C какво масло карате фордовете си?

Започната от Alexi, 04 Октомври 2011 14:58:56

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Alexi

човек ,5в30 е маслото ,за по новите мотори 5в20 .. и 10 пъти да питаш това ще е отговора ..


BeTaTesTeR

Лятото може да си сипва 5W-40, което има по-висок вискозитет при високи температури и да е спокоен. За зимата може да си сипне  5W-30. Според спецификациите на Ford маслото трябва да е с нисък HTHS коефицент и с по-нисък вискозитет. Което може да се отразява добре върху екологията, но не и на износването на двигателя в дългосрочен план. При положение, че не караме нови коли има смисъл да се притесняваме за износването и до колкото можем да удължим живота на двигателя.

Това са спецификациите на масло Моtul Specific 913C 5W-30, което покрива фордовските спецификации FORD WSS M2C 913 C:





Това са параметрите на  Motul 8100 X-clean FE 5W30, което е универсално масло и е одобрено от PSA, Mercedes, GM-Opel, VW и Fiat, това са му параметрите:



А това е Motul 8100 X-cess 5W-40, което също е универсално и е одобрено от PSA, Mercedes, GM-Opel, VW, BMW, Porsche, Renault и Fiat



Сам виждаш какви са разликите във вискозитетите. По-високия вискозитет при висока температура значи по-добро смазване. Колкото повече намалява този вискозитет триенето в двигателя се увеличава и води до по-бързо износване.

Alexi

това е спорно твърдение .. вискозитета е свързан с допуските и хлабините в мотора .. сипи на един мотор с малки хлабини и сметнат за тънко масло 10в50 примерно ( за да се маже максимално добре по твоите думи ) и може и да блокира .. за това се сипва това ,което е предписал производителя или нещо подобно и не се умува ,излишно си напрягате умовете и четете разни таблици има къде къде по забавни занимания :) зиме - лете - тия мотори имат охладител на маслото .. моето съм го мерил и при 40° навън и изминал над 200 км беше 85° температурата на маслото ..

BeTaTesTeR

#573
Eстествено, че е така. Има някакви граници, ако сипеш масло чак от другата крайност като вискозитет ще има проблем. Но 5W-40 е само една стъпка по-нагоре и няма да има никакъв проблем. Дори се препоръчва за нашия климат. В никакъв случай не казвам да минава на полусинтетика или някакви по-високи индекси от 40. Но е факт, че фордовските спецификации са с най-ниски вискозитети. Ако ще сипва 5W-30 поне да е нещо различно от фордовските спецификации за да поне с една малка стъпчица по-висок вискозитет и да е по-спокоен. Няма да му се отрази негативно.

nixel

Това с климата на 100 места го четох и така и не разбрах каква връзка има. Двигателя така или инаме си вдига доста по високи температури от околната.
Външната температура може да влияе на охлаждането, наситеността на кислород и корозията. Точно с маслото така и не можах да намеря никаква връзка.

ivchotr

На тебе къде по-бързо ти изстива бирата? В хладилника или във фурната 8)
Връзката с околната температура е именно охлаждането. Един радиатор би отдал температурата си по-бързо в по-студена среда, отколкото в по-гореща. Така че един Форд с неговото си масло по фордовски спецификации ще работи по-добре в страните, за които е сметнат и по-зле около Екватора. Пък ние сме някъде по средата. Аз лично карам с 5В30, ама щото половината пробег е зимата. Иначе като нищо щях да му тикна 5В40.

redchampions

Тук и в двата случая има хладилник - но в единия той е в кухнята, в другия в мазето   :D

Аз карам повече лятото, но явно ще сложа пак 5W30 щом е по предписание, няма какво да му мисля на тая дърта кола.

TourneoRS

От горния пост на Бетатестер се разбира че Motul 8100 X-cess 5W-40 е по-доброто масло от трите. Показателите са средно 10% по-добри, друг е въпроса че тези показатели са за средна хубост масла.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Pyrhel

#578
BeTaTesTeR, откъде извади спецификациите, има ли за други, освен за Мотул?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

nixel

ivchotr, не претендирам да съм спец, нито съм запознат особено с действието на флуидите, но...
Нали двигателя работи на 90 градуса и това е оптималната температура. При условие, че и точно в тези температури има най добри свойства, защо му е да се охлажда?
Нали за антифриза има два кръга, не за маслото?
Логично е антифриза да охлажда, но не и до околна температура!
Та в този ред на мисли излиза че термостата е важната променлива, понеже той регулира този процес.
Докато пиша тези разсъждения, осъзнавам че не е правилно да се казва "охлаждане", понеже се гони оптимална температура, а тя изисква затопляне. По скоро термина "топлоотдаване" се регулира посредством термостата за да запази двигателя оптималната си температура.
А водата се върти за да не се получават горещи точки.

Поправете ме ако греша, но наистина не виждам никаква логика между маслото и външната температура.


BeTaTesTeR

#580
Oт сайта на Motul , избираш някое масло и след това Technical data sheet. За всичките им масла са си дали параметрите. Затова и дадох пример с Motul, защото имат удобна и подредена информация. На повечето други производители много трудно можеш да намериш тази информация.

Виж сега, основното охлаждане на двигателя става с антифриза така е. Но маслото освен смазваща функция има и охлаждаща. То също циркулира из целия двигател и пряко отнема топлината от цилиндрите, която се генерира при горенето. Температурата на маслото винаги е по-висока от тази на антифриза.
А околната температура има значение за топлообмена. Колкото е по-голяма температурната разлика между две тела, толкова по-голям топлообмен протича. Тоест ако си оставиш горещия чай на +40 градуса ще изстине много по-бавно в сравнение ако го оставиш на -10 градуса. В единия случай температурната разлика ще е 60 градуса, а в другия 110 градуса. Така е и с охлаждането на маслото, когато околната температура е по-ниска през картера успява да се отдаде повече топлина.

nixel

#581
Аз точно затова казах, че "охлаждане" не е правилния термин. Идеята не е да се охлади, а да се поддържа висока температура.
Ако идеята беше максимално охлаждане - нямаше да има нужда от термостат.

На термостата ролята му не е да охлажда, а да предпазва от прегряване.
Външната температура е от значение за топлообмена, съгласен съм. Но след като е по ниска от работната, разликата е във времето за което термостата остава отворен.
По пътя на логиката, при по топло време ще има повече пикови моменти на по горещо масло.

Тези пикови моменти със сигурност са сметнати от производителя и са в рамкитена разумното. Според мен, няма да има разлика в работата на двигателя причинена от маслото. Тези пикови моменти така или иначе се получават. Просто при по топло време - по често.

Не е ли логично тези пикови високотемпературни моменти на маслото да са съобразени със изисквания вискозитет? В смисъл че производителя е сметнал че 5w30 е достатъчно течливо за да смазва загрят двигател в пиков момент.
А щом е достатъчно, защо да го променяме? Все пак маслото не е само вискозитет.

Ilian Petrov

На повечето от големите производители, като напишеш в google името на маслото и накрая pdf, излизат спецификациите. Примерно ето няколко масла, които покриват A5/B5 :
1. Motul eco energy 5w30 pdf
2. Bardahl XTS 5w30 pdf
3. Mobil 1 esp formula 5w30 pdf
4. Yacco lube f 5w30 pdf
Лошото е, че не всички дават стойността на HTHS.

infomar


redchampions

Аз съм си намерил от нета 2 pdf-a: единият е на български, от който си ми пратил извадката, и който мисля, че е за C-Max след 2007, защото има картинки с фаровете, а другият е на английски и мисля, че е за моя преди 2007 (пак по картинки с фаровете). В българския пише WSS-M2C913-C, в английския пише WSS-M2C913-B. Но в който и сайт да намеря масло Ford 5W30, навсякъде пише, че отговаря и на двете спецификации. Така че щом и вие препоръчвате 5W30, ще си слагам него.

ivchotr

Цитат на: nixel в 12 Май 2016 22:22:48
Аз точно затова казах, че "охлаждане" не е правилния термин. Идеята не е да се охлади, а да се поддържа висока температура.
Ако идеята беше максимално охлаждане - нямаше да има нужда от термостат.

На термостата работата му е да пропуска охлаждащата течност към радиатора, та там тя да си отдава температурата, сиреч да се охлажда. За да не прегрява двигателят. За по-пиковите моменти, са сложили и вентилатор. А пък вентилаторите обикновено имат поне две степени на въртене. Някои двигатели имат радиатори и за маслото. Четиритактовите мотоциклети с въздушно охлаждане пък масово са с радиатори за маслото. И сега, какво се случва в един двигател с въздушно охлаждане, който разчита само на околната температура и насрещния вятър за да се охлажда, ако не му се помага да си охлади и маслото? Ми загрява мнооого по-бързо и е на крачка от прецакване. И понеже имам мотоциклет с въздушно-маслено охлаждане, от опит мога да споделя, че в горещо време загрява повече, отколкото в студено. Карал съм го на +40 градуса и на -4. Та там нещата са кристално ясни. Течното охлаждане е въведено за да се поддържа една постоянна оптимална температура. Нищо повече. Имал съм случаи с автомобил, на който му се прецака втората степен на вентилатора. Термостатът си отваря, течността си върти през радиатора, но колата загрява. Зимата не подминава нормалната температура, но пролетта взе да гони червеното. В тази ситуация, ако маслото не е съобразено с околната температура, става на чорба, не смазва както трябва и двигателят загрява още повече. Те затова вискозитета го свързват и с климатичния пояс, което е оказано в маркировката. W40 го дават за нашите ширини.

infomar

#586
Цитат на: ivchotr в 15 Май 2016 18:48:23.....W40 го дават за нашите ширини.

Къде, в кой документ го дават и на какви показатели/стандарти трябва да отговаря ?? Разсъжденията ти са  логични....

п.с.
Продължавам да се чудя, защо всички производители дават указания за гаранционните си коли - около 5 г., а никой не казва с какво масло да им се карат  колите след 200/300 000 км пробег? Руснаците в Сибир масово се оплакват, че препоръчителното фордово масло за новите му  коли не издържа при -40/-50 гр. външна температура, а ФОРД не дава указания с какво да се карат... там.

Mondeicho

#587
От опит да споделя, че на колите ми, които съм имал и двигателя е бил в да кажем нормално състояние и като километраж са били над 200 000 км слагах масло каквото препоръчва производителя и не съм имал проблеми, като същевременно маслото не се е харчило извън нормата в смисъл да доливам за 10000 км примерно още 1 или повече литри. Много хора смятат, че като стане на 200 000 км трябва да слагат някое по гъсто масло от това, което е препоръчително заради уплътняване на появили се луфтове в мотора. Не съм го правил досега и не съм имал проблеми с двигателя. В крайна сметка всеки сам си решава какво да прави с автомобила си.
Колкото до климат с големи аномалии като +/- 50 градуса си мисля, че местните дилъри трябва да го имат предвид и да слагат масло, което ще издържа на местния климат
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Ilian Petrov

Напълно подкрепям мнението ти. Аз даже съм попадал на "майстори", които твърдят, че щом са минали 130 хил. км., да се минава на полусинтетика. Не съм ги слушал и не съм имал проблеми.

ekstremniat

Здравейте колеги.
Някой да е ползвал Havoline ENERGY 5W30 дават го за Форд и е A1/B1 WSS-M2C-913-B?
Идва до мен на безумно ниска цена 56 лева за 6 литра от фирмата която продава всички смазочни течности на моята фирма.
Имате ли идея дали е читаво масло?


ivchotr

Цитат на: infomar в 15 Май 2016 19:03:27
Къде, в кой документ го дават и на какви показатели/стандарти трябва да отговаря ??

Би трябвало във всяко ръководство на дадено МПС да има данни за маслото . На Форда ми не съм се заглеждал, но на мотора в ръководството има таблица. На нея е отразено схематично, че 10w30 е предназначено за температурен диапазон от -20 до +30 градуса по Целзий. В нашия климатичен пояс летните температури често надвишават 40 градуса на открито и често надвишават 30 градуса на сянка, както по принцип се мерят температурите. Така че w30 вероятно няма да е много удачно за големите жеги. Аз съм му боднал на моя Форд w30 и ще докладвам какво се случва в разгара на лятото. За сега се държи добре, поне по часовника на таблото.

Alexi

то ние от 5-6 лета знаем как е лятото с такова масло на 5-6 различни форда служебни и личен  :D както писах по горе ,маслото не надвишава 90° щото се охлажда от антифриза в малкия кръг ,и колко градуса е навън не го интересува

redchampions

Alexi, ти нали караш с 5W30 Мондеото 2.2 TDCI?

Pyrhel

Не го интересува, но лятото като го напънех Мондеото (2.2 TDCi) и като палеше се чуваше как потраква, особено когато маслото стане на 6-7к км. Зимата го нямаше тоя проблем. Формулата си е гадно масло, но пък е доста евтино, става :D
На Ц5 (2.2 хди) пък винаги е слагано 5в-40 и е карана с доста по-хубаво масло, такива "явления" няма там. За себе си се убедих - от тук нататък само 5в-40 и задължително по-добро от Формула/Кастрол - Мотул, Яко и подобни.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

това е от Формулата а не щото е 5в30 .. и мене ми правеше така лятото шумно работеше ,но с кастрола тоя проблем го няма а пак е 5в30 .. но и аз съм привърженик на идеята да пробвам с 5в40 поне една смяна ,може би следващата

Pyrhel

След Формулата сложих Кастрол Едж (а не Магнатек - еквивалента на Формулата), него го гореше и беше по-шумен моторът. Тогава приключих с Формулите и Кастролите.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

то да се чуди човек какво да вземе .. аз масло от БГ на цена по ниска от еврокарпартс няма да си купя ,просто шанса да е оригинално е 0% според мен ..

infomar

Сайта http://www.eurocarparts.com/ извършва ли директна доставка до България. Има ли проблеми да се пазарува от тях всички предлагани стоки?
Цените им не са лоши..... В България облагат ли се стоките с някакви такси или пристига директно на адресът ...

Кои от форума го ползват?

Pyrhel

Може да ползваш директна доставка до БГ срещу 60 лв до 30 кг с DHL. Другия вариант е до английски адрес на фирми като http://uktobg.com и те да го довлачат до тук и после да ти го пуснат с куриер - Спиди/Еконт. Доста хора сме ги ползвали. Около 2012-та си купух съединител с маховик от там за 1400 лева, вместо за 3000 от тук.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Аз сега сложих Motul 8100 x-cess 5W40 да видя как ще е лятото. Поръчка от ибей и доставка с Габко - цена за докарването около 12 лв. Първите километри ми се струва, че работи по тихо двигателя в сравнение с Формулата.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.