Mondeo mk3 oтново криви предни дискове

Започната от BeTaTesTeR, 15 Ноември 2015 17:05:54

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

BeTaTesTeR

Става дума за Мондеото от профила, 2.5 бензин. Още като го взех при натискане на спирачката при 120 км/ч или повече се усещаха вибрации във волана и тресене. При по-ниски скорости не се усеща. Ясно дисковете са криви. И понеже колата беше нов внос и нито знам как е карана нито какви са дисковете или на колко километра са, реших направо да взема нови. В началото на септември сложих нови АТЕ 300 мм колкото са по каталог и нови накладки TRW, защото уж били по-меки и не свирели. Два месеца по-късно отново започнаха да тресат при спиране от 120 км/ч. А не съм правил някакви екстремни спирания. То вярно, че с тоя двигател почти няма моторна спирачка, но винаги връщам предавки назад когато намалявам. Не съм вдигал повече от 140 км/ч през това време и то като се наложи да намалявам от такава скорост винаги започвам да намалявам отдалеч и с леки натискания на спирачката. Нормално ли е само за два месеца да се изкривят тия дискове? Възможно ли е нещо да не е наред в колата и затова да се изкривяват толкова бързо?


Pyrhel

Ако си сигурен, че нямаш нито едно по-сериозно натискане на спирачката не е нормално. При мен като имах мк3 дисковете се кривяха много бързо - малки дискове, липса на охлаждане... Това е един от 2та изключително дразнещи проблема за мен в мк3, вторият е прекалената чувствителност към баланса на гумите.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

BeTaTesTeR

E какво ще рече малки дискове, за твоето мондео също са 300 мм. Това  не са малки дискове. Я разкажи за баланса какво имаш предвид? Защото на мен по едно време почна да ми се струва, че около 120 км/ч не е съвсем гладко. Отидох на баланс, след това беше добре една-две седмици и в момента пак го има. Съвсем леко, но точно на 120 се усеща. Чакам да сложа направо зимните гуми и да видим дали с тях ще се оправи.

И какво да правя сега? Заслужава ли си да ги свалям да ги шлайфат? Могат ли да се сложат по-големи дискове на оригиналните 16-ки джанти без да се преправя много спирачната система? Или пък да слагам нещо такова от по-рейсърските серии:

EBC Ultimax

Pyrhel

Каквито и дискове да сложиш, все тая. 300 мм да не е голям диск? :D Голям е, ако го сравняваме с на колело или Лада. На алуминиева 16" не може, на желязна може да се сложи 325 ASBO от Focus ST. Лошото е, че липсват въздуховоди или каквото и да е охлаждане на предните дискове, едно по-здраво спиране и са криви. Казват, че твърди накладки успяват да ги поизправят, не съм пробвал.

За баланса какво да разказвам, няма оправия. С 5 грама да мръдне някоя гума и веднага се усеща. Хубави гуми, здрави, които трудно се дебалансират, само това спасява положението за по-дълго.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

baibradar

Не знам дали има смисъл от шлайф. При мен за 2 години 3 комплекта дискове смених. Сега съм с делфи. Ходих последно да ги шлайфам на главините и 5-6 месеца нямаше ядове и сега пак започна тресенето. Научих се да карам почти без спирачки. Никога не съм спирал екстремно. Карам като последния пенсионер и пак се изкривиха. Единственото положително е разхода на гориво от пенсионерското каране.

V.Buzev

Цитат на: Pyrhel в 15 Ноември 2015 19:39:38
Каквито и дискове да сложиш, все тая. 300 мм да не е голям диск? :D Голям е, ако го сравняваме с на колело или Лада. На алуминиева 16" не може, на желязна може да се сложи 325 ASBO от Focus ST. Лошото е, че липсват въздуховоди или каквото и да е охлаждане на предните дискове, едно по-здраво спиране и са криви. Казват, че твърди накладки успяват да ги поизправят, не съм пробвал.

За баланса какво да разказвам, няма оправия. С 5 грама да мръдне някоя гума и веднага се усеща. Хубави гуми, здрави, които трудно се дебалансират, само това спасява положението за по-дълго.

Добре че го написа това за баланса да се успокоя, защото и при мен е същото и си мислех че нещо и има на колата. Преди 3 седмици монтирах зимните гуми 4-ри чисто нови. Джантите са прави на конец и само първата седмица беше ОК, а след това отново се появи биенето на 110/120 км/ч - не е силно но е дразнещо.

valyo08

Цитат на: V.Buzev в 16 Ноември 2015 10:52:04
Добре че го написа това за баланса да се успокоя, защото и при мен е същото и си мислех че нещо и има на колата. Преди 3 седмици монтирах зимните гуми 4-ри чисто нови. Джантите са прави на конец и само първата седмица беше ОК, а след това отново се появи биенето на 110/120 км/ч - не е силно но е дразнещо.
При мен е същия случай!

Septerra

Любимите ми два въпроса за МК3 - криви дискове и предница.

Сложих дискове лятото, едно по-дълго пътуване, няколко по-дълги спирания с пълна кола и са готови - пак "чука" волана при 120, макар и малко. Започнах да свиквам.

Лятото взех 17-ки лети джанти - прави, здрави, сложих гуми добри, баланс на предницата - всичко заспа. Сложих другия комплект лети джанти, също прави, зимни гуми - бам, волана стои накриво и тресе малко при 110. Реглаж, баланс - съвсем леко подобрение...

hotblooded

Цитат на: Septerra в 16 Ноември 2015 12:20:20
Любимите ми два въпроса за МК3 - криви дискове и предница.

Сложих дискове лятото, едно по-дълго пътуване, няколко по-дълги спирания с пълна кола и са готови - пак "чука" волана при 120, макар и малко. Започнах да свиквам.

Лятото взех 17-ки лети джанти - прави, здрави, сложих гуми добри, баланс на предницата - всичко заспа. Сложих другия комплект лети джанти, също прави, зимни гуми - бам, волана стои накриво и тресе малко при 110. Реглаж, баланс - съвсем леко подобрение...
Oтносно баланса - колкото е по голям диаметъра на джантата - толкова е по-чувствителна към точния баланс. Има и фалшиви тежести (особено от онези дето се набиват), има и "майстори"... На мен така ми се разблъска задницата при 120-130 - бях още с железарките и се оказа че под тасовете тежестите се мандахерцат свободно по джантата. Дискове се кривят и когато някой от сп. апарати не работи като хората... Естествено има и порнографски дискове..

Septerra

Така е, съгласен съм с всичко казано. Но като цяло при Мк3 ми намирисва по-скоро на хроничен проблем относно и двете неща.


Dmitarcho

Да чукам на дърво/глава...не съм имал сходни проблеми - нито с баланс нито с дискове.
Ръца Пръца

доницети

Споко- за кривите дискове се разправя по всички форуми и за всички марки! Лично са се оплаквали собственици и на Шкода, и на Ауди...

Според мен диск не може от 2-3, че и 10 спирания да се изкриви. Той трябва мнооого да се нагрее, за да настъпи някакво усукване на материала. А това според мен освен при задържане на буталцето няма как да стане  :o То трябва да е слизане от върховете на Алпите по най-кривите пътища и възможно най-спортно каране, за да набиваш постоянно спирачки и пак не виждам, как аджеба ще ги нагрееш толкова много. Според мен първо ще заври спирачната течност и въобще ще се загубят спирачките. Честно казано, ако дисковете са качествени (поне оригиналните трябва да са такива) ще трябва доста голямо усилие за да ги изкривиш, а при положение, че те се въртят и натоварването се разпределя по целия диаметър, не мога въобще да си го обясня как се получава  :-[

Pyrhel

Около София има хубав планински път, по кокто в никаквите часове ходихме да караме. Случвало се е като спра на върха дисковете отпред да светят - изкачване и на не повече от 20тина градуса външна температура :) Доста се нагряват. Дори и при едно сериозно спиране при скорост 130-140 може да почервенее, въпросът е до охлаждане после. Но наистина е пълно с некачествени стоки :(
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dmitarcho

Свидетел съм на пускане на Шипка - посока Габрово. В града спитахме...дисковете и накладките пишеха ;) а не бързахме изобщо - толкова си можеше шофьора. Можем да си говорим до утре как могат да се искривят дискове в рамките на часове - че и минути ;)
Ръца Пръца

hotblooded

 Аз с едно намаляне от 200-210 до 100 боядисах дисковете сини, но не се изкривиха (Ferodo, купени от роден он-лайн магазин)

lemon80

Когато взех Мондеото Май месец, смених предните дискове и 5 месеца по-късно започна трепетликата. Днес се наканих и оставих колата в сервиза. Смениха ги(гаранционно), но пак със същите - Брембо. Разбрахме се с майстора да карам с тези и ако ги изкривя и тях, ще минаваме на АТЕ - но защо ли си мисля че резултата ще е същия ....

Ако се сложи подобен вариант, няма ли да се излезе от този омагьосан кръг ?!?

baibradar

#16
И аз слагах Бремо и изкараха 2000 км. Струговах ги и изкараха още 500 км. преди да се изметнат. Сега съм ги приготвил да ги нося на отпадъци. Сложих Делфи изкараха малко повече и пак същата работа. Китайците ги правят тези дискове за 4 долара предните и 2 долара задните на едро. Нарязаните са по 6 долара. После нашите търговци ги слагат в различни кутийки, продават ни ги с огромна печалба а ние се чудим що се измятат. Някъде бях пускал снимка в форума от такъв китайски завод.
Изрових снимките:
Виждат се и палети на TRW  :-X





moni74

Цитат на: lemon80 в 18 Ноември 2015 17:25:46
Когато взех Мондеото Май месец, смених предните дискове и 5 месеца по-късно започна трепетликата. Днес се наканих и оставих колата в сервиза. Смениха ги(гаранционно), но пак със същите - Брембо. Разбрахме се с майстора да карам с тези и ако ги изкривя и тях, ще минаваме на АТЕ - но защо ли си мисля че резултата ще е същия ....

Ако се сложи подобен вариант, няма ли да се излезе от този омагьосан кръг ?!?

Аз съм с Цимерман, но взети от Косер заради отстъпката която ползвам при тях. Карам ги вече 62 000км, нямам оплаквания. А аз не мога да кажа, че карам спокойно - спирачки не щадя. Преди 2г ги купих за 200лв заедно с накладки Пажид при отстъпка 30 или 40%, вече не помня.


----------------------------

lemon80

Цитат на: moni74 в 19 Ноември 2015 07:22:11
Аз съм с Цимерман, но взети от Косер заради отстъпката която ползвам при тях. Карам ги вече 62 000км, нямам оплаквания. А аз не мога да кажа, че карам спокойно - спирачки не щадя. Преди 2г ги купих за 200лв заедно с накладки Пажид при отстъпка 30 или 40%, вече не помня.

И аз така съм намислил да направя. Ще изкарам още 1000-2000 км (зависи от новите "Брембо  (rofl) " които ми сложиха) и ще минавам на Цимерман.

Очевидно БГ пазара е наводнен с ТОВА

TourneoRS

Освен Цимермана дали има друга алтернатива за вентилирани дискове ?

Да добавя и на сносна цена  :D
IVECO -  с него не се ходи надалеко .


moni74

Както писах по-горе, с отстъпката в Косер предните дискове Цимерман и накладки Пажид излизат 200лв. От това по-тънко ли търсиш?


----------------------------

Vanko


m_focus

Може да отиде в графа бисери за правопис  :D
карай форд и бъди горд :)

baibradar

Тези от продавалника да не са вече криви за това да се продават  (rofl) . В последно време и доста китайски цимермани се продават.
http://www.ebay.com/itm/A-B-S-Of-Genuine-Brake-Discs-17151-/161891804436?hash=item25b180e514:g:nf8AAOSw9mFWKVDA
Това е фирмата която произвежда дисковете за първоначално вграждане но тук не се продават а от Англия излизат дебело заради доставката. Това са и най- дебелите и тежки дискове за които съм намирал данни из нета, а съм изровил тонове информация.

Alexi

тука само ментета се продават .. вижте колко струват едни Брембо навън ,а тука са по 60-70 лв ( като това вероятно включва 50 лв печалба ) .. аз заложих на оригинални но все пак успях да ги закривя след около 40к км пробег ,пуснах им една лека стружка и за сега са ок - има какво да се желае но все пак не са 2000 км .. ама не са и 60 лв :) относно баланса - аз нямам проблеми .. балансирам на 2 сезона веднъж ,18ките дори не съм ги балансирал от както ги сложих с нови гуми преди 3г и не тресат .. зимните 16ки ги минах сега на баланс просто ей така профилактично щото предните не са балансирани от нови ( 2 сезона ) а задните са едни доста стари и опечени вредещайн ( но имат грайер ,карани винаги задни )

V.Buzev

EBC - не са много ефтини, но за момента нямат ментета :)

FordMondeo2.0tdci

Цитат на: V.Buzev в 20 Ноември 2015 19:56:31
EBC - не са много ефтини, но за момента нямат ментета :)

Точно /EBC Turbo Groove Brake Discs Ford Mondeo Saloon 2.0 TD/ взех ги от Англия и се изкривиха преди да свършат накладките EBC Greenstuff Front Brake Pads Ford Mondeo 2.0TD 00-07.
Платих за тях 246,51 GBP.
Сега отлежават в мазата, не знам до кога.
Не знам дали са ментета, но за около 25-30К се предадоха. При студени спирачки нямаше проблем. След като вземат да загряват при леко и средно натискане на педала на спирачката тресеше много. Стружка им пускаха, имаше известно подобрение, но така и не ги изтраях много.

Старите износените /оригинални/ ги карах преди тях, така взех колата и съм ги посинявал десетки пъти и не се изкривиха.
След като махнах EBC-то отново старите върнах на колата. За няколо хиляди докато измъдря какво да сложа не се изкривиха, въпреки че вече май пукнатини бяха направили.
Сега съм с TRW дискове и накладки, ок са.

Pyrhel

Аз също с дискове Цимерман и ТРВ накладки нямам проблем на другата кола, като гледам май това са марките - ТРВ или Цимерман. Аз поне няма да експериментирам повече :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

moni74

Цитат на: Pyrhel в 27 Ноември 2015 16:31:25
Аз също с дискове Цимерман и ТРВ накладки нямам проблем на другата кола, като гледам май това са марките - ТРВ или Цимерман. Аз поне няма да експериментирам повече :)

Предни дискове Цимерман с накладки Пажид - вече 62-63к
Задни дискове ТРВ с накладки ТРВ - вече 52-53к
Досега проблем не съм имал с тях, а спира доста добре :)


----------------------------

V.Buzev

Цитат на: moni74 в 27 Ноември 2015 21:23:13
Предни дискове Цимерман с накладки Пажид - вече 62-63к
Задни дискове ТРВ с накладки ТРВ - вече 52-53к
Досега проблем не съм имал с тях, а спира доста добре :)

От къде ги купуваш? Предните ми са криви и имам вибрации при спиране, но ще изкарам така зимата. На пролет ще ги сменям ама то вече аман от ментета, да се чуди човек от къде да пазарува!