C какво масло карате фордовете си?

Започната от Alexi, 04 Октомври 2011 14:58:56

« назад - напред »

0 Потребители и 5 гости преглеждат тази тема.

Soura

Един авер ми предлага на едрова цена 15 лв 1 л масло 5w30 пълна синтетика за bmw...взема го от вносител на марката с връзки. Въпросът ми е според вас добър вариянт ли е за моето фокусче или да не се занимавам с глупости и да си взема castrol от мото пфое за днапъти по-висока цена ?


Pyrhel

Не бих дал повече от 3-4лв/л за схеми с масло от някой, при положение, че Форд Формулата се продава официално за 9.80лв/л.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Ако искаш пробвай, поне не е скъпо. При положение, че има някакво качество и познавайки си човека...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

BillyBADBoy

Тия спецификации и изисквания за маслата на Форд не са някакви прищевки!

Силно против слагането на подобно масло, ако ще и без пари да ти го дават.

Soura

И аз съм скиптично настроен, но моя приятел вярва че щом е за бмв е най-доброто  ;D та затова реших да споделя. Все пак ще пропусна  ^-^

V.Buzev

Почнах да се заглеждам по масла че преминах вече 10К км. Гледам обикновения Magnatec на Castrol май го няма.
Сега има Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5 - ЦЪК
Мисля следващата смяна да ми е с такова. Ще излезе към 80 лв. за 6 л. с отстъпката.

dimkaraganchev

Нали не си мислите, че маслото, което купувате от Мото Пфое е кой знае колко хубаво. Най-обикновена минералка е. То и цената му е толкова, де. :))

TourneoRS

Ся щA замажат че е препакетиран кастрол  :D , а всъщност се прави навсякъде.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Pyrhel

Алекси какво каза преди време - те преди вас 300+ хил км я са му сипвали, я не ново масло, а сега вие му се вживявате (rofl)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

gsto

Цитат на: dimkaraganchev в 03 Февруари 2017 21:30:00
Нали не си мислите, че маслото, което купувате от Мото Пфое е кой знае колко хубаво. Най-обикновена минералка е. То и цената му е толкова, де. :))

Нали не си мислиш, че за 3-4-6лв. на литър караш с масло?
Аз съм казвал и преди, но си нямаш представа как съм се наигравал с масло менте и как евтиното ми излезе много скъпо.

Важно е да спорим по форумите, нали така? Кажи какво му е на маслото от Мото Пфое и някога купувал ли си та знаеш? Знаеш ли какъв му е цвета?


sinnerman

Маслото от МотоПфое си е екстра. Винаги от там си го купувам. Преди време колеги ме питаха на лично съобщение от къде си купувам масло. Пробвали с прехваленото Yacco и колите им го горели.

Alexi

С маслото от МР поне избягваш шанса да е менте все пак го слагат на коли с 5г гаранция ..

dimkaraganchev

Май никъде не съм написал, че маслото е менте, ама кой да чете... :))

Pyrhel

Цитат на: Alexi в 06 Февруари 2017 17:35:48
С маслото от МР поне избягваш шанса да е менте все пак го слагат на коли с 5г гаранция ..
У София може и да е малък шанса. По провинцията дали не наливат масло от Кауфланд? Ако изобщо наливат нещо ново, де... Щото на мене в Монтана ми сложиха Филтрон навсякъде (4бр), а си ги таксуваха за оригинални...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

То ,ако ти го сменят изобщо ще е ок :) Че има една обширна тема в БМВ форума касаеща предимно МР ,как само забърсват мотора след като е стояла 40 мин на подемника без да пипнат нищо дори не доливат масло :)) Беше ги снимал със скрита камера един клиент .

teloto

Цитат на: Alexi в 07 Февруари 2017 16:51:10
То ,ако ти го сменят изобщо ще е ок :) Че има една обширна тема в БМВ форума касаеща предимно МР ,как само забърсват мотора след като е стояла 40 мин на подемника без да пипнат нищо дори не доливат масло :)) Беше ги снимал със скрита камера един клиент .
В повечето фирмени сервизи е така!Ако имаш късмет ти доливат само половината,а другата я продават или си я слагат на техните коли,ГАДОВЕТЕ!А ти си плащаш като поп!!!!Аз карам много служебни коли и там дрането е 1000%.....Е#ати държавата!!!! (swearing)

ivchotr

Ебати фирмите. Ебати манталитета.

Alexi

#737
а ето и гаранционно отстраняване на светеща лампа за накладките на Форд Транзит :)

после се сърдят че нямат клиенти и никой не ги обича ,но такива неща са меко казано безобразни и на нивото на гаражен майстор
а ,да не забравяме и това :))

sinnerman

Според мен, собственика на волвото с двата литра мармалад е пълен мърляч и лъжец. Да докара колата до това състояние при положение, че има лампи, лампички, чек, пушек, тракане, виене, не вървене, няма какъв друг да е. И що не я закара в МП,  като я е обслужвал там.

Alexi

а може би просто е технически профан и разчита на коректност от професионалистите .. ето снимката от по горе :)


sinnerman

Какъвто и да е шофьора, тоя двигател събира около 6 литра масло. Все му светило нещо по таблото.  Ако толкова е разчитал на професионалисти, да я беше закарал на сервиз. Не че МП са светци, ама щото на тоя карал колата с два литра масло и айде да му вярваме. 

TourneoRS

Мисля че съм го писал някъде из форума. Един от бившите ми шефове разтопи двигателя на Лендкруизър на 120 000 км. Каза че му е светнала лампата на маслото, спрял е на Омв то на магистралата, проверил и имало масло . Тръгнал пак , нищо не свети и на тунелите мотора капут. Без тракане , хлопане и загряване, извадихме две от буталата наполовина стопени. Двигателя леш, маслото като на снимките - катран. Колата е купувана нова и обслужвана само във фирмен сервиз. Ако беше в Германия , сервизът щеше да е изгорен.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

kamen_i_t

#742
Здравейте, колеги. Искам да ви запитам за масло относно две коли, на които ще го сменям маслото.
Не разбирам кой знае колко и съм наясно, че е дискутирано много, но искам да ви попитам за препоръка и насоки. По реда на нещата, единия автомобил е:
1. Форд фиеста 2003г. - 1.4 TDCi 5w30/ Разколебан съм много от към марки и място от където да го закупя. До сега съм сипвал Castrol и Ford formula масла. Един приятел ми препоръча оригинално швейцарско масло като добре изработено и с високо качество. Не искам да звучи като реклама, но ще споделя марката "Midland" - някой карал ли е с него и има ли наблюдения и общо мнение?
Общо заето според мен изборът ми се свежда между: Ford Formula, Castrol Edge и Midland, Shell helix ultra. Известните марки мисля да си ги поръчам от Германия, уж като оригинални и на по - добри цени, дали е така, не съм сигурен. Тази неизвестна за мен марка Midland имат представителство в БГ и мои приятел ми ги препоръча като невероятно добри и качествени, 100% швейцарско качество, дори били запечатани със силикон капачките, т.е. уж е оригинално. Разколебан съм кой е най - добрият вариант. Ако споделите мнение и препоръки ще се радвам! Също така да ви питам има ли смисъл да сложа 5w40 или да карам с 30-така? От опит какво ще кажете?

2.Другият автомобил е Audi A4 quattro с железния 1.9 Tdi 81k.w/110к.с. - там съм карал с различни масла и проблеми не е имало, според мен за този мотор няма особено значение, но 5w40 от горепосочената марка ако някой потвърди добрата й репутация или пък подобно от някоя по "известна марка" - тук също ако ме насочите ще съм благодарен, мога и него да го поръчам от чужбина, само трябва да реша какво.

Очаквам съвети и ви благодаря предварително!

dimkaraganchev

Цитат на: Alexi в 07 Февруари 2017 22:19:42
а ето и гаранционно отстраняване на светеща лампа за накладките на Форд Транзит :)

после се сърдят че нямат клиенти и никой не ги обича ,но такива неща са меко казано безобразни и на нивото на гаражен майстор
а ,да не забравяме и това :))
Точно затова никога не си оставям колите в сервиза. Дори аз си купувам частите и консумативи и следя за тяхното правилно поставяне. Все пак, достатъчно рядко влизат в сервиз, за да не си позволя лукса, да присъствам лично.

ivchotr

Мидланд е добро масло, стига да вземеш оригинал. Щом го ползват във високооборотни мотоциклетни двигатели, смятай. "Kroon oil" е също добро масло. Двата ни Форда и Фиатката са с такова, като марката си има масло специално за Форд. Никакви проблеми с това масло. Виж ТУК

TourneoRS

Цитат на: kamen_i_t в 08 Февруари 2017 11:48:26


Мидланд са добра марка, с хубаво качество. Шел от чужбина също е вариант, но има доста силни миещи свойства. Аз като видя Кастрол, Форд формула, Мотул/Бардал,Тотал на някой рафт , направо ги прескачам и отивам да гледам ароматизаторите  :)) Все едно гледам Юксел Накадриев по новините..  :)) :))

И за двете коли можеш спокойно да използваш 5в40.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

kamen_i_t

#746
Цитат на: TourneoRS в 08 Февруари 2017 22:16:55
Мидланд са добра марка, с хубаво качество. Шел от чужбина също е вариант, но има доста силни миещи свойства. Аз като видя Кастрол, Форд формула, Мотул/Бардал,Тотал на някой рафт , направо ги прескачам и отивам да гледам ароматизаторите  :)) Все едно гледам Юксел Накадриев по новините..  :)) :))

И за двете коли можеш спокойно да използваш 5в40.

Вероятно мисля да пробвам и да се доверя на тази марка, дано не съжалявам. За аудито няма грижи за маслото карано е с 5w40.
По ме притеснява форда, че по нова и чувствителна технология, навсякъде го дават уж каталожно, производителите 5w30 за този модел/ мотор и точка, но пък на PSA същите мотори пише някъде и 5w30-40, според мястото. Темата знам, че е дискутирана много, някои са на мнението, че каквото е казал производителя това да се сипва, т.е. 5w30, но пък от многото изчетено, се замислям, че много хора слагат 5w40 и подкрепят да се ползва то заради лятото тук и повечето километри на автомобилите ни - този е на 210 000, а сега идва и лято. Наясно съм, че конструктивно 5w40 няма да създаде проблеми и е близо, но съм в дълбок размисъл все пак. Сърцето бяга към 5w40, разума към 5w30 :D ! Какво мислите вие, спрямо самия автомобил като ДВГ, километрите, възрастта и т.н. , кое от двете ще е по правилно да избера? Наясно съм, че е голяма драмата за някаква минимална разлика, но.. за да има малко повече смисъл поста, споделям спецификациите на конкретния производител и конкретното масло в двете му разновидности:

ЦитатСПЕЦИФИКАЦИИ 5w30:                                         
ACEA A1/B1, A5/B5 • API SL/CF • Ford M2C913-D • Renault
RN0700
АНАЛИТИЧНИ ДАННИ
SAE Kлaс 5W-30
Вискозитет cp @ -20°C 4010
Вискозитет cSt 40°C 54
Вискозитет cSt 100°C 9.8
Вискозитетен индекс (VI) 169
Високо темп. Вискозитет 150°C 106 Sec1cP 2.9
Температура на течливост °C -39
Пламна температура °C 230
Плътност 0,851

ЦитатСПЕЦИФИКАЦИИ 5w40:
API SN/CF • ACEA A3/B3/B4 • BMW Longlife-01 • FIAT 9.55535-
M2 • GM-LL-B-025 • MB Approval 229.3 PORSCHE A40 • PSA
Peugeot/Citroën B71 2296 • Renault RN0700/RN0710 • VW
502.00/505.00
АНАЛИТИЧНИ ДАННИ
SAE Kлaс 5W-40
Вискозитет cp @ -20°C 3270
Вискозитет cSt 40°C 85
Вискозитет cSt 100°C 14,3
Вискозитетен индекс (VI) 175
Температура на течливост °C -39
Пламна температура °C 220
Плътност 0,855

Замислям се и за Shell Helix Ultra Professional AG 5W30 от Англия, излиза на много добра цена, дали е менте и продават ли в UK много такива, съдя и по продажбите, близо 4400 купувания има и много коментари, които са 99% положителни от към характеристики и качества на маслото. 17 паунда е, ще ми стъпи с доставката 60 лева за 5 литра, което според мен е добре.
Добро ли е маслото и ще се разбира ли с моторетката ми, друго известно-добро което бихте препоръчали и формулата я има и още един куп масла. Тоя шел ме учуди цената му и това колко е купуван. Ще се радвам да споделите дали е по - добър от маслото, цитирано по - горе поне на хартия. Също така да помогнете за дилемата ми 5w30-5w40!
На хартия по това, което виждам Шела е най - добре според мен по писани данни, цената му за 5 литра от Агнлия/Германия също идва най - добре.

ivchotr

Миналия август се наложи да стигна по-бързичко до Бургас. София - Бургас го взех под два часа и половина в каране. По едно време реших да проверя нивото на маслото, щото нали жега, висока скорост... Беше отишло малко. Долях. На връщане не се налагаше да бързам, обаче нямаше как :D Ако караш под 160 просто няма мърдане от дясната лента. Та прибрах се в София и на другия ден пак проверих маслото. Беше една идея над макса. Явно в Бургас колата не е била съвсем хоризонтирана и на практика не е била загубила толкова. Говоря за двигател, който по километраж е с над 200 000 км пробег, а пък на колко е всъщност не е много ясно. Маслото е Kroon oil, както казах по-горе, от това за Форд. След това не ми се е налагало да поддържам подобни постоянни скорости и няма такъв харч. Определено ще продължа да ползвам тази марка.

kamen_i_t

А от къде го купуваш, колега, че наистина съм разколебан между швейцарското, formulata, shell helix ultra profesional, сега и ти ми вкара мухата с това масло.. :D ?

saggy

Kолеги, маслото с фордовска спецификация WWS-M2C913-D напълно съвместимо ли е с предходните спецификации WWS-M2C913-C/913-B/913-A. Може ли спокойно да се сипва M2C913-D на двигател със спецификация по книжка 913-B, както е при моя фокус? Разгледах спецификациите на доста от маслата, които са обсъждани във форума и например Yacco Lube F 5w30/ Motul 8100 ECO-NERGY 5W30 са M2C913-D, докато Ford Formula F 5w30 е M2C913-С (съвместимо с 913-В).