Авариен режим във високи обороти

Започната от gromoff, 03 Декември 2012 22:18:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

gromoff

Здравейте колеги!
Нов съм във форума макар, че карам форд от повече от 10 години. От около два месеца съм с мондео 2.0 tdci, но ми влиза в авариен режим на високи обороти, обикновено при изпреварване. На диагностиката дава грешка в комънрейла, та ми казаха, че имам проблемна дюза. Друг майстор отсече, че най-вероятно е помпата. Моля ви дайте кадърни фирми за диагностика и "лечение", че не знам какво да правя.


Pyrhel

Знаеш ли какви са кодовете ти за грешки?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Виж темата за препоръчаните сервизи. Щом те "резва" във високите - работата клони към дюзи... но диганостика по интернет не е меродавна.

Dmitarcho

Диагностика най-добре МП ... лошото, че имат апаратура ... ам немогат да работят с нея :D Ще ти прочетат грешките ... и до там /не във Всички Мп са така/. Мисля си, че този тест на дюзите ще покажа дали заминала дюза и коя точно.
Ръца Пръца

hotblooded

Цитат на: Krum в 10 Ноември 2012 22:39:05
Правих ремонт на моите дюзи но доста време покарах с голям проблем в едната и преди известно време ми скъса биела на 4-ти цилиндър та се наложи да търся метла за чарковете дето се изръсиха по пътя, но ми казаха че това се е получило заради дюзата трябвало да я оправя по рано, защото наливала много нафтица и детонацията била по голяма та материала на биелката не остискал Дали е възможно заради дюза да скъсам биела и да излезне да ме търси през блока?
Не знам защо не съм ти отговорил до сега... Но да възможно е. Когато някоя дюза "олива" или "пикае" се стига до преждевременно запалване и двигателя става на салата.

hotblooded

Цитат на: dmitarcho в 03 Декември 2012 22:24:23
Диагностика най-добре МП ... лошото, че имат апаратура ... ам немогат да работят с нея :D Ще ти прочетат грешките ... и до там /не във Всички Мп са така/. Мисля си, че този тест на дюзите ще покажа дали заминала дюза и коя точно.
Която и да е заминала - и 4те под ножа (рециклаж). Може да рискува със 2ра ръка, ама не се знае колко ще изкарат. Но нека каже кода на грешката и ще го "бистрим"

Alexi

добре дошъл ! най вероятно дюзи за ремонт но е добре да знаеш ,че освен дюзите , преди фейса е проблемна и помпата и е добре да се погледне от специалист .. има такива в Пловдив сравнително близо до тебе .

gromoff

#7
Цитатдобре дошъл ! най вероятно дюзи за ремонт но е добре да знаеш ,че освен дюзите , преди фейса е проблемна и помпата и е добре да се погледне от специалист .. има такива в Пловдив сравнително близо до тебе .

Мерси. Дай някакво име на сервиз. Не мога да кажа номера на грешката, но едната дюза подава -1,5 ml, двете -0,6, а четвъртата +0,1.

А какво ще кажете за това?:
"Има варянт ЕГР клапана да се движи трудно (един вид леко ,,клеясал") и на празех ход или малко натоварване да си отваря добре, но при натоварване на мотора (при рязко подаване на газ) да не затваря отвреме на време. Понакога да затваря понякога почти да затваря а друг път пък изобщо да не мърда и да си седи отворен. Всеки от тези случаи ще е съответно съпроводен с различна мощност на колата, различна димност, различна еластичност или дори понякога с влизане в сервизен режим."

Alexi

не е от него ти си с евро 3 мотора ..но можеш да го затапиш с 1 пластина за проба .. в Пловдив има клон на avel-trade ,иди ще ти кажат какъв е проблема .. добър дизелджия има и тука около Шумен ако ти се струва по близо ,ето сайт

hotblooded

 Gromoff, ЕГР клапана на високи обороти затваря. Аз имах проблем с него - вкарваше колата в авариен режим при ниско натоварване и дори при празен ход, а на високи обороти не съм имал проблеми.


gromoff

Свързах се със сервиза в Пловдив. Казаха ми, че са или дюзи или е помпа. Препоръчаха да направя теста с бутилките за обратната нафта и пак да се чуем. Ще пиша като има резултат. Лошото е, че проблема ми се появява рядко и не закономерно. Прави го при различни скорости и почти винаги нка пета предавка (само веднъж на трета).

Alexi

то така се почва .. да направи тест на обратната нафта но при човек който може да даде правилно заключение от него ,не като оня колега дето ползвал буркани от компот щото по малките съдове много бързо се пълнели ,но пък и 4те давали еднакво значи са ок :)

gromoff

#12
 ;D с компотите друг път. Утре ще се опитам да намеря време да го направя. Ще пиша като имам резултат.

Здравейте отново, колеги!
Днес се върнах от София и както ми препоръчаха, направих теста при добре загрял двигател. И четирите дюзи дадоха еднакъв резултат в рамките на 5-6 ml обратна нафта за две минути на празен ход. Учудих се, че е много малко, тъй като ми казаха в сервиза, че новите дюзи връщат около 8-10 ml. Дано имате някакво решение по въпроса. Утре пак ще звънна в сервиза в Пловдив да им кажа резултатите и ще видим какво ще следва.
Между другото по пътя колата се държа перфектно при 120-140 на магистралата, но като свърши и реших да изпреваря един ТИР веднага влезе в авариен режим. Един приятел ми каза, че неговата така правела и решил проблема с почистване на резервоара. Намерил някакви люспи вътре и те запушвали сондата като настъпиш рязко и засмуче повече нафта. Стори ми се нелепо, но кажете и вие мнението си.

recoba

Почисти ЕГР и проблема е решен,всъщност,това е само един от вариантите-на мен ми помогна и сега чистя ЕГР на 22-25000 км.УСПЕХ

Pyrhel

ТДЦи от 2001-ва година е с вакуумен ЕГР и няма как да влезне в авариен режим от него, най-много да светне лампата.
Gromoff, разбра ли кода на грешките? Горивиня филтър сменял ли си скоро?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

gromoff

Още не съм разбрал грешката, защото чакам да ми донесат дюза и да пробвам. Ще взема без да я плащам и затова се бавят нещата. Като почнем да обучаваме дюзата ще видя и кода на грешката.
Благодаря за интереса, бях отписал темата! :)
Филтъра е на 5000 км.

hotblooded

Цитат на: recoba в 08 Януари 2013 15:55:14
Почисти ЕГР и проблема е решен,всъщност,това е само един от вариантите-на мен ми помогна и сега чистя ЕГР на 22-25000 км.УСПЕХ
ЕGR-a вкарва в авариен режим ако не се отвори клапана при euro 4 моторите но те са след фес-лифта. Само че EGR-a отваря когато пуснеш газта, а не когато настъпиш. Ако са му измерили правилно обратната нафта - дюзите са наред. Остава проблема в запушени горивопроводи или крайно фалшив филтър от рода на FILTRON...
при първите TDCi до 2004 проблемна е и помпата за високо налягане, но да се надяваме че няма да се окаже това!

Alexi

тази дюза на кой цилиндър мислиш да я сложиш .. стреляте в тъмното .. тия коли се ремонтират само по 1 начин .. прочита се грешката и се разтълкува от човек който е в час точно с тоя мотор и тая горивна система ( а не в произволен гараж ) .. ако е "ниско налягане в рейла " ( 99%) се замерва обратната нафта .. ако тя е ок - помпата е пътник .. слабо място е преди фейса ..

hotblooded

 Колега, при условие че 4те дюзи пускат еднакво количество - няма абсолютно никакъв смисъл да сваляш дюза. Прочетете грешката, за всеки случаи пусни кода тук - ще се постараем да помогнем. На първо време - не се филмирай, ако си с куча марка филтър (или от "марковите" дето са по 10-40 лв) дори и на 200 км е - честа практика е филтриращия елемент да се "кефне" и за затлачи системата. Може да видиш и темата на Pyrhel с неговите мъки - искаха да му сменят дюзите за 4 бона - а се оказа че е от филтър - ментак!

gromoff

Отговарям поред на колегите:
1. Това го правеше и преди да сменя горивния филтър, но първоначално не ми направи впечатление.
2. Вчера я закачих отново на диагностика. НЯМА записани грешки, а дюзата, която имаше проблеми се е оправила. Решението: Една голяма опаковка добавка за дизел REDEX, а също и веднъж пълнене на резервоара+1 литър двутактово масло.
Остава ми да проверя дали няма боклуци в резервоара, което ще стане следващата седмица.
Установи се и друг проблем: трябва да сменям съединителя, че дрънкат пружините много яко. Мислех да го поотложа, но майстора ме притесни, че ако изчакам може да сменям и двигателя с него. Консултирах в магазина за авточасти и ми потвърдиха тези опасения. Вероятностите били да се скъса коляновия вал или да се разбие скоростната кутия. И в двата случая нямам желание да проверявам кое ще е.
Иначе цялостната диагностика на двигателя излезе перфрктна, с изключение на налягането на обороти- около 2300Ра как ви се струва. Майстора каза, че трябва да е около 3000.
ЕГР-а и ламбда сондата си работят без проблеми. Всичко е наред. Ако това налягане е нормално и няма боклуци в резервоара просто не знам какво ще да е.
Помагайте, моля!!!

P.S. Разход по компютър 7,3/100 при скорост около 140-150 и 4,8/100 при около 90-100. Моля коментирайте и това!


Alexi

имаш предвид KPa .. на празен ход 2300-2800 KPa т.е. в нормите е   .. кажи му на майстора повечко документация да чете

hotblooded

#21
Цитат на: gromoff в 16 Януари 2013 21:37:40
Отговарям поред на колегите:............, с изключение на налягането на обороти- около 2300Ра как ви се струва. Майстора каза, че трябва да е около 3000.


P.S. Разход по компютър 7,3/100 при скорост около 140-150 и 4,8/100 при около 90-100. Моля коментирайте и това!

На какви обороти ти измериха налягането? Ако е на празен ход - добре. 
Разхода ти е нормален

gromoff

Измерването е при работа на място, т.е. празен ход. Значи двигателя е супер, което е о.к. Кажете от къде да взема съединител. Тия части дето ги намерих са на закс, съединител 330 лв., маховик- 735 лв. добре ли е? Ако в МП е подобна цената да ходя там да видя. Лошото е, че при нас няма представителство на Форд.

hotblooded

#23
 В МотоПфое цените са:
Маховик - 1100
съединител комплект - 784 лв
  лагер-помпа  - 400 лв


Но може да си сложиш и маховик от 2.2TDCi - доста по трайни са но и са по скъпи - 1635 лв в МП.
Но може да провериш и в:
   www.eurocarparts.com
   www.carparts4less.co.uk
   www.mondeospares.co.uk
както и в e-bay.
eто ти един съединител:
и маховик
   

gromoff

а тая лагер помпа задължително ли се сменя? Защото на мен само маховика май ми трака. Да речем, че и съединителя е за смяна, но за помпата не знам нищо.

hotblooded

Цитат на: gromoff в 16 Януари 2013 23:10:25
а тая лагер помпа задължително ли се сменя? Защото на мен само маховика май ми трака. Да речем, че и съединителя е за смяна, но за помпата не знам нищо.
Може, ама така и така ще качваш колата на подемника - смени я, има я и за доста по малко пари. Най-евтиния вариант - вземи си маховик за 2.2 втора ръка от mondeospares и смени само него, но колко ще изкара никога не знаеш. Е няма да дойде прецакан - там всичко уж е пробвано...

gromoff

За маховика съм решен да е нов, за съединителя също, а за тая помпа ще видя колко струва и ако стигат парите...

hotblooded

 Има съединител комплект (феродов, притискателен диск + лагер помпа) на LUK за 174 лири (420 лв) в eurocarparts и маховик за 234 паунда (585 лв).... Във carparts4less обикновено е малко по евтино има и промоции - дебни :)

gromoff

а тия цени, които съм писал за закс добре ли са? Да не се занимавам с поръчки от чужбина, а направо да си ги вземам от тук?!

gromoff

Днес най-после ми даде грешката и веднага на диагностика:


P0251 (Fuel metering valve (IMV) control error)
Symptoms:
* Extremely poor engine performance - glow plug warning lamp flashes.
* Engine cuts out - glow plug warning lamp flashes.
* Engine will not start.
Cause:
* The fuel rail pressure demanded by the system cannot be achieved without the IMV opening
beyond the tolerance specified for that pressure.
• NOTE:The fault descriptions listed below should be worked through in order.
1. Restriction in the low-pressure fuel system, which could be caused by a blockage of a fuel line
or the fuel filter, or a damaged fuel line.
2. Air in the low-pressure system: Check using transparent hoses or remote feed the fuel injection
pump with a filtered proprietary fuel supply to eliminate the vehicle low-pressure fuel system
entirely. Leaking fuel lines or connections can cause air in fuel.
• NOTE:When using transparent hoses a small amount of air in the fuel system is normal due to a
permanent bleed hole in the fuel filter.
Recirculation of fuel will occur through the fuel filter until the temperature of the return fuel is over
40°C (hence any air in the system will re-circulate until the fuel is above 40°C and is being
returned to the fuel tank).
3. Faulty fuel injection pump, transfer pump part, or pressure control valve. Fuel injection pump
internal transfer pressure needs to be at least 6 bar to achieve high pressure chamber filling (to
generate the required fuel rail pressure). Check the following (if the engine does not start):
• Remote feed the fuel injection pump with a filtered, proprietary fuel supply.
If the engine will start when the fuel supply is pressurized or held above the fuel injection pump
intake (gravity fed), but will not start when the fuel supply is not pressurized or held below the fuel
injection pump intake then it is likely that there is a fault with the internal transfer pump (i.e. not
able to draw fuel).
4. Faulty fuel injection pump - high-pressure part or inlet metering valve (IMV):
• Carry out a guided fuel pressure test diagnosis.
(symptom "No engine start" or "Poor driveability").
CAUTION: Do not crank the engine for more than 5 seconds. The fuel injection pump will be
damaged with long or repeated cranking and no transfer pressure.
• Check the fuel pressure (with the ignition ON, engine OFF) (it should fluctuate between 4 and
10 bar maximum). If a default fuel pressure of 2000 bar is displayed then there is an electrical
fault on the fuel pressure sensor (connector, wiring etc.).
• Check the fuel pressure at the moment the engine starts (target value = 300 bar ± 50 bar).
• Check the fuel pressure at idling (target value = 250 bar ± 40 bar).
5. Injectors:
• Perform a return quantity test. If high return quantities are experienced, check a sample of fuel
from the FIP return for black metallic swarf . Go to the next step.
6. Swarf in the system:
• Despite improved materials it is possible there may be swarf in the system, without the fuel
injection pump being defective.

...............
Дилемата сега е дали е само от клапана, дали е за смяна цялото ГНП или може само да се почисти тоя клапан (ако може де). Моля ви помагайте!!!