Дали да не съгреша с Dacia Sandero Stepway - ново?!

Започната от To4kata, 29 Април 2024 08:26:47

« назад - напред »

0 Потребители и 8 гости преглеждат тази тема.

Жоро Петков

Цитат на: Alexi в 29 Януари 2025 20:55:28даже ще си намразиш всичките коли
Докато не осъзнаеш, че с тесла може да се "изрежеш" 4-5 пъти и после ше трябва или да вриш в собствен сос без климатик или ще зъзнеш зимата, че няма ток за термопомпата.
Вече 2ма такива отворени по магистралите с тесли ги задминавам и един в Австрия зимата караше със шапка и ски яке, че да пести.
Инак живи и здрави щом ти е мечта - дано скоро смениш подписа на Властелина на Електрона ;)


ivchotr

И аз съм задминавал Тесли по магистралата. Едната беше с пловдивска регистрация, а аз я подминах преди Ихтиман в посока Пловдив. Явно не я беше зареждал в София или където по нашия край беше ходил и на връщане бааавно, баааавничко (tooth)
Ама пак остава въпросът къде ще я пържиш тази бегачка така, при положение, че не можеш да ѝ уплътниш всичката мощност, защото рискуваш да те изшият за сериозно превишаване на скоростта. И с тези резки ускорения ще стигнеш с някоя и друга минута по-рано от друг с ръчка и 100 коня, примерно.

Alexi

дрънкате врели некипели дето ги четете по групите из фейса .. а АМГ-то с 50 литровия резервоар има по малък пробег от Тесла лонг рейндж  :D електричка не само ми е мечта ,но това е бъдещето като цяло .. не знам следите ли китайците какво правят .. как да е де ,темата е за друго - предложих електричка и скочихте като ощипани моми .. реално ако сега имах между 55-60 за кола взимам електрика но втора ръка на 2-3г и на 50% от цената ,Тесла ,Айоник ,Кия ЕВ6 - избор има

Жоро Петков

Искаш да смениш колата най-вече защото няма определени екстри - кои екстри те блазнят?
Може да споделим опит дали дадена екстра си заслужава и това може да наклони везните.

Примерно аз много исках кола с BLIS (система за мъртвия ъгъл) докато не покарах такава кола и се оказа, че е абсолютно ненужна.

ivchotr

Електричка ще си взема, когато батерията осигури 1000 км пробег с едно зареждане, което пък отнема макс 15 минути от 0 до 100% заряд и има живот 10 години, след които капацитетът ѝ е намалял до 70% :D Докато направят такава, ако трябва ще карам и дизел (tooth) 

Alexi

е какъв е смисъла ,кога караш 1000 км без да спреш за кафе или да хапнеш ? или дори 500 .. Мъск каза че може да направи такава електричка но не вижда смисъл и е прав .

ivchotr

Аз кафе не пия по принцип, но идеята е да не се налага да зареждам през 300 км. Някой по-горе спомена за трипчета из горите. За там бензинов генератор ли да си возя с талигите на Мъск :D Той, ако можеше, да ги е направил вече. Ама не може. А китайците имат пробив в тази посока и скоро ще се чуе, предполагам. Или ще купувате сегашните батерии докато се печели още от тях, пък после новостите :D
А пък сега покрай боричканията на "прогресивния" Запад и "западналия" Изток, Тръмп призова страните от ОПЕК да намалят драстично цената на петрола, та да го турят отзад на руснаците. И, ако това се случи, ще караме с евтинджос гориво известно време :D

saggy

Мен електричка не ме кефи, но познавайки хора с електрички, най-малко заради голямата разлика в липсата на обслужване в сравнение с ДВГ, нещата клонят към електрика. Друг е въпросът, че след известно време няма да може да се притежава кола, а ще може да се наема само. А като нещо не е твое, не е кеф особено да го караш и не мечтаеш за него.
Коната не е лоша, много пластмасова е, но добре набира и возията е добре (електрическата). Не ги разбирам корейците защо колата е цялата пластмасова или интериорът е изцяло черен. Няма никакви нюанси при тях, а вече правят читави коли.

ivchotr

Пластмасата не гние и е по-лека. Освен това е по-евтина за производство и има доста суровина за нея.

To4kata

Цитирам колега от международната ФБ група на Дъстър Хибрид "Не вярвайте на ФБ коментарите, те отразяват само 1% от продадените автомобили. Имам Дъстър хибрид от юли 2024 г. вече 16000 км никви ядове, преди него дадох 48 000 Евро за Туксон - само проблеми!"

Така че си е и до късмет!


Жоро Петков

Писал съм го няколко пъти и ще се по - ЕН - тя, в интернет има предимно НЕГАТИВНИ мнения.
Рядко някой, доволен от нещо ще го напише. Изключение ще е ако е изключително доволен, но това се отнася по-скоро до услугите, а не до предмети.

От Юли до сега и 16 000км са прекалено малко време и километри, за да се съди. Математически е доказано, че дефекти се проявяват в най-ранния етап на експлоатация и към края.

To4kata

То е ясно, че е малко, но все пак модела е на пазара от миналото лято. Хибридната система обаче е на близо 4+ години, предполагам че и да е имало някакви проблеми, повечето са отстранени. Имало е някакъв проблем с автоматичните скорости, след ъпдейт на софтуеъра, оплаквания няма /изключвам някои, които искат хибрид с автомат да реагира като турбо-бензин с ръчка ... и реват - ами не става/. Друго исках обаче да кажа, че може да хвърлиш двойно по-голяма сума пари за уж доказана марка и колата пак да не излиза от сервиза. Гаранция Франция!

ivchotr

Затова не бива да се бърза с напълно нов модел.

Alexi

Ще цитирам един пич дето е сменил над 30 коли ( професионален фотограф е ,угажда си сега кара Тесла ) "Действително е много дразнещо рязкото палене на ДВГ на хибридите при повече газ и как влиза рязко в обороти, все едно ще литне. С тези вариаторни/планетатни кутии и малолитражни мотори - вие като ядосана кафемелачка, а не върви.  Просто хората не могат да се престрашат да минат директно на ток и изтърпяват целия този цирк."

To4kata

Май това е най-точното определение, което съм чувал по въпроса. Много считат, че кутията е дефектна. Аз установих от краткия тест, че колкото повече натискаш газта, толкова по-зле реагира колата. Обратно, колкото по плавно се работи с газта, толкова по-плавно работи. Демек, не е кола за агресивно каране.

Жоро Петков

Цитат на: Alexi в 31 Януари 2025 07:32:20професионален фотограф

Точно пък фотограф да ми говори за коли е като хлебар да ми говори за ел. инсталации.
Карал бил 30 коли... то като не разбираш и 300 да покараш. Ако се качи с идеята на порше да следи разхода, а на фиат типо ускорението да 100 - какво точно ще ми каже?

Кой хибрид истински в момента е с малолитражка? 2.5 Аткинсън вече малолитражка ли се води?
Кутиите не са дефектни, а са така настроени - може да благодарите на другарете от Брюксел - заради емисии са такива настройките.

Цитат на: To4kata в 31 Януари 2025 08:49:16не е кола за агресивно каране

Е тука е ключа от палатката...

Alexi

ами то тука всеки от нас има някаква друга професия  :D единствено Ангел беше професионален репортер по колите и е пипал/карал стотици модели , но от доста време не пише тук ( но пък има страничка в тубата )  .

To4kata

За да послушам Жоро, днес се разходих и до Мото Пфое. Разгледах Фокуса, даже ми направиха ми оферта. Хич не е лоша. Титаниум едишън комби със всички необходими екстри 1,0 бензин 155 коня, 7 степенен автомат, мек хибрид, с 16-ки алуминиеви джанти излиза 53 000 лв. Е, това е без матрични фарове и без адаптивен круиз мисля, но пак е доста добра цена. Ръчката излиза още по евтино. Даже хечбека 1,0 125 коня с ръчни скорости е 48 000 лв. Сайта обаче е трагичен, не видях опция да конфигурираш това което искаш, нито пък в офертата виждаш какво ще вземеш. Пише некви джанти Style D - никъде не мога да ги видя, същото и с интериора. Шкода в това ги бият яко! Всичко е на сайта. Иначе колата е прилична, в сравнение с предходното поколение е по-луксозно, даже корите на вратите са с мекичко. Абе добра кола е. Ще го помисля комбито. Нямам представа автоматичните скорости как са, но на Форд аз лично харесвам и ръчката. Много по-приятен, тих и мазен е лоста на скоростите. Ама все пак е доста познато и разхода ми е ясен.

Alexi

този двигател 155 коня е с верига ,така че и там една грижа по малко

To4kata

Аз що си мисля, че и двата са с верига  ::)


Жоро Петков

155 мекия хибрид го има шефа ми - беличък хечбек актив. Разхода му е под 6 по борд компютър предимно извънградско с нормално каране.
Това са последните фокуси - спрени са и повече няма. Автомата е Пауршифт с двоен съединител, но реално е 8 степенен и едната предавка е премахната софтуерно. МОКЪР Е - няма нищо общо с проблемния сух.
Сайта е нарочно така направен, за да отидеш и да поискаш оферта... и на мен това не ми харесва.
Дизелите са с автомат на айсин - класически (ако са останали).

To4kata

Аз питах офертата за автомобили на склад ли е. Казаха, не, може да си поръчаш. Жоро, този автомат с какъв превключвател е: ръчка, палец или врътка? Иначе между 3-те нива Титаниум едишън, СТ лайн и Актив разлика в цената няма. СТ лайн е ниска визуално ме кефи, ама не съм и фен, този Актив е 30 мм по-висок и с пластмасови протектори, май по си заслужава? А, и друго ми направи впечатление, комбито отзад е мултилинк!!!

ivchotr

Цитат на: To4kata в 31 Януари 2025 18:52:11Титаниум едишън комби със всички необходими екстри 1,0 бензин 155 коня, 7 степенен автомат, мек хибрид, с 16-ки алуминиеви джанти излиза 53 000 лв. Е, това е без матрични фарове и без адаптивен круиз мисля, но пак е доста добра цена.

Пърхел не взе ли последната си кола за някаква подобна сума, с далеч по-як двигател, с матрични светлини и т.н.?
 

Жоро Петков


Alexi

електричките са майка плаче .. малко коне ,малки батерии ,ниска скорост на зареждане .. корейците ги мачкат отвсякъде .. хибридите там няма нищо ново като цяло

ivchotr


Alexi


To4kata

Аз взех като цветарка да скитам по сайтовете на представителствата. За Фокус и Пума нещо много се оплакват, че свалили качеството на материалите - текстил, пластмаса. Поразгледах, нещо не ми допадат интериорно. Във Фокуса този огремен екран даже ме дрази, имам чувството е инспириран от Европейското по футбол. В Мотото пусто, по улицата почти не виждам нови Фокуси. Ако спра на кръстовище за 5 мин. ще минат поне 10 Шкоди, Форд от новите модели - тц! Зяпах, зяпах и отворих сайта на Пежо. Специално да погледна 2008 отдавна ме кефи. Ми докарали са го франсетата топ, както отвън и така и отвътре. 1,2 Puretech вече е с верига (от 2024 г май). Хибриба Allure e 60 хилки, чист бензин (не разбрах дали има мек хибрид) и ръчка започва от 51 хилки, автоматик 56к - не е хич зле! Та за Пежото да попитам ако някой е има представа: 1/ какви автоматични скорости ползват? 2/ Има ли много бъгове електрониката? 3/ Някакви впечатления от окачването?

Alexi

кутията е 8 степенен хидроавтомат на Айсин ,хвалят го .. нищо общо с недоразумението на ГМ което се слага на Форд

ivchotr

Ако продължават да ползват френска електроника, май нищо добро не те очаква. Знаеш ли защо лъвчето от емблемата на Пежо стои изправено? Те май и затова я смениха :D