Здравейте пичове,
Нов съм във форума и съм много щаслив от придобивката си.
Колата е Форд Фокус 1.8 тдци 03.2008-ма година първа регистрация(произведен края на 2007-ма).
Като екстри...няма много: 2 ел.стъкла, ел.огледала, климатик.
Ето и няколко снимки на колицата още от обявата:
(http://media.snimka.bg/s1/2101/030446850.jpg)
Като впечетления за сега...много върви, малко гори и е много практична.
...
Ден след като я купих и регистрирах смених масло, всички филтри, ангренажен ремък с ролки и пистов ремък.
Наложи се смяна на 2 тампона на носачите и един шарнир, но ... това беше в реда на нещата.
Кофти стана когато 1 месец след покупката се наложи подмяна на това:
(http://media.snimka.bg/s1/2102/030447124.jpg?r=0)
и това
(http://media.snimka.bg/s1/2102/030447123.jpg?r=0)
Симптомите бяха чукане от скоростната кутия(метал в метал) на празен ход и студена кола. При натискане на съединителя или подаване на газ се оправяше. При ускоряване на около 2000 оборота претрисаше цялата кола, а имах и едно ритмично чукане на полусъединител+ужасяващо претрисане при гасене на колата.
Комплекта го поръчах от ибей - комплект SACHS - феродов диск, притискателен диск, лагер помпа и демпферен маховик - 375 паунда.
Смяна ... 250лв.
След смяната имам едно тресене на задна като се движа и се чудя дали още не са се наместили частите или маховика е дефектен...иначе другите симптоми изчезнаха.
Това е за сега от мен.
Мисля да променя някой неща по колата, като първото ще е черна решетка отпред.
Много приятно изглежда фокуса! Сонито е много блага екстра ^-^
Добре дошъл!
Честито колега, много красива кола. Със здраве да си я караш и само хубави моменти.
Здравей и добре дошъл, колега! Колата е много красива, да си я караш със здраве.
Гледам, че си от София, заповядай на някоя среща, може да разменим решетките да видим как стоят. (beer)
Както казва един приятел... не е кола ако не е с черен цвят :) Айде честито за колата. Сменил си скъпи неща... нооо сега само ще караш и ще се кефиш. Много безаварийни километри. Колата е супер.
не се тръшкай за съединителя ,сега знаеш защо са продали колата ( винаги се продава заради нещо ) дано да няма други болежки а и повече няма да мислиш за него
Благодаря колеги!
Ще се радвам да се видим на среща и да се запознаем! ^-^
Понеже моя ключ ме дразнеше много, преди няколко дни направих следното:
(http://www.dhresource.com/albu_300454250_00-1.200x200/flip-folding-remote-key-shell-case-for-ford.jpg)
Всичко излезе 12лв. от ибей.
Сам си го направих:
1. Отворих стария ключ и свалих всичката електроника + батерията и основата на батерията и ги преместих в новия ключ.
2. Изрязах ампулата за имобилайзера от стария ключ и я поставих в новия.
3. Занесох новия ключ да ми го изреже ключар.
4. Тествах.
5. Ето го и резултата реално:
(http://media.snimka.bg/s1/2102/030448379.jpg)
(http://media.snimka.bg/s1/2102/030448386.jpg)
А след това и това:
(http://eneyauto.run-bg.com/cache/images/19135.jpg)
Парктроника пак е от ибей, излезе 20тина лева. Сам го монтирах, снимки по-късно.
БРаво колега ;)
това със забиването не е нормално ,но нямам идея на какво се дължи - напротив ,от 1 на 2ра трябва да не си иска гумите с повечко газ .. тропането може да е рейка или каре на кормилния прът ако всичко друго е ок по окачването ..
Миналия ден бях в МП ... от моята рейка си капе масълце ;) Казаха, че ги пращали в Стара Загора /да не те излъжа мисля, че там казаха/ за рециклиране. Но последната рециклирана там прокапала след 4 месеца.
Тук (https://maps.google.com/maps?q=ulitsa+%22Professor+Georgi+Bradistilov%22,+Sofia,+Sofia-city,+Bulgaria&hl=en&ll=42.658275,23.353699&spn=0.001227,0.00327&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.123021,107.138672&t=h&geocode=FdDpigIduVpkAQ&hnear=ulitsa+%22Professor+Georgi+Bradistilov%22,+Sofia,+Sofia-city,+Bulgaria&z=19&layer=c&cbll=42.658289,23.353444&panoid=lVClZYfISHtezrbHdU2CBA&cbp=12,20.53,,0,-15.28) рециклират в София, Студ. град.
Ако има как да се проверят другите варианти първо - каре и т.н. ще е по-добре. Успех!
Иначе черното комби на Фокус МК2 много радва. Вкъщи си имам такова моделче 1:43 8) :P
Да ти е честито и дано са дребни работи тези оплаквания!
Цитат на: tropper в 17 Май 2013 13:16:20
Иначе черното комби на Фокус МК2 много радва. Вкъщи си имам такова моделче 1:43 8) :P
Дай да видим снимка, че ми стана много интересно :)
...
Цитат на: gsto в 17 Май 2013 13:55:01
Дай да видим снимка, че ми стана много интересно :)
Заповядай - цък! (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=2689.msg45830#msg45830) :)
Цитат на: gsto в 17 Май 2013 13:59:43
И друга следа за проблем със забиването, пускам колата по инерция на свободна, подавам газ до ламарината примерно и оборотите съвсем леко се вдигат, но не отговарят на газта, която съм подал, все едно педала на газта не реагира.
И...понякога като натисна съединителя на първа в спряло положение и пускам само съединителя без газ/тръгвам без газ/ пък си подава сама газ до 1100 оборота.
Не знам...нещо с педала на газта, ако е електронен ??? дали е възможно?
Проблемите не се появяват често, но много дразнят.
Понякога потенциометъра на педала прави тези магарии, понякога клапанът на EGR блокира в отоворено положение и също забиваш нос или подаваш много газ а колата едва реагира... диганостика и ще си каже, по нет-а ще е трудно.
За сега форделата се държи добре, вече врътнах към 2000км и съм доволен.
Разхода градско в София се движи в порядъка 7.2/100 - 7.8л./100км., извънградско с нормално каране 4.3/100 с пълен багажник и климатик и само магистрала със 120-130км/ч. -> 5.2/100.
Проблема със забиването се случва само от първа на втора и само когато колата е загряла и тръгвам с повече газ. При нормално тръгване всичко си е ок.
Това забиване ми звучи все едно ESP-то те изключва? Светва ли ти лампичката на таблото?
Цитат на: Alexander в 20 Май 2013 11:52:40
Това забиване ми звучи все едно ESP-то те изключва? Светва ли ти лампичката на таблото?
Нямам ESP или поне копче нямам. Не свети нищо по таблото.
Не е задължително да имаш копче
Цитат на: Alexander в 20 Май 2013 14:19:25
Не е задължително да имаш копче
хм...а как да проверя дали имам, освен по вин някъде.
Не свети на таблото нищо и то по-скоро не е забиване ами педала на газта не реагира.
Звучи като ЕСП. Прати ми VIN-a ти и ще ти кажа дали имаш
Цитат на: Alexander в 20 Май 2013 14:26:17
Звучи като ЕСП. Прати ми VIN-a ти и ще ти кажа дали имаш
Пратих ти вина.
В единия декодер пише "Less Electronic Stability Control", което ми звучи като да нямам.
Малко развитие по външния вид, чудя се дали да поръчам това от ибей: (http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/m3Mb8F2zp6oS6xPmYLbS5Gw.jpg)
или да търся в БГ да я купя.
Къде мога да намеря ОЕМ парт номера и да го видя в мотопфое колко струва?
Мисля, че вида ще е малко по-завършен с черна решетка с черна емблема, как мислите?
Колата ти е черна, с черната решетка ще се загуби линията. Според мен си остави хромираната.
Всичко относно ОЕМ номерата и цените на частите е описано в раздел "Сервизно обслужване" .
На черните ST-та е с черна решетка и от там много ме радва , но там и бронята е друга и фаровете... :-X
Поръчах черна решетка от един БГ сайт и в скоро я чакам да пристигне.
Ще кача снимки да видим как ще стои.
Другото нещо, което ми се иска да направя е да сменя задната чистачка заедно с рамото, че тая ме дразни.
Дай съвети, от коя кола ще е съвместимо?
С новата решетка :-\
(http://media.snimka.bg/s1/2220/030683649.jpg?r=0)
Много злобна е станала предницата. Супер е! :)
В дилема съм :D:
(http://media.snimka.bg/s1/2364/030971514.jpg?r=0)
или това
(http://media.snimka.bg/s1/2364/030971515.jpg?r=0)
С коя от двете решетки???
В началото черната много ми харесваше, но сега като гледам стари снимки....май с хромираната е по-добре?
ЕДИТ:
Поръчах предни амортисьори за колицата - Monroe, идват от Франция, така че да се надяваме да не са менте. А с тях май най-добре и тампоните на макферсоните да сменя, че не се знае.
С черната е много по-добре според мен.
По-лошо гледа с черната, с лъскавата е като нахилен циганин с тенекиени зъби (pwnd)
Няма нищо за чудене тука....
Определено черната (thup)
Черната.
И аз съм за черната.
Цитат на: Pyrhel в 12 Юли 2013 00:02:23
...с лъскавата е като нахилен циганин с тенекиени зъби (pwnd)
(rofl)
Ако търсиш излъчване на улегнал човек - хрома. Ако търсиш излъчване като минеш и всички да си мислят, че си тунинг маниак, някакъв "спортист" и да се чудят дали да пресекат пред теб, то черната. Аз съм за хрома.
Цитат на: Chr81 в 12 Юли 2013 11:32:54
Ако търсиш излъчване на улегнал човек - хрома. Ако търсиш излъчване като минеш и всички да си мислят, че си тунинг маниак, някакъв "спортист" и да се чудят дали да пресекат пред теб, то черната. Аз съм за хрома.
Сори за спама, ама ти изкарваш едва ли не всеки тунинг маниак, че блъска пешеходци по пътеките. ;D
През седмицата с хрома, събота и неделя с черната. :D
Определено черната
Супер!
Колеги, благодаря за мненията, от полза са ми!
Имам друг въпрос, така и така темата си е моя :) да ви питам нещо:
Виждам, че има супер много хора от форума, които пазаруват активно от ebay и други онлайн магазини.
Ще ми е много от полза, ако някой ме посъветва откъде да си намеря сивата платмаса около оригиналното радио, защото на моята има лепната някаква стойка за навигация и съм сигурен, че ако я отлепя ще стане мазало.
Търсих в ибей, търсих по БГ сайтове и нищо не намерих.
Само знам, че се води fascia radio нещо си, но нищо не излиза освен глупавите адаптери за aftermarket CD.
Ето, да добиете представа:
(http://media.snimka.bg/s1/2101/030446859.jpg?r=0)
Здравей, колега! Късно видях мнението ти за пластмасата около радиото... Така и така си решил да купуваш нова, защо не пробваш да я отлепиш? Аз съм почти убеден, че няма да й стане нищо... Вариантите за нов панел са ибей или от морга.
За съжаление облите изпадат рядко и се иска постоянно дебнене. Търси : Ford focus mk2 stereo surround, fascia panel, fascia trim, centre console surround и подобни, че всеки ги пуска както му дойде.
Май ще го сваля и ако се нарани, ще пробвам или да го боядисам или да го облепя с фолио същият цвят.
Ето и малко ъпдейт по колата от днес...не е кой знае какво, но подобри много пътното поведение на колата(да не говорим, че моя ляв преден амортисьор беше изпуснал зловещо)
Амортисьорите ги поръчах от Франция, дано са качествени...като чувам мнения за Монро и ми настръхва косата:
(http://media.snimka.bg/s1/2409/031061197.jpg?r=0)
Не знам дали все още търсиш, но в ибей в момента на търг се продава най-готината конзола с карбоновия ефект.... Аз съм с такава и е страхотна!
(http://i.ebayimg.com/t/Genuine-Ford-Focus-Silver-Carbon-Fibre-Effect-Radio-Fascia-Surround-Trim-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/-XgAAOxyI8lR~qh0/$(KGrHqF,!qMFH-CIZqHpBR+qh0gCzg~~60_12.JPG)
Линк (http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford-Focus-Silver-Carbon-Fibre-Effect-Radio-Fascia-Surround-Trim-/321179208973?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ac7c5cd0d)
Цитат на: Bobi в 04 Август 2013 23:59:49
Не знам дали все още търсиш, но в ибей в момента на търг се продава най-готината конзола с карбоновия ефект.... Аз съм с такава и е страхотна!
(http://i.ebayimg.com/t/Genuine-Ford-Focus-Silver-Carbon-Fibre-Effect-Radio-Fascia-Surround-Trim-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/-XgAAOxyI8lR~qh0/$(KGrHqF,!qMFH-CIZqHpBR+qh0gCzg~~60_12.JPG)
Линк (http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford-Focus-Silver-Carbon-Fibre-Effect-Radio-Fascia-Surround-Trim-/321179208973?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ac7c5cd0d)
Мерси, ще се опитам да я отнеса :)
ЕДИТ:
Тия са луди, 30 паунда стигна почти цената...
Да взема да кача и аз някоя снимка на "КОМБИнацията": :))
(http://media.snimka.bg/s1/2577/031397566.jpg?r=0)
Малко ъпдейт по темата:
От миналата седмица фокуса е със затапен ЕГР клапан.
Планката е от стомана и представлява това:
(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTTwLIp01hlaK0k5scn4suafQIyxtaqjiv9umo8iErI0ns3KmeZ)
(http://galeria.123.opole.pl/images/2013/08/07/MZEGR37UK.jpg)
Впечатления след затапването на ЕГР-а...получи се ефекта WOW.
Все едно карам друга кола. Турбо лага(забиването за което говорих) в ниски обороти на 1-ва и 2-ра изчезна напълно, колата заработи по "спокойно", във вървежа и разхода не виждам да има разлика.
Исках да променя нещо по интериора на колата, защото сивите пластмаси ме дразнеха, а и имаха забележки.
Първо пробвах с нещо банално:
(http://media.snimka.bg/s1/3735/033714715.jpg?r=0)
Резултата на ми хареса, затова купих праймър за пластмаса и един спрей черен лак и боядисах малко пластмасите.
(http://media.snimka.bg/s1/3735/033714721.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3735/033714717.jpg?r=0)
Махнах надписите от багажника...
(http://media.snimka.bg/s1/3735/033714723.jpg)
Малко километражи :))
След дълго каране в ограниченията в Гърция:
(http://media.snimka.bg/s1/3735/033714713.jpg?r=0)
И една снимка на точния момент:
(http://media.snimka.bg/s1/3735/033714712.jpg?r=0)
Светна ми и чек-а на двигателя и след 100 километра изгасна...повече не се е показвал след това.
И две random снимки:
Колата след баня(не й се случва често). Снимката е с един нейн брат, който е зарязан на паркинга от година и половина и оттогава не е пален/местен. Звънях в полицията да питам да не е нещо крадена колата, но ми казаха, че трябва да пусна молба за проверка и да си платя 30лв. такса :)
(http://media.snimka.bg/s1/3735/033714709.jpg?r=0)
Инцидентна среща с едно "бързо и червено":
(http://media.snimka.bg/s1/3735/033714714.jpg?r=0)
Какъв е тоя разход 3.8 :D :D :D :D :D Браво .. Добре,че си махнал карбоновото фолио ;)
С черното е заспало около радиото!
Да, с черното е много по-добре.
Цитат на: gsto в 27 Юли 2014 13:46:22
Малко километражи :))
След дълго каране в ограниченията в Гърция:...
Здравейте колеги, здравей и колега, чета ти постовете редовно... редовно съм из форума от 2 месеца откакто станах и собственик на Фокус 1, 6 TDCI, комби като твоето, но синьо. Та стана време и аз да се регистрирам и коментирам разхода ти, след възклицанието на колегата за 3.8/100. Седмица след като си купих колата отидох със семейството до Паралия Катерини, та това което исках да поделя е, че мен ми да де 3.4/100... определено останах доволен.
Как ги карате тея коли бе :) Продавам Мондеото и взимам един такъв Фокусник :) Браво за разхода - навремето Боби разправяше колко малку му гори Фокусника .. бял леко скептичен, но явно си миришат нафтата ;)
На борд компютъра много не вярвайте. То и мойта е показвала 5.4, но в действителност се оказа 5.8. Напълнете до горе, карайте поне 200-300 км. и пак до горе. Ако докарате разход под 4.5 имате почерпка от мен.
В интерес на истината, този разход беше засечен нарочно само при каране в Гърция.
За цялото пътуване, съм допълвал 2 пъти до горе и накрая сметката по колонка беше 4.6/100, а борда показваше 4.2/100.
Борда не показва 100% верни стойности, това е сигурно.
Поръчах си от ибей ей такива копчета за парното/климатика:
(http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/mjs6NOzLX_XFF8o3oxry_bg.jpg)
С нетърпение ги чакам да дойдат, за да махна моите, които приличат на врътки от печка "Раховец" :D
(https://www.dropbox.com/s/t7mggfpwyv0ngye/WP_20140728_18_25_45_Pro.jpg)
Цитат на: gsto в 29 Юли 2014 21:58:19
Поръчах си от ибей ей такива копчета за парното/климатика:
(http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/mjs6NOzLX_XFF8o3oxry_bg.jpg)
С нетърпение ги чакам да дойдат, за да махна моите, които приличат на врътки от печка "Раховец" :D
Колега, точно такива си взех преди месец.. стоят уникално и най-вече са страшно удобни.
https://www.dropbox.com/s/t7mggfpwyv0ngye/WP_20140728_18_25_45_Pro.jpg (https://www.dropbox.com/s/t7mggfpwyv0ngye/WP_20140728_18_25_45_Pro.jpg)
Цитат на: Удо в 30 Юли 2014 09:45:23
Колега, точно такива си взех преди месец.. стоят уникално и най-вече са страшно удобни.
https://www.dropbox.com/s/t7mggfpwyv0ngye/WP_20140728_18_25_45_Pro.jpg (https://www.dropbox.com/s/t7mggfpwyv0ngye/WP_20140728_18_25_45_Pro.jpg)
Имаше ли проблем със свалянето на старите?
Много готино се е получило наистина. Аз ги гледам от една година по английските форуми, то май няма фокус с климатик, който да не е с такива врътки. Първо мислех да взимам от голф 5 - там са подобни, но май не са съвместими.
Добре, че братята китайци са се сетили да ги направят :)
А след това и това:
(http://eneyauto.run-bg.com/cache/images/19135.jpg)
Парктроника пак е от ибей, излезе 20тина лева. Сам го монтирах, снимки по-късно.
[/quote]
Колега и за си купих такава джаджа от ebay, но без дисплея, само с пищялка, не ми се занимаваше да мисля къде ще го слагам. Та въпроса ми е:
1. - къде монтира датчиците - на черното на бронята или някъде по средата. В нета намерих снимки на оригинално монтиран такъв точно на черната престилка.
(http://www.parts-specs.com/photos/0268086-Ford-Focus-Wagon-1.8-16V-Flexifuel-Futura-2006.jpg)
2. от къде прекара кабелите за да влязат в багажника - има ли някъде въздуховод, налагаше ли се да сваляш бронята?
Ще съм ти много благодарен ако удариш едно рамо с отговорите а ако имаш и снимка... идеално
Цитат на: gsto в 30 Юли 2014 10:01:46
Имаше ли проблем със свалянето на старите?
Много готино се е получило наистина. Аз ги гледам от една година по английските форуми, то май няма фокус с климатик, който да не е с такива врътки. Първо мислех да взимам от голф 5 - там са подобни, но май не са съвместими.
Добре, че братята китайци са се сетили да ги направят :)
Никакъв проблем - извадих ги на ръка без клещи, без парцалчета...
Цитат на: Удо в 30 Юли 2014 10:03:01
Колега и за си купих такава джаджа от ebay, но без дисплея, само с пищялка, не ми се занимаваше да мисля къде ще го слагам. Та въпроса ми е:
1. - къде монтира датчиците - на черното на бронята или някъде по средата. В нета намерих снимки на оригинално монтиран такъв точно на черната престилка.
2. от къде прекара кабелите за да влязат в багажника - има ли някъде въздуховод, налагаше ли се да сваляш бронята?
Ще съм ти много благодарен ако удариш едно рамо с отговорите а ако имаш и снимка... идеално
1. Пробих бронята и ги сложих както на тази снимка, но хубаво трябва да видиш колко са ти дълги датчиците и дали нямаш някоя планка зад отвора, който пробиваш. Аз не знаех за престилката, затова си пробих бронята:
(http://i1350.photobucket.com/albums/p777/zoonyxnet/Focus%20YR59%20-%2002-05-13/IMGP3675_zps7f3026c1.jpg)
2. Отзад в багажника(в ляво и в дясно) имаш 2 вратички за вещи. Отваряш дясното капаче, махнеш дунапрена и ще видиш, че има гумена тапа:
(http://i104.photobucket.com/albums/m174/scottishguy1981/DSC00046no2.jpg)
Кабелите от датчиците минават в кухината на бронята и трябва да излязат до тапата. Пробиваш тапата колкото да минат кабелите.
Кутията на парктроника я лепиш както на снимката и отгоре върху нея си поставяш пак дунапрена.
В продавалника/OLX ги има същите парктроници, с около 5 лв. горница ;) И аз моя го поръчвах от Ebay но го чаках 3 месеца :) Повече от година ми върши перфектна работа ;)
Мерси за пояснението. Ще си поиграя и ще се похваля как е станало. А да те питам "маса" от къде взе. Един колега беше описал, че направил дупка и с болтче захванал кабела...
Маса имаш и на стоповете.
Колега колата е супер , и аз съм с такъв фокус , да те питам каква е цената на тези копчето и как се водят в ебей . Мерси!
Цитат на: slavov92 в 01 Август 2014 12:58:11
Колега колата е супер , и аз съм с такъв фокус , да те питам каква е цената на тези копчето и как се водят в ебей . Мерси!
Моите са тези http://www.ebay.com/itm/261519883095?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 (http://www.ebay.com/itm/261519883095?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649) безплатна доставка и за около 2 седмици бяха при мен в София.
Една снимка на черната конзолка преди новите копчета(на тъмно):
(http://media.snimka.bg/s1/3769/033781391.jpg?r=0)
И една снимка на новата придобивка на сина:
(http://media.snimka.bg/s1/3769/033781390.jpg?r=0)
Дойде време за смяна и на турбото ??? Имам час при доктор тази седмица ;(
Не знам до къде ще го докараме с тия стари дизели...
Като казвам стари...чак ми се плаче...колата е с първа регистрация март 2008-ма година :-[
Мойте съболезнования, да кажеш как е минало... и най-вече финансово. На мен ми се разпя заден лагер и разбира се оказа, че се сменя цяла главина... Равносметка 240лв в МП. Още го мисля...
Турбото е сменено с втора употреба(продавачът-сервизът твърди, че е от фокус на 55 000 км със страничен удар).
Както и да е, сменено е и сега го тествам.
Защо го смених, пише в тая тема:
http://fordbg.com/forum/index.php?topic=5880.msg80203#msg80203 (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=5880.msg80203#msg80203)
Разлики с предишното турбо:
- Във вървежа - може да си въобразявам, но колата върви повече.
- Колата е осезаемо по-тиха. Не знам защо, но явно старото турбо е издавало и други паразитни звуци, които съм си мислил, че са от самия мотор, но с новото - колата стана по-тиха.
- Колата се кара по-леко! Преди ако карам на 1ва в колона, натисна газта и после я отпусна - колата забиваше нос и като натисна пак газта да потегля, трябваше да чакам 2 сек докато тръгне да ускорява.
- Не пуши. Ей това не бях вярвал, че ще се случи, но пушилката при рязко ускорение я няма изобщо или поне е толкова малко, че не се вижда. Преди ставаше черен облак зад мен.
В сервиза твърдят, че моето турбо е било мъртвец, но аз като гледам и пипам перката - луфта който имам е едва доловим.
Хората ми казаха, че турбото има голям аксиален и радиален луфт - нещо с което не съм много съгласен, защото турбото издаваше съответните звуци само при повечко километри извънградско, а градско това го нямаше.
Турбото е втора употреба и цялата операция - цената на турбото + смяната ми излезе 500лв. Пичовете в сервиза ми дадоха 3 месеца гаранция.
Супер, браво! Щом са дали гаранция, значи са проверили и маслените магистрали. Със старото турбо какво стана, в теб ли остана? Може да му направиш една дисекция за форума да се види проблема :)
Цитат на: Pyrhel в 14 Август 2014 10:24:05
Супер, браво! Щом са дали гаранция, значи са проверили и маслените магистрали. Със старото турбо какво стана, в теб ли остана? Може да му направиш една дисекция за форума да се види проблема :)
Старото турбо е в мен.
А за маслените магистрали, то турбото, което сложихме си вървеше със всички тръбички и маркучи по него.
Специално им казах да ги видят дали не са запушени.
Дисекция...едва ли ще му направя, за мен това турбо може да се поправи. Няма счупено, пукнато, луфта е много малък(не знам като развие 100 000 оборота тая перка дали луфта не става по-голям :) ), но ще го държа за резерва, или ще го продам на някой да си го направи или да закърпи положението.
Между другото, това стържене, което чувах...ако е било наистина стържене си е било от перката, като се е допирала в стените, нали така?
Ако е така, перката не би трябвало да е здрава.
Прецизна дисекция с възможност за сглобяване, че даже и ти ще си го възстановиш с един лагер. Не с чука :))
турбото развива 250к оборота не 100к ,и дори и малък луфт може да е фатален щом сега е ок явно е било зле старото .. за поправяне - може прави се сменят се карантиите вътре комплект остава само охлюва
Сега ходих малко да я загрея на магистралата и проблема пак го има...
Тая кола ми взе здравето вече:
http://fordbg.com/forum/index.php?topic=5880.msg79264#msg79264 (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=5880.msg79264#msg79264)
http://fordbg.com/forum/focus-cmax/fokus-mk2-chukane-tropane/msg71020/#msg71020 (http://fordbg.com/forum/focus-cmax/fokus-mk2-chukane-tropane/msg71020/#msg71020)
Ще взема да седна и да напиша досега какво съм сменил по колата за около 30 000 км откакто я имам. През месец съм по сервизи...
За година и половина по колата са сменени(карам ги поред от както я имам):
1. Два тампона на носачите.
2. Два шарнира.
3. Всички възможни ремъци и ролки.
4. Съединител комплект с лагер помпа и демпферен маховик.
5. Предни амортисьори с тампоните и лагерите на макферсоните.
6. Задни амортисьори.
7. Два тампона на макферсона.
8. Турбо.
9. 3 пъти масло с всички филтри.
Следват в най-скоро време:
- отново тампоните на макферсона
- един шарнир
- всички накладки с дискове.
- лагер главина на едното колело.
- не знам още кво, щото нещо ми капе масло отнякъде, от другаде пък свири.
- 4 свещи.
Някой ще каже, че всички неща са консумативи и се сменят, ала бала, но пак да повторя: "Колата я карам от година и половина и с нея съм изминал няма и 30 000 км"
Повече кола докарана от Италия не купувам :'(
здравей, за втори път чета твоята тема. Съжалявам за твоите беди. аз имам същия фокус със същия двигател.взех си го малко преди теб от германия. моят е ghia 2005 черно комби със абсолютно всички екстри. за година и половина съм сменил само предни амортисьори.минал съм 25000км. преди да си взема моята кола ходих в автокъщата от кадето ти си купил твоята кола и на мен много ми хареса.спазарих цена и си мислех да я купя беше март 2013. после помислих и реших,че нямя как да е на тези километри.поинтересувах се малко и случайно намерих къде връщат километражите на тази автокъща. разбрах го когато закарах една друга кола копувана от там за обслужване и майсторът ми показа съседния сервиз кадето ги връщат. аз се разколебах и реших да не купувам кола от бг. за същите пари си взех от Германия на150000км.перфектна с повече екстри. ако искаш мога да ти намеря майсори които няма да те лъжат и ще ти помогнат аз само при тях ходя.за твоите беди не се сърди на колата а на тези които са ти я продали. успех.... ::)
Цитат на: dimitar в 25 Август 2014 21:17:47
здравей, за втори път чета твоята тема. Съжалявам за твоите беди. аз имам същия фокус със същия двигател.взех си го малко преди теб от германия. моят е ghia 2005 черно комби със абсолютно всички екстри. за година и половина съм сменил само предни амортисьори.минал съм 25000км. преди да си взема моята кола ходих в автокъщата от кадето ти си купил твоята кола и на мен много ми хареса.спазарих цена и си мислех да я купя беше март 2013. после помислих и реших,че нямя как да е на тези километри.поинтересувах се малко и случайно намерих къде връщат километражите на тази автокъща. разбрах го когато закарах една друга кола копувана от там за обслужване и майсторът ми показа съседния сервиз кадето ги връщат. аз се разколебах и реших да не купувам кола от бг. за същите пари си взех от Германия на150000км.перфектна с повече екстри. ако искаш мога да ти намеря майсори които няма да те лъжат и ще ти помогнат аз само при тях ходя.за твоите беди не се сърди на колата а на тези които са ти я продали. успех.... ::)
Да колега, прав си. Това ще ми е като обеца на ухото.
Както и да е, скоро колата отива за продажба и ще гледам тази грешка да не я повтарям повече.
Малко развитие по темата, сложих новите копчета:
(http://media.snimka.bg/s1/3902/034047214.jpg)
нещо, не мога да свикна как изглежда с новите копчета и ще ги махам(продават се)
Аз пък тея фабричните врътки не мога да ги търпя. Отвратително грозни са ми. С тея врътки изглежда къде къде по-добре. Но е въпрос на вкус ;)
Цитат на: Dmitarcho в 02 Октомври 2014 21:02:56
Аз пък тея фабричните врътки не мога да ги търпя. Отвратително грозни са ми. С тея врътки изглежда къде къде по-добре. Но е въпрос на вкус ;)
просто ми изглеждат неестествено в интериора, не ми се връзват нещо
Няма развитие по темата, освен няколко грешки, заради затапеният ЕГР и друг ъпдейт са зимните гуменки :)
Ето няколко снимки от риболовни излети с корабчето :)
(http://media.snimka.bg/s1/4033/034309074.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4033/034309077.jpg?r=0)
И това за честит първи сняг :)
(http://media.snimka.bg/s1/4033/034309076.jpg?r=0)
Колега дал си доста, ноооо не се отчайвай почти три години станаха откакто взех моето Мондео от София от едно скромно на вид момченце (rofl) .Та още по пътя ми замига подгряването като изпреварвах до Севлиево с 140км. и от следващия ден се започна началото на края на живота ми :)).За около три месеца +- 100лв. дадох 5000 хиляди за ремонти,който не му се вярва ще опиша процедурите които ми правиха 1000 майстора + в това влизат и дюзи втора употреба и накрая и турбо.До третата година откакто съм собственик съм дал поне още около 3000-3500 от тях около 1500 грубо са за 4 демпферни шайби три обтегача няколко ремъка и ролки и т.н. .Последната шайба я сложих преди два месеца в МотоПфое и от третия ден пак съм на начална фаза.Отново ми трепери ремъка и вече не знам.Утре ще дам старото динамо да му сложат такава шайба с фраилайф нез нам така ли се пише па да видим какво ще излезе.Така и така съм се разписал ако Модератора прецени да изтрие въпроса ми но за да не пускам нова тема някои да каже как се кодират дюзите на TDCI по реда на цилиндрите или реда на запалване на цилиндрите.Поздрави!!!
Някъде по мотора имаше лепенка как са наредени. Не знам дали има разлика в дизел/бензин реда.
Ама моите са сменяни или поне някои от тях и не отговарят на лепенките.Майсторите казват ,че е по реда на запалване а на програмата ми пише по реда на цилиндрите.Днес кодирах на едно Мондео 2006 по реда на запалване понеже вчера го направих по реда на цилиндрите и не му хареса бая чукаше и викам чакай и моето по реда на запалване да е,досега беше по ред на цилиндрите.Утре ще видя на студено как ще е сега стана добре като ,че ли по-меко заработи ама на топло.Сега поне ще разбера на кого да вярвам ^-^
Защо трябва да ползваме търсачката? Отговорът тук (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=315.0).
Днес съм спрял на светофара на витошка и входа на Южния парк и си гледам отражението на форда във витрините на съседната сграда.
Бе прави ми впечетление, че има нещо, което виси отдолу под колата...ама не обърнах внимание.
Вечерта реших да погледна и да светна с телефона да видя какво е и ООО чудо!
(http://media.snimka.bg/s1/4069/034382901.jpg?r=0)
Някой ще познае ли какво се е случило?
Отворено е като консерва...не знам дали катализатора е махнат, защото не усещам разлика в колата(шум или нещо друго).
Ей...аман от педали !!!
Проверили са дали имаш DPF :)
Цитат на: Pyrhel в 18 Ноември 2014 22:40:32
Проверили са дали имаш DPF :)
Най-интересното е, че колата стои на 90% в подземен охраняем гараж и другите проценти са пред нас - осветено, паркинг в междублоково пространство.
Кога и как са успяла да я свършат тая мизерия...No idea :) Катализатора и без това мисля да го махам, ще отида да видя дали е останало нещо от него.
Днес бях при едни пичове и се оказа, че това дето стърчи отдолу е някаква изолация, която е брутално скъсана от някой.
Под нея обаче има права тръба, защото моя катализатор е отпред при мотора :D (rofl)
Явно някой се е опитал да направи нещо и е разбрал колко е тъп и си е тръгнал :)
Не са намерили това което търсят, и са се преместили на следващата кола. Малоумна работа, ей.
Ами хич да не 170-180лв.ще му вземат на катализатора щом за моя ми дадоха 140,та за една вечер ако излекуват 3-4 коли и ти въри бачкай.Такива талибани за една дозичка и ти режат тръбата (rofl).
Цитат на: chokolino771 в 20 Ноември 2014 19:56:36
Ами хич да не 170-180лв.ще му вземат на катализатора щом за моя ми дадоха 140,та за една вечер ако излекуват 3-4 коли и ти въри бачкай.Такива талибани за една дозичка и ти режат тръбата (rofl).
Бе зачетох се в теми за откраднати катализатори...ми то имало фирми, които изкупуват някой модели от пежо хди за по 400лв ::)
има и по 800-1000 .. баварците с големи мотори имат и големи катализатори :)
Тъй като скоро ще има нова тема, за новата ми каляска(пак форд - ама тема за него после), исках да напиша и няколко думи, като ревю за фокуса след точно 3 години употреба.
Фокуса остава в семейството и няма да се продава.
Ревю на фокуса за 3 год. употреба.
1.8 ТДЦИ 115к.с. комби.
Колата е употребявана от мен малко над 50 000 км.
Колата я взех на нереални 116 000 км от автокъща в София, в перфектно пребоядисано състояние и много неща за смяна, които излязоха като належащи скоро след закупуването.
Имаше една психологическа граница, която трябваше да изтърпя и премина, да дам около 3000лв за непредвидени ремонти за първата и втората година, както и да се стърпя и да не я продам :) Но това е по-скоро отдадено на факта, че колата е на незнайни километри, идва от Италия и не е ясно какво е претърпяла преди аз да я купя.
След всички ремонти обаче...т.е. след като беше стегната и готова за нормална употреба, колата се представи повече от добре и да чукна на дърво вече повече от година само я карам и обслужвам, т.е. тя ми служи, а не аз на нея.
Плюсове:
- голям багажник при комбито.
- лесна за паркиране.
- нисък разход на гориво.
- сравнително добра мощност, която позволява изпреварвания дори когато колата е пълна с хора и багаж + пуснат климатик.
- не съм се притеснявал за кражби, драскотини и че някой ще ми вземе капачката на огледалото.
- ниска цена на каското.
- евтино обслужване на ходовата част.
- много места за складиране на вещи
- удобни седалки
- много добра озвучителна система - Sony.
- сравнително висока, което е плюс като ходя за риба
- не ме е оставяла на пътя!
Минуси:
- не много добре обезшумена откъм пътен шум извънграда.
- дизела работи много шумно, може би е по-скоро само от 1.8 мотора, но ме дразни много.
- евтини пластмаси.
- скърцане и пукане на много неща в интериора.
- турбо лаг.
- трудно загряване през зимата, при температури под -5 градуса.
- тясна отзад(на задните седалки).
Като цяло, дори и с недостатъците й, за пръв път чувствам, че колата е "моята кола", приемам недостатъците и разчитам на нея, за това и не искам да я продавам, а искам да остане в семейството.
Разход на гориво/смесен за последните 2000-3000 км/:
- 6.2/100
Разход на гориво/извънградско/:
- от 4.3/100 до 5.7/100.
Разход на гориво/градско/:
- от 6.5/100 до 8.5/100
Явно вече съм част от върлите фенове на форд, защото повече от година търся друг автомобил(по-голям, по-тих, бензинов и по-нов) и каквото и да гледах(тойоти, бмв-та, мазди, аудита, шкоди) - винаги се връщах да гледам фордове :)
Та на кратко, "ревюто" по-горе е за бъдещи купувачи на такъв фокус, за да си имат реална представа от колата, а не да слушат мнения на хора, които никога не са се качвали или обслужвали подобен автомобил.
Браво, колега! Поздравявам те за хубавото ревю!
Чакам с нетърпение, да видя новата бензинова! :)
Ми сега ще чакаме нова тема в Дневника от теб и се надявам, след като остава в семейството, да има Update и след като прехвърлиш щафетата на следващия ползвател. ^-^
Цитат на: Lucy в 15 Февруари 2016 15:26:53
Ми сега ще чакаме нова тема в Дневника от теб и се надявам, след като остава в семейството, да има Update и след като прехвърлиш щафетата на следващия ползвател. ^-^
http://fordbg.com/forum/index.php?topic=7886 :D
Цитат на: gsto в 15 Февруари 2016 15:14:32
Явно вече съм част от върлите фенове на форд, защото повече от година търся друг автомобил(по-голям, по-тих, бензинов и по-нов) и каквото и да гледах(тойоти, бмв-та, мазди, аудита, шкоди) - винаги се връщах да гледам фордове :)
Май повечето сме така :)