Ала-бала и надлъгвания за 1.0 EcoBoost с ангренажен ремък в маслото

Започната от ivchotr, 19 Юни 2023 21:53:58

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

To4kata

Много точно казано Saggy. Дачия си е кола за хора, склонни на сериозни компромиси /не казвам бедяци/. Вярно е, че марката се развива добре и може бързо да стигне качеството на големите /все пак е Рено/, но не и на тези цени. Алекси, не е за тебе, ти си човек с вкус. Ето ви е едно Сандеро 2017 г. https://www.cars.bg/offer/62ea2e537308748ae3046f98 ... и това НЕЩО е почти на цената на Фокус от същите години  ??? . Като нови се продават, верно е, ама ... не мерси!


Жоро Петков

Това за бедния българин отдавна е мит. Бедна е баба Гинка от село Чепръчево.
Голяма част от българите обаче предпочитат да вземат безбожни кредити или пък "инвестират" в нещо "сигурно" като имот, а карат коптор на 15+г. То затова има толкова пустеещи нови жилища. Инвестират в бъдещето на децата си, а не осъзнават, че това бъдеще най-вероятно е доста по-различно от това, което те си мислят.
Кой как си харчи парите си е негова преценка.
За евтините пластмаси Алекси е доста прав, макар че Дачия са 1 идея по-зле но догонват, докато премиумите свалят качеството неимоверно с цел голям марж.
От всичко най-много ме ядосва, че си бягат от идеята за която са измислени.
Хенри Форд е искал достъпна народна кола, Хитлер с негово благоволение копира идеята. А днес какво става - отварям ценовите листи на Форд - Фокус 50+, Пума (фиеста с 2см по-високо окачване) 50+, до скоро продаваха Мондеота на цени близо до 100 000лв. Лошо няма да има скъпи модели, но да са 1-2, а не да изпраскват хиляда "екстри", за които да ми искат пари без да ги ползвам, а 1 моторизация.
Естествено най-вероятно това си се прави с някакъв план отгоре или пък толкова си можем човечеството... Караме каквото има и се радваме на момента, че може съвсем скоро да стане като с вица:
Скоро да си гей ще е задължително...

ivchotr

A бе разбирам да залагаш на някакъв престиж с тези ламарини, ама тук не говорим за Ролс Ройс или Бентли. Приказката е за Форд. Както се каза по-горе - американският Фолксваген... Или обратното.
Понеже не съм се интересувал, а и не ми се рови, някой ще каже ли през последните 10 - 12 години кои производители са слагали в колите си двигатели с ангренажен ремък, цопнат в олиото? Едва ли са всички. Тези, които не са сътворили тази глупост, ще са ми фаворити когато дойде време да сменям дъртия Фокус.

П.П.
Всички Фокуси от четвърто поколение, които в последно време срещам по улиците, нямат означения по капаците с какъв двигател са.

А Дачия се продава в Русия като Рено. Рено Дъстър или Сандеро, примерно. https://auto.ru/cars/renault/all/

Alexi

моя следващ двигател ще е пак 2.0 хди на пежо като гледам .. все още се произвежда и слага в актуални модели на много марки ,изпитан във времето .. ангренажа се сменя за 600-700 лв в официален сервиз ,дават го 160к км ,няма изявени слабости мотора ,не знам 190те коня в новото 508 как му се отразяват но не съм чел за оплаквания

To4kata

Цитат на: ivchotr в 05 Юли 2023 17:13:27A бе разбирам да залагаш на някакъв престиж с тези ламарини, ама тук не говорим за Ролс Ройс или Бентли. Приказката е за Форд. Както се каза по-горе - американският Фолксваген... Или обратното.
Понеже не съм се интересувал, а и не ми се рови, някой ще каже ли през последните 10 - 12 години кои производители са слагали в колите си двигатели с ангренажен ремък, цопнат в олиото? Едва ли са всички. Тези, които не са сътворили тази глупост, ще са ми фаворити когато дойде време да сменям дъртия Фокус.

П.П.
Всички Фокуси от четвърто поколение, които в последно време срещам по улиците, нямат означения по капаците с какъв двигател са.

А Дачия се продава в Русия като Рено. Рено Дъстър или Сандеро, примерно. https://auto.ru/cars/renault/all/

Due to the improved materials used in the BIO drives, these belts are more temperature-resistant, less prone to stretching than conventional dry belts and have a life expectancy of up to 150,000 miles. The first automotive BIO system was introduced in 2008, hidden inside the European-market 1.8L Ford diesel. Volkswagen soon followed with its EA211 and EA288 engine families of three- and four-cylinder gas and diesel variants. Here in the United States, belt-in-oil applications are a bit more limited, in the form of the 1.0L Ford EcoBoost gasoline engine, and (if you like to think outside the box), Honda offers the GC and GCV series of small engines featuring an internal oil-bath timing belt.

ivchotr

Е, значи има достатъчно варианти и ако не щем да се нахендряме на Фордовските полюции, ще има от какво да избираме. А пък който ги харесва, ще има също известен избор заради нашия отказ :D

Жоро Петков

Цитат на: Alexi в 05 Юли 2023 17:18:39моя следващ двигател ще е пак 2.0 хди на пежо като гледам .. все още се произвежда и слага в актуални модели на много марки ,изпитан във времето .. ангренажа се сменя за 600-700 лв в официален сервиз ,дават го 160к км ,няма изявени слабости мотора ,не знам 190те коня в новото 508 как му се отразяват но не съм чел за оплаквания
В кои точно марки се влага 2.0 дизел?
Като гледам повече от 1.5 дизел вече рядко се предлага.

To4kata

Да се върнем към темата. Ето един добър пример. Оставил е колата в 12.00 и на другия ден в 15.00 е била готова. Оригиналния текст:
Всем доброго времени суток.
Замена ремня ГРМ в Киеве СТО « CAR SERVICE FORD» Дмитро.
Обслуживанием остался доволен.
2013 год
63 тыс. пробег
95% город
5% трасса
41 тыс. (revo stage 2)
Масло Castrol 5w-20
Замена масла один раз в год

Коментарът от групата е, че можело още 100 000 да изкара! Интересното е че е и тунингован, от 0-100 за 7,1 sec. Това на Фиеста ST 1.0 Ecoboost.

ivchotr

Приемам заявки да карам Фордчета за смяна на ангренажи в Киев. Условията са да имам предварително средствата за работата на механика, за резервните части, за поне 5 спанета и 15 храненета, кашон уиски или някоя по-качествена нашенска ракия за почерпка по КПП-тата, бронежилетка и един АК с 1БК минимум. Не давам гаранция, че ще върна колата цяла или въобще. Все пак е военна зона и се случват всякакви неща.

To4kata

Записвам се! Ти си печен ... Но само при условие да не си служил трудовак! Значи ако МП взимат 2500, мисля, че теб 1500 ще те оправят!


ivchotr

Ако бях служил трудовак, нямаше да знам какво е 1БК и щях да искам лопата вместо АК :D

Alexi

не виждам смисъл от пост в който е сменен ангренажа на 60к км ( и изглежда отлично  :D ) ,при условие че му даваха първоначално 200к ,после смъкнаха на 180 или 160к т.е. той ТРЯБВА да изкара още 100к ,а не да се надяваш ..

To4kata

Демек предлагаш да го смени като навърши 25 год.?  (tooth)  Постът е от днес, колата е на 10 г. толкова успял, толкова минал! А, като да е киснал 10 г в маслото, наистина "изглежда отлично".

ivchotr

Да ме осветлите малко, че като тръгна към Украйна да съм поне малко по-подготвен. На снимката виждам два ремъка с очевидно различни дължини. Този кошляк с два ангренажа ли е, що ли (puke)

To4kata

Малкият върти маслената помпа. Него са го оставили и в МК4 Фокусите, а големия е заменен от верига https://th.bing.com/th/id/R.d338ddcadeb2ffe32227c093cd902daf?rik=plhA4fIppeAoLw&riu=http%3a%2f%2fwww.remmington.info%2f20210807_111022.jpg&ehk=XmyBl%2f%2fgYpO5sUDc1M3um9sSto9k6zRhUvnQI3gKq1U%3d&risl=&pid=ImgRaw&r=0

saggy

А малкият ремък за маслената помпа пак ли е ремък в масло или е сух?

Интересно при по-старите Фокуси с верига ли е маслената помпа или с ремък?

To4kata

Нали виждаш, че и двата са в картера ... и ДВАТА,баце!

ivchotr

Викаш големия са го заменили с верига, ама този, дето върти маслената помпа и ако тя спре целият двигател ще отиде в кофата за боклук, са го оставили да се плацика в маслото :D
Този конструктор, на когото му е хрумнала "гениалната" идея да потопи ремъците в масло, или е жена, или не е, ама пак се чука с шефчетата на фирмата (tooth) Щом успява да си опази отрочето, па макар и сакато, явно е с дебели връзки :D

П.П.
Цената за услугата до Украйна става доста скъпа при това положение и няма да ви е рентабилно. Точка, отписвай се докато е време. Най-добре отписвай и недоразумението :D

Alexi

тоя от последната снимка май се идентифицира като пистов ремък  (tooth)

To4kata

Да, за да има равновесие! Беше един от лошите примери. Абе не ги разбирате Вие тези работи ... ;D 


saggy

Демек, при Екобуста на 100к км трябва да смениш ангренажът и ремъка на маслената помпа, иначе много вероятно да имаш проблеми.

ivchotr

Не е много вероятно. Сигурно е, че ще имаш проблеми. Представи си малкият ремък, дето върти помпата, да остане без зъби като големия на снимката по-горе. Първите варианти на 1.9 ли беше, на 2.0 ли дизел на Фолксваген имаха едно недомислено задвижване на маслената помпа - пластмасов шестограм, който в един момент се изяждаше така, че помпата спира да се върти. Съответно двигателят остава без адекватно смазване и като светне ламБата на Аладин, можеш да си сигурен, че е готов за ремонт :D Обаче нали за всеки влак си има пътници или иначе казано мазохистите никога не свършват, хората си го купуваха този двигател вграден в какви ли не купета, щото нали Фолксваген от народна кола се беше превърнал в символ на качество и издръжливост... Ако не вярвате, питайте в Перник (rofl)  (rofl)  (rofl) Та в по-следващите фейсове швабите са оправили нещата с тази пластмаса, ама който си търси такъв дизел трябва да се зарови по разни ВИН-номера, по форуми и не знам си къде, за да се увери, че това, което е харесал, не е онова, дето е излязло счупено от завода. Аз затова се келеша и с този екобууст - колкото повече хора се откажат от него, толкова е по-вероятно на гейчетата във фирмата да им светне ламБата и да спрат да правят глупости.

saggy

Знаеш ли кое е дразнещо - от Форд са осъзнали, че ангренаж в масло не е добро решение и са го заменили с верига при Фокус 4, обаче са оставили ремък в масло при маслената помпа, което е еднакво криво решение. Демек пооправили са нещо при Фокус 4, но отново са заложили на бомба със закъснител. Кретенска работа е това. Как да заложиш на тази марка отново. Колегата Злостер беше изнесъл инфо от официална документация на Форд, че при 2.0 Дизел в днешното поколение на Фокус 4, отново е ангр. ремък в масло. А това е възможно най-добрият двигател, който можеш да си вземеш - хем мощен, хем малко харчи. Но като гледам май вече и той не се предлага.

ivchotr

Ами може и да се потвърди едно мое предположение, че мениджърите във фирмата целенасочено се опитват да откажат феновете ѝ от колите с ДВГ, за да си пробутват по-лесно електричките. Това е обаче твърде рискована тактика, защото могат лесно да откажат хората изобщо от марката. Аз например никога не съм бил фен на Форд. Когато си купувам кола гледам просто да е възможно по-здрава като изработка и да ми създава по-малко проблеми, респективно да не ръся купища пари покрай нея. Обаче с тези недомислици от последните десетина години ми се изпари всякакво желание да взема следващ Форд. Повече клоня към нещо корейско вече. Здрави и икономични коли правят хората и таксиджиите неслучайно от години не карат почти нищо друго.

To4kata

Цитат на: saggy в 08 Юли 2023 12:54:13Демек, при Екобуста на 100к км трябва да смениш ангренажът и ремъка на маслената помпа, иначе много вероятно да имаш проблеми.

Зависи, ако колата е на 9-10 г - смяната е задължителна. Ако е на 5 г. - не! Болшинството са подобни на моя случай 7 г и 90 000 км. Това което, се препоръчва е да се погледне състоянието на ремъците - сваля се картера, вижда се състоянието на цедката на маслената помпа - ако е затлачена - смяна на ремъка. Ако е чиста - то може да се кара поне още 2 г. Оглеждат се добре и ремъците, на щом помпата е чиста се предполага, че ремъците ще са читави. Процедурата отнема около 3 ч. Украинците са дяволи, вкарват ендоскоп през пробката на картера при смяната на маслото, за да си спестят хамалогията с картера. Ендоскоп вкарват и през един от клапаните на фозовръщателите да огледат ангренажа. А иначе, Форд са сменили доставчика на ремъци. Казват, че вместо Дайко /проблемните ремъци/, сега са заложили на нова подобрена версия на Контитех. Поръчал съм си ендоскоп за 10 лв от Алито.

saggy

Точка, аз на твое място при следваща смяна на масло бих казал в сервиза да свалят картера и да погледнат цедката и ремъците. Верно, че в сервиза трябва да са твои хора, че да им вярваш на информацията, а най-добре да отидеш и сам да погленеш при свален картер. Това с едноскопа е малко все едно да гледаш през ключалка - много малък радиус на гледката имаш.
Аз имам една дилема за моя ангренажен ремък. Следващата година навършва 5г. от поставянето му - 1бр. ангренажен ремък и 2бр. пистови ремъци и водна помпа, сменени в МП. Другата година ще е на около 45хил. км пробег и се чудя дали да го сменям или да изчакам още една година. По принцип в МП трябва да са вложили оригинални ремъци, поне двата пистови са такива, защото ги сравних по изписаните номера със свалените ремъци. И пробегът на оригиналните ремъци е 10г. или 160хил. км за 1.6 Дуратек, но това според мен важи само за първоначално вграждане, в последствие е правилото 5-6г или 60-70хил. км пробег. Опитах се да проверя пистовите ремъци за напукване, но не виждам такова. Обаче методът ми е проверка с едно фенерче каквото успея да видя, което не е много точно.

ivchotr

На мен ми се е случвало пистов ремък да изкара половината от живота на ангренажния и го хванах съвсем случайно покрай ровене в газовата уредба. Той всъщност можеше да изкара и повече, ама го смених щото се беше понацепил. И май беше производство на Континентал. Не помня.

При огледа с ендоскопа ще трябва да се превърти и коляновият вал, защото ако попадне на здрав участък, може да се пропусне този с опадалите зъби.

To4kata

Цитат на: saggy в 08 Юли 2023 14:38:49Точка, аз на твое място при следваща смяна на масло бих казал в сервиза да свалят картера и да погледнат цедката и ремъците. Верно, че в сервиза трябва да са твои хора, че да им вярваш на информацията, а най-добре да отидеш и сам да погленеш при свален картер. Това с едноскопа е малко все едно да гледаш през ключалка - много малък радиус на гледката имаш.
Аз имам една дилема за моя ангренажен ремък. Следващата година навършва 5г. от поставянето му - 1бр. ангренажен ремък и 2бр. пистови ремъци и водна помпа, сменени в МП. Другата година ще е на около 45хил. км пробег и се чудя дали да го сменям или да изчакам още една година. По принцип в МП трябва да са вложили оригинални ремъци, поне двата пистови са такива, защото ги сравних по изписаните номера със свалените ремъци. И пробегът на оригиналните ремъци е 10г. или 160хил. км за 1.6 Дуратек, но това според мен важи само за първоначално вграждане, в последствие е правилото 5-6г или 60-70хил. км пробег. Опитах се да проверя пистовите ремъци за напукване, но не виждам такова. Обаче методът ми е проверка с едно фенерче каквото успея да видя, което не е много точно.
Всъщност, ако трябва да съм докрай откровен, намислил съм сам да си сваля картера. Ендоскопа го поръчах шото е смешни пари. Ако с него нищо не разбера, свалям картера - не е голяма философия. Сигурно ще затрия един ден, ама ще знам, че съм го направил като хората. А на стария Фокус 2 сменях румъка на 60 000 км, ама ги правех за 5 г. Сигурен съм, че твоя може да изкара още 1 г. поне, ако не и повече. Нали имаш капак на ангренажа, погледни го как е (тъкмо може да разбереш оригинален ли е)! Карах като твоя Фокус - 2 пъти му сменях ремъка и реших, че трети път няма да го правя и купих този :))  И що се набутваш в МП, аз моя само първия път го правих в МП, 2-я беше във външен сервиз.

Цитат на: ivchotr в 08 Юли 2023 15:36:23При огледа с ендоскопа ще трябва да се превърти и коляновият вал, защото ако попадне на здрав участък, може да се пропусне този с опадалите зъби.
Ивчо, я ме открехни как да го превъртя. Предполагам, че на ръка да въртя шайбата няма да стане ...

ivchotr

Не те знам колко си як :D Аз гайки до 36 ги завивам на ръка без ключ (rofl)
Най-лесно ще е ако включиш на най-висока предавка и завъртиш някое от колелата. Ако си с ръчна кутия. С автоматик ще е зор :D В краен случай с ключ и по-дълго рамо, но задължително трябва да въртиш в посока на затягане на гайката (болта) на шайбата на коляновия вал.

Alexi

според мен основния проблем с този ремък е че смяната му е много скъпа .. инак не би било проблем да се смени на половината от пробега който му дават да ти е мирна главата ,то на доста коли от предни поколения ремъка се сменя на 50-60к .. като цяло е неприятно да караш мотор който има слабо място и все там ти е ума ,изпитвал съм го ... ако имах фокус 3 бих го продал като наближи за смяна на ангренаж . А това,че и на новия им 2.0 дизел ( който вече не е на Пежо ,не знам защо се отказаха от тях ) вече е с ангренаж в масло - автоматично отпада от полезрението за следващ автомобил