C какво масло карате фордовете си?

Започната от Alexi, 04 Октомври 2011 14:58:56

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

mimo1975

Здравейте .
Вместо Форд спецификация масло сложих на Фокуса Castrol Edge FST 5W-30" с малко по високо съдържание на сулфатна пепел но с по добър вискозитет при горещ мотор . Дали съм сбъркал или да си карам и да не го мисля ?
Фокус МК3 1.6 тдси , dv6c мотор 115 кс.


Alexi


drakonazvqr

здравеите,  нов сам тук и  искам да задам едно вапрос4е за първа смяна на новозакупената кола от Италия. КАСТРОЛ ЕИДЖ ФСТ 5В30-това масалце става ли за нея?
Където глупостта е образец, там разумът е безумие

Mondeicho

Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

V.Buzev

А тоя кастрол дето го продавам в МОТ.БГ някой има ли наблюдения дали е истински :)?
Гледам в сайта че е на сносна цена нооооо знам ли и аз вече. И да кежете ако е 5W40 дали не е по добре от 5W30 за мондеото TDCI 130?

devil_power666


envo

Скоро ми се налага смяна на масло и се двоумя между: Ford Formula F 5W-30 и Castrol EDGE 5W-30? Също така на колко хиляди се сменя маслото на скоростната кутия(механична)? Двигателя е на 117к, а колата кара вече 11 год.?
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

Иван Вълков

Което и да сложиш за двигателно масло ще е добре стига да не са ментаци. За скоростната кутия масло по спецификация, за момента обаче немога да ти кажа с какви параметри.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

envo

Цитат на: Иван Вълков в 22 Март 2016 06:42:02
Което и да сложиш за двигателно масло ще е добре стига да не са ментаци. За скоростната кутия масло по спецификация, за момента обаче немога да ти кажа с какви параметри.

Искаш да кажеш, че е дошло вече време за смяна на масло ск. кутия. Фордовското е по-евтино (някъде 50 лв. е 5л. туба), а Кастрола мисля че беше около 75-80лв.
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

Иван Вълков

Всичко е въпрос на личен избор. Според Форд маслото на скоростната кутия не се сменя, но е добре да се смени, предвид, че повечето караме коли на години и на не малко километри.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Alexi


envo

Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

V.Buzev

След леки размисли и чете си взех на примоция 6 л. Castrol MAGNATEC 5W-30 A5.
В момента съм с Eurol Excence 5W30, като го сменя другия месец ще пиша отзиви, но предполагам че няма да намеря разлика.

доницети

Двигателите FMBA и FMBB работят с масло по спецификации ACEA C1 / Ford WSS-M2C934-B. За по-новите двигатели спецификациите стават С2 и нагоре, А3, B3 и др. Те са Low SAPs- ниско съдържание на сулфитна пепел, сяра и фосфор и са за дизели с филтър за твърди частици. Преди за първи път да сменя маслото, рових и намерих графики с характеристиките на различните спецификации, и за нашите двигатели това е правилната- С1. Имаше една (не помня С3 ли, А3/В3 ли ...) която имаше някои по-добри характеристики, но за сметка на по-лоша защита срещу износване (май, не съм вече съвсем сигурен) или нещо друго което ме възпря. Споменаваните от вас параметри нямат нищо общо с тези спецификации, а единствено показват граничните температури на вискозитета и не показват другите характеристики. Така, че маслото и 15W50 да е,няма да е чорба като загрее, както някои си мислят. Просто в тези граници то си запазва вискозитета в нормални стойности и може да смазва, а не просто да се пличка.
Затова търсете дали отговаря на спецификацията на производителя и няма да имате проблеми.

Alexi

то 15 на 50 няма да е чорба като загрее то е ясно .. 5 на 30 е чорбата :))

доницети

Е да де! Набързо го напусах и въобще не се замислих  ;D Важното е смисъла.

infomar

#526
Може ли да ми кажете кое масло с 5W40  отговаря на стандартите  Ford WSS-M2C913-B и Ford WSS-M2C913-C . Точно тези стандарти.
Гледам, че тези стандарти ги има масово при маслата с 5W30, но 5W40 ми е трудно да намеря.




п.с.
http://www.fordxr5turbo.com/forum/index.php?action=printpage;topic=17422.0

Alexi


infomar

#528
Ако е така, това означава ли, че няма да се спази указанието на производителя, ако поставя подобно (5W-40) масло?
Производителя когато дава такива указания има ли в предвид, че колите му се карат не само на север, но и в южни топли страни, а там температурите лятно време са над 30 гр.? Т.Е. производителя по подразбиране допуска, че диапазона под/над  -35/+30 гр. не представлява проблем за масло 5W-30 за колите на които той дава тези препоръки.
Разбирам/зная, че температурата на маслото ще е еднаква с тази на двигателя в който то работи и не би трябвало да надвишава 80/90 гр. което се вижда от температурният датчик. Ако тази температура се повиши над допустимата, трябва да се вземат съответни мерки.

Автомобилното масло работи в затворен кръг на двигателя. Би трябвало влияние върху него да оказва долната граница (-35гр) и то при стартиране на двигателя, при по-ниска температура от -35 гр. логично трябва да има проблем, защото след като той заработи, температурата му ще се вдигне до около 90 гр. и проблемът ще се отстрани. По същата логика температура между +30/90гр. на околният въздух не би трябвало да му пречи при стартиране.

Това достатъчно основание ли е, да се ползва винаги препоръчаното от производителя масло 5W-30 отговарящо на  стандарти ( Ford WSS-M2C913-B и Ford WSS-M2C913-C), независимо от температурата на околната среда и респективно изхабяването на двигателя с годините, понеже никъде не срещам фирмена/писмена препоръка примерно след 100/200/300 000 км. да се използва друго масло?

Alexi

има колеги карат с 5в40 ,че и с 10в40 - не са им блокирали двигателите .. но по принцип дават 5в30 за тоя мотор - климата слабо влияе това е мит .. навън и 50° да е все тая ,маслото нали се охлажда принудително ..


infomar

Прав си, колите се карат с различни масла и с всичките вървят. Каквото и масло да се вложи, все ще вървят, границата е толкова  тънка, че на око не може да се прецени или преценката ще е субективна. Просто и на моята глава дойде да се замисля какво масло да сложа и малко теоретизирам, за да направя правилен избор, а той май ще се окаже да спазвам указанията на производителя и по-малко да разсъждавам.
Остава да реша проблема - как да преценя дали едно масло е фалшиво или "фирмено", защото фалшивото може да е евтино или скъпо и всеки продавач ще ме убеждава, че неговото е "истинско". :'(.... а може и той самият да не знае какво продава....

envo

Смених на фокуса маслото с "Titan Gt1 pro gas 5w-40. Ето ги спецификациите:  ACEA C3; ACEA A3/B4; API SM; BMW LONGLIFE-04; MB 229.31; VW 502.00; PEUGEOT; RENAULT. Имам монтиран г.и. и затова реших да сложа такова масло. Предполагам не съм направил грешен избор?


Sent from my C6603 using Tapatalk

Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

Bivola

informar, на този линк на Лубризол са се опитали сравнително нагледно да обяснят различните спецификации.  при мен работи обаче само с Internet Explorer, с другите браузъри не работят падащите менюта.


infomar

Цитат на: Bivola в 01 Май 2016 15:00:47
informar, на този линк на Лубризол са се опитали сравнително нагледно да обяснят различните спецификации.  при мен работи обаче само с Internet Explorer, с другите браузъри не работят падащите менюта.

Много полезен линк и с негова помощ много лесно може да се подбере подходящо масло. Видях, че съм грешил в предварителният си избор.
Благодаря!!

tekalladi

Абе не знам вече към какво масло и аз да се насоча,за моята Fiesta.На първото обслужване и сложих масло BMW 5W30.Трябваше да го сменя на 20000км.Обаче за 12000км почна да присветва лампата.Беше намаляло безобразно.Сложих MOTUL 10W40.С него горе -долу беше добре,за 10000км , долях остатъка от 5-те литра.След това минах на FORD formula  10W40,направо ужас-2литра доливане за 10000км.Сега съм с MOTUL 5W40-do 5000km съм долял 1л и си купих още един за останалите 5000км.Не знам кво да правя.Колата има компресия,запазен е двигателя,има мощност,обаче с тия масла се видях в чудо.Един приятел ми каза,че имал същите проблеми с неговия Фиат докато слагал SELENIA,сега го кара с TOTAL QUARTZ 10W40 и казва,че не го пипа.Направо не знам...   

Pyrhel

Очевидно има проблем, я гумички на клапаните, я маслени сегменти...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

като пипа много масло винаги излиза ,че има компресия щото то уплътнява - даже и върви добре такава кола ,което не означава ,че не са износени сегментите

infomar

Дано не греша, но за мен си определих следните масла които отговарят напълно на спецификациите на Форд. С всички останали масла, не, че няма да работи колата, но тези след като покриват изискванията, не намирам причина да не ги използвам, а да прилагам други, на които имената им звучат красиво.
По-скъпите масла съм поставил към края....

(1)Total Quartz 9000 Future NFC 5W-30 - 5л= 60 лв. синтетично.
(2) FORD Formula F 5W30  5л=50 лв. Синтетично.
(3) DIVINOL 49170  Divinol Multilight FO 2 5W-30 - полусинтетика. 5л=60 лв.
(4) Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 Ford - 5 Л= 67 лв.
(5) CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A1 5W30 -5л= 90 lw.
(6) Aral High Tronic F SAE 5W-30 5л=80/90лв.
(7) MOBIL SUPER 3000 X1 FORMULA FE 5W30 - 5л=80 lw.
(8 ..ENROL Fortence  5W30 5л=90лв. Синтетика.

Може някой да внесе корекция.

Подскажете читава продавалница/сайт от където да купувам.

Ilian Petrov

Аз за следващата си смяна, мисля да заменя Ford Formula с Bardahl XTS 5w30, което отговаря на фордовската спецификация. Цената е около 90 лв. за 5 литра.

infomar

Цитат на: Ilian Petrov в 02 Май 2016 17:50:36
Аз за следващата си смяна, мисля да заменя Ford Formula с Bardahl XTS 5w30, което отговаря на фордовската спецификация. Цената е около 90 лв. за 5 литра.
И аз го гледах.... ама много скъпо това....90-100 лв....... като че парите за нищо ги нямат.