Цените на горивата

Започната от AlexanderBozhinov, 22 Юли 2012 08:07:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hotblooded

Цитат на: BIGFORDFAN в 25 Юли 2012 00:10:07
Уаааау, ти ги изкара на ръба на фалита бензиностанциите бе, направо ги съжалих за момент..., айде без лоши чувства!
През цялото време говоря за Нефтохим, защото бяха повишени цените при които горивата напускат завода. Нямам лоши чувства към никой, всеки има право на мнение.  Впрочем - има и затворени бензионатанции, има и такива пред затваряне. Вярно че сития на гладния не вярва - за това казах че които смята че само отваряш бензиджийница и тръгват пачките  - да се пробва. С проектирането и монтажа мога да съдействам.


Чебурашка

Сега гледах по нова - повечето продукти също ще поскъпнат заради горивата и тока,направо супер (hammer)
My Link


mitakinen

Повишаването на цената на горивата има и положителен ефект колкото и странно да е. Някъде четох ако не се лъжа, че миналата година са загинали 600-700 човека на пътя. Предните години със сигурност бяха над 1000. Само от "спестените" човешки живота и непочернени семейства си заслужават непосилните цени.
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

Marlboro

Хайде да помислим за пътищата и гадните стари коли, които караме и да не се налага да си вдигаме горивото и да казваме че е +... Да го направим 9 лв и съвсем да намалеят... Но тези на прага на оцеляването, тези които не могат да купят учебници на децата си ще се увеличат, заради вдигането на всичко останало.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

ivanpetelov

#34
Специално реших а се регистрирам във форума, само за да взема участие в тази тема. Много е важно фактите да не се преиначават, защото е много лесно да кажем, че се дига електричество и газ (която между другото от 2 дни пада!)! Интересно е как и миналите години дигахме цената, когато петролът скочи до 144 $ на барел, но след това забравихме да ги върнем до първоначалните цени(В момента цената е около 104 $). А и предполагам обсъждаме положението в България, която според мен трябва да има най-ниските цени в Европа. Веднага обяснявам защо:

1. Държавите с по-ниски от нас цени имат доста по-големи минимални заплати, а за средните да не говорим.
2. Пътните разходи, данъци и всякакви такси са по-високи.
3. Електроенергията е по-евтина единствено в Германия и Франция.

Тук сериозният картел не позволява промяна на цените. Можете да проверите в Интернет как варират цените в бензиностанциите в другите членки на ЕС. Там разликата 10-12 евро цента в зависимост от локацията. Има и още един невероятен факт, цените в различните вериги бензиностанции варират. Интересно е как в момента имаме внос на горива от Русия, Гърция и Румъния, но крайните цени пак са на едно ниво!

BIGFORDFAN

#35
 Картел има, и то доказан, но това явно никой не притеснява!  (puke)


Ето и малко фън http://www.mobile.bg/11343286895296906 , вижте над километрите....

hotblooded

Цитат на: BIGFORDFAN в 26 Юли 2012 10:11:37
Картел има, и то доказан, но това явно никой не притеснява!  (puke)
Като доказаха и глобиха "мазния картел" за олиото какво стана? Глобиха ги сериозно, стадото блееше доволно, после олиото от 1,70 стана 2,50....

Цитат на: BIGFORDFAN в 26 Юли 2012 10:11:37
  Ето и малко фън http://www.mobile.bg/11343286895296906 , вижте над километрите....
Охохохохохохохохо, даже не се е постарал да прикрие че има гърмял еърбег :)

mitakinen

Всеки реве срещу високите цени на горивата, но не виждам нещо да е намалял трафика. И на мен цените на дизела са високи и реагирам като гледам да намаля консумацията. В града ходя пеш или с колело, а не както преди до магазина през две преки с колата. Така се боря срещу застоялия живот и монопола на горивата :). На пътя си карам ползвайки доста от съветите, които сме разисквали тука.
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

hotblooded

Цитат на: mitakinen в 26 Юли 2012 11:15:25
Всеки реве срещу високите цени на горивата, но не виждам нещо да е намалял трафика. И на мен цените на дизела са високи и реагирам като гледам да намаля консумацията. В града ходя пеш или с колело, а не както преди до магазина през две преки с колата. Така се боря срещу застоялия живот и монопола на горивата :). На пътя си карам ползвайки доста от съветите, които сме разисквали тука.
Митакинен - има и друго - ракията удари 10 лв литъра в магазина, но народа не е спрял да пие. Е как никой не протестира - 10 лв за литър ракия е по голям обир от колкото 2,70 за литър нафта - гроздето е по евтино от нефта да го е.....

Dmitarcho

Щото хората си имат казани на Село .. и си варят ракията там. КАто сложиха акциза на ракията ... или там какво беше, като ограничиха хората да немогат да си варят колкото си искат Ракия ... дали си мълчаха хората тогава. Как да седна на село да си "варя"' нафта :D Всеки си има гледна точка и всеки е прав за себе си. Съгласен съм до някъде, че петрола не се преработва като го пнат на поляната да го пече слънцето и той да става на бензин и нафта :D разбирам, че е нормално като вдигнат тока и тем подобните глупости да вдигнат и горивата и всичко останало ... Но НЕ съм съгласен да ме сравняват с всички европеици, да гледат колко е  цената на еди какво си в европа и тук в България да я преравняват веднага, а стане ли въпрос за заплати ... да сме с най-ниска минимална и средна заплата в Европа. Ей на това не съм съгласен. Като минималнмата ни заплата няма 150 Евра, а средната /доколкото помня/ няма 400 Евра ... за каквъм чеп се набутахме в тоя Европейски Съюз да го еВа ...
И ние като говеда си траем като ни тъпчат ... само се навеждаме и разтваряме още повече бузки да им е по-удобно да ни го набият. Иначе като седнем на маса да ударим 2 незаконни ракии и ставаме големи патриоти, разнищваме политиката и оправяме държавата за 2 часа ;) 
Ръца Пръца


ivanpetelov

Аз само се страхувам, ако стигнем заплатите и данъците на другите европейци, тогава от Лукойл каква цена на горивата ще сложат. Така като смятам какви са разликите в момента, то цената сигурно ще удари 5-6 лв на литър. А колкото до икономията, абсолютно съгласен съм, че трябва да пестим, но това не значи, че не трябва да споделяме мнението, особено в случаите, когато нещо се прави без особено обективни причини. Написах миналият отговор, за да се уверя, че няма да има хора, които да се залъгват от доводите на бензиностанциите и вносителите. За 4 дни от второ място по най-ниски цени, станахме на 5, а вече май на 6-то.

mitakinen

Да, така е, но това коета бях казал малко по-нагоре е как постъпвам аз конкретно към монополиста. При нашата съдебна система е пределно ясно, че няма справедливост когато играят парите. Затова е и пазарната икономика. Ние "клиентите" може да въздействаме на "продавача" като не купуваме стоката му, или я купуваме ограничено. Това е протест срещу безобразията им, а не да "пилиш" гуми на спонтанни събирания и да разходваш още повече гориво. Между другото не пия алкохол и не пуша цигари (чудя се защо като се погледна в огледалото виждам някакъв ореол над главата ми  :D) и се чувствам превъзходно.
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

hotblooded

  Митак, по-зле сме и от бананова република, не произвеждаме нищо в мащаби че да можем да контролираме или поне да влияем на цените на каквото и да е. Преди 17 години беше пробван тоя номер- независимо от цените на петрола да се подържат цените в горивата в граници отговарящи на нашите стандарти. Резултата беше че за 3 години Нефтохим потъна с над 240 милиона $ дългове. Защото всичко за да функционира този завод е внос. Отделно че целта на всеки завод, държавен или частен е да печели.  Ако цената у нас е ниска, а навсякъде другаде е висока - просто всичката продукция ще се изнася. Навремето така бензина стана с купони - защото беше евтин и се изнасяше и за вътрешния пазар не оставаше. Някои помнят и тоя момент.   Относно заплатите - забрави че някои ще дойде и ще прокара закон "минимална заплата 1000 евро" или ЕС ще накара някои от нашите управници (бивши, сегашни, бъдещи) да го направи, не му е работа. Крайно време е да проумеем че труда ни - физически, интелектулен, ако щете и сексуален - също е стока, на която сами си определяме цената.
Относно ценообразуването на горивата - абе защо никой не обърне внимание че най-*бания монополист - държавата- начислява ДДС върху акциз-а. Само от това си прецакан между 15 и 18 ст на литър. Че има "пътна такса" върху горивата, пътен данък и за капак - винетка... А пътища и улици - какви са?

Dmitarcho

hotblooded, нема да споря с теб или с когото и да е ;) Както казах, всеки си има право на мнение. Кажи ми, че е нормално аз да вземам примерно 1000 лв. и да давам близо 3 лв. за литър гориво, и почти всички цени в България да са идентични като тези в Европа, а там маймуните дето работят да ми взимат по 3 000 - 4 000 Евра. Мда - съгласен съм, че ние сме си виновни - споменах го и по-горе.
Нали милата ни държава, щеше да преговаря с ЕС да ни намалят акциза /или там каквото и да е/ точно защото стандарта ни не е същия като европейския ?!? Но явно това е само за пред народа ... то и един народ е останал ... .
Ръца Пръца

hotblooded

Цитат на: ivanpetelov в 26 Юли 2012 13:48:48
За 4 дни от второ място по най-ниски цени, станахме на 5, а вече май на 6-то.
Ами последните няколко седмици минахме от 4-5 място по най скъпи ток и газ напрво на 1во-2ро.  Вносители, производители, дистрибутори последните 2-3 години потреблението пада и разходите трябва да се избиват със все по малко литри продадено гориво. Тези цени към момента (у нас) буквално сриват потреблението - от това никой не печели. Горивата не са вечни - като стоят си губят качествата.  В други страни за разлика от нас - потреблението постепенно се прибилижава към това от 2007-8ма и там няма такъв проблем, също и там не са ги карали да изпълняват условията за митнически складове като у нас-ние както винаги се наредихме първи... а това са разходи също не малки. 

hotblooded

Цитат на: dmitarcho в 26 Юли 2012 14:10:25
Нали милата ни държава, щеше да преговаря с ЕС да ни намалят акциза /или там каквото и да е/ точно защото стандарта ни не е същия като европейския ?!? Но явно това е само за пред народа ... то и един народ е останал ... .
НАдяй се к*ре на пияна жЕна.... ЕС не вярва на сълзи.  Държавата може да намали митата за внос на нефт примерно, може да махне еко-таксата от горивата (тя не е нормирана от ЕС), може да промени мехнизма на ценообразуването - ДДС да се начислява само върху цената на горивото и след това да се прибавя акциз-а. Можеше и да се откаже да въвежда през 2011 неща за които срока от ЕС беше 2015та.

Dmitarcho

Да отидем да запалим парламента вече, барабар със всичките "народни представители" вътре ;) Друга оправия нема  >:D >:D >:D

Омотахме темата ... Анатоли да ги премести тея мнения някъде другаде ;) да си бръмчим там на воля :P
Ръца Пръца

ivanpetelov

Съгласен съм, че потреблението в България пада, но причината са високите цени. Логично е, че с намаляване на цената, загубите могат да бъдат избити с повишения оборот. Не мога да се съглася, че в цяла Европа потреблението отново нараства, тъй като за разлика от България, в другите държави се продават огромен брой нови коли, камиони и всякаква техника, която да осигурява по-нисък разход на гориво. Пример са Германия и Франция, в които през последните години няколко пъти скочи търсенето на градски дизелови автомобили. В България за съжаление хем се жалваме, но в същото време си купуваме стари големи лами, които да караме в града. От тази гледна точка бих казал, че ако ни сравним с друга държава със сходна големина, нашето потребление ще е доста по-високо. А колкото за данъците за превоз, мисля че няма как да се сравним, с която и да е от другите членки. Наистина нашите пътища не са добри, но и таксите са пъти по-ниски.

Alexi

Цитат на: hotblooded в 26 Юли 2012 14:28:43
Че дупетатите ние самите си ги пращаме там.... А и те имат приемни, имаме пълното право да им досаждане във приемните часове, ако не идват - да пишем до председателя на парламента или до централата на партията им да им дърпат ушите....  На общинския ни съветник като му напомних че е избран с по малко гласове от колкото хора живеят в 4те блока до които не беше останал асвалт по улицата - знаеш ли колко бързо намериха асвалт и същия се изтипоса да реже лентичка....

Alexi

за цените на едро не знам дали могат да паднат съществено ,това с ДДС върху акциза го има и в други държави проверявал съм .. но маржовете на бензиностанциите са много високи защото между тях няма конкуренция .. да не казвам колко е маржа но е много голям и спокойно допуска само от него да поевтинеят горивата с 20-25ст .


hotblooded

Цитат на: ivanpetelov в 26 Юли 2012 14:25:14
Съгласен съм, че потреблението в България пада, но причината са високите цени.
Това спъва "битовите" потребители като мене и тебе, сериозния потребител (които наистина осигурява сериозен оборот) е промишения транспорт и механизацията, армията и ЖП транспорта. Колко строителна механизация работеше преди 4 години, колко стокооборот (в тонове) имаше тогава и сега... Виж по пътищата колко автобуси и камиони имаше, колко строежи имаше (багери, бетоновози, кранове, превоз на строителните материали), товароборота на железниците е намалял жестоко (частиците не возят по неелектрифицирани линии, с малки изключения).

 
Цитат на: ivanpetelov в 26 Юли 2012 14:25:14
А колкото за данъците за превоз, мисля че няма как да се сравним, с която и да е от другите членки. Наистина нашите пътища не са добри, но и таксите са пъти по-ниски.

Нямах предвди размера, а колко пъти плащаме за едно и също нещо дето я го има я го няма!

AlexanderBozhinov

И аз да се изкажа :) Не смятам,че когато токът , природният газ , водата и каквото още се сетим се покачат,някой трябва веднага да си вдига цените. За мен това не е правилно...Принципът на предприятията,когато има такива увеличения са : Нека да намалим максимално разходите си ... ,  а не -> да бръкнем в джоба на потребителя,защото потребителят също плаща по-висока цена за тока,водата,природния газ и т.н . Целта е да се намалят разходите и да се вдигне производството => по-голяма печалба . Това , което Лукойл направи преди няколко дни си беше точно : Нека пробваме,пък да видим какво ще стане ... Вдигнаха си ценичката на 2.72 , с оправданието ,че доларът спрямо еврото много се качил ... добре , така е ... , но се качи с 2-3 стотинки.За сметка на това , барелът от $122 и кусур падна на $103-$104 и си държи тези цени става доста време .  Това за ДДС-то върху акциза е правилно , смята се така не само за горивата ами за почти всички стоки ,които се внасят . Това са оправдания.Вярно е ,че наистина държавата Цоца най-сериозно, но и Лукойл не работят на загуба,както се опитват да го изкарат.
Hotblood даде пример с ракията.Ами на ден ти колко ракия можеш да изпиеш ? На седмица колко ? На месец ? Предполагам не си алкохолик (в кръга на шегата разбира се ) .Затова не трябва да се сравнява потреблението на ракията с потреблението на горивата.Да предположим ,че една кола гори 8/100 в София . На седмица имаш долу-горе 200км . Какво става 16л*2,72=43лв , всяка седмица ли се пие по 4л ракия по 10лв/л ?
Другото,което ме дразни в политиката на Лукойл е : Вдигнат се цените на световните пазари,нашите сладури реагират на момента...цените падат...цената на горивото си стои така 1-2 седмици,след това лек спад от 2-3 ст. и след това ново увеличение.Много интересна ценова политика .Ами те да не би случайно да купуват от танкерите нефта всеки ден ? Едва ли... В същото време палатът в Правец-Уникален !
Заплатите в европа няма да ги коментирам,там нещата са ясни.
И пак казвам,това че на фирма Х и бил скъп тока, не трябва веднага да удря потребителите,защото на потребителя тока също му е скъп.
Даваха по БТВ вчера 25.07 някакъв малоумник производител на хляб,оплаква се нашия тока скъп,ами сега и брашното много било скъпо...и наглеца почва да казва едни суми ,ама тия суми само с ДДС , ами той нашия производител сигурно не е регистриран по ДДС , сигурно не дава социални придобивки на служителите си , и пак пести от данъци ... трикове много ... играчи много...истината е ,че и телевизията в последно време е голям манипулатор щом става дума за големи корпорации . Вдигат се горивата и хоп ... пускат ни да гледаме някакъв си финансов анализатор,който започва първо да говори за предстояща война с Иран  и т.н . Има прекалено други фактори...Не случайно в цял свят текат разследвания срещу тези рейтинговите агенции .Всичко е една голяма спекула,един голям балон,който никога няма да се пръсне.

hotblooded

  Сашо, а чрез какво фирмата трябва да си компенсира повишените разходи, ако не чрез цената на крайния си продукт? Става въпрос за търговско дружество, не за благотворително. Щеше ли да ти е по-добре ако Златев живееше в двустайна панелка в Люлин4 или Обеля-2? Освен ЛукОил има Шел, ОМВ, ЕКО, РомПетрол- тяхните шефове провери ли в какво живеят. Освен това Златев не държи само ЛукОил-България има си и фирми и марки храни и напитки (ако не те кфи Златев - не пий пепси - че той е дистрибутора за България)  Всичко е свързано с цената на ток, вода, газ, горива - няма начин което и от тях да се качва и цените да останат същите.

Bobi

Пичове, честно да ви кажа ме заболя главата :D

ivanpetelov

Никой не говори за благотворителни организации и мисля, че това се вижда всеки ден. Тук не става въпрос някой да работи на загуба! Давам веднага пример: Когато беше голямото покачване веднага се дигнаха цените и да кажем, че беше оправдано. След това обаче, когато цената на петрола падна драстично, от Лукойл казаха, че те купуват огромни количества и няма как да я свалят моментално. Мисля, че всеки може да си направи изводите относно ценообразуването. По същия начин става и сега дигат се разходите от гледна точка на газ и електричество и цената се вдига на момента. Сега газът падна под старото ниво, но ние вече сме доста над първоначалната цена. За електричеството няма и какво да говорим, при положение, че там си имат сключени договори и не е много ясно дали още са усетили повишението. А и пак ще попитам следния въпрос: Какво ще стане с тая цена, ако стигнем европейски стандарт, ние в момента сме на същите цени!

Иначе съм съгласен, че наистина повечето големи фирми вече ги няма, но според мен при нас дори малките фирми харчат повече за бензин от средните предприятия в Европа. Пък и то трябва да се гледа и от друга гледна точка, нашата цена на внос не е най-висока в Европа, разходите ни са най-ниски, тъй че ми е много интересно да го видя това ценообразуване.

hotblooded

Цитат на: ivanpetelov в 26 Юли 2012 17:20:15
Сега газът падна под старото ниво, но ние вече сме доста над първоначалната цена. За електричеството няма и какво да говорим, при положение, че там си имат сключени договори и не е много ясно дали още са усетили повишението. А и пак ще попитам следния въпрос: Какво ще стане с тая цена, ако стигнем европейски стандарт, ние в момента сме на същите цени!
На кой газ е паднала цената? На природния? Изобщо не е падала....
Точно това повишение на електричеството го усетиха големите фирми които купуват на 110 кВ.
Колкото до последния въпрос - зависи от много неща - най малкото и европейския стандарт се вдигна постоянно, не стои на едно място. 
Цитат на: ivanpetelov в 26 Юли 2012 17:20:15

Иначе съм съгласен, че наистина повечето големи фирми вече ги няма, но според мен при нас дори малките фирми харчат повече за бензин от средните предприятия в Европа. Пък и то трябва да се гледа и от друга гледна точка, нашата цена на внос не е най-висока в Европа, разходите ни са най-ниски, тъй че ми е много интересно да го видя това ценообразуване.

Нашите фирми харчат повече на единица извършена работа, но това не значи че нашите бензиностанции правят по голям оборот. В нефтохим едната дестилация  не работи от 3 години (точно защото няма какво да я правят продукцията) Разходите ни хич не са най ниските - пример веднага с Нефтохим - към момента работят 2000 човека, в белите държави на същите количества преработен петрол се падат 400-600 човека персонал, Нефтохим спира за ремонт всяка година - е белите страни цикъла е 3-5 години. (новите мощности сторени след 2002ра година наистина могат да работят на такъв цикъл+ строящите се в момента). В Бургас се постига 95-96% дълбочина на преработка (% от теоретичния максимум за извличане), докато дори в Румъния държат 98-98,5%. Също потреблението на ток и газ(за горене в пещите) също е под средното ниво (макар че в това отношение е направено и се прави много).  Така че както на пръв поглед имаме уж ниски заплати и евтин ток и газ (за последните две е много съмнително) така и ниската ефективност в България изяжда тези предимства.

Marlboro

Цитат на: hotblooded в 26 Юли 2012 17:58:45

Разходите ни хич не са най ниските - пример веднага с Нефтохим - към момента работят 2000 човека, в белите държави на същите количества преработен петрол се падат 400-600 човека персонал, Нефтохим спира за ремонт всяка година - е белите страни цикъла е 3-5 години. (новите мощности сторени след 2002ра година наистина могат да работят на такъв цикъл+ строящите се в момента). В Бургас се постига 95-96% дълбочина на преработка (% от теоретичния максимум за извличане), докато дори в Румъния държат 98-98,5%. Също потреблението на ток и газ(за горене в пещите) също е под средното ниво (макар че в това отношение е направено и се прави много).  Така че както на пръв поглед имаме уж ниски заплати и евтин ток и газ (за последните две е много съмнително) така и ниската ефективност в България изяжда тези предимства.


Проблемът пак си е в нефтохим, не виждам защо ги защитаваш. Никой няма да убедиш, че не правят огромни печалби на гърба на потребителите. И да напишеш още 50 мнения, това е. Колкото и да искам да ти повярвам, не мога. Цените са изкуствено завишени и се завишават във всеки удобен момент. Дори барел петрол да стане 30$ и цената на тока да падне с 50%, пак дизела няма да стане под 2.40! Хайде да не си говорим глупости и да се убеждаваме, как Нефтохим прави всичко възможно, но няма как да намали цените, дори не се опитват да си модернизират базата, за да няма излишните разходи, за които ти споменаваш...


Дори да работят 2000 вместо 600, както в белите държави, тук тези 2000 взимат по-ниски заплати и пак е по-евтино...
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

hotblooded

Цитат на: Marlboro Classic в 26 Юли 2012 18:07:53
Проблемът пак си е в нефтохим, не виждам защо ги защитаваш. Никой няма да убедиш, че не правят огромни печалби на гърба на потребителите. И да напишеш още 50 мнения, това е. Колкото и да искам да ти повярвам, не мога. Цените са изкуствено завишени и се завишават във всеки удобен момент. Дори барел петрол да стане 30$ и цената на тока да падне с 50%, пак дизела няма да стане под 2.40! Хайде да не си говорим глупости и да се убеждаваме, как Нефтохим прави всичко възможно, но няма как да намали цените, дори не се опитват да си модернизират базата, за да няма излишните разходи, за които ти споменаваш...


Дори да работят 2000 вместо 600, както в белите държави, тук тези 2000 взимат по-ниски заплати и пак е по-евтино...
Сигурно защото въртят баснословни печалби има спрени производства и се съкращават хора и персонала по инсталациите е на санитарния минимум. Като смяташ че е такава печалбата - прави си рафинерия и започвай (или има една почти готова, но като дойде кризата замразиха строежа - защото мноооого пари се правят разбираш ли по време на криза от рафинерия). Давай по големи заплати - тъкмо готов обучен персонал ще ти дойде на крака. Продавай на по ниски - цени - "ще избиеш рибата дет се вика" - хайде давай като толкова знаеш от кое колко се печели.  Ама си е друго да зяпаш от страни, много е лесно да правиш чуждите сметки....  По същата логика шефа ти утре може да ти каже: "Абе така като те гледам от страни труда ти не струва повече от 500 лв" и да ти намали заплатата - гот ли ще е? Предполагам не! Гледай си твоята работа и си слагай цена на твоята стока, не на чуждата!

Dmitarcho

По тази логика .. щом пройзводството на горива в цяла европа е горе доло едно ... да си внасяме от някъде ;) Тъкмо ще си ни е хубаво горивото. То Нефтохима бил стар .... всяка година го закърпват за да може да работи ... работят една карама хора - кой работи кой не .... и накрая пак скъпо гориво ... пак боклуци вътре .... и нак никой не е виновен, а Лукойл са най съвестната фирма на света. Спирам аз да пиша тука ... то на глава нема да излезнем. За мен хората които се занимават с внос/преработка/продажба и тем подобни глупости на горива .... са ебаси измекярите,печелбари и тем подобни.
Ръца Пръца

hotblooded

Цитат на: dmitarcho в 26 Юли 2012 18:46:07
По тази логика .. щом пройзводството на горива в цяла европа е горе доло едно ... да си внасяме от някъде ;)

Внасяй си, кои те спира?
Цитат на: dmitarcho в 26 Юли 2012 18:46:07
Тъкмо ще си ни е хубаво горивото. То Нефтохима бил стар .... всяка година го закърпват за да може да работи ... работят една карама хора - кой работи кой не .... и накрая пак скъпо гориво ... пак боклуци вътре ....
Като махнат забраната (заради атентата не се пускат външни хора по никакъв повод) - заповядай на видиш кои колко и какво работи. Може и да ти уредим проба от това което излиза от рафинерията.

Цитат на: dmitarcho в 26 Юли 2012 18:46:07За мен хората които се занимават с внос/преработка/продажба и тем подобни глупости на горива .... са ебаси измекярите,печелбари и тем подобни.

А това ще можеш да го кажеш лично на хората които се занимават с преработка и проджаба...
Впрочем ти какво работиш?