Дали да не съгреша с Dacia Sandero Stepway - ново?!

Започната от To4kata, 29 Април 2024 08:26:47

« назад - напред »

0 Потребители и 5 гости преглеждат тази тема.

Ozzie

Лизинга така или иначе си върви с каско. ;)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


April

Аз вместо да си сменям форда бих си купил още един гараж  (tooth)

ivchotr

Цитат на: Ozzie в 06 Февруари 2025 23:59:41Лизинга така или иначе си върви с каско. ;)

За след него става въпрос.

To4kata

Лоша новина, чистия бензин с японската кутия идва със стария мотор с ремъка в масло. Хибрида е обурудван с новия двг с верига, но пък с френската кутия. Винаги трябва да е сложно, мамка му ...

Alexi

дизели няма ли .. там 1.5 ще ти е в бюджета ,и него му оправиха кашкавалената верига ,надали ще ти се падне стария  (tooth)

To4kata

#485
Такаа, днес ми се обадиха с подобрена оферта. Изкушението е голямо. Та избора се свежда до следните две цени 56 800 vs. 54500 кинта. Това е за хибрида, 136 коня, автомат. Вероятно и с двете ще взема и безплатно първо обслужване. С втората със сигурност. По-скъпата (макар и по-ниската версия Allure) в общи линии има (другата няма) - подгрев на предните седалки, 360 градусова камера, индикация за мъртвата зона на огледалата, адаптивен темпомат, асистент за позициониране на лентата (полуавтономно шофиране) и advanced grip control (за сняг, кал и пясък) и идва със всесезонни гуми. По-евтината е по-красива, защото е сива с черен таван, с по-хубави седалки, тапицерия и волан (по-висока GT версия), алуминеви емблеми по праговете, декоративни шевове, но по-орязана, тоест преден и заден парктроник и 180 гр. задна камера, идва с летни гуми, но няма другите описани благини. Демек произведени са по този начин. И понеже съм карал гол на пушка Фокус не знам колко ще ми липсват екстрите на по-скъпата ако се спра на по-евтината. Другите неща са им почти еднакви, лед фарове, асистенти, безключов достъп и палене, сгъваеми и отопляеми странични огледала, медии, музика и т.н. Струва ми се че индикацията за мъртвата зона е най-полезна, но да чуя и вас.

Alexi

подгрев на седалки си е благина ,ако не си ползвал обаче няма да ти липсва .. 360 градусова камера - тва не виждам особен смисъл ,то аз напред си виждам и с очи  :D

Жоро Петков

Бях ти писал, но не четеш - системата за мъртва точка е най-безполезната система за леки коли. За камиони и мотори има смисъл, но ако си нагласиш огледалата - мъртва точка няма.
Подгрева за мен е голяма благинка, но аз съм с дизел. Бензина загрява много по-бързо.
Адаптивния темпомат е иди-дойди... Асистента за лента - пълен ташак, особено на път със завои може да те пребие. На магистрала става.
360 камерата има смисъл за голям джип или седан. Тук си 1 идея по-високо и реално ти трябва повече назад.

p.s. смятам, че пумата е по-добра във всяко едно отношение.

To4kata

#488
Не съм ползвал разбира се, качвам се с якето. Но не ми е залипсвала много. Тази 360 гр. камера ти дава изображения освен отпред, и отляво и отдясно, както и отгоре как е разположена колата. А адаптивния темпомат, не виждам как точно ще разчитам на него, но може би в задръствания пък да е удобен? За асистента за лента съм съгласен за нашите разбити пътища даже пречи.

Жоро, нагласил съм ги, но пак някой път не виждам някои коли, които са баш зад мен.

PS. Не я ща тая Пума бе човек - не само че ми е скучна, ама и аз мъж да кара Пума не съм виждал. Ще ми излезе име!

ivchotr

Хавалът има всичките тези екстри, че и отгоре. 3600 камера съм я поглеждал веднъж, щото джипката си е голяма, а трябваше да я навирам в едни теснотии, а за да виждам къде минават гумите, трябва да свалям страничните огледала надолу. Което се спестява с камерата. Обаче такива ситуации се случват рядко. Ама като я дават хората, що пък не ::)

П.П.



To4kata

Добре де, да разбирам че са глезотии. Ок, ще се мисли тези дни!

ivchotr

Не са глезотии. Много млади хора без тези екстри няма да могат да минат през София по диагонал. Слагат ги основно заради такива шофьори. А те взеха да стават много. Или може би за да направят всички шофьори зависими от подобни екстри и следващата крачка ще е да набутат раята в автономно движещи се коли. Като пътници, разбира се.

ivchotr


To4kata

Те сами се простреляха в крака, сега се чудят какво да правят. Тъпанарска история, да си затриеш най-продаваните модели ... Сега ще дойдат да ги сглобяват в Своге, та да се конкурират с румънците. Зарежи!

Alexi

да вкарам още едно интересно моделче ,Камик на Шкода -за тия пари 55к лв е 150 коня бензин автомат и всичко изброено по горе като екстри + подгрев ,безключов ,ледове и т.н.

Жоро Петков

Само не разбрах на Пумата какво не ти харесва - ама то на вкус и цвет товариш нет.
Пумата може да накаже доста по "мъжки" коли във всичко ама айде.
Не знам дали не бъркаш - адаптивен круиз контрол и система за автоматично потегляне.
Едното е за магистрала, а второто е удобно за града.
А иначе да сравняваме хавал с марки като Форд, че дори и Пежо е смешно. Кетайците да слагат оризоварка и да си продават на изток. Колегата имаше хавал Х6 най-високо ниво а нямаше дори андроид ауто... Да ме извиняват оризоядците, но доста време има докато настигнат истинските коли...
Камъка на шкода... лично за мен печели приза най-скучна кола...

To4kata

#496
Камика беше първата ми цел миналото лято. Бързо се отказах: багажник като за 2 куфара и дотам, вози супер дървено, таблото е кекаво и поскърцва, копчета тропат и което най не ми хареса е, че Шкода слагат един плат по таблото дето не само ти вади очите, а може и да изгори от слънцето. Това беше моето усещане! Същото е и в Скала.  Жоро е прав, скучни коли. Виж Октавия беше в пъти по-добре и солидно. Иначе моторът е топ, спор няма ...

Сега погледнах Адаптивен автопилот с фунция Stop/GO

PS. Да уважа Жоро, днес ще гледам да намеря време да видя и Пумата на живо. Ама е кощунство да искат 1500 лв за избор цвят!

А иначе това е GT на Пежо, което ми предлагат https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?&q=new+peugeot+2008+2024&&mid=3DC2C9867EF5582A98013DC2C9867EF5582A9801&&FORM=VRDGAR

ivchotr

Цитат на: Жоро Петков в 08 Февруари 2025 00:02:57...да сравняваме хавал с марки като Форд, че дори и Пежо е смешно...

Смешно е, да. Няма как да сравняваш 200+ коня двулитров бензин с някакви кекави двигателчета от по 1 - 1.2 литра в "премиум" марките :D Или кожа с плат по таблото. И всякакви екстри, които в повечето случаи са стандартно оборудване с доплащане за цвят. Затова китайските коли са с 50% мито на нашия континент. Ако нищо не ставаше от тях, никой нямаше да ги купува и сами щяха да освободят пазара за европейските "премиум" марки :D


 

Жоро Петков

Стига се излага с тоя краден двигател китайски дето на 40-50 000км избиват буталата. Кожата е еко лайно, която след 2г е кат на стара баба петата. А екстрите работят колкото да кажат, че ги има. Пълен ташак са кетайците.
Както се казва - много са хубаво ма вземи го ти.

Alexi

китайците бързо се учат ,имат и ресурса да откраднат/направят всичко .. сега примерно ако им махнат митото за електрически коли ще утрепят всичко по цял свят с цена/качество/иновации ( оня ден гледах модел който зарежда на 450кВ ,80кВ батерия 20-80% за 7-8 мин то нямаш време да се изпикаеш )  .. така или иначе всички батерии се правят там


saggy

Точка, да си беше останал с Фокус 2-ката, нямаше да имаш никакви дертове. :) Но тъй и тъй гледаш нови коли, защо не погледнеш Тойота Корола или Корола Крос. Доказан хибрид, никакви проблеми от към техническа част, минус, че са скучни коли. Пежото с хибрид е скрит таралеж в гащите, аз не бих го взил. 1.2 Puretch и 1.0 Eкобуст са доказанили се двигатели с ниско качество на инженерно проектиране и издържливост.

ivchotr


To4kata

#502
Саги, аз и с Ксара 2000 г. нямаше да имам дертове /карах я преди Фокус 2/. Тъстът още я кара, екстра си е колата. Аз лично една кола карам 4-5 г. макс. Проблема е в това, че вече всичко се променя с дни, и на човек му се иска по-ново (колко е по-здраво е друга тема). Ако Корола хибрид е 55К лв що да не я карам. Не съм я гледал, ама не вярвам. Нещата се променят бързо, гледам във ФБ една камара народ се задоми с Дъстър хибрид. И той е таралеж в гащите, ама се купува като топъл хляб.  При това Дачия, за близо 57 000. Да не говорим в Европа как се продава. Един пич в международната ФБ група се кланя на Дъстър и реве от Туксон. Та така, иначе ... още щяхме да си светим с газените лампи!

А на Екобуст, така и не разбирам какво му е кривото инженерно проектиране? Излиза, че ако е с верига е топ, иначе е боклук!

ivchotr


Alexi

Не и с верига не е топ ,мотора харчи много повече от първоначалните обещания за среден разход от 3.5 ( имаше реклама "трилитровия мотор на Форд" не знам дали си я спомняте то много години минаха ,заради разхода си от 3/100  :D ) .. Те в последствие си ги осъдиха Форд за тая глупост за няколко милиона ,поизтеглиха/спряха модела за някои пазари и даже мога да кажа ,че това ,и проблемите с ремъка и Пауършит кутията ,е камъчето което започна да преобръща цялата каруца .. Хората се отдръпнаха от марката която до тогава се славеше с относително опростени но здрави коли с добро пътно поведение и евтини за поддръжка ,и каруцата бих казал че вече се е преобърнала след като са спрели всички модели на които се крепяха и в момента се лутат ,чудят се какво да пуснат че да привлекат пак клиенти .. От скоро и пикапа им не се продава толкова добре в Щатите ,Тойота Рав4 го измести , но така е ,съдба .. ето Дачия и Шкода пък се издигнаха много оттогава .

ivchotr

#505
Ама поне няма да се чудиш кога ще се скине ремъкът, дето се е разкашкал в маслото. Предполагам, че и в двата варианта разходът на гориво е сходен, та няма какво да го коментираме. Говорим за здравина по принцип.

saggy

То4ка, повечето екстри реално няма да ги ползваш. Както ти казах, достатъчно съм карал споменатите Пежо 5008 2019г. и 5008 2013г.(които бяха без fancy дисплеи, lane assist и излишни глезотии и бяха по-добрата кола). За мен са важни: добър двигател, добра возия (окачване), добро управление, круиз контрол, климатроник, bluetooth връзка с телефон и  макс Android Auto/Apple Car Play (не споменавам системите за пасивна безопасност, там всичко е важно да го имаш). Всичко друго, за което плащаш, не го ползваш и дори ти пречи. Примерно адаптивният круиз контрол - на Тракия лятно време не може да се ползва заради големият трафик, колата прави постоянно автоматично набиране и намаляване заради динамичното движение и е доста изнервящо. За Хемус круиз контрол не съм ползвал, но това не е магистрала. :)

To4kata

#507
Пичове, на милимунда съм. Събирам отзиви, засега са повече положителни. Що ми трябваше на баир лозе, на знам?!!! Ама да питам докато е време. Ако се навия вероятно ще е за най-високата GT версия, която е по-орязана откъм изброените по-горе екстри, но пък си има всичко най-необходимо предостатъчно. За нея ми казаха, че могат да ми дадат безплатно първо обслужване. Цената повече на мога да намаляват, тя реално по оферта е 64+K, предлагат ми я за 54+К (в момента имат кампания за коли на склад). Друго мога ли да изкрънкам (в най-лошия случай барем и регистрация)? И по-важното е: лизинг или кеш? Мога и второто, но не знам дали си струва. Много ли е оскъпяване при лизинг принципно, освен, че колата не е твоя? Това има ли значение при бъдещо обратно изкупуване и вземане на нов автомобил? Освен това за каското казаха, че работят с Алианц, Групама и още едни. На Алианц е 4% Каското, на останалите май е 5%. Ако е при тях застраховката, при отстраняване на щети не плащаш нищо СФА и застрахователя си се оправят помежду си. Ако застраховаш другаде си плащаш и после си уреждаш сметките ти със застрахователя.

Alexi

еми те ти я дават на цената на Дачия ,няма какво да го мислиш .. 508ци имат ли на склад ?

To4kata

Имат, ама не знам дали ще ти харесат - 1,5 дизел 508 GT - 82 бона, бяла.