Дали да не съгреша с Dacia Sandero Stepway - ново?!

Започната от To4kata, 29 Април 2024 08:26:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Alexi



saggy

За 80-83к лв VW Пасат, Автомат DSG, 2.0TDI 150к.с / 2.0 TSI 204 К.с. , Елеганс ниво. Тези от Пежо явно не гледат какво дават конкурентите. 1.5 е провален двигател щом влиза в такава сериозна сервизна акция и е за същите пари като по-мощният 2.0 TDI.
https://www.volkswagen.bg/passat/passat

Alexi

ако сега вземеш 1.5 ще е ревизирания с по дебела верига и не е проблемен ,но мотора е малък за това купе това е безспорно ,отделно цената е висока на колата .. двойката 180 коня е друга работа ,но като гледам екземплярите втора употреба ще е голяма борба да се намери такъв на добра цена и читав ,90% са 1.5

Жоро Петков

Цитат на: To4kata в 09 Февруари 2025 12:51:16Друго мога ли да изкрънкам (в най-лошия случай барем и регистрация)? И по-важното е: лизинг или кеш? Мога и второто, но не знам дали си струва. Много ли е оскъпяване при лизинг принципно, освен, че колата не е твоя? Това има ли значение при бъдещо обратно изкупуване и вземане на нов автомобил? Освен това за каското казаха, че работят с Алианц, Групама и още едни. На Алианц е 4% Каското, на останалите май е 5%.
Регистрацията е 150-200лв - нз дали ще може да изврънкаш дето викаш.
За лизинга - Ако излизаш често извън страната трябва всеки път да ходиш да си изкарваш нот. заверено позволение. Макар, че сега с шенген май това отпада. За оскъпяването - ми те ти дават лихва + ГПР сам можеш да си прецениш. Ако решиш да придобиеш колата ще трябва да я "купиш" на текуща цена определена от нотариус (пазарна оценка) - т.е. ще платиш такса за прехвърляне.
Няма абс. никакво значение при обратно изкупуване, защото в България няма оперативен лизинг.
Алианц имат 4 "паркинг" щети. Другите не знам.

To4kata

#514
Еми, големи мъже - големи коли - големи мотори. Аз съм то4ка, возим се на 1,0!

То прехвърляне ще има и при лизинга (евентуално). Говоря за изкрънкване, защото ме затрупаха с предложения дори без да съм отварял дума, та5-6 но реших че ако все пак дам нишан че съм склонен да купувам да си направя устата ... или пък да подарят някаква удължена гаранция, ако не регистрация. Имам колежка с близо която в семейството си купиха сигурно 4-5 нови автомобили (вкл. за синовете си) и каза, че за всичките си е договорила допълнителни отстъпки.

Алианц са точни, но и скъпи. Гледам в Шкода форума повечето са в ДЗИ изглежда е по-евтино и допълнителни отстъпка правят май.

Ozzie

Цитат на: Жоро Петков в 09 Февруари 2025 17:15:17Ако излизаш често извън страната трябва всеки път да ходиш да си изкарваш нот. заверено позволение
Пълномощното е за целия срок на лизинга, т.е. не мога да подкрепя написаното. Поне моето мисля е такова. В колата е и ме мързи да слизам да чета какво пише.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

#516
Цитат на: Жоро Петков в 09 Февруари 2025 17:15:17Ако решиш да придобиеш колата ще трябва да я "купиш" на текуща цена определена от нотариус (пазарна оценка) - т.е. ще платиш такса за прехвърляне.


Нали ще купува нова кола директно от фирмата-представител на марката? Какъв нотариус, какви пазарни оценки, какви такси?!? Би трябвало да му я продадат с фактура и с нея, и с каквото има там като допълнителни документи, отива в КАТ и я регистрира. Те джамбазите втора ръка нов внос продават с фактура и не се разправяш с нотариуси, че новите ли ще ходят при тях?!?

П.П.
Аз, ако имам кеша, няма да се занимавам със заеми, лизинги и т.н. Между другото един потребителски заем, ако не ти се дава всичко наведнъж, излиза по-евтино от лизинга и колата пак си става твоя на момента. Просто ще платиш по-малко лихви и няма да се занимаваш с остатъчни стойности и т.н. Но кешът ти спестява горницата пари, дето ги хвърляш на вятъра и в двата случая на заем.
Има и една подробност - Стив Ханке от известно време надига глас да не бутаме валутния борд, което (бутането) е заветна мечта на Борисов и тупаните покрай него. И понеже тези тупани нищо не разбират от икономика и финанси, за разлика от Ханке, покрай напъните да влезем в Еврозоната като нищо ще ройнат борда. То самата Еврозона се клати като при 10 по Рихтер, де. И най-лошият сценарий, който има голяма доза вероятност да се случи, е да се нахендрим в криза, спрямо която "Виденовата зима" ще изглежда като разходка в парка посред лято. В такава ситуация е добре човек със заеми да има кеш в някаква друга твърда валута, долари да речем. При Виденов в един момент доларът беше стигнал 3000 лв. Смятай 60 000 лв. с колко долара ще ги погасиш :D

Жоро Петков

Ако купиш колата КЕШ - дължиш такса 700лв продуктова. Същата такса дължиш и при лизинг.
Ако вземеш колата на лизинг СЕГА и след 3г решиш да придобиеш колата ТОГАВА ще дължиш такса на нотариуса.
Това го броя като МИНУС да вземеш колата на лизинг сега.

Цитат на: ivchotr в 09 Февруари 2025 18:11:40Би трябвало да му я продадат с фактура и с нея, и с каквото има там като допълнителни документи, отива в КАТ и я регистрира.

Трябва много да няма какво да правиш, за да си причиниш да ходиш до КАТ вместо да дадеш 100-200лв да ти я регистрират...

To4kata

Жоро, току-що четох в Шкода форума (а там се дискутира надълго и нашироко тая материя щото сума народ е с нови коли) и те казват, че не се дължи никаква такса при плащане кеш. Правиш застраховки, регистрация в КАТ, слагат номерата и кой от къде е. Не знам ...

ivchotr

Докато си редактирах предния пост сте писали...

Както и да е. Младежите купиха Хавала с кеш, взет като потребителски кредит от банка. По-ниска лихва за същия период от време. Придобиха колата веднага. Не са ходили при нотариус. Продуктова такса нямам спомен да са плащали. Сега си погасяват месечните вноски по кредита и си карат колата, с талон на тяхно име.


Жоро Петков

https://www.dasweltauto.bg/c/blog/dokumenti-za-registraciq

ЕКО такса се казва, 125лв пише, че е. Объркал съм се с тия 700лв явно нещо друго е имало там.

ivchotr

Екотаксата я отнася като негатив първият собственик. Ама иначе как ще запомни, че си е купил нова кола :D

To4kata

#522
Абе те Фокусите държали цена! Гледам от 2016 г. има маса предложения от 15-19 000. Аз моя го взех за 16 000 преди 4 г., при положение, че е със сменен ремък и нов катализатор, мога да взема некви пари. А ако сега се откажа и след 1-2 г. реша да взема същото Пежо на старо 4-5 г. в момента цената /втора ръка на близо 100к км/ е 40 000 лв. Ми то наистина е по-добре ново сега!

PS. Сега гледам в офертата има включена Регистрация - 0.00 лв. Хм, това в КАТ ли означава? Много станаха бонусите ...

Жоро Петков

В момента цените на вторичния пазар са логични колкото цените на жилищата... Никаква връзка с действителността.
Това обаче е разговор за друга тема без резултат.
Явно в цената влиза и регистрацията в КАТ.

А иначе то може да има фокуси на такива цени, но виж от колко време седят...

Колата ти е хубава, ако обявиш правилната цена ще намериш бързо купувач - успех и с това.

Айде до седмица-две чакаме снимки ;)

ivchotr

Работата е там, че жилища се купуват яко, а тези цени от обявите за коли колко са действителни при самата продажба, е друг въпрос.

Pyrhel

От доста време спрях да следя темата, ама при тая активност хвърлих поглед какво се случва...

Точка, засмисли се дали е оправдано да дадеш 54к за пежо 208/2008 с 1.2 бензин и греда отзад като само няколко поста преди това обясняваш за друсане и люшкане. Ако е лизингова имаш каско за около 2100 лв. всяка година. Покрай лизинга имаш такси отпускане, приключване на договор, ако я придобиваш след това - нотариална такса и данък (примерно ще ти я оценят на 25 000 лв. -> 1000 лв.).

Пугче 208 за 5г без карането да ти стъпи на над 65 хил лв... Толкова ли е готин тоя 1.2?

По повод таксите, ето как изглеждат на моята, платена наведнъж:
Потребителска (еко) такса: 125 лв.;
Гражданска отговорност: 320 лв.;
Регистрация (номера и талони): 61,40 лв.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

To4kata

#526
Само да кажа, че сега карам 1.0. На 9 г. и 110000 км и е в перфектно здраве. Мотор като мотор, няма да я карам 20 години, я! Се 5-6 години ще ме вози. Иначе съм съгласен, да не мислите че ми се дават 60 хилки. Ако беше така темата да е приключила отдавана. Тоя Фокус ще го търкалям преко сили още 2 г. Ами след това: Възможност 1/ Кола на старо - ми те 4-5 годишни на по 70-80к км сега са по 40 бона и едва ли ще е по-хубава. 2/ Нова, след 2 години вероятно ще е с още 4-5к лв по-скъпа вече.
Пежото e най-високото ниво и по оферта е 64000 лв, мога да я взема за 54000. Ще я платя кеш-таксите отпадат. А каското си е каско, дали с тази или с друга. Поне е кола, темата беше за Дачия, която доста отстъпва като качества, а вече струва почти толкава (даже новия Дъстър хибрид е 56000 лв). И най се продава именно с 1.0 мотор. Сандеро Степуей, дето е най-продаваната нова кола гони 40 000 бона и се купува.

PS. Окачването е доста стегнато и през неравностите минава пъргаво, въпреки че е с греда, не съм усетил нестабилност или люлеене. Абе кара се и се усеща приятно. Друг е въпроса за габаритите, но както казах багажника е по-голям от този на Фокус, е малко по-тесничка е, но не е дискомфортно. А както знаете съм разведен, така че ...

Не знам, ще го помисля пак. Нали за това пиша тук, да помагате! Благодаря на Пърхел за вниманието!

ivchotr

С риск да се повторя...
 
Ако ще даваш 60 000 лв за кола, която ще караш 5 - 6 години, това са по около 10 000 лв на година. С тези пари можеш да си купиш здрава читава около 10 годишна кола, която ще изпълнява всички изисквания за влизане зимъска в центъра, с всички необходими екстри за нормален шофьор, с нормален разход, с доста мощност, двулитров здрав мотор, японски автоматик, просторна и т.н. Ако в края на годината не ти харесва вече, ще я развържеш за подобна цена и ще вземеш следващата. И така 6 години. А можеш да караш само нея 6 години и с останалите 50 000 да купиш нещо, дето няма да се разпадне от ръжда.
Ако пък си решил да се изкефиш с пускане на газове на чисто нова седалка, щото нали веднъж се живее, преглъщаш всички негативи от чесането на крастата, затваряш очи и вземаш каквото ти падне. И без това повечето са от един дол с дренки :D

Жоро Петков

Цитат на: ivchotr в 10 Февруари 2025 11:32:35С тези пари можеш да си купиш здрава читава около 10 годишна кола,
Чак ми е интересно коя е тази - здрава, читава 10г кола... Че и просторна ще е, че и да не и трябва облсужване през ден-два...

Интересно ми е след 10-15г като скрапирате вашите сегашни 10+ коли дали няма да ви се наложи да карате 1.0 двигатели или ще ходите пеш?

Alexi

за 10к нищо не можеш да купиш вече .. особено пък до 10г .. и аз бих искал да видя конкретни примери ,това е кола 2015г  (tooth)


ivchotr

Добре, де, нека да е 13 - 14 годишна. Все тая. Пак ще е по-здрава и ще изкара повече от тазгодишен модел с еднолитров мотор.

Сайтовете за автомобили са пълни с подобни обяви. Италианските дори са на по-ниски цени, което е добре дошло за хора, които не държат да си хвърлят парите на вятъра. Не ми се спори, не убеждавам никого да прави неща, които не иска и в общи линии ми е безразлично кой как ще си харчи парите. Просто давам моята гледна точка.

To4kata

Така, колата е резервирана понеже имам сериозни намерения, до сряда трябва да дам окочателен отговор. 10000 лв отстъпка, безплатно първо обслужване и безплатна регистрация. Това е положението. Карах още веднъж. Нямам никакви заблежки - интериор, екстериор, динамика, габарити, окачване всичко ме устройва. Мислех че Фокуса е тих, ама след Пежото, Фокуса ми се стори като трактор. А знаете, че си го харесвам. Този път имаше доста хора в представителството! Колата е произведена Октомври 2024, а модела като цяло е вече на 2 години.

Единственото ми притеснение е надеждността. Да не започне месец през месец, ту това, ту онова. Алекси, ако имаш някакви по преки впечатления, казвай. Вярно, че е въпрос на късмет, ама ...

ivchotr


Alexi

еми аз за какво минах от Форд на Пежо  :D

To4kata

#534
Двигателя е последната 3-та ревизирана генерация на 1,2 Рuretech (вече не носи това име, де) трицилиндров, 130 коня, 230 nm,  с верига, като са сложили верига и на маслената помпа, за разлика от Ecoboost.

Направих едно кръгче от Пежо на Цариградско, малко магистрала, с. Лозен и обратно. 36% на ток и разход 4.8/100.

За надеждността това ми попадна най-напред https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.carwow.co.uk/news/4678/most-and-least-reliable-car-brands-revealed&ved=2ahUKEwjlzoGupLmLAxXYQfEDHdUTExMQFnoECBcQAQ&sqi=2&usg=AOvVaw3Foz3Fkj1ji7zWk7qzXOUk

Странно, в първите 5-6 статии, които прочетох Пежо/Ситроен беше в 10-ката по надеждност коли, за разлика от Форд. Ти да видиш!

To4kata

Ужас, отоворих немското мобиле - 4-5 годишни Шкода Карок, Фолксваген Т-Рок на по 60-70000 км са между 20-30 000 евро. Пежо 2008 от тези години на старо пак започва от 20000 евро при това със стария мотор, който никога няма да взема. И това са коли теглили каравани (повечето гледам са с теглич), никаква гаранция вече, каското ще е горе-долу същото. Не виждам смисъл от подобни гимнастики. То си е танту за кукуригу.

Вчера се заговорих с приятел на паркинга. Лятото си купи 15 годишен Кашкай на газ за 10-на хиляди лв. Вика пуши и гори масло - ама яко. Отворил капака и се почесва. Оказа се, че не смеят и двг да отворят. Некви болтове запекли няма развиване, щели да се окъсат, не разбрах какво точно, ама майстора му казал карай така и сипвай по-гъсто масло!

Ще скачам на новото пичове!

ivchotr

Успех!

П.П.
Нощес минах покрай паркинга на БНТ. Бяха наредени доста Пежо 308, комби. То е вярно, че при обществените поръчки влияят и други фактори, ама все пак все някой в тази телевизия на висок пост поне малко им е и фен :D

To4kata

18 страници ... Сагата свърши! Кандисах! Договорът се пише!

Благодаря на всички за съветите! Разчитам много на вас!

Жоро Петков


Alexi