Ексклузивният ПЕТко

Започната от Pyrhel, 24 Ноември 2014 01:30:22

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Ето го и 5ко, моят Citroen C5 Exclusive. Фейсът на първа фаза. Приютен е когато беше на почти 0 годинки и по-малко от 20к км и от тогава е изключително верен. В момента е на 190к км и спокойно може да се успори твърдението, че елхичките не са здрави, няма хлоп-троп :)
В края на следващия пост ще добавям ремонтите и какво е сменяно.

Като цяло - всичко възможно, което може да се набута в C5, без навигация и подгрев на седалките:
  • Двигател 2.2 HDi
  • Хидроактив 3+ с 6 сфери 8)
  • Хидро-трансофматорна адаптивна автоматична ск. кутия с типтроник
  • Спорт режим на окачването и кутията
  • ESP, тракшън и спирачен асистент с 2-бутален главен цилиндър
  • 2-бутални сп. апарати
  • Кожен салон, кожени врати, волан и т.н.
  • Ел. седалки отпред с 10 позиции и надуване
  • Хладилна жабка
  • Ксенон
  • Авто фарове, чистачки и огледала
  • Памет на огледалата и седалките в зависимост от ключа, с който се запали колата
  • Позиция за огледалата за паркиране
  • Ел. свиване на огледалата
  • 2-зонов климатроник
  • Показва ниво на маслото, течност за чистачки, налягане в гумите
  • Двойни сенници с осветяване
  • Тонирани стъкла отпред и отзад
  • И какви ли не неща като умни плафони, умна аларма, умно радио и други глупости

Доста ме плюят, че оставих Ситроена вместо Форда. Фордът превъзхождаше тази в 2 неща - повече вървеше и имаше по-нисък разход. За жалост всичко останало е в плюс тук - много по-мислена кола, по-практична, по-просторна, по-шумо-изолирана, по-добра горивна с-ма, по-добри спирачки, по-високо качество на материалите и т.н., въпреки, че е по-стара от Мк3-то ми. Причината да продам Форда вместо тази не е горното, просто за тази ми е по-мило.

По повод горивната с-ма, работа на мотора е значително по-мека, по-тиха, с по-малко вибрации, а инжекторите и помпата са многократно по-надежни. Форд оставят Делфи и почват да слагат дизели на PSA - 1.4, 1.6, 2.0, 2.2 :) но с друга технология за филтъра за твърди частици.

А за Хирдоактив 3+... Сладко... :) Ел. помпа за хидравликата, 6 сфери, 4 ръчни позиции на окачвнето, автоматично нивелиране и твърдост според пътните условия - лош терен, магистрала и т.н.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Pyrhel

#1
Продължавам си разказа. Споменах горе, че макар и с еднакви двигатели, с-мите за филтри за твърди частици са различни. Тук се впръсква ЕОЛИС (добавка за по-добро изгаряне с повишена температура) и въпреки, че в казанчето му (да, има казанче за добавката) да има още след 190-те хил. км, реших да изтърбуша катализатора и FAP-а (т.е. DPF-а). Така че - в момента малко липсват и софтуерно му изключих еко-меко тъпотиите. Sweet :))

Фаровете пожълтяха и в друга тема писах за чистенето им, за да не повтарям снимките слагам линк към темата.

Малко ме боли като трябва да напълня резервоара, защото е с 30 литра ПО-ГОЛЯМ от на Мондеото :D

И още 2 снимки.
- Как си?
- Горе-долу :)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

И последната снимка заедно с Мондеото :(
[attachimg=3]



-=-=-=-=-=-=-= Ремонти и подменени части =-=-=-=-=-=-=-
До 200'000 км:
Почти всичко изброено се случи наведнъж - като стана на 12-13 години и около 190 хил. км
- Общо 4 комплекта накладки отпред и 2 комплекта дискове
- Общо 3 комплекта накладки отзад
- Престъргване на предни и задни дискове при последния комплект накладки
- Демпферна шайба (2 пъти, първата беше менте - скъса се след 30к км)
- Сноп хидравлични маркучи - същото като с шайбата
- 2 биалетки
- 2 буферни тампона отзад, оригиналните гумата им се разпадна и паднаха
- ЕГР клапан
- 1 кормилен накрайник
- Ангренажен и пистови ремъци с ролките
- 2 тампона на мотора
- 1 шарнир
- Тампони на стабилизиращата щанга отпред
- Тампони на предните носачи
- Четки и реле-регулатор на алтернатора във Франсизкуп
- Няколко пъти смяна масло на автоматика
- Нов интеркулер, имат дефект фабричните
- Нова спирачна помпа и гумички на задните апарати - стоя 1 година без да се кара
- Стандартните баланси и реглажи

След 200'000 км:
- Втора смяна на ангренаж
- Подмяна на гарнитури на корпуса на термостатите, капеха - около 800мл на година
- 2 маншона на задните хидравлики
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ihovahi

Ей престраши се да си покажеш елхичката (не са й опадали шишарките  :))). Много екстри има, ама мондеото е по-красиво да знаеш  :D
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Dmitarcho

И на мен Мондито по ми хваща окото - но всеки с претенциите си ;) Много да се слушате ;) Стелките мноо арни :D
Ръца Пръца

hotblooded

 Приятел има С5 от 2009та в изпълнение "ексклузив" - много луксозна кола, красива, шумоизолирана, до степен че авера периодично ходи на оглед на ходова част - че и да тропа нещо - няма да го чуе. Не ми харесва "реенето" когато е в нормален режим на "хидра"-та, във спорт е като мондеото (моето - с нормалните пружинни) - но това е въпрос на вкус, аз не съм максималист и единственото което сериозно ми липсва от С5 в мондеото е шумоизолацията. Така че няма нищо чудно че си оставил "елхичката".  Колкото до мАторя 2.2 - 136 коня - това е от малкото "безсмъртни" комън-рейли.  Малко е шитня смяната на веригата - при втора смяна на агренажен ремък, трябва да се смени и веригата свързваща двата разпределителни вала, за целта трябва да се вади и едната дюза - е там става "куриандър" - не иска да излезе лесно, а с бой риска да се повреди е голям.

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

#6
Днеска ще се мапва :) Очаквани резултати между 175 и 185 коня и 380-400 нютона.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dmitarcho

И без това се оплакваш, че гори ... поне да знаеш защо гори :) Дано издържат скоростите ;)
Ръца Пръца

Pyrhel

"citroen_c5_2.2_170_hdi_edc15_dpf_off.bin" как звучи :) Утре ако остане време трябва да има и "2.2_180_hdi".
Задълбах и разрових чужди резултати, от тоя 2.2 изкарват по малко над 210 коня и 420-30 нютона. На автомата не смея обаче над 400 (doc)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

К.Методиев

Ако имаше и speed limit off звучи по добре.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


Alexi

е то лимит няма ,лимитите почват от 250км/ч нагоре :))

Pyrhel

Има speed limit, ама е сложен на 300 и го оставих :))

Като гледам, днеска на маса още... Няма нищо да се прави :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

LoGo

Много хубаво возят мама им френска :D само за качеството на материалите в интериора са мноого куци на всички френски до 2007ма. Някаква клауза за Еко пластмасарии имало... (еко разбирайте рециклирани дрънчащи неща) при синтроените с хидравлично се раздрънкват таблата по-бавно заради мекото окачване, ама при рено и пежо нещата са плачевни.
И да не си помислите, че говоря на изуст. всичките ми приятели карат френски ласки :D Citroen C4 2005, Renault Laguna mk2 2003, Peugeot 206 2004 - и всичко живо купува разни лепенки, стиропори и какви ли не щурутии да си подлагат между интериорните пластмаси   (rofl)

Pyrhel

#13
Ще спорим за материалите, идвай на зимната среща ;)

Едва ли на някой му дреме, но за здравето, щастието и берекета на дневника - нямам никакво време за 180-софтуера, но пък за сметка на това скоро е време за масълце.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

Alexi, нали ми се смееше за скоростта на темпомата, тая вечер се сетих да направя един клип, ама не можах да стигна 200, че дойде следващия светофар :))

На клипа се вижда, че е на нормален режим на кутията (D, а не S) и че забравих да изключа ESP-то, та заби муцуната (omg)

http://www.youtube.com/watch?v=xX1cULxJwZ0#ws
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

SICKandPROUD

Бах тоя Петко, бая доволно върви бе...  (race)


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

Alexi

добре си върви ,малко къса идва 5тата обаче

Pyrhel

#17
Малко раздвижване на темата. Преди известно време забелязах, че лявата и дясна зона на климатроника понякога изкарват различни температури, въпреки, че и 2-те са настроени на една. Първите Ц5 имат стандартен проблем с температурните клапи на 2-зоновите климатроници - тръбите на антифриза за радиаторчето минават много близо до една от клапите, пластмасата става крехка и мотора като я движи при силна струя от турбината - превърта и не дозира правилно топъл/студен въздух. Има тест, с който може да се определи дали се е случил този проблем, при мен с него нямаше признаци за проблем и заподозрях някой от температурните сензори. Извадих схеми и един ден с Миро почнахме да умуваме кое какво е, оказа се сравнително сложно направено с явно доста математика, а не х2 на повечето сензори. Силно се дърпах от разглобяване на панела, защото трябва да сваля таблото, кори при чистачките, централна конзола, кормилен прът и т.н. - супер много разглобяване. Както и да е, свалих от тук от там някои пластмаси и стигнах до сензорите, изчистих ги и с няколко снимки прегледах клапите. За мое нещастие... Стандартният проблем си е стандартен :)) Оправих го и заспа, сега 2те зони работят коректно.

Имах и проблем с изпотяването на стъклата, сменям филтри, чистя, но стане ли малко влажно и ако не пусна климатика - изпотява се веднага. Поразглобих малко пластмаси отпред при мотора да стигна до турбината за парното, с обезмаслител + 30 лева за 2 спрея за климатик и промих системата, вече няма и помен от изпотяване. Но по-скоро проблемът беше от мястото, където смуче външен въздух, около отвора се беше образувало нещо като мъх/плесен/етц и явно като се навлажни и всичко се засмуква навътре към купето. След чистенето се оправиха нещата.

А днес имаше подготовка за зимния сезон. Още не съм ги сложил, но са на джантите и ще е лесно като дойде време:

[attachimg=1]

И малко разлика в големината с предните и новите :D
[attachimg=2] [attachimg=3]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

К.Методиев

Те освен че, че превъртат моторчетата в оста на клапите другия проблем им е, че се чупи самата ос вътре в кутията, на петко за момента съм праеил само превъртели оси, но на 407 няколко пъти съм правил счупени оси на клапите, има вариант да се правят без да сваля таблото но е приложим само при 407 на петко поради различната форма на таблото не става, иначе кутиите и управлението на петко и 407 е еднакво.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Pyrhel

Петко втора фаза и 407 са с еднакви климатроници, при тях са счупените оси, освен превъртелите шлици. Тяхното е още по-голяма мизерия, тука поне с епоксидната смола стават нещата сравнително лесно.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


К.Методиев

Мда, аз имам пневматична ножовка влиза в кутията като в маргарин.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Pyrhel

При Жоро в екс-Поликар не се правят само Фордове (clap)

В понеделник ходих да видим какво маркира територията на Петко като спра някъде... Хидравличните маркучи за преден десен "амортисьор". Тъпото е, че преди 3 г и по-малко от 50к км бяха сменени с нови от АМК, като тогава (2х15см и 1х50см за високо налягане и около 2м тръбички) бяха около 700 лева. Оригиналните леко сълзяха, а сменените направо си протекоха. Подмяна на маркучите за 120 лева, хидравлично масло (то е златно...), о-пръстен м/у масления охладител и блока, масло на мотора, маслен, въздушен и горивен филтри, 340 лева. Плюс миене на цялата отдолу обилно с обезмаслителя, че от хидравличното беше до половината омазана. Лятото като се постопли мисля да си поиграя с Лексията да й сменя цялата хидравлична течност, би трябвало да е около 5 литра. До сега е карана с Yacco VX1000 5w-40 за около 100тина лева тубата, тоя път й бутнах Motul X-Cess 5w-40 за около 60лв тубата.
И след около още 2 смени на маслото идва ред за много неща, ангренажен ремък, верига, пистов ремък, ролки, задни дискове и накладки и предни накладки (sd)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

TourneoRS

Ти какво, Туарег ли подържаш ?  :D Тези менте  маркучи в и бея няма ли ги, или някаква алтернатива? Маслото на хидравликата не е ли старото LHM?
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Pyrhel

Никви Голфове, моята си има големи топки :))
Ако преглътнем момента, че явно маркучите от АМК бяха говно щом се скапаха за... 1 година седене, 2 каране и 50к км, мисля че от там нататък като цифра е доста добре. Човекът, който ми ги прави взима повечко пари (той ми прави един лачен маркуч за високото налягане за турбината на Сиерата - 80 лв), но нямам НИКАКВИ оплаквания откъм качество и работа.

Не съм търсил в ибейско, исках да стане възможно най-бързо, умирам ако кола е в бокса :) Реално ми ги направи за малко над час, съжалявам, че не ги снимах. За алтернатива до колкото рових миналия път - не намерих, тоя път не съм и пробвал, а и не мисля, че щеше да е по-малко $.

Хидроактив 3+, с новото масло е - LDS. В АМК е около 33+лв/л, но да са живи и здрави момчетата от NGT, 18лв/л!
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 Хидравличните маркучи се "префакват" най-бързо от стоене и още по бързо от кофти масло (но при тебе случая явно не е такъв). Не само при колите.

Pyrhel

#25
Сутринта паля за кафе към Миро, пускам си подгрева и дясното огледало: (finger)
С Миро разбутахме буксата, уж да е малкия дявол, но не и като се прибрах леко не издържах, трябваше да го оправя. Треперейки свалих стъклото ЦЯЛО :D Жичката на подгрева беше изгнила и се е прекъснала точно където отива между основата и стъклото, много мизерно. Разтопих с поялника наоколо но нямаше достатъчно за да запоя друга, а отиваше директно под буксата.

Набих една карфица в директно в подгрева и за нея запоих жичка, за да я свържа с буксата. Такава лайнарщина не съм правил (puke) ама засега работи. Следващия път направо ново стъкло с основа и подгрев.
[attach=1]

Тука се вижда оригиналната колко е тънка и е гола на атм. условия, кофти решение:
[attach=2]

И го натъпках със силикон да не мърда много и да не влиза вода да гние:
[attach=3]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

ее трябвало е да го оставиш като на предпоследната снимка ,красота :))

opex

Еййй, тц тц тц, чисто нова кола ...
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Mondeicho

И моето  дясно не грее. Да се престрашавам освен и да видим какъв е проблемът?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

#29
Давай, за мен най-страшното е да се свали самото стъкло без да се строши.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.