Ала-бала и надлъгвания за 1.0 EcoBoost с ангренажен ремък в маслото

Започната от ivchotr, 19 Юни 2023 21:53:58

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

ivchotr



Жоро Петков

Цитат на: saggy в 08 Юли 2023 13:29:30Колегата Злостер беше изнесъл инфо от официална документация на Форд, че при 2.0 Дизел в днешното поколение на Фокус 4, отново е ангр. ремък в масло.

Моля линк към документацията. И между другото няма 2.0 дизел във Фокус 4. За много малко време Фокус 4 се предлагаше с 1.5 бензин, но го спряха, защото не можеше да покрие еконормите.

Цитат на: ivchotr в 09 Юли 2023 11:44:48На този какво са му цопнали в маслото: https://carmarket.bg/test-drive/posleden-fokus-ot-rykava-na-ford-focus-video-reviu-7154?fbclid=IwAR3twvvCjQF3Iq_r7IQ_kcbQwec7sOFva7aZe4OYGV4jr3jWL76mpP_d1sg  ::)

Че иначе изглежда доста добре.

Жалък опит да се направи реклама на Фокус 4. Не разбирам и защо при положение, че съвсем скоро спират модела от производство.

Към Алекси - може ли моля те да ми пратиш инфо, къде си видял, че 2.0 Екоблу е с потопен ангренажен ремък в масло? Доста "интересно" решение ще е.

ivchotr

В този бизнес не всичко е такова, каквото изглежда. Много неща ги правят с по-далечен замисъл. Фиат бяха спрели моделите Типо и Браво и след години ги пуснаха пак. Хубавото на ДВГ е, че може да работи и с други горива, а не само с бензин и нафта. Когато управниците се освестят малко от електротранса, в който са изпаднали сега, ще се сетят пак за доброто старо време.
Между другото предполагам, че това бързане с усъвършенстване на електротехнологиите е свързано и с предвиденото сравнително скоро завладяване на други планети. При недостатъчното наличие на атмосфера или пълната ѝ липса, ДВГ стават трудно използваеми, докато електричките трябва просто да имат по-издръжливи батерии.

Pyrhel


Има няколко бисера:
"A wet belt failure?! No! It can't be so!" (tooth)
"There's a belt here that has no teeth on it. Nobody brushed this belt's teeth" (tooth)
"Wait a minute! It's not keyed! Why would you possibly do that?! The crankshaft isn't keyed, but still there's a belt"  (tooth)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

аз не съм твърдял че 2.0 е с ангренаж в масло ,мотора не ми е познат но съдейки по предишни опити на Форд да си произведат сами дизелов двигател - по скоро бих го избягвал ..

ivchotr

Цитат на: Pyrhel в 14 Юли 2023 10:39:23

Има няколко бисера:


Лелеееее... Мислех да напиша някои неща, но после реших просто да изразя съчувствието си :'(

To4kata

Вие се смеете на крайния резултат, ама за това вероятно си има причина. Ето една примерна хипотеза /постът е от април 2022 г/ "I bought the car in 2016 when it already had 149,000km on the clock. Service history was all from Ford and the car seemed to have led an easy life despite the high mileage. Presumably it was mainly used on the motorway. Since then, it has averaged only 8000km per year, probably 15-20% short trips, the rest longer runs. I'm ashamed to admit that although I roughly kept to the service schedule in terms of mileage, the low mileage meant that it went up to three years without an oil change 😬. It has only been serviced two times since I bought it, once by an independent in 2018 and once by me in June 2021.Both times the correct Ford-specification oil was used. All I can say in my defence was that I had a young child and only discovered the time-bomb nature of the EcoBoost engine last year (at which point I immediately serviced it and upgraded the degas hose to MK3.5 spec)." За 6 г. 2 смени на маслото!Много ясно, че е на мармалад, и верига да е и тя ще се скапе при такова обслужване! И само щото е разбрал какъв е мотора се е сепнал да я обслужва редовно. И после моторът е виновен!

Alexi

ама той за тия 2г е минавал по 16к км ,а маслото го дават 20к .. нищо му няма на маслото ,да не търсим под вола теле .. и аз сменям на 2г маслото на Пежото тъй като е 3та кола в семейството и се кара само извънградско по почивки и насам натам и не минавам много км .

F Focus

Екобустът си е двигател, искащ повишено внимание и грижа, което мнозина не вдяват!
За последен път ще кажа (обещавам) собствениците на такива двигатели да си сменяват маслото доста по-често от предписаното, а именно на 300 мото-часа! За тези часове при основно каране на магистрала пробегът ще е около 18Х. км., щото ще има и градско, докато се стъпи на магистрала, но на градско, който режим е най-вреден за двигателя ще е има-няма 5-6Х. км.
Повече няма да пиша такЪви съвети-всеки да решава кой е крив, и кой-прав, и дали?

F Focus

Цитат на: Alexi в 15 Юли 2023 18:13:03ама той за тия 2г е минавал по 16к км ,а маслото го дават 20к .. нищо му няма на маслото ,да не търсим под вола теле .. и аз сменям на 2г маслото на Пежото тъй като е 3та кола в семейството и се кара само извънградско по почивки и насам натам и не минавам много км .

Така, де-дават 20Х. км. пробег, което в последните години стана "еталон" при всички дилъри с цел двигателят да не изкара много над гаранцията! Ама, ако тия 20Х. км. пробег са основно от градско вЕрвай ми, че маслото е станало на чорба-има много информация и клипове по темата.
А, кой-кога и какво масло залива си е лично негов избор и решение, разбира се!


To4kata

И другата честа причина със същия ефект. Отново цитирам: "I wonder if anyone else has had this experience. I took my Fiesta 1.0 ecoboost for it's first service yesterday to my local main dealer, and on examination of the invoice this morning I found that they used 5w-30 for the engine oil change. Checking with the owners handbook I found that the correct specification is 5w-20 and no substitute is acceptable for this engine. On taking the car back I was told 'it's OK, that is what we use and ford say it's OK', I pointed out that isn't what Ford say in their handbook. However they did agree to change the oil for the correct spec. there and then. It made me wonder if this goes on elsewhere or if this is just an isolated example."

А в същата книжка 2016 Ford Fiesta Owner Manual се казва още:
When ENGINE OIL CHANGE DUE NEXT
SERVICE or OIL CHANGE REQUIRED
appears in the information display, it is
time for an oil change; the oil change must
be done within two weeks or 500 miles
(800 kilometers) of the ENGINE OIL
CHANGE DUE NEXT SERVICE or OIL
CHANGE REQUIRED message appearing.
The oil minder system must be reset after
each oil change. See Oil Change
Indicator Reset (page 183).
If your information display resets
prematurely or becomes inoperative, you
should perform the oil change interval at
six months or 5000 miles (8000
kilometers) from your last oil change.
Never exceed one year or 10000 miles
(16000 kilometers) between oil change
intervals


Ще намеря и третата причина /промивка на мотора преди смяна на маслото/, но не ми се рови сега по форумите.

Та  точно с този мотор шега не бива. Щото иначе правят ей такива клипове като този горе! Всеки вижда крайния резултат и цъка многозначително, но в 99% зад тези беззъби ремъци стоят ей такива истории!


Alexi

това на клипа горе не е от несменяне на маслото .. зъбния ремък на помпата се е разпаднал ,парчетата са задъстили цедката на маслото и някои лагери са останали на сухо при което са се надрали - имало е симптоми но колата е карана така известно време без да се вземат мерки докато мотора стане за коша

To4kata

Алекси, изчел съм сигурно 100-тина теми и статии по въпроса. Всичко, което казваш е вярно. Проблемът е, че ремъците се разпадат заради неправилно масло, не навреме сменяно масло или агресивни химикали при промивка на мотора /оказва се доста разпространена практика в UK при смяна на маслото/. От тук нататък сценарият е ясен, задръства се цедката на маслената помпа и в един момент светка масльонката. Така че, този мотор може да се скапе и само за няколко минути, като светне/присветне ламбето! Не е каран със седмици - има ли налягане на маслото всичко е ОК, няма ли, белята става и за 5 минути. Има барем 50 подобни теми по чуждите форуми!

ivchotr

Ама нали това се опитваме да обясним къде на шега, къде сериозно - за чий ми е такъв мотор, когато трябва да го сънувам всяка нощ, дали на другия ден няма да се окоти, щото "майсторът" не знае как да му смени маслото. А повечето сервизи не допускат клиентите си да наблюдават какво се случва при смяната му. Двигателят трябва да е такъв, че да му сменяш маслото и антифриза когато им дойде времето, да наливаш гориво и той да работи безотказно докато не дойде време да му смениш и свещите. Демек поне 50000 км. И после пак така до следващата смяна на свещите. Без значение колко километра изминаваш в градски условия или по магистрали и да можеш да му долееш какво да е масло при спешна необходимост, за да се прибереш без пътна помощ. А този двигател иска да го гледаш като бебе. Не си заслужава просто, защото видиш ли работел една идея по-тихо от нормалните мотори. Щом самият производител се е сетил, че е създал някакво недоносче, не виждам смисъл да се пънете да обяснявате как бил върхът и хората му били виновни. Връх е, да. Ама е върхът на конструкторската глупост.

To4kata

Чакай сега ... първо, ти такъв мотор нямаш, не искаш и никой не те кара да си купуваш. Караш си това което те кефи! Второ, ако намериш някъде да съм казал/писал, че е върха - ще почерпя! Никъде не твърдя такова нещо! Мотор, като всички нови турбинирани малолитражни бензинови мотори. Да, с по-нестандартно решение, очевидно не докрай премислено от гледна точка на пропуски в обслужването. Крие висок риск при неправилно обслужване. Факт. Но никога не съм твърдял, че е върха. Никога и никъде! Това, което съм направил е да изровя макс информация и да я постна тук, защото все пак има и други колеги които карат този двигател. Нищо повече! За сметка на това във всяка тема за Екобуст поне на три места ще се намери някой който да се изкаже какъв "боклук" е! Даже и да не е по темата. Ей така, лаф да става! Така че, това което защитавам е, че не е чак такъв боклук, какъвто се изкарва и то най-често от хора, които нямат и хабер от него. Какво толкова му е сложното в обслужването - да се смени маслото навреме с предписаното от производителя. Във всеки автофорум има тема от мин. 15 страници с анализи на масла за "доказани мотори". Ще се измориш от четене ... то са вносители, показатели, анализи, холограмни стикери, марки, тестове, технологии, ментета. Като е толкова лесно със "стандартните мотори" що се морите да пишете - взимаш първото масло от рафта и го наливаш?! Е, значи все пак някакво усилие се налага да положиш. Нищо по-различно е и с Екобуст. Купувам си маслото сам и ми го сменят в близката масларница за 20 мин. И като стана дума за бебета ... да си смениш маслото веднъж за 3 /три/ години щото караш малко, е като да ти се насере бебето и да не му смениш памперса 3 дни, щото е XL и има капацитет за още!

Alexi

маслото нищо му няма да стои ,нали и в тубата стои .. как така скоростната кутия я дават необслужваема при доста марки и модели ( това са 10+ години и поне 250к км ) а на мотора като постои 2г без да се кара и става на ( какво ? ти си по сравненията ) .. много форуми четете ( това е по повод холограмите и тестовете ) .. нали и маслената индустрия трябва да работи

To4kata

Много форуми? Не, само 2-3 ... и навсякъде е едно и също. И тук не е изключение https://fordbg.com/forum/index.php?topic=312.0. Даже гледам, че ти си и автор! И съм в грешка не са 15 стр., тази е 36!

ivchotr

Аха. Ма баш. Аз за колата даже не си купувам сам маслото. Поръчва ми го механикът, който ще го сменя. Препоръча ми една марка масла преди 8 години и ползвам само нея. На всичките коли, дето са покрай мен, че и на моторетките.
Колкото до темите за маслата по форумите... Ами купува си човек "италианка" и започва да се кахъри какво масло да ѝ сипва :D А той Корадо от Пиаченца ѝ е сменял два пъти маслото за 10 години, ама тук драмата голяма (tooth)
А, че двигателят не е просто малко по-нестандартен, се радвам, че си разбрал. Сега остава да разбереш и, че е грешка на автомобилостроенето  :D

To4kata

Ама аз и това съм разбрал бе, Ивчо  (rofl) ! При това облъчване ... Наскоро пратих един колега да му сменят тампона при един именит майстор ... и той, ни в клин, ни в ръкав, взел да обясвява на клиента къв боклук му е мотора (tooth)! Да се неначудиш! Де го чукаш, де се пука ... Та така. Както и да е ...

ivchotr

Е ми нормално е за майсторите. Все пак те най-често си тровят нервите с тези недомислици :D


To4kata

Е, кое му е нормалното? Да отидеш на шивач да ти подгъне панталона и той да ти заобяснява, че панталона ти е боклук. Плащаш си за определена работа, а не да ти прави разбор на колата. Познай дали му я е оставил? Чак ме досрамя че го пратих там ...

Alexi

майсторите не обичат такива мотори ,правени от счетоводители .. съвсем нормално поведение

saggy

Ама хора, в близките 10 години всички ще почнете да карате такива мотори. Недей си мислете, че живеете в паралелна вселена. И майсторите какво се оплакват - изкарват супер много пари от трошливи коли. 2035г идва, ама много преди това ще почнат да спират дизелите след 2008г., които масово се карат в БГ. И да му обяснявате глупости на Точката, сте се объркали. Тук почна да се говори за Кис и Хюндай. Ами те не са някакво изключение, аз по-скоро бих гледал нещо японско с проверена технология, ама там парите са съвсем други. Мина времето на "сменям само накладки и масло", както си сменяте телефона на 3-4г. макс, защото се е забавил, счупил или батерията му замина, така ще става и с колите, колкото и да не ни се иска.

ivchotr

Е няма да карам кола с такъв двигател, та ако ще да ходя пеш :D Впрочем само още две марки, струва ми се са повлекли крак след Форд с тази технология. И не е изключено и те да се откажат от тази простотия, както са се отказали и Форд. Така че няма страшно. А и не е казано, че като сега сме се прецакали с Форд, трябва да го правим пак (rofl) Мъжко дупе веднъж се еве :D

To4kata

Цитат на: ivchotr в 16 Юли 2023 14:55:03Е ми нормално е за майсторите. Все пак те най-често си тровят нервите с тези недомислици :D
Цитат на: Alexi в 16 Юли 2023 17:43:19майсторите не обичат такива мотори ,правени от счетоводители .. съвсем нормално поведение

Нали не мислите, че зъболекарят Ви е "влюбен" в кариесите!? Ние не ходим в сервизите, за да се обичаме, а да вършим някаква работа, за която уж сме призвани! Нали за това е отворил портала ...

ivchotr

А бе ти още ли не си го пуснал този Форд за продажба? Не знаеш ли кой е най-добрият Форд  :D

To4kata

Подозирам вече, че си му "навит" защото знаеш, че е "гледан"  (rofl). Тц, не се продава!

ivchotr

Пу, пу!!! Опазил ме Господ :D

Ама явно не знаеш кой е най-добрият Форд.

perun

Това го знаем всички. Но по темата имаме "Мисията невъзможна". Даже и Том Круз не може да помогне :))

F Focus

Точка-нЕма се плашиш, човек! Поддържай си грижливо колата, като за начало задължително съкратиш наполовина "препоръчваната" смяна на маслото от производителя, с най-подходящото! За този двигател не мога да ти кажа какво е и не съм убеден, че и в МП знаят? Чети и зяпай клипове при руснаците и не само за този двигател и ще научиш много!
Дали ще ме послушаш ти решаваш.
Пожелавам ти много безаварийни километри пробег!