Тапициране на волан

Започната от Иван Вълков, 24 Юни 2012 22:33:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Иван Вълков

Здравейте колеги, от няколко дни ми е щукнало да си претапицирам сам воланът с кожа. Споделям няколко клипа как става това начинание  (stir) :
1.
2.
3,

Ето и няколко клипа с видовете шевове и това как се правят:
1.
2.
3.
4.

Успех с начинанието, най-трудно е да се свали кройката  (hammer). Аз съм се спрял на вариянт 1. За двугите вариянти ще трябва да се сваля воланът за да стане всичко фабрично.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Bobi

Ванка, не искам да те разочаровам, обаче ако досега не си го правил, почти съм сигурен, че няма да си доволен от резултата. :(

lazarkk

Става, но да е с естествена кожа, защото с изкуствена тези шевове като ги напънеш да се стегнат и се цепи много лесно. А и трябват здрави конци, защото при мен многократно и те се късаха при опъване. Специално за волана, не си е работа в домашни условия с подръчни матеряли. Виж топката за скоростния лост е сравнително леста ако имаш шевна машина. Но волана, трябва да си мазохист.

VENTCI

За Шумен мога да кажа, че тази манипулация я прави професионалист срещу 80-90 лв. с естествена кожа -  отнема 2-3 дни. Лично аз бих предпочел в случая "хлебаря да ми направи хляба"

Иван Вълков

Въпреки заръката на Лазар днес си купиш изкуствена кожа от тапицер който ме увери, че е най-правилният избор. Четох тук там и разбрах че при изкуствената кожа или трябва да се подложи материял или да се подгъне. Аз съм на ниво - сваляне на кройка. За протокола ще кажа че не смятам да давам 100 пари за един волан още повече предвид възрастта на автомобила, така, че каквото стане такова, поне аз ще съм си го оплескал а не някой "майстор".

п.п. Тапицера днес беше адски любезен и дори ми даде насоки след като ми е "краста" да си го направя сам, даже каза ако имам въпроси да питам. Предложих му тай да го направи, а той каза че с волани не се занимава, въпреки това остана приятно изненадан, че някой може да се захване с това

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

BIGFORDFAN

 Ванка ама ти сериозно си го почнал, не знаех че искаш да го правиш така, мислех че искаш да е като оригинално. И аз мислех да го правя така, даже си купих естествена кожа за волан за 9 кинта, ама си намерих друг волан... та сега тая кожа ми е излишна, можеше да ти я дам...  :-[

TourneoRS

Мой близък приятел работи такава професия , автотапицер , волани , кажи речи всичко по вътрешността на колата . Бях се интересувал преди за един волан колко ще ми излезе освежаването му , около 70 лв като не можеш да познаеш че е пипано по него  става като нов . Самите конци са много добре впити в кожата на допир почти не се усещат , така няма и опасност да изтънят от постоянното търкане в ръцете . Мисля че и с изкуствена кожа става но е специална май имаше някакъв тънък пласт на самата кожа за повече якост ... но може и да   (stir) така съм чувал .  А за занимавката не е лошо тъкмо ще се обмени опит  (thup)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Bobi

Ванка, послушай ме, не си набивай автогол и тия мъки. На пръв поглед претапицирането на волан може и да изглежда лесно, но далеч не е така. А и защо държиш да го претапицираш? Вече волани се освежават и с химия и стават като нови. А и цената е далеч от 100 лв - 35 лв е!

pantata

Четох по други форуми, че използват якета от магазини за втора употреба. От един ръкав стига кожата. Даже да оплескаш имаш още 1, а и още цял елек (след като си оплескал ръкавите) :)) . Така имаш и избор от цветове, ако си решил да разнообразиш черното.

Иван Вълков

Колеги наистина облицоването ма волан било голямо предизвикателство  >:D, като за пръв опит стана с доста забележки, лошото е че съм се амбицирал сега повече и от преди, мисля да го претапицирам целият волан + лъчовете като този:

и отзад:


Първо искам да попита колегите как се сваля воланът и аербега, че за да стане добре волана трябва да се сваля на място не си е работа. Второ незнам кой какъв зор е видял с волана но аз скоростната топка неможах да я облека с кожа  (hammer), как ли не пробвах суках нестава.......дайте някъв жокер.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


mirohristov

..... скоростната топка неможах да я облека с кожа  , как ли не пробвах суках нестава.......дайте някъв жокер.
Поне това което съм гледал как става е че се изразват парчета кожа като тези на топката , отдълу където се навива са по- дълги за да погат да се подгънат , намазват се с лепило и след като се залепят и оформят по топката следват декоративните шевове. Така е правена моята топка http://fordbg.com/forum/index.php?topic=514.msg7385#msg7385
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

BIGFORDFAN

 Много внимавай като сваляш волана да не прекъснеш лентовия кабел(както направих и аз, та сега даже клаксон нямам  (angry) ). Има подробна тема как става, но винаги може да се прецакат нещата. Успех!

momo76

Кака се сваля волана:
1. Откачаш акумулатора и пиеш едно кафе за 10-15мин.
2. Сваляш капаците под и над волана.
3. Завърташ волана на 90 градуса на където си избереш и отгоре ще се покаже една дупка дето има едно болтче - отвиваш го.
4. Връщаш волана в изходно положение и го завърташ в на обратните 90 градуса. Открива се същата дупка като в т.3. Отвиваш и това болтче и възглавницата пада. Всъщност дръж я да не пада. Откачаш и кабела и я слагаш на задната седалка с ламарината на долу и добре обезопасена.
5. Отвиваш голямата гайка в центъра на волана и с дърпане го сваляш.

Монтажа по обратен път.

За колегата BIGFORDFAN - май ми остана един лентов кабел като си сменях волана на старото Мондео. Ако го намеря е твой.

lazarkk

Цитат на: momo76 в 02 Юли 2012 09:44:21
Кака се сваля волана:
1. Откачаш акумулатора и пиеш едно кафе за 10-15мин.
2. Сваляш капаците под и над волана.
3. Завърташ волана на 90 градуса на където си избереш и отгоре ще се покаже една дупка дето има едно болтче - отвиваш го.
4. Връщаш волана в изходно положение и го завърташ в на обратните 90 градуса. Открива се същата дупка като в т.3. Отвиваш и това болтче и възглавницата пада. Всъщност дръж я да не пада. Откачаш и кабела и я слагаш на задната седалка с ламарината на долу и добре обезопасена.
5. Отвиваш голямата гайка в центъра на волана и с дърпане го сваляш.

Монтажа по обратен път.



Точка 2 може и да я прескочиш, аз нищо не съм махал около волана.

Иван Вълков

#14
Ето малко снимков материял от опит за тапициране. Има адски много забележки, но е много по-добре от калъфите който се продават(универсалните). Много е приятен на допир и поради липса на време засега остава в този вид. Като тънкост която открих, е че не са важни шевовете, а кожата да е залепена към воланът. Шевовете играят много малка обтягаща/изпъваща роля, по-скоро декоративна.




Скоро очаквайте продължение, вече по-изпипано

п.п. Използвал съм изкуствена черна кожа - 15 лева линеен метър, 1,40 ширина. Купих я от тапицерско ателие, съвета ми е когато купувате кожа да гледате да е мека за да се работи лесно. По-принцип като кажеш на тапицера, за какво ти трябва кожата и той ще ти предложи кое е най-удачният вариант. Варианта който съм показал е изцяло ръчна изработка - няма нито един машинен шев. Да добавя т.к. и двамата тапицери бяха доста сговорливи ми препоръчаха изкуствена кожа т.к. естествената изисква доста по-специални грижи.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

К.Методиев

Като за първи опит е добре, и аз съм си мислел да пробвам такова нещо, от къде и каква кожа ползва за целта?

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

BIGFORDFAN

 Браво Ванка, добре е станало при положение че всеки казва, че е доста трудно.

Dmitarcho

С мерак всичко става ;) Отзад изглежда по изпънат отколкото отпред ;) Имаш цяла година да го направиш както трябва преди да го представиш на следващата среща ;)
Ръца Пръца

Иван Вълков


Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Иван Вълков

#19
Колеги ето и последното ми претапициране  на волана което ме удовлетворява напълно:



За тези, който имат желание да се впуснат в това прилкючение да знаят че само изглежда елементарно, на мен това ми е 6 опит. Ще кажа още че освен здрав конец, кожа ще ви трябва и хуаво лепило от типа на "Прома" което прави гъвкав слой на слепване. Последно попаднах на едно  Турско лепило аналог на "Прома" но е много по-силно от "Бизон" "Момент" "Прома" казва се Бали(Bally). Лепилото е доста по-евтино и най-вече като намажа кожата с него тя доста омеква и обработката става много по-лесна.  Ми това е ако някой има нещо да питане ще се радвам да да споделя опита си.  (fri)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


viksata

Ехааа  (happy)

Браво бе ти на шега на майтап гледай как хубаво си го направил (thup)

На шевна машина ли правиш първичното обкантване?


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Alexi

ти както си почнал може и едно кожено салонче да си спретнеш :)

road runner

Браво брат :) Направи още 6-7 опита и спокойно може да търсиш по 50-60лв за труд  (happy) (happy) (happy) (fri) (fri) (fri)

Иван Вълков

Цитат на: viksata в 20 Септември 2012 16:53:15
Ехааа  (happy)

Браво бе ти на шега на майтап гледай как хубаво си го направил (thup)

На шевна машина ли правиш първичното обкантване?

Само съединих парчето на машина, иначе другото е на ръка шев - рибена кост, щото нямах машина под ръка. За сега го правя за удоволствие, за нататък ще видим. Благодаря че оценявате трудът ми.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Иван Вълков

#24
Замряла темата нещо, аз пък да вкарам още няколко клипа  (rofl)
My Link
My Linkю
My Link

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

pi4o

Добри клипчета, но  с естествена кожа си е най-добре и то дебела - тапицерска или за обувки. Един квадратен метър такава кожа струва от 60 до 80 лв, естествено толкова материал ще ти стигне за поне 3 волана, но пак си е скъпа суровина.  А ако се чудиш на оня руснак ножа от какво е - от електрическа ножовка и заточен много добре. Аз работех във Велур - Ловеч, бях крояч и ние крояхме с такива "ножове". Много остри и много издържливи. Аз също бих се пробвал, но си е тънка работа, кройката трябва да е много точна, че после като се срешнат двата края... става интересно. Шевът ми се струва по-труден, но някога може и да се пробвам.
На теб успех  с начинанието.  ;)

Иван Вълков

Благодаря, аз естествена кожа съм намерил на сносна цена, но напоследък време не ми остава. Замислил съм нещо но по нататък за изненада.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Bobi


Иван Вълков


Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Иван Вълков





Сори за качеството но снимките са правени набързо с телефона.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!