Ала-бала и надлъгвания за 1.0 EcoBoost с ангренажен ремък в маслото

Започната от ivchotr, 19 Юни 2023 21:53:58

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Те Stelantis са сменили ремъка с верига, ама този ревизиран мотор го слагат само на хибридите. Чистия бензин и до днес си е с ремък. Питах в СФА та съм наясно. Аз, въпреки удоволствието да сменя ремъка миналото лято, смятам че мотора на Форд си е екстра, масло не пипа грам, сравнително икономичен е, тегли добре. Единствено да бяха оставили някаква възможност да се инспектира лесно. При 1,2 Puretech на Пежо това е възможно, но той гори и масло!


To4kata

Ами в заключение ще кажа, че след 15 г. Екобуст на пътя и горе-долу толкова моя милост във форума не видях някой реално да се оплаче от мотора. Рядко влизам в раздела Фокус /просто щотото нямам ядове/, но като вляза гледам: не пали, пуши, тресе и т.н. Все гледам от кой двг се оплакват хората - тц, не е Екобуст. Та, читав си и моторът, стига да не беше толкова трудоемка и скъпа смяната на ремъците. Моят и до днес работи като часовник, а догодина става на 10! Подозирам, че онези дето реват в Англия, пък и другаде, хабер нямат от поддръжка на двг, хеле пък на този!

PS. Един съвет към онези, на които предстои смяня ня ремъци. Направете го във МП. По-скъпо е, но е доста сериозна работа, сменят се доста чарколяци и е 100 пъти по-добре да ви монтират оригинални части, отколкото да не ви сменят нещо, което по регламент задължително се сменя или да ви монтират квото намерат по магазините и да протече като лейка после! При това без гаранция ...

Alexi

мотора е от читавите 3 цилиндрови като цяло да ,ако се вземе с верига мисля че ще е още по добре .. в Англия реват но там доста карат и си спазват предписанията пише си 100к мили за ангренаж - никой няма да отиде на 60-80к да го смени .. то гледам Форд още произвеждат и 1.5 дето пука блок и глава ,че го направили и 190 коня .. скоро ще спират още модели ми се струва

George C-Max

Здравейте на всички и от мен с няколко думи по въпроса. Първо искам да се представя, защото имам известна история в clubford.org от доста години. Това ми е първият пост тук, откакто другият форум го няма, а аз продължавам да съм фен на марката, имам няколко форда и бих искал да споделям опита си с колегите и затова се регистрирах и тук. Не че има някакво значение, но само да спомена, че там бях Synthez3d. Както някои от Вас знаят, имам C-Max с 1.0 Ecoboost, закупен от МП през 2014г. и вече доста години имам поглед върху поведението на двигателя и обслужването му. През октомври 2024, когато навърши 10 години, смених ремъка и мога да кажа, че беше в перфектно състояние. Нямаше никакви повреди, никакво износване, просто беше малко по-широк, отколкото е бил в ново състояние. По време на смяната заснех едно видео, сравнявайки широчината на ремъците и установих, че се беше разширил с почти 1 мм.
Това е единствената промяна, която установих. Ремъкът на маслената помпа също беше малко по-широк, но само това. Преди време, когато колата беше на 8 години свалих картера, за да проверя състоянието на ремъка и дали цедката на маслената помпа не е задръстена, както сме чували и виждали, но се оказа, че е девствено чиста. Тогавашното видео е тук:
За мен при нормална поддръжка с предписаното масло няма никакви проблеми с ремъците. Вярно е, че за смяната им има доста разглобяване и цената на труда е основната разлика, но ако можете да си го направите сами, цената е същата, като на всеки друг двигател. До момента съм много доволен от двигателя и бих си го карал и през следващите 10 години с удоволствие.

Жоро Петков

На какви километри беше колата на 8та и  на 10тата година?

George C-Max


Ozzie

@George C-Max
Темата я помня от клубния форум. Само не се сещам, на какви интервали беше сменял маслото? Беше упоменато май.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr


Alexi

да не забравяме ,че ремъка го даваха да се сменя отначало на 200к ,после намалиха интервала на 160к .. ти си го сменил доста по рано ,нормално да е ок

George C-Max

Не бих казал, че е по-рано. Все пак е на 10 години. Смених го заради тях, а не заради километрите. Като му гледам състоянието, спокойно е можел да стигне до 200000, ако не бяха дошли първо годините. А маслото съм го сменял всяка година, което е било на различни километри - от 10000 до 20000. Годишният ми пробег е около 20000 км, но по време на пандемията не пътувах много, заради ограниченията и затова общият пробег стана по-малък за годините си, иначе можеше да имаме статистика и за състоянието на повече километри, освен на години.


ivchotr

Старият ремък беше ли стигнал до бордовете на зъбното колело на коляновия вал? Щото, ако е бил и продължава да се разширява с такава скорост, до 200К км май няма да е в състоянието от клипа.

George C-Max

Не, имаше достатъчно място за още разширяване. На този агренаж се поставя и 18 милиметров ремък (моят е 16мм.)и има достатъчно място, но за съжаление не се сетих да го измеря колко е :(

To4kata

Еее, разгеле, един съмишленик. Макар, че мисля че с колегата се познаваме задочно от другия форум, дори ми е давал съвети, за което много благодаря. Видеото му съм поствал тук още когато излезе. За ширината - да, монтират се ремъци с различна ширина. Освен това мисля писах, че по някое време Форд сменят и доставчика на ремъците и тези "новите" оригиналните май са Контитех, а не Дайко, но не съм сигурен!

PS. Интересно ми е къде е сменен ремъка и в какво състояние е бил капака на клапаните, защото има тенденция да се криви от високата температура и сълзи масло? Само смяна с нов го оправя! При мен беше изгоряла и една от термозащитните ламарини ... Във Форд освен водна помпа, болтове, гарнитури (особено тази на помпата за високо налягане), сменят и тръбата за високо налягане, както и един щуцер-тройник на охладителната течност (обикновено също е опечен и протича). Във външните сервизи ако не им висиш на главата ще ти монтират обратно старите ...

В интерес на истината моят ремък на 8 г. и 104к км беше също добре, но все пак понапукан. Също обаче може да добута 10 г. спокойно. Може би ако Форд бяха предвидили възможност да се инспектира на място (а не половин ден да се бориш да сваляш картер). При 1,2 Puretech на Пежо/Ситроен поне може да се огледа ремъка при смяна на маслото, даже го мерят в Пежо!

George C-Max

Не съм сигурен кой произвежда оригиналните ремъци за Форд в момента и затова заложих на оригинален от МП. Смяната си я правих сам и мога да кажа, че капакът на клапаните беше в перфектно състояние. Нямам никакви течове, но съм чувал за такива и бях подготвен да сменя гарнитура и дори капак, но се оказа, че гарнитурата е по-мека от всички други гарнитури, които съм виждал и изобщо няма нужда да се сменя. За да няма течове е много важно да се измие и почисти идеално каналът, в който ляга гарнитурата и самата гарнитура, обаче никой в сервизите не го прави и затова се появяват течове. Досега на няколко форда съм отварял капака на клапаните по много пъти, никога не съм сменял тази гарнитура с нова и никога не съм имал течове. Всички други гарнитури о-пръстени, семеринг на колянов вал и т.н ги смених, без тръбата за високо налягане на горивото, защото смятам това за излишно презастраховане. Другото, което смятам за излишно е смяната на водна помпа на този етап, защото ако се наложи, може да бъде сменена много лесно без да се разглобява излишно каквото и да е. Тя си е отделна, върти се от пистовия ремък и не е част от ангренажа.

April

Интересно, моя ремък беше бая нацепен на 95 хил. и 6 годишна възраст на колата.
Подозирам силно, че й е слагано неправилно масло, обаче.

Alexi

когато се кара повечко градско става така с ремъка

ivchotr

Горна Оряховица можеш да я минеш пеш за около 20 мин. от 3-то Основно училище до бившето сержантско училище и там градското каране на автомобил би трябвало да скапва въпросния ремък много по-бързо от такова в София, например. За различното му износване основните причини са вероятно наистина различните масла и партиди ремъци.

April

Познавам човека, който я е карал преди мен от нова.
Бивш военен, стриктен.
Мил я е всяка събота и е била гаражна, както е и сега.
Градско не е карана почти, предимно около София, до морето и многократно в Гърция докъм 95 хил.
При мен дойде практически в минтово състояние.
Но вероятно особеността на маслото не му е била известна и е сменяно извън МП.
Това мисля аз, но може да не е вярно.

To4kata

Странно, но в класическия 1,2 Puretech на Пежо/Ситроен (и в тези групи се набутах, няма как!) гледам масово сменят въпросния ремък на 4-5 г. и на по 50-60К км и то бая нацепени. Пък уж сменяли маслото редовно с предписаното. 

Alexi

еми ремъка е по зле като трайност и от на Форд ,но пък е по евтин за смяна .. ти чукай на дърво веригата да не е от кашкавал ,за нея няма още данни  :D


ivchotr

Работата е там, че макар и да сипваш предписаното масло, не можеш да си напълно сигурен кой точно го е "произвел". А и с ремъците е така. Затова, ако ангренажът ще е с ремък, е по-добре да е сух.

saggy

То4ка, при 1.2 Puretech има ли изискване да се кара с точно определено масло, предполагам е Тотал, че нали е френски двигател? Ако е така, Тоталът е по-слабо масло от Кастрола и е нормално да не пази ремъкът толкова. Ама на 50хил. км. смяна и този двигател още да се произвежда с мокър ремък, е доста безумно. Не ги разбирам тия производители защо си плюят на реномето, щом веднъж си направил грешка, оправяш я и не я повтаряш. А те още го продават този двигател с мокър ремък.

To4kata

Не знам детайли за маслото. Пък и при мен ще бъде няколко години квото сипат в Пежо. Иначе съм съгласен, не може хората да са недоволни, да си разработил почти нов двг /който да ползваш само при хибрида, макар че не знам, той може да е пригоден само за хибрида, тъй като и скоростите са специално произведени за него/, а при чистия бензин да слагаш стария мотор. Барем да слагат читави ремъци и масла, не е толкова трудно. При Екобуст все пак виждате, че си изкарва спокойно 10 г.

PS. Покрай покупката на моята се запознах с един пич във ФБ групата на 2008, купил си нов чист бензин преди година и не знаеше с какъв двг е. Та го открехнах, че е със стария. Звънял в Пежо и те срамежливо потвърдили !

ivchotr

Новите двигатели не са много за предпочитане. Докато си покажат детските болести, докато ги отстранят... Затова е най-добре да се купува нов автомобил с двигател преди замяната му с нов. Иначе човек влиза в ролята на изпробващ ново лекарство. Само дето на последния му плащат, а в случая с колите собственикът си плаща. Ама това съм го казвал и друг път :D

To4kata

Верно е, казвал си го ... неколко пъти! В моя случай моторът е ревизирана версия на стария, демек уж трябва да са отстранили основните му болежки. Нещо като новия екобуст, който не знам какво ще стане с него, след като Форд спряха почти всички автомобили!

saggy

При То4ката нещата трябва да са точни, щото е ревизиран двигател, а и колата е гаранционна и няма какво да му мислиш. В старата фирма взеха последно едно малко Пежо 208 с 1.2 Puretech. Двигателчето много добре върви в това купе, като усичка е пъргава и бърза колата, беше и автомат. Не знам колко километра са му направили вече, сигурно не са повече от 50к км, защото се караше градско. Но не съм чул да са сменявали ремъка, те и не знаеха, че е в масло според мен. Трябва да разчитам да кажат как му върви експлоатацията на мъника.
Иначе Ивчо е много прав за доказалите се двигатели в нова кола. Да вземеш първо поколение двигател е голям риск, но много хора не го мислят това.

To4kata

Понеже Саги пита, маслото на моя мотор (а вероятно на 1,2 Puretech като цяло) май е Total 0w20. Погледнах на щеката бистро е и рядко като водица. Абе я да ви питам нещо. В книжката и документите пише обслужване на 15k км или 1 г. Нормално! Но Пежо БГ препоръчвали първа смяна на маслото на 4 000 км  ??? !? Пише го черно на бяло като препоръка уж, а и преди да ми издадат колата направихме едно пробно кръгче с представител на Пежо и той ми каза същото, но категорично (не спомена, че си е тяхна вътрешна препоръка и че може и да не се съобразявам с нея). Tа, чудя се: правят го защото дават ваучер за безплатно първо обслужване (демек ела след 2-3 месеца да ти сменим маслото без пари, пък после вече както си му е реда!) или защото така е по-добре за чисто новите мотори (и такива теории май съм чел някъде)?

Жоро Петков

Ти да не караш лада от 86-та. Всички нови двигатели са студено разработени и няма нужда от по-ранна смяна. Щом е безплатно и се препоръчва по-добре смени.

Alexi

с 0в20 не бих надвишавал 10к в никакъв случай .. справка какво става с маслото руснаците .. на 6-7к вече караш 0в16 и надолу :D

Жоро Петков

И аз подкрепям Алекси - тия измислици за long-life масла ... може ако маслото не изстива