Дали да не съгреша с Dacia Sandero Stepway - ново?!

Започната от To4kata, 29 Април 2024 08:26:47

« назад - напред »

0 Потребители и 15 гости преглеждат тази тема.

Alexi

в интерес на истината аз не съм имал никакви проблеми с електрониката ,при условие че моята е с много екстри какви ли не неща има дето очаквах отдавна да са дефектирали но всичко работи .. единствения проблем дето реално е механичен не е ел ,е със стъклоповдигачите ,един по един се строшиха всичките .


Жоро Петков

Цитат на: To4kata в 05 Февруари 2025 08:14:51Ако спра на кръстовище за 5 мин. ще минат поне 10 Шкоди, Форд от новите модели - тц

Подсъсзнанието ти го подсказва - Шкооооо-дааааааа

To4kata

Абе, Жореее, разбирам аз прекрасно, ама има неща които ме дразнят. Как да дам 60к и да се ядосвам после. Ако ще ми стърчи тоя таблет и това гадно табло пред очите, по-добре да си взема Фокус Актив. Да не говорим, че Октавия се мандахерца като лодка, сякаш няма амортьори. Само Карок ми допада визуално, ама е чист бензин, поне да беше мек хибрид, да не гори като ламя в града. Преди да мина на Форд карах Ситроен Ксара - единствената кола, която не съм вкарвал в сервиз за ремонт /изключвам смяна на консумативи/. Преди него карах Клио, не мога да кажа лоша дума за френските коли. Не е като да няма опит. До сега точих лиги по Пежо 408 - много ме изкефи! Ама ми е преко сили, няма смисъл ... Междувременно събрах доста информация за Дъстъра, няма сериозни проблеми. Хората са доволни.

saggy

#453
В старата фирма имаше две 5008, 2019г, 1.5 дизел. Отвътре колата е доста луксозна и удобна отпред, отзад седалките са като пейка в парка, но се търпи. На мен не ми харесва правоъгълният волан, не е удобен за шофиране, не разбирам защо франсетата държат на тази глупост. Реално Пежо преоткрива вече решен проблем - как воланът да закрива скоростомерът. Както и да го настроиш, воланът ще закрива част от цифровия дисплей или ще седи прекалено ниско и неудобно. Това е първата причина да не харесвам кокпита на тази кола. Втора доста основна причина е мега недъгавият 1.5 дизел. Едната кола на 100хил км пробег има теч.на масло от двигателя, а генерално този двигател сега преминава сервизна акция заради тънка ангренажен верига, която се разтяга. Като резултат от разтягане може да се ударят клапани и дори повредят разпределителните валове. Знам че сервизната акция сменя доста части по двигателя, но не съм се интересувал в детайли. Инфотейнмънт системата е готина, но има бъг, който поне, докато бях във фирмата, Пежо не успяха да решат - дисплеят с радиото, климатика и тн става черен и не можеш да работиш с него - не можеш да си пуснеш да духа топло климатроникът и мръзнеш (действиетелен случай). И да гасиш двигателят не се оправя всеки път. Този софтуерен бъг може да е решен. Това, което ми харесва, е автоматичната скоростна кутия Айсин - много гладко превключва, не се усеща, доста бързо сменя предавките. Ако се обслужва редовно, което колегите ми не правеха, сигурно ще изкара добра експлоатация. Общата ми оценка е добра за 5008, 2019г, само дизелът да не беше проблемен и воланът да беше кръгъл. Обаче, за тези пари, аз бих си взел Шкода Кодиак с по-големия дизел, нормален волан и 4х4 - иначе за какво купувам джип, ако не е 4х4. Пежо имат 4х4 с ел. двигател на задния мост на космическа цена от 90к+ лв за 5008 (поне преди време, сега не знам). Разказвам всичко това, защото 3008 и 2008 са сходни като интериор и задвижване с 5008.

To4kata

Мерси Саги, ако те чуаят в Пежо форума ще те линчуват. Там казват за какво ще си взимаш Пежо, ако не е дизел!

Alexi

1.5 е малък за купето на 5008 ,по всеобщо мнение двигателя не върви като за 130 коня ,аз не съм го карал но нямам и желание .. за такова купе ,2.0 ХДИ - двигател изпитан в годините ,няма проблеми с ангренажната верига между валовете и като цяло доста здрав .

ivchotr

Дисплеите на Пежо още от 607-иците се разтичат и не можеш да разбереш какво показват в даден момент. Още на 307-иците комповете горяха докато са в гаранция. Добре е, че Айсин не е френска кутия, щото и с нея щеше да има проблем.

Френските коли бяха здрави преди 30 - 40 години. След това започнаха да стават бъгави.

А пък електрониката им... Навремето бяха сред водещите производители и след това започнаха да залязват. Имах GSM "Алкател" в началото на века. Беше здраво телефонче. В момента Алкател са собственост на Нокия и правят някакви смартфони, дето хората правеха с подобни характеристики преди 10 - 12 години. Не знам дали някой изобщо ги купува, щото сред моите познати и приятели никой не ползва такива. А познавам доста народ.

Жоро Петков

Кое ти е най-важното в автомобила, който искаш?
Цена? Пътно поведение? Ускорение от място? Еластичност? Екстри? и т.н. и т.н.
Ако ги изброиш в ред от най-важно към най-маловажно може още идеи да излезнат, макар че ти си преровил тубата и си имаш вътрешни впечатления.

Лично аз продължавам да твърдя, че Фокус и Мондео са лидери в класа си (по най-важните за мен характеристики) и се чудя на тоя Фар(Т)ли защо ги спря и пусна недъзи като капри и ел. мустанг...

Alexi

Важно му е да е Дачия ,другите неща са подробности .

ivchotr

А японките що ги отбягва така и не разбрах.


To4kata

#460
Тц, марката не ме вълнува. Важно ми е да ми харесва естетически, да няма сериозни известни проблеми по двг/скорости, да е надежден /каквато Дачия не е/, по възможност автомат, тихо и стегнато окачване, да е икономичен /по възможност хибрид/, с поне 400+ литра багажник, компактен и що-годен достъпен /под 60к/. Екстрите, които искам ги има вече почти всяка кола за 50к лв. Засега най-близо до тези ми изисквания е Пежо 2008 и вероятно днес ще отида и да там. Бонус е, че сивия цвят е базов и безплатен https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?&q=new+peugeot+2008+2024&&mid=7FA76023EA28CF1658447FA76023EA28CF165844&&FORM=GVRPTV

PS. Старият 1,2 Puretech 130 коня от 2024 е изцяло ревизиран, с верига, нов блок и почти на 70% нов двг.
Щеше ми се да е малко по-просторна, но то не може ... и бира и лимонада!

Фокуса остава в списъка, но е по-надолу: 1,0 Екобуст 125 коня ми е познат, както знаете; мек хибрид - демек ще е още по-икономичен, но ще трябва да е комби /багажника на хечбека е ню-ню/, а той пък е доста дълъг за претъпкана София /само да кажа че е мултилинк отзад окачването на комбито/, и естетически някак не ми допада особено таблото и др. неща /всички бутони са на таблета, мамка му/, а Пежото си има физически бутони /те се отказаха преди няколко години от тази простотия/. Пежото и далеч по-красиво, с чудесен и по-качествен интериор, далеч по-голям багажник, по-надеждна скоростна кутия /ако е Айсин/, и предлагат и хибрид. Та изобщо не държа да е Дачия ...

Жоро Петков

Цитат на: To4kata в 06 Февруари 2025 08:02:38: 1,0 Екобуст 125 коня ми е познат, както знаете; мек хибрид
Майлд хибрида е 155 к.с.
Фокуса е 1 клас отгоре на 2008. Няма как багажника му да е нюню... Пумата е в класа на 2008.

To4kata

Жоре, 125 коня също се предлага като мек хибрид. Багажника на фокус хечбек го дават 358 л. срещу 434 до 545 л /в зависимост от модификацията/ на Пежо 2008.

Жоро Петков

Това с 10см по-къса база от тази на фокус как са го постигнали... направо не завиждам ако решиш да возиш някой отзад.
Като ти е кеф - ходи го виж и ще споделиш как е пежото...

To4kata

#464
Даже го карах. Екстра е. Трепач! Нямам никакви забележки откъм динамика, возия, екстериор, интериор. Топ е. Багажника в сравнение с моя Фокус хечбек е по-голям поне с педя и малко на дълбочина и може би с малко на височина. Единствения минус е, че е наистина по-тясно. Шофьорското място, при положение, че и волана е по-ниско се усеща малко тясно при качване и слизане, но не е болка за умиране. Май съм готов да жертвам това срещу всичко останало. Оказа мек хибрид, а не фул, но може да движи до 50% на ток. Според мен ще е по-малко и не знам дали си струва разликата в парите. Дъстърът, който карах стигна до 70% на ток, но той е с голяма батерия и отнема от багажника. Хибридите са с 6 степенна автом.  кутия на Пежо. Чистия бензин 1,2 е с 8 степенен Айсин. В размисли съм! Големи ...

Жоро Петков

Последно какво точно гледа, че се обърках - 1.2 майлд хибрид бензин ли?
Кво има да му мислиш - колите няма да станат по-евтини, ти няма да станеш по-млад. Взимай да се изкефиш щом ти е мерак.
Според мен обаче вземи някой приятел с теб, който не е глътнал бензин и той да се повози още 1 път. Да поогледа и той може да има нещо, което на пръв поглед да не си видял, а да е дразнещо.

btw - да вкарам още малко размисли и страсти:

https://www.carsized.com/en/cars/compare/peugeot-2008-2019-suv-vs-ford-puma-2019-suv/

To4kata

Да, 1,2 бензин 136 коня, мек хибрид. С новия мотор и неква френска кутия, казаха че е с два съединителя и е безпроблемна. Само чистия бензин е с Айсин.

Жоро Петков

Цитат на: To4kata в 06 Февруари 2025 15:45:50неква френска кутия, казаха че е с два съединителя и е безпроблемна.
Убеден съм, че и Форд продължават да твърдят така за 6dct250  (rofl) 

Alexi

мек хибрид с безпроблемна френска кутия с два съединителя .. тия са те пуснали по пързалката  :D почти не се сещам по скапана конфигурация ... вземи си чистия бензин с 8 степенния Айсин ,едно че е по евтин ,и във времето ще ти прави много по малко проблеми .. разхода .. какво те бърка литър отгоре да речем ? той е нищо на фона на 55к за колата  :D

To4kata

Точно това си мисля да направя, но там пак трябва да се внимава защото с чистия бензин все още идват бройки със стария 1,2 Puretech!

И още нещо да добавя за информация: Такова отношение като в Пежо/Ситроен на Цариградско не съм срещал до сега. Супер внимателни и услужливи, качи се човек с мен докато карах - всичко ми обясни момчето. Два часа ме обикаляха, че и два пъти ми звъняха след като си тръгнах. Сякаш не са виждали клиент един месец, пък хубави коли правят и цените са прилични горе-долу.


Alexi


Жоро Петков

Цитат на: To4kata в 06 Февруари 2025 17:54:06Сякаш не са виждали клиент един месец,
Не си далеч от истината  (tooth)

To4kata

#472
Абе то и в Мотото ги кацат мухите, ама никой те не сефери за слива! Шегувам се, просто си личи, че организацията в Пежо е друга и на ниво. В съседния салон на Ситроен /щото гледах и се качвах още и на 308 и С4-та на Ситроен/ стои човек и веднага те поема, обяснява и т.н. В Шкода никой ти не обръща внимание, все едно си на Женския пазар! Ама те са се нагушили ...

Алекси, предполагам сервиза на Пежо също бива?

ivchotr

Преди 12 - 13 години един приятел караше Пежо Партнер и една вечер, нейде около полунощ, го натресоха странично. Другият шофьор беше нещо пийнал. Както и да е. Ходих да му помагам, че не беше съвсем в кондиция след удара. След като мина огледът на местопроизшествието, моят човек каза, че вече се е обадил на застрахователя (явно са имали дежурен) и са му казали да закара колата в сервиза на Пежо на изхода на София в посока Пловдив. Качихме колата на репатрак и хайде в сервиза. Беше вече към 2 часа след полунощ. Там имаше служител, който не изглеждаше като да е охранител, прие колата, даде документ за приемането и си тръгнахме. След няколко дни му я върнаха изпъната и проверена, готова за каране. Ако са запазили този стил на работа и към настоящия момент, това са хората.

Alexi

Сервиза е определено по добър от на МР ,не са лоши тия новите Пежа и гледам доста ги карат

ivchotr

А защо да не е 3008? Миналото лято пробвахме едно такова (май бях писал в някоя от темите) и хич не беше лошо. Само дето бяха сментили "малко" с пробега, щото беше секънд хенд. И съответно се отказахме. Но колата си беше просторна. Аз я карах, а на задната седалка бяха младежите, които са високи около 1.82 м. И аз съм толкова, де. Джамбазинът и той беше снажен. Та не са се оплаквали да им е тясно отзад. Багажникът си беше голям. Всичко беше топ, само дето пробегът беше голям.

To4kata

Щото нема мангизи (tooth), иначе няма какво да ме спре! Новото 3008 е супер красиво, ама е и по-голямо. Днес го подминах като малка гара. И това ми е преко сили ...

saggy

Сервизът на Цариградско шосе, докато бях във старата фирма, беше ОК. Наистина са внимателни, цените са сравнително прилични и за редовните обслужвания - масла, филтри, накладки нямаше проблем. Там сме обслужвали още 2 Пежа 5008 2013г(Ван, а не джип) и едно 4007, което е близнак на Митсубиши Аутлендър. Тия Пежа са доста добри машини, 5008 2013г. още се кара, 4007 е при друг собственик -всичките с 2.0 ХДИ. Та, не сме видяли проблем с този сервиз, ама и двигателите бяха мн качествени. На 4007 му изпуши ДПФ-а малко преди 200хил км, след тези километри някоя дюза беше за рециклиране, но колата реално си изби парите, пък се продаде на добра цена. Купуваше се само Пежо, защото единият шеф е фен на марката.
Ако случиш на двигател, макар че съм скептичен към бензините на Пежо, може да излезне много читава колица. Един страничен въпрос - на улицата ли ще я държиш или в гараж?

To4kata

Е това е другото ми притиснение, ама ще е на улицата. Една камара народ го правят, няма начин. Всъщност живея на 500 м. от мястото където работя, а там има открит паркинг, но е в двора на университета. Та вероятно ще е там. Айде нека я купя, че като се знам ... туку виж съм изписал още толкова страници. Сбърках, трябваше да го направя миналата година, преди да сменям ремъка на Фокуса ... ама нейсе!

ivchotr

Ми то, реално, където другаде да отидеш извън "домашната" местостоянка, на практика в повечето случаи колата ще стои на улицата. Правиш му КАСКО и каквото - такова.