е поносимо зареждане за около 4-5 минути нищо му няма, а и реално през това фреме колата се кара, така, че не е пак на празен ход, най-много да изпуши диодния блок някога. :D

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

К.Методиев

Нямах време да се занимавам със схемата, че много работа имам днес едва успях да отделя време да монтирам термостата на 40 градуса, ето го как стана, всичко работи перфектно вече, при топла кола не работи подгрева независимо от горивото. :)




- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

К.Методиев

Вчера се преобухме с Kleber Krisalp HP2 195/65/15.


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

К.Методиев

Захванах се и спретнах една малка схемичка за да си вържа пайнера с джойстика на волана, и взе че всичко се получи точно, ето това ми е схемата.



Това са стойностите на резисторите които ползвах, джойстика при мк2 има само 6 позиции така, че не може да се ползват всички екстри.



Ето още един вариант за схемата.


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.