Цените на горивата

Започната от AlexanderBozhinov, 22 Юли 2012 08:07:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hotblooded

#120
Цитат на: форд мк2 в 21 Август 2012 09:37:56
.....В следващите 5 години, с бума на МПС на алтернативни горива и цената на петрола ще падне,много бавно, но ще падне. Тогава ще дойде ред на друго да е скъпо  (hammer)
Тц, относно алтернативните горива - те ще са евтини, докато са алтернативни, колкото по масови стават, толкова повече ще им расте цената. Някога и нафтата беше алтернативно гориво за леки коли...
А колкото до това кое е скъпо поне в България - няма скъпи неща - има ниски доходи, макар и крайното изражение на двете неща да е едно и също - причините и начините за решаването на проблемите са различни


Alexi

точно така .. ако електромобилите станат масови тока ще скочи поне двойно просто защото търсенето му ще скочи .. пазарна икономика .. отърване от високи цени няма ,трябва да се мисли за повишаване на доходите

escobar

Тая електричка, ако издържи 800 заряда са 120,000 километра. 100,000 да са, пак е много добре.
Освен това при цена 2 лева на час в синя зона и бензин по 3 лева, си е яко примамлива.

hotblooded

Цитат на: escobar в 21 Август 2012 16:37:57
Тая електричка, ако издържи 800 заряда са 120,000 километра. 100,000 да са, пак е много добре.
Освен това при цена 2 лева на час в синя зона и бензин по 3 лева, си е яко примамлива.
Tя 800 заряда ще издържи, ама не си мисли че след 400тния заряд пак ще издържа по 150 км, и имай предвид че тея 150 км са като разхода 4,9 на моето мондео - реални са само на книжка. Още много, много хлЕб ще изядът ел. колите. А и цените са.... ел. астра (ампера) - над 80 бона... при условие че за 40 се взема прилична Астра - сещай се с другите 40 колко паркиране ще си платиш че и данъци....

Alexi

15к са доста пари трябва да я скъсаш от градско .. а мондеото пада на 4.9 ама по борд ,реално малко повечко :))

hotblooded

Цитат на: Alexi в 21 Август 2012 16:50:52
15к са доста пари трябва да я скъсаш от градско .. а мондеото пада на 4.9 ама по борд ,реално малко повечко :))
То по борд пада и на 4.4, а 2.0/115 - на 3,9  ???  аз с новия ЕГР постигнах 5.1/100 (показание), при включен климатик. Разход - при 6.3 на борд - 6,5/6,6 чрез пълно-пълно на една и съща колонка. Впрочем вчера малко намалиха дизела - върна се на 2,67, след като беше 2,70....

Alexi

аз мисля да карам няколко резервоара мм дизел че ме кефи как работи мотора с него .. много мазно движи .. той е 14 стотинки по скъп ,това са 5% .. нищо не е

hotblooded

Цитат на: Alexi в 21 Август 2012 17:39:55
аз мисля да карам няколко резервоара мм дизел че ме кефи как работи мотора с него .. много мазно движи .. той е 14 стотинки по скъп ,това са 5% .. нищо не е
Аз разлика между РомПетрол (Бургас) и ММ (София) не намерих... освен в цената. Смятам скоро да пробвам V-power.

Marlboro

И аз последните няколко пъти сипвам ММ на ОМВ и съм доста доволен, явно не е си въобразявам щом още някой го забелязва. И върви по-добре и ми се струва, че и разхода падна малко.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

escobar

http://auto.dir.bg/news.php?id=11831263
Аз забелязвам подобна тенденция сред колегите, независимо от заплатите и цените на горивата.


Pyrhel

Според мен е нормално това явление. Започваш с една кола, която да кажем е 90 коня, после си взимаш малко по-мощна, например 120. Виждаш, че е доста по-добре и много трудно човек би се върнал назад, въпреки по-големите данъци, по-големия разход, по-скъпите застраховки. Хората са така - веднъж научат ли се на хубаво трябва да стане нещо колосално, че да се върнат назад.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

а и новите мотори са по икономични ,200 коня дизел може да ти харчи около 6 .. за какво да караш 80-90 коня тогава който ще харчи 5 ..

momo76

Всеки по нов модел е и по-мощен от предното поколение.
Например най-слабата бензинова Фиеста е 82к.с. Мондеото е 120к.с. а преди 10г. толкова са били най-мощните.

Alexi

това е свързано с факта ,че автомобилите тежат все повече .. всички тия пасивни системи за безопасност ,все повече нови електроники и механики и т.н. .. една фиеста преди 20 г е била 700 кг сега е 1100 кг ..

Dmitarcho

Франция намалява акциза за горивата

Във Франция може - тука в България НЕ МОЖЕло, защото ЕС не давал ... чшшшшш Франция да не са у Марс бе. Баси. По телевизора казаха, че цената на литър бензин там е 1.5 Евро /в нета на места пише 2 Евро/ и на французина му е скъпо, щото му е малка Минималната и Средната Заплата .. па ние тука, щото сме много богати - да плащаме по близо 3 лв. за литър и си свиркаме по пътя в колата. Пф ... Не протести ...ам брадви за тея у парламента  (hammer) (hammer) (hammer)
Ръца Пръца

hotblooded

 Относно Франция - има си минимален акциз за ЕС под които не може да се намаля, Франция е над минимума и съответно може да го намали до минималния без да пита ЕК. Има и други неща които влияят пряко или косвено на цените на горивата или могат да ги компенсират без да се пита ЕС, но явно няма желание.

dimkaraganchev

Голямо намаление. Цели 6 евроцента. :D

escobar

Не вярвам да паднат под 2.50 цените на горивата... Дори и да играят ще бъде с 2 назад, 1 напред, 1 назад, 3 напред.
Газификация, метанизация, по-икономични автомобили и алтернативен транспорт - това е играта.

Dmitarcho

Цитат на: dimkaraganchev в 29 Август 2012 18:14:56
Голямо намаление. Цели 6 евроцента. :D

Важното е, че държавата се опитва да направи нещо за народа си / за Франция говоря, ако се е заблудил някой/ ;)
Ръца Пръца

TourneoRS

Вчера заредих в Търново  на Шела - дизела е 2.71 нагъчках 90 литра в резервоара . Стигам Шумен след час и половина на 3 километър цената е 2.76 . Връщам се в Русе .. цената е 2.71  (hammer), изглежда тия на франчайз мноо не ги бръснат и си държат по-висока цена . Имам едно съмнение че е заради отстъпката от 10 ст която тече в момента .
IVECO -  с него не се ходи надалеко .


Alexi

той Шела на Шумен 7км не е франчайз .. цените извън града винаги са 2-3 ст нагоре ,фирмена политика

TourneoRS

Честно казано не съм обръщал внимание само съм останал с такова впечатление . При нас все още мислят какво да правят .
http://fakti.bg/biznes/47132-delan-dobrev-svalame-cenata-na-goriva-s-po-nisak-akciz
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

AlexanderBozhinov

Аз в момента не виждам реална причина цените на горивата да са толкова високи,защото доларът падна от 1.59(1,60 почти) на 1.55 , след това барелът падна от $118 на $112-$113 . А цените си стоят все такива,каквито си бяха...Лошото е ,че след всяко падане на цената,следва по-голямо повишаване на цената,а има една психо-граница,която човек започва да търпи все по-малко и по-малко.

Alexi

няма такава граница .. и 5 лв да стане пак ще се кара щото българина е гъзар за него градския транспорт е унизителен .. по бензиностанциите опашки всеки ден гледам

escobar

Имам абсолютно същите наблюдения. Реве се, но не се слиза от колата.

hotblooded

Цитат на: escobar в 29 Август 2012 18:56:39
Не вярвам да паднат под 2.50 цените на горивата... Дори и да играят ще бъде с 2 назад, 1 напред, 1 назад, 3 напред.
Газификация, метанизация, по-икономични автомобили и алтернативен транспорт - това е играта.
Точно последното го нямаме. Нямаме свестен обществен транспорт, въпреки че като километраж отнесен към територия ЖП мрежата на България е на съвсем прилично ниво - техническото състояние и анти-клиентската политика правят този принципно евтин и бърз транспорт - последна дупка на кавала в България. По Дунав нямаме пътническо корабоплаване, нито по черноморието, освен някакви атакциони. Самолетните билети от София до Варна и Бургас са по скъпи, но ако си планирал пътуването "о време" - изпадат хубави промоции - когато купувах Мондьо дойдох от Бургас до София за 45 лв и общо 2 часа от както излязох от къщи, докато ме прибраха от летище София.  Но като цяло - транспорта с личен автомобил става все по предпочитан, горивата - въпреки растящите цени стават все по търсени, което пък още повече напомпва цените - особено в отпускарския период, които съвпада и пика на селскостопанския сезон. Като намалее търсенето края на септември - цените ще паднат. Ще паднат когато клиентите на едро си заредят базите и потреблението спадне, спадне и търсенето зад граница. Но не може да падат безкрайно... Със промените в закона за митническите и акцизни складове, повишаването на цените на ток и газ - самите разходи за внос, преработка и съхранение се повишиха сериозно. Към цените на петрола, курса на долара, прибавете и инфлацията, цените на ел. енергия, газ, вода.... Да доходите ни са под всякаква критика, но решението на проблема на давещите се е в ръцете на самите удавници. Както  Форд не си съобразяват цените със заплатите в България (иначе трябва да ни дават нов Фокус за 7-8 хил. лв), така и вносители, производители и търговци на горива не го правят. Нито зарзаватчията слага различни цени за хора с различни заплати...

hotblooded

Цитат на: TourneoRS в 29 Август 2012 21:32:42
Честно казано не съм обръщал внимание само съм останал с такова впечатление . При нас все още мислят какво да правят .
http://fakti.bg/biznes/47132-delan-dobrev-svalame-cenata-na-goriva-s-po-nisak-akciz
Те вече са измислили - остави заглавието и виж по-долу:
  Дянков обаче не смята за вероятно намаляване на акциза, нито на ДДС.

Преди дни стана ясно, че

от началото на 2013 г. акцизът на стандартното дизелово гориво ще се повиши с 15 лева за 1000 литра

– от 630 на 645 лева. Причина за това е предварително договореният график с ЕС. Първоначално Дянков обяви, че увеличението ще е с една стотинка (без ДДС). Но междувременно стана ясно, че дизелът с биодобавка, за чието въвеждане също има график и вече ще е масов, се увеличава повече - с осем стотинки на литър.

Danchev

Има и идин друг фактор, който също оказва не малко влияние върху цените на горивата ... а именно алтернативните източници. Технологиите летят със страхотна сила и оттук нататък положението ще става все по-тегаво.

http://ecat.com/



Първите бройки ще дойдат в България около Януари месец, а една е поръчана специално за вграждане в автомобил. От Сименс са отправили оферта, на която трудно се отказва и в близко бъдеще трябва да го видим в масово производство.
В сегашният му вариант съотношението ресурс-изходяща енергия е 1:14
How about a magic trick?

escobar

Кметицата на София се е хванала яко с инфраструктурата, но миграцията, застрояването и автопарка са изпреварили с поне 5 години изграждането на нормални пътни артерии.

Ако до 1 година направят кръстовището на Семинарията на 2 нива, и това на Телевизионна кула на 2 нива - от Кошарите до Румънско посолство ще можеш да си караш на 4-та със 60 километра в час и за 22 работни да избиеш разликата от 20-тина стотинки на литър. Да не говорим, че ако се губят по 15 минути средно на ден на посочените 2 кръстовища, пестиш 5 часа за месеца.
Околовръстното пести зверски - време и пари, за съжаление не е от Люлин до Горубляне, но да се надяваме да стане по-бързо.
Кръстовището до Военномедицинска академия също ще спести време и поне 2-3 литра, на хората които минават оттам ежедневно.
Утре пускат втория лъч на метрото, мен пряко не ме касае, защото съм в Княжево и метро евентуално ще ме огрее около 2017. Но много хора от Надежда и от Лозенец ще предпочетат метрото (както бих постъпил и аз) пред 2 лева за паркиране, 3 лева за гориво и чакане по задръствания. Това ще облекчи цялостно движението на София.

За съжаление мога да коментирам само София, но тук живеят най-много хора и са най-бруталните тапи и задръствания.
В Бургас минах по новия мост, който минава над старите кръгови кръстовища - ами много добре се е получило, поддържаш скорост, няма спри-тръгни, осветление, кашпии с цветя и капково напояване. Как да кажеш за хубавото, лоша дума.

hotblooded

 Новия мост в Бургас реши 1 проблем, но остава основния - транзитния трафик за южното черноморие и Турция - не трябва да е през града. Тапите които ставаха при петолъчката и Карнобат - следващото лято ще са на входа на Бургас, на кръговото до окр. болница и "трапезица". Защото всичкия трафик от АМ тракия изведнъж ще се озове на две последователни кръгови където е без предимство и след това два светофара и градският трафик съвсем ще умре.  Ако мога да го кажа образно: на човек прострелян в корема и със счупен крак - му лекуват крака и чакат раната от куршума сама да се оправи....
Колкото до София - това което се прави в момента - трябваше да е направено преди 10-15 години. Ако се запазят темповете на нарастване на трафика - след 6-7 години и новата инфра ще ни се види тясна. Другото по което трябва да се работи много - крайно време е 4 и 6 лентови булеварди да не се пресичат с пешеходни пътеки, а да има пасарелки и подлези - това ще намали разхода, ще подобри и екологията, ще повиши и безопасността