Mondeo MK3 - LoGo

Започната от LoGo, 11 Октомври 2014 09:23:29

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Dmitarcho

Уха .... доста неща си намислил ;) Климатроника как го натика бре ? Или сменя цялта централна конзола, или ряза сегашната ? Или то имаше и преди фейса с климатроник - вместо врътки беше с "кръгли" копчета ?
Ръца Пръца


LoGo

Има климатроник преди фейслифта. преправят се само няколко жички и се слага вентилатор за климатроник. Ако някой се интересува може да пише и да му обясня.
А нещата които ми остават са:
Нов термостат - 150лв.
Фейслифтови задни стопове - 120лв.
Премахване на катализатора и егр клапана - 50лв.
Дабъл дин андроид - 400лв.
2 комплекта пайнер елипси - 220лв.
Газов инжекцион със флъш ойл система - 900лв.
Като със тези неща + колата+ регистрацията (от нов внос)+ предишните части сумата възлиза на :  5690лв.
Това е цената, ако искате да карате напълно изрядно бензиново мондео СЪС ГАЗ и качествена музика и навигация. Естествено, ако успеете да си намерите евтина основа върху която да го направите.
п.с. Димитарчо белите лепенки стоят уникално добре тенк ю  ^-^

LoGo

Към гореизброените прибавяме и :
Сегмети : 120лв.
Гумички на клапаните : 70лв.
Гарнитура на главата : 90лв.
+ 2 дни труд...

Общо взето колите след 1996 не стават.

Alexi

мда те преди 96та нямат сегменти и гумички :)) не знам какво си очаквал от кола за 2к колега .. ако беше дал направо 6к ( щото вече си ги дал ) щеше да вземеш читаво бензиново мондео

TourneoRS

и по-лошият вариант , да е дал 6 и да донади още 2-3 хиляди :)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Alexi

такъв вариант винаги има ,но обратния ( да даде малко и само да се вози ) не е възможен ..

gsto

#66
То е ясно, че на такава цена, за това Мондео (брони, прагове, като цяло е много готино) има нещо нередно и се започват ремонтите.

Обаче...не е гаранция, че ако купиш кола за много пари - ще е много читава.


hotblooded

Цитат на: gsto в 22 Декември 2014 12:02:45
То е ясно, че на такава цена, за това Мондео (брони, прагове, като цяло е много готино) има нещо нередно и се започват ремонтите.

Обаче...не е гаранция, че ако купиш кола за много пари - ще е много читава.
Гаранцията е една - за без пари хубаво няма. Като купуваш кола на цената само на екстрите - ясно че има само екстри, а кола почти няма....

martin1977

Глупости! Ставал съм свидетел на автомобил от една и съща марка, модел, година и мотор... едната купена за 4000 от автокъща /или както някои наричат автоморга/ в Дупница, а другата гледана, глезена и пазена от единствен собственик у нас и купена за 7000 ..... този с по-евтината даде тогава 1000 лева за обслужване и дребни ремонти и трета година се вози без ядове, а този с "хубавата" кола до момента е дал над 5 000 и преди всяко дълго пътуване ходи на църква. Постоянно нещо се разваля на "гледаната" кола. Повярвайте - това не е единствен пример. Така че гаранция- Франция на какво попадаш!

hotblooded

Цитат на: martin1977 в 22 Декември 2014 15:35:02
Глупости! Ставал съм свидетел на автомобил от една и съща марка, модел, година и мотор... едната купена за 4000 от автокъща /или както някои наричат автоморга/ в Дупница, а другата гледана, глезена и пазена от единствен собственик у нас и купена за 7000 ..... този с по-евтината даде тогава 1000 лева за обслужване и дребни ремонти и трета година се вози без ядове, а този с "хубавата" кола до момента е дал над 5 000 и преди всяко дълго пътуване ходи на църква. Постоянно нещо се разваля на "гледаната" кола. Повярвайте - това не е единствен пример. Така че гаранция- Франция на какво попадаш!

Гаранция няма, има шанс - от автоморгата играеш руска рулетка с 5 патрона и едно празно гнездо, в другия случай с един патрон и 5 празни гнезда. И при двете може да се гръмнеш, но кога е по вероятно?   


LoGo

Добавката е била скъпа със сигурност, защото със нея нямаше разход на масло, а като го смених изгори 1.5литра за 1000км :)
И все пак, ако си бях купил за 4-5 бона с мотор на 200к след 10-20 пак щях да стигна до тука, така че все още не се чувствам прецакан. Е, можеше и да не е толкова зле де :D
Яд ме е само, защото един път го разпилявах заради веригата и можеше още тогава да се направи това... а е много работата мамка му... сега всичко отново  :-[

Pyrhel

Ако си сложил гадно и непрепоръчително масло за мотора - няма да си първия, на който му го гори. Иначе моторът на 300к км не мисля, че ще бута масълце, не е кой-знае какъв пробег това :) Ако е сменяно с читаво и редовно през това време, разбира се.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

LoGo

Най-хубавото масло за тоя мотор сложих... просто е бил издухан и със добавчица :)
" Castrol Magnatec 5w30/ a3/b4."

LoGo

UP
От снощи със нови оригинални сегменти Колбеншмит, лагери, гумички на клапаните, комплект гарнитури елринг,масло и маслен филтър.
Към момента от цялата кола не е сменена само бензиновата помпа.

freeflight

Не се заяждам, просто ми е интересно. С пресните ремонти плюс всичко планирано и необходимото в горе-долу краткосрочна перспектива (втори комплект гуми например, не знам дали има), на какви пари стъпва колата?
Повечето проблеми идват от главата... Особено ако е празна.

LoGo

Със зимни гуми дот 13 е, не са изпекани.
Иначе със тоя ремонт на двигателя ЗАРАДИ ПРИТИСНАТ МАРКУЧ НА КАРТЕРНАТА ВЕНТИЛАЦИЯ отидох на планирани 6150.
Ама си е друго като удариш по-малка предавка и пуснеш газта да те залепи за стъклото :D И обратния ефект, като подадеш да те залепи за задното :D  Скоро време, ще трябва да организирам тест драйв на новото мондео мк3 2015 та  (rofl)
И нека напомнянето, че за тези пари съм можел да си купя 2.2TDCi да започне СЕГА!  :D

Marlboro

Мани тия дизели :D
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

hotblooded

Гаранция че няма да дадеш същите пари или дори повече ако купиш tdci не съществува, нито дизляк е перпетуум мобилен и не се разваля.  Дал си 6150 но знаеш какво караш от тук нататък : жив здрав и поне 6 бона във вид на газ да ги изкараш през ауспуха на тая кола

Alexi

тази от 3 стана 6 ,при 2.2 може от 6 да стане 12 :))

AlexanderBozhinov

И за мен най-важното е ,че знаеш какво караш.


martin1977

Абсолютно правилни са последните мнения на колегите. Няма за какво да се ядосваш или съжаляваш - наистина поне от сега нататък ще знаеш състоянието на колата и какво си сменил и какво не. Поне си я стегнал и надявам се ти предстоят много безаварийни километри и ще те радва количката (поне аз ти го пожелавам). Яд ме хваща като много "ентусиасти" приготвят 3 бона и казват - какво ще ми препоръчате за тия пари и се почват едни предложения, едно чудо, едни теории. А никой не ме слуша като казвам, че с бюджет от 3 бона не трябва да се търси кола над 2 000 лв. И ти даде 3, ама вече си над 6 .... и аз съм така, и повечето тук. И почти сигурно е, че ако беше дал 6 за "по-добро", може би досега да си на 10.

Marlboro

Като казвам "Автоморги" на автокъщите се заяждаше, точно ти се заяждаше и обясняваше, дали наще са от витрини. Дал си 3 за колата, 3 за ремонти и още колко по 3 ще дадеш, за подкараш тая дупнишка красавица?
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

martin1977

#82
Някаква ирония ли долавям от колегата "Ротманс"... или там както се нарича? Хората тук обясняват с факти и цифри как стоят нещата, а то "рупа ли рупа" и неговата си знае. Като че ли тук са доста хората, които живеят в някакъв си техен свят (или филм) и не искат да влязат в действителността. Всички в тази страна сме "ебати балъците", че караме "красавици" от дупнишките автоморги, или горублянските, или врачанските и не можем да се мерим с "тарикатите" дето пазаруват "здравите" коли от витрините и най-вече първа ръка и със сервизна история. Колега, що не се успокоиш и не се примириш най-накрая с фактите и да приемеш нещата такива, каквито са .... със сигурност не си "по-тарикат" или "по-балък" от мен, щом и ти си на хала да караш "красавица" на 10, 15 или повече години, пък ако ще и от витрина да си я свалил. Не те знам кой си, за какво се бориш и какво караш, ама да развиваш теории за коли с истории имаш право единствено и само тогава, когато отидеш и си я купиш чисто нова от магазин на 0 км. и само ти я караш и поддържаш. То е същото като гадже да те убеждава, че си и втория.  :))

Alexi

по темата ,квалификациите на ЛС .. добре е любителите на "вечния" бензин който " не се троши" и е "евтин за поддръжка" да си извадят поука от случващото се с колегата щото тия успокоения "сега знаеш какво караш" са ала бала .. в момента кара една кола на двойна цена която е вечно негова и не се знае дали е приключил с ремонтите ,да не го урочасвам ..

Vanko

Колега LoGo, шапка ти свалям за мерака с който си поддържаш колата. Но преди време имах и аз същите проблеми със същия мотор, та се допитах до чичко Гугъл. Този мотор има проблем с качеството на сегментите, затова Форд сменят доставчика след доста рекламации от клиентите. Просто си поредния в "капана", но не и първия или последния.

LoGo

#85
Благодаря колеги! Но все пак държа да отбележа, че не съм стигнал 6.000 тъй като още не съм си купил андроид плеъра, не съм монтирал газта и не съм сменил колонките ;) Тези неща ще ги слагам на пролет, като дори се чудя за газта, защото изпускателните клапани, които чистих са с дебелината на пирон... Не, че искам да кажа нещо лошо за хората с газ, но бъдете готови по всяко време за изгорели клапани.
Тъй като автомобила го правя аз заедно с приятели не плащам за майстори и т.н.
И за да не говоря просто така, ще посоча конкретните цени на нещата, както следва :
1. Комплект верига FAI - 320лв (голямо търсене падна, докато я намеря под 500 и естествено се оказа, че в Германия е два пъти по евтино отколкото в БГ понеже стандарта им на живот е по-нисък  :)) )
2. Термостат Gates със датчика - 150лв.
3. Премахване на катализатор и ЕГР клапан - сам си го правих
4. Окачване - 250лв (взето от блъснат англййски форд на 76.000 мили - вози много добре!)
5. Маркучи, скоби, силикон... - 30лв. (картера и капака на веригата се лепят заводско със силикон. На нашият пазар има само един, който може да ви свърши тази работа - Victor Reinz)
6. Гарнитура капак - 40лв. Elring
7. Гарнитура глава - 90лв. Elring
8. Гумички клапани - 80лв. Elring
9. Сегменти - 130лв. Kolbenschmidt (оригиналните).
10. Два пъти масло с маслен филтър - 220лв.
11. Въздушен филтър - 15лв.
12. Горивен филтър - 25лв.
13. Филтър купе - 14лв.
14. Вграждане на климатроник табло и вентилатор - 120лв.
15. Врата шофьорска - 100лв.
16. Биалети отпред и отзад Febi - 100лв.
17. Тампони на задна стаб. щанга Febi - 10лв
18. Fuel Pulse Damper (клапан регулиране на налягането в рейла) - 50лв. втора употреба (нов е 200 лева)
19. Моторче /помпичка/ за пръскане на чистачките - 30лв Febi
20. Подмяна на абсолютно всички крушки по колата + бяло лед осветление вътре - 80лв.
21. Оборудване (ключ, пожарогасител, триъгълник, крик...) - 70лв.
22. Стелки тип легенчета (зимни) - 30лв.
23. Колата с регистрацията и данъците - 3000лв.
24. Ролка обтегач пистов ремък (сменя се само ролката без рамото, НО ВИНАГИ СМЕНЯЙТЕ ЦЯЛАТА ЗА 300 лв, за да не се чудите от къде ви чука и да разпилеете целия мотор.) - 30лв.
25. Спрейчета, шкурки и полир паста - 50лв.
26. Съпътстващи разходи в т.ч. - бензин, антифриз, хидравлична течност, течност за чистачки.... - 100лв.
27. Свещи - 80лв NGK
28. Кабели - 80лв. NGK
29. Бобина - 80лв. NGK
30. Амортисьорчета за багажника - 60лв.
Обща стойност : 5434.

Ако реша да я продавам ще дам 2 години или 100.000 км пълна гаранция, ама цената ще е като за нова :D

freeflight

На 7000 отива, но пък поне знаеш, че каквото трябва да бъде направено си е направено. Спокойствието също си има цена.
Повечето проблеми идват от главата... Особено ако е празна.

LoGo

Така след като всичко до тук написано е готово е време да се захванем с горивната система:
Измерено налягане на празен ход 3.8, при 2500об, 3.8, при 4000об, 3.8 -> Помпата и клапана за регулиране на налягането в рейла работят коректно!
Следва - подмяна на всички скоби, маркучи и клапани по трасето от горивния филтър до горивната рейка, както и сваляне на инжекторите за почистване под налягане с Carb Cleaner двупосочно.

LoGo

Update:
Сменени бензинови маркучи - с италиански гуферо + скоби италиански гуферо
Почистена дроселова клапа, стъпков мотор и инжектори.
Carb Cleaner COMMA - англия. Много добър!!!!!! Пръскаш и нагара пада направо... само трябва да се внимава да не попадне някъде където има гумени елементи, защото силно разяжда квото му падне...
Товара на двигателя падна от 34% на 21% на празен ход след тази профилактика!
Не че имаше смисъл но ми хареса един пистов ремък на Continental за 30лв на промоция и смених и него  :D
Следва изнасяне на втората ламбда сонда с 50мм встрани от изпускателната тръба, за да не отчита грешки за премахнат катализатор.

LoGo

Update :
Поставено голямо резонаторно гърне ( ускорител на изгорелите газове) и изнесена ламбда сонда с дистанционна втулка с 4.5см в страни. Доста и олекна, като не се налага да превъзмогва права тръба 2 метра :D

Също смятам за полезно да споделя и кореспонденцията ми на лични със "ilko"

Цитат на: ilko в 09 Април 2015 08:37:58
Здравей! Исках да те питам, ти като махна клапите на колектора, всъщност остави само леглата нали? Аз като свалих моя колектор се оказа, че всъщност леглата са разбити, клапите си бяха по местата. Оста беше изяла леглата и даже в края беше излязла. Какво ще ме посъветваш - да слагам нови клапи, да търся друг колектор ...?
Благодаря!

Цитат на: LoGo в 10 Април 2015 10:24:30
Махаш ги, като цяло махаш и клапана които ги управлява и запълваш дупката където е влизал. Аз лично намазах с локтайт парчето на от клапана което влиза отстрани и направлява оста със "пеперудките"
После затапваш егр-а като внимаваш защото там има водна магистрала и трябва да я оставиш активна тоест трябва ти материал за гарнитура и да си я изрежеш сам (дупката за водата да я има, а тази за изгорелите газове да я няма) след това си режеш катализатора и го продаваш за 50 кинта. С парите си купуваш резонаторно гърне (ускорител на изгорелите газове) и го монтираш. След което за да не ти дава грешки 2 рата ламбда сонда отиваш при някои стругар с размерите и и ти прави дистанционна втулка с дължина 4см за да я изнесеш встрани. И накрая осъзнаваш, че мощността на колата се е вдигнала значително и вече има тяга от 1500 оборота защото няма какво да я души от което ти пада и разхода на гориво. Единствения минус е появата на леки вибрации и по-шумен мотор на празен ход. Залавяй се ;)