Цъкни реклама - спаси форум

Автор Тема: Още един не-форд, Тойота Приус  (Прочетена 5401 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Активен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 10256
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: RWD Turbo '86
    Prius 1.8 Hybrid '11
Още един не-форд, Тойота Приус
« -: Април 06, 2017, 23:58:09 »
Не, онова, което написах на първи април не беше шега... Взех си Приус! :D Вече е с номера и е време да пълним дневника. Колата е 2011г, на 164 хил км с изтекла гаранция преди месец и няколко дни. За Приус е сравнително базов, няма примерно адаптивен темпомат, автоматично спиране, следене на лентите, но не ми липсват. Нещо, за което ми е криво е соларният покрив ("фотоволтаик" на тавана), лятото е много сладко - изкарва топлия въздух от колата и като влезеш не е парник.

Иначе има стандартни неща: тракшън и контрол на стабилността, hill-assist, темпомат, климатроник, безключов достъп, безключово палене, 4те прозореца са one-touch, head-up дисплей, Bluetooth хендс фри, гласови команди, навигация, камера за заден ход, паркира сама, JBL аудио с 8 колони, със 17", сензори и т.н.

Навито има хард диск на слот като в ПЦ (трябва да видя колко GB е, казват че повечето били 40), на който са картите и може да се качва музика и т.н.

Днес смених масла, филтри, свещи и амортисьори. Не казвам нищо за ремъци, защото колата няма такива, няма и ролки. Всичко е на електромотори - спирачките, компресора на климатика, водните помпи (2 са - има и 2 казана за антифриз). Рейката - също, няма масла. Колата няма и съединител, даже няма и скоростна кутия :)) Като цяло е направена да се кара много и да няма особено какво да се строши.

Ето и няколко снимки, на последната е хедъп-а, не се вижда особено по снимка, че е LED:
1767-0 1769-1 1771-2 1773-3 1775-4 1777-5 1779-6 1781-7

Общо взето Приусът прилича повече на тамагочи, отколкото на кола (rofl) Десетки бъзикни за икономично каране, дисплейчета, менюта, цъкалки, графики за разход и регенерирана енергия и какво ли още не. Кара се доста леко и лесно, малко странно в началото, ако човек не е свикнал по светофарите да е напълно тихо и да не чува ДВГ, а звука при ускорение и намаляване като на тролей. Купето е сравнително обезшумено, но при липсата на звук от ДВГ на по-висока скорост има какво да се желае - не съм вярвал, че ще е толкова гадно, когато караш със 100 да не чуваш нищо друго, освен шума по грапав асфалт :))
« Последна редакция: Юли 20, 2017, 12:03:21 от Pyrhel »



Цъкни реклама - спаси форум

Активен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 10256
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: RWD Turbo '86
    Prius 1.8 Hybrid '11
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #1 -: Април 07, 2017, 01:37:28 »
Предполагам, че ще има питания как работи, ще напиша накратко. Колата е хибрид - има бензинов мотор и 2 електро.
Бензиновият е 1.8 16v VVT-i 74kW (99 коня) и 142 Nm. Работи по цикъла на Аткинсън, затова е и толкова слаб, но това го обособява като (много?) по-икономичен от тези на Ото цикъла ("нормалните"). Задвижващият електромотор е 60kW и 207Nm. Другият електромотор е с по-малка мощност, който играе ролята на стартер, алтернатор и генератор. Големият ел. също може да работи като генератор - като се движи по инерция или като се натискат спирачките - до определен момент не се задействат хидравличните, затова колата е още с оригиналните дискове и накладки, като задните вече са се поизносили, може би ще трябва да ги сменя след 50тина хил км :))

Горе се смеех, че няма скоростна кутия - има нещо, което му казват e-CVT / power split device / hybrid transaxle. Основното в нея е ей-това:


Онова, дето прилича на съединител, не е съединител, а фрикционни плочи, които са постоянно зацепени и приплъзват ако се наложи по някаква причина. Основното нещо, по което се различава този Приус (3та ген.) от предишните е, че предаването към диференциала не е с ремък, а зъбни колела и че има още един сет планетарни колела, с което значително се намаляват оборотите на бензиновия двигател на магистрално каране и значително се увеличава скоростта, при която може да пърпори само на ток без да пали бензиновия.
Ако на някой му е интересно, нагледно как работи: eCVT.
« Последна редакция: Юли 20, 2017, 12:04:59 от Pyrhel »



Неактивен Mondeicho

  • Форд Фен
  • Аз ♥ моят Форд Мондео
  • Публикации: 1555
  • Адрес: София
  • Форд: Mondeo 2.0 TDCI, 130 к.с, 2004 г,  цвят-stardust silver
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #2 -: Април 07, 2017, 02:36:27 »
Честито и много безаварийно шофиране с този приятен автомобил. В изключително редките моменти, когато ползвам такси си викам от тези зелените, заради доброто отношение на шофьорите и заради този автомобил. Винаги ги разпитвам някакви неща за него, но определено всички са много доволни от колата. Наистина е странно колко е тихо вътре и само при по-висока скорост се чува вятъра, което е неизбежно и шума от гумите по асфалта. Един от тях сподели, че и батериите вече били спаднали много като цена и било поносимо да ги смениш ако се налага.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Неактивен m_focus

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 179
  • Адрес: Айтос
  • Форд: 1,6 Зетек СЕ 16V 2001; 2,0 TDCI 136к.с. 2005г. GHIA
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #3 -: Април 07, 2017, 07:17:58 »
Много интересен избор на автомобил, поздравления.
карай форд и бъди горд :)

Активен Alexi

  • Модератор
  • *****
  • Властелина На Дизела
  • Публикации: 8137
  • Адрес: Шумен
  • Форд: '12 Peugeot 508 2.0hdi
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #4 -: Април 07, 2017, 08:48:21 »
Честито интересна машинка ,а на батерии колко км изкарва ,градско предимно е интересно ,може ли да се зарежда от контакта ?

Неактивен V.Buzev

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 642
  • Адрес: гр. Плевен
  • Адрес: гр. Плевен
  • Форд: Mondeo 2.0 TDCi 130 кс. '05
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #5 -: Април 07, 2017, 09:14:45 »
Честит ти тролей :)
Има ли хубав старт това нещо? Возил съм се в Хонда Акорд хибрид и ми направи добро впечатление :).

Неактивен jovani68

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 74
  • Адрес: София
  • Форд: Mondeo mk4 2.2 TDCI Titanium S
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #6 -: Април 07, 2017, 09:41:05 »
Здравей и честита придобивка.
И аз съм на път да си взема такова чудо.
Браво за избора. Сега и едно BRC да му сложиш  :D

Неактивен ihovahi

  • Регионален представител
  • *****
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 2371
  • Адрес: Чепеларе
  • Форд: Mondeo MK3 2.0 TDCI на Ihovahi
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #7 -: Април 07, 2017, 11:39:40 »
Ама ти сериозни си взел Приус... аз реших, че се бизикаш  :)) :)) :)) Хайде честито и винаги да си под напрежение  :D :D :D Ще ни повозиш на следващата среща.
Който фôрка “майстор” си нахôда!


Активен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 10256
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: RWD Turbo '86
    Prius 1.8 Hybrid '11
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #8 -: Април 07, 2017, 15:19:34 »
Благодаря ви! Моята не е plug-in, не се включва в контакта. На Приус идеята му не е да върви самостоятелно на ток и батериите му са малки. Ако го галиш - около 1.5-2 км на ток може. Батериите свършват бързо, но и се зареждат бързо (за няколко минути или особено при по-голямо спускане). Засега не мога да кажа някакъв нормален разход, защото не карам икономично, а все още се забавлявам на ускорението му - показва 5.8л/100. Много далеч е от бърза кола, но стартът е отличен и ако педалът е до долу (в PWR режима), дрифт лампата мига доста с 215/45/17 Pirelli P Zero Nero :D. Доускорението е достатъчно за изпреварване, разбира се не може да се сравнява с голям дизел. Приусът според мен е за хора, които не ги гони времето, не бързат за офиса си, извънградското им е спокойно. Не става за тия, дето живеят за "братлье как са захапАх с тоа гоуф / 316 компакт".

За газ има отлично място, багажникът е на три "нива" - резервната гума с инструментите, върху нея има дълбок около 12-15 см "леген" и над него е нормалния багажник. Който е огромен - едно от нещата, които държах да има следващата ми кола, е голям и равен, след пускането на седалките, багажник, затова търсих най-вече комби. Ще направя снимки някой път, седалките са много хитро реализирани, в дупката, която се получава, когато паднат, има продължение на тапицерията, залепено с велкро за стелката на багажника, а над тях - кори, така че ако се ходи по къмпинги, може и да се спи в нея.

Днес открих, че има бяло амбиентно осветление, гласови команди и допълнителната екстра с предните прозорци - имат някакво покритие да не остава вода по тях. Изключително умно са направени гумените уплътнения на прозорците от външната страна - като е мокро стъклото и се сваля, когато мръдне малко надолу, гумата отваря фуга между нея и стъклото и то не се маже - където е останала капка, като го вдигнеш си е пак там.
« Последна редакция: Април 19, 2017, 00:34:06 от Pyrhel »



Неактивен Septerra

  • Форд Фен
  • Публикации: 678
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCi
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #9 -: Април 07, 2017, 16:04:55 »
Поздравления за избора, много интересна кола. Да я караш със здраве и дано не се чупи, че си отиваш на официалния сервиз, не дай си Боже... :)

Очаквам с нетърпение впечатленията ти от извънградското каране с такава кола - моите не са много добри, икономията изчезва напълно на магистрлата. Поради принципа на възвръщане на енергията, тея коли са икономични в града.

Иначе всичките глезотии са много готини, дори само за това си струва подобна кола. :)

Неактивен didon80

Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #10 -: Април 07, 2017, 19:53:57 »
Честито хибридче и от мен. Само хубави моменти зад волана.

Активен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 10256
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: RWD Turbo '86
    Prius 1.8 Hybrid '11
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #11 -: Април 09, 2017, 11:21:10 »
Благодаря (f) По Великденските празници ще я поразходя и ще видим колко е, и на мен ми е доста интересно.
С поддръжката ще тормозя Аутосет (екс-Поликар), където гледат и Ц5, все забравям да снимам и да се пошегувам в темата, че не-фордовете не ги гонят :D

С ТМ Ауто не съм имал вземане-даване, познати с нови Тойоти не съм ги разпитвал как е. Проверих обслужването с техни консумативи колко струва, не е малка разликата и то с не особено евтини масла:
Цени от ТМ АутоАлтернативни
Масло 0w-20: 150 лвYacco HY 0w-20: 115 лв
Масло "скорости": 152 лвYacco ATF FE: 77 лв
Свещи Denso: 138 лвСъщите от ebay: 60 лв
Филтри: 129 лвХенгст: около 60 лв
Общо: 516 лвОбщо: 312 лв

Оня ден сменях свещи, много мръсно ме изненадаха с тоя размер 14 :))
А снощи почти получих удар, пърпоря бясно със 70 (laugh) и се размигаха доста лампи с надпис "Check hybrid system" и започна да работи само на ДВГ. А то... Ниско ниво на електролита в 12в акумулатор. Да беше човек да му изплющя един шамар за дето ме стряска :))



Неактивен Ilian Petrov

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 371
  • Адрес: София
  • Форд: Focus Estate 2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS) Titanium '09
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #12 -: Април 09, 2017, 12:02:18 »
Айде да ти е честита и от мен! :)

Неактивен ekstremniat

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 231
  • Адрес: София
  • Форд: Fiesta 93 1.3;Mondeo 2.0 TDCI 131;Focus MK2 2006 2.0 145
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #13 -: Април 09, 2017, 12:32:06 »
Честита и от мен и много безавариини километри да минавате

Неактивен Радко

Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #14 -: Април 09, 2017, 13:44:27 »
Честито! Много кеф и безаварийни километри! Харесва ми, че има много неща "изпипани".
208Nm звучи добре от 0 до 10000 RPM 8) :D

Активен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 10256
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: RWD Turbo '86
    Prius 1.8 Hybrid '11
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #15 -: Април 10, 2017, 13:34:29 »
Продължавам да откривам нови неща, аудиото е JBL, открих къде е и усилвателя му :D
Днес ходих до Миро на обедно кафе, на връщане нулирах единия трип:




Активен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 10256
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: RWD Turbo '86
    Prius 1.8 Hybrid '11
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #16 -: Април 18, 2017, 11:46:11 »
Около 10тина дни по-късно, прескочихме първите 1000км, колата засега се държи добре и няма изненади (ако изключим доливането на вода в 12в акумулатор (laugh))
Впечатленията ми от извънградското са отлични - променливото усилие на волана работи идеално, седалките са доста удобни, сравнително добра шумоизолация и отлична видимост през прозорци/огледала. Климатроникът е в пъти по-умен и работи по-добре от Ц5 и мк3. Нещо, което много ме зарадва - въпреки, че е климатроник, може да се ползва като едно време в Ладите - външната струя на въздуха да влиза в купето без вентилатор, като може да се настрои посоката на духане (при изкл. парно/климатик). Изключителен негатив е колко твърдо вози - подскача като пазарска количка, все едно гумите са директно забодени в купето, особено отзад. Истина е, че съм се развалил доста от Ц5 на хидравлика, ама тука е... (censured)
Разходът наистина не е особено добър: 500км магистрала + 40км междуградски = 5.2/100 бензин. Бордът показва 1:1 с колонката.
След засичането направих експеримент - икономията се убива от скорост над 110 и най-вече изкачванията, при голямо изкачване или с висока скорост, моментният е перманентно над 10/100.

Миналата неделя като се появих на СФ среща с нея я видяха, че вътре беше мръсна на ГЪЗ - пушено, таванът и лявата Б-колонка бяха черни (фабрично не са (laugh)), по всички жабки - парчета и обелки от пури, а в багажника беше разлято нещо като отработено масло.
Почивните дни бяха идеалния момент да разглобя около батериите, за да почистя охлаждането им, както и интериора (седалки, подлакътници, кори и т.н. е алкантара) + багажника. Като цяло светнаха:
« Последна редакция: Април 18, 2017, 20:34:26 от Pyrhel »



Неактивен Dmitarcho

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 4603
  • Адрес: Габрово
  • Форд: Mondeo mk3 2.0 TDCI '03 КомбИ
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #17 -: Април 18, 2017, 20:32:30 »
Честито :) Мене ме е страх крушка да сменя да не ме убие тока .... ти акумулаторна кола си взел :) Със здраве да се возите - безшумно :) :)
Ръца Пръца

Активен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 10256
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: RWD Turbo '86
    Prius 1.8 Hybrid '11
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #18 -: Април 22, 2017, 01:15:28 »
Обикновено интериорното осветление на всички коли ми седи на изключено - не обичам да ми блести, а осветяването в краката е достатъчно, за да се качиш и да не цапаш. Днес щраках по бутоните на интериорното и явно съм ги оставил на автоматично. После като се прибирах се доближих до колата да я отворя и като влязох в обсег на безключовото светна. Това преди да съм пипнал дръжката за отключване. Жалко, че няма puddle lights като на Форда, щеше да е отлична екстра. Но пък ето идея за добавка.

Митак, затова я карам с рибарски гумен гащеризон :)) Как беше в трудовата медицина - лични предпазни средства :))

И една снимка от къра, ако някой простак не си беше изсипал строителните отпадъци там, щеше да е по-добре...
« Последна редакция: Април 22, 2017, 03:13:11 от Pyrhel »



Активен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 10256
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: RWD Turbo '86
    Prius 1.8 Hybrid '11
Re: Още един не-форд, Тойота Приус
« Отговор #19 -: Април 27, 2017, 02:44:54 »
Приусите, както и всички,които работят на Аткинсън цикъл, образуват досата нагари по колекторите, дори Лексус имат сервизни бюлетини за чистене. Причината е, че реално не се играе с променлив ход на буталото, за да се променя работния обем на ДВГ, затова всмук. клапани стоят отворени след началото на такт сгъстяване и вариаторът затваря, в зависимост от това колко е натоварването. По този начин от обем 1.8 може да се имитира 1.4, примерно. Недостатъкът идва от това, че цялата въздушно-горивна смес, омешана с маслени пари от картерната вентилация и изгорели газове от ЕГР се връща от цилиндъра, обратно в колектора и... Яко мизерия и доста твърди нагари, които по-скоро се чоплят, отколкото мият.

И днес смъкнах дросел, колектор, ЕГР, тръби на ЕГР, МАФ, МАП и под чешмата. Като се свалят колекторите и дросела се освобождава доста място :D
« Последна редакция: Май 01, 2017, 02:39:08 от Pyrhel »



Цъкни реклама - спаси форум