Ръководство - тестване на Common Rail дюзи

Започната от Bobi, 13 Октомври 2011 19:25:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

С разрешението на emzo от Българският Фиат Клуб, пускам тази тема, описваща  проверката на дюзи на Комън рейл в домашни условия. Двигателят, използван за пример и показан на снимките по-долу, е JTD, но процедурата предполагам е една и съща за останалите.

1. Необходими инструменти:
  • Гаечен ключ 10
  • Тънки клещи
  • 4 бутилки от минерална вода (500 мл)
  • Силиконов маркуч-най-удачно е да го закупите от магазин за декоративни рибки.Използва се за машинките за кислород.Размера е стандартен и пасва идеално. 2 метра са напълно достатъчни(50ст./м).
  • Епруветка/мензура или др. за измерване на горивото

2.Подготовка
ДВГ трябва да е в оптимален температурен режим (отворил изряден термостат)
Сваляте кората на ДВГ (ако имате такава) с помощта на гаечен ключ 10. На следващата снимка дюзите са оградени в червено.



Дюзата(горната и част) отблизо:



Обърнете внимание на шифтовете, които държат тройника с маркучетата за обратна нафта.
Налага се да ги извадите.Става много лесно с помощта на тънки клещи.



След това тройника (в случая е единичен) се вади, като се издърпа нагоре.Преди да го дръпнете го завъртете леко наляво и надясно да се раздвижи.Вади се много лесно, без да се прилага прекомерна сила.Повтаряте процедурата и с останалите дюзи.



С помощта на болтче запушвате маркуча, по който минава обратната нафта:


Използвайте момента, да проверите състоянието на маркучетата.Често са напукани и тече от там нафта.

Приготвяме бутилките. Пробивате капачките спрямо дебелината на маркуча.Трябва ви по 1 дупка на капачка !



Намирате подходящо място за бутилките, за да не изпадат от вибрациите, докато ДВГ работи.Единия край на маркуча в бутилката, а другия - директно в дюзата, на мястото където беше тройника.


3.Тестване
Пак напомням - ДВГ да е в оптимална работна температура !
Палите колата и я оставяте да работи на празен ход 1 минута.
След 1 мин. гасите и силно стискате маркучетата, максимално близо до дюзата.Вадите ги и източвате нафтата в бутилката, понеже не малко количество остава в тях.
Това е по тестването.

4.Резултат!
Добра идея е да номерирате бутилките.
На снимката от ляво на дясно - 1,2,3,4.


Снимката е под наклон и лъже, но е очевидно, че 4та дюза връща повече гориво от другите. Сега ще ви трябва епруветка/мензурка, с която измервате в милилитри количеството гориво.

За 1 минута на празен ход, количеството трябва да е от 8 до 10мл.Над 10мл - дюзата е за смяна/ремонт - потвърдена сервизна информация !

Дюзата или дюзите връщащи повече гориво са проблемните.
Ето моя резултат:

1ва дюза - 40ml
2ра дюза - 41ml
3та дюза - 37ml
4та дюза - 55ml

Извод - 4та дюза за смяна.

ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО Е ДА ПРОВЕДЕТЕ ТЕСТА 2 ПЪТИ

След смяна на няколко дюзи, ето и резултатът:
1 - 10мл. (тази е в нормите .... засега)
2 - 8мл.
3 - 8мл.
4 - 8мл.

Линк към оригиналната тема : Линк

Пърхел едит: позволих си малко да пипна линковете към снимките, за да са по-големи :)


Alexi

този тест показва дали клапаните на инжекторите държат - те са най често дефектиращото нещо на едни инжектори .. но освен тях могат да дефектират и други елементи, примерно запушени или износени разпръсквачи (с 5-8 отвора на съвременните инжектори) .. добрата новина е че инжекторите на Форд (предимно Делфи ,Боби твоите обаче са други ще те оставя сам да откриеш какви :)) ) се ремонтират сравнително евтино и на доста места ,като стават като нови .

Bobi

Вече има тест и на TDCi двигател - http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Injector_Leak-Off_Test

П.С. Когато намеря време, ще го преведа и на български.

Alexi

хм ,писал е ,че последните 2 инжектора не са в нормите ... според мен разликите са малки и колата ще върви добре още дълго ... тоя не е виждал пикаещ обратна нафта инжектор ,в тоя тест едното му шише ще е до половината пълно :)

miri4

На мен пък представителя в София на сервиз "АВЕЛ"  П-в ми каза ,че за добра дюза се приема тази която за 2 мин. работа на ПХ върне не повече от 35 мл.  На кого да вярваш сега .Този от ФОРД може би говори за абсолютно нови дюзи.
Аз сменях преди 2 год. клапаните на моите дюзи. До момента съм навъртял около 16 к. км.Скоро го правих този тест и за 2 мин.работа на ПХ ми даде около 20 мл. на дюза. За мен е по важно всички дюзи да връщат еднакво.
Нека всеки който е правил този тест да сподели резултатите си за да може да се ориентираме към някаква реална стойност.

Alexi

аз си правих тоя тест преди около 40к км ,за около 2 мин върнаха около 20 мл но се сещам че не бяха апсолютно еднакви имаше малки разлики .. но от тогава до сега колата си върви безпроблемно ..до 200к да ме изкарат ще съм доволен

hotblooded

И до повече от 200к ще те изкарат, особено като се има предвид че не пестиш от филтри и не слагаш "тунджа"!  Абсолютно еднакво няма как да стане - за това и се дават толеранси

miri4

Разбира се 10 % толеранс м-у дюзите може да се приеме за нормален. Няма идеални неща.Моите резултати се покриват с тези на Алекс което навежда на мисълта,че това са реални измервания. Чакам още колегида споделят.

tha22don

А чрез това тестване може ли да се разбере дали има въздух в системата...
До колкото разбрах от линка на Bobi, се гледа колко е количеството на върнатата нафта?
т.е. откачам маркучетата за връщащата нафта и слагам на тяхно място прозрачните с бутилките към тях.

Alexi

да, в общи линии се гледа количеството


Krum

Правих ремонт на моите дюзи но доста време покарах с голям проблем в едната и преди известно време ми скъса биела на 4-ти цилиндър та се наложи да търся метла за чарковете дето се изръсиха по пътя, но ми казаха че това се е получило заради дюзата трябвало да я оправя по рано, защото наливала много нафтица и детонацията била по голяма та материала на биелката не остискал Дали е възможно заради дюза да скъсам биела и да излезне да ме търси през блока?

G.Georgiev

Този тест е много полезен. За нещастие при мен за 1 минута на празен ход и четирите дюзи върнаха над 70мл. нафта и прекратих теста  (rofl)

Alexi

абе ако не влиза в авариен режим може да си я караш докато почне ..

G.Georgiev

Цитат на: Alexi в 12 Юни 2013 19:44:21
абе ако не влиза в авариен режим може да си я караш докато почне ..

Тя направо не иска да работи вече, не да влиза в авариен режим :) в мп казаха, че и четирите са за смяна. И че форда ми е шампион  (rofl).

С две думи, купих я на 140 000км., но приемчика там ми каза, че при последната диагностика е била на 450 000км и сиг са върнали километража. Та общо взето вече е на реални 500 000км. и чак сега проплака за дюзи.

Alexi

на тоя пробег би трябвало да е с втория комплект ,но знае ли човек ..