Новите технически прегледи

Започната от Bobi, 13 Януари 2012 02:29:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Какво мислите за новите технически прегледи, които ще се контролират с камери от ДАИ и ще се регистрират онлайн? Много ми е интересно какво става с колите с премахнати катализатори.


Vasilev

Предстои да разберем :) Аз съм чак април.

escobar

На мен ми е интересно колко ще струват, защото на една съседка са и обадили 60 лева. Според първоначалната информация би трябвало да поскъпне с около 5, а 60 си е дублиране...

Alexi

нищо съществено не става ,прегледа си протича както и преди просто вече не може да минаваш без да закараш колата :)) цените по нашия край не са се вдигнали .. обикновено като отида те ми дават пари а не аз на тях :))

Bobi

Необходими документи за минаване на ГТП:

Регистрационен талон на автмобила – част I и част II (може и ксерокопие на големия талон);
Полица от валидна застраховка гражданска отговрност;
Документ за съответната година за техническа изправност на газова уредба (ако автомобилът е снабден с такава);
Документ за платен данък МПС за съответната година (до месец март включително се изисква документа от предходната година);
Лична карта на лицето, което представя автомобила на преглед;
Заплащат се стойността на прегледа с включена държавна такса и стойност на контролния талон и знака за технически преглед;

Източник: СБА

Bobi

#5
За да не си го " нахакате" сами, имайте предвид, че НЯМА строго определена цена за ГТП ! Тя варира от 30 до 100 лв в различните пунктове, които сами определят цената за услугата.
(beer)

Bobi

#6
Коментари от нета:

"Днес бях в един сервиз, който е оторизиран с камера и компютър свързан с Агенция по Пътищата и пред мен отказаха след като беше направен преглед на една Toyota 2008. Бил и свален катализатора и според компа за замерване на газовете не е "позитивен" и така човека си плати 45лв (вече) и не получи талончето за ГТП! Поговорих си с човека, който прави ГТП и така щяло да бъде занапред. Ако изхвърляш отрова повече от нормата няма талонче с ГТП. Аз се замислих, че почти всичките ми познати нямат катализатор и бълват вредни CO2 и други газове. Дефакто май 50-60% от колите по богатата ни държава попадат в тази категория. Как ще се оправяме нямам думи. Плащаш данъка, купуваш винетка, плащаш гражданска, може и каско и отиваш на технически преглед и там не те пускат да шофираш по "перфектните" ни пътища. "

"Няма какво толкова да се вайкаме и тюхкаме. Беше въпрос на време да ни го натътрузят. Караме стари коли с лоши горива, катализаторът става на мармалад, туряхме по една тръба, продавахме катализатора за някой друг лев и се кефихме как се е отпушила колата и сме прецакали данъчното. Да, ама..не. Но както бе постнато по-горе...и на това ще му се намери цаката. Както е казано - 10 души пишат правилата, 100 000 търсят начин да прецакат системата. "

"Тия дни минах няколко автомобила на ГТП та мога да дам малко информация от първа ръка ако на някой ще му е от полза.
1. Вече компютър решава дали ще минете или не. Влиянието на преглеждащите е сведен до минимум.
Газанализатора и валците за спирачно усилие са свързани директно с новата програма и ако нещо от тях не ви е в норма, самият компютър не разрешава да минете успешно прегледа. Варианта ако това се случи е един, издава се протокол с валидност 14 дни в който да отстраните повредата и трябва да се върнете в същия пункт за да минете отново. Ако и тогава има проблем следва спиране от движение.

Ако решите да си опитате късмета на друг пункт - не става, там веднага им светва, че сте върнат от първия и не могат да ви допуснат.

2. Картончетата за преглед са абсолютно различни вече, състоят се от 2 части /голям и малък/ Всички данни на автомобила - пробег, рама, модел, марка, ДКН, данните на проверяващия са вписани в тях и се носят и двете в колата.

3. Всички пунктове имат нови компютри и скенери които са вързани към ДАИ, сканират талоните и личната карта на който е докарал колата и тя автоматично връща в отговор новите талончета които се отпечатват. Камери има също които и те са свързани. "



Алекси, не знам за вашият край, но тук работата изглежда доста позатегната :)

Vasilev

Хубаво, че есента ме домързя и оставих махането на катализатора за напролет  :D . Защо ли имам усещането, че катализаторите по моргите ще поскъпнат.

Bobi

Аз пък винаги се чудех на англичанчетата защо си пазят заводската генерация и катализатор :)

Vasilev

Все пак няма никаква гаранция, че като още ти седи катализатора на 10+ години ще се мине прегледа. Миналата година на прегледа ми прегледаха светлините, спирачките и това беше. Газовете никой не ми мери. А ходих в СБА, като разчитах, че там са по-отговорни и ще го направят както трябва.


Alexander

Така трябва! Може някой да ме нахули и не го казвам защото карам нова кола, но ми писна от някакви гробници дето се разкарват по пътищата! Нищо против старите коли, но нека се поддържат, в край на сметка возитм своя живот и този на семействата си вътре! А това за газовете да кажем че е малко издребняване, но щом така са го измислили нека е така!

Боби сега разбираш защо тръбите който продават DeCat са толкова скъпи - защото можеш като дойде време за МОТ да си боцнеш обратно катализатора!  ;)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

Alexi

половината от тия коментари са глупости и недоразбрани неща .. валците и другите уреди са свързани с компютър от около 5-6 години ,той е различен от новия с камерите .. прегледа протича по апсолютно същия начин като преди и комисията решава дали ще те пусне ( има начини и винаги ще има ) или не .. реално новите техники служат единствено да елиминират минаването на преглед без автомобила да присъства изобщо тъй като правят снимка ( а не клип ) на автомобила ( не на самия процес на прегледа )

Иван Вълков

Усещам аз как "...всяко чудо ще е за 3 дни...", ще стане както с незконният ксенон. Мисля че на Алекси може да се доверим с две ръце, крака глава..... така де поне получваме информация от първа ръка, а не от на някой познат, че позната та сестраму и т.н. Според мен няма смисъл от толкова да се стресираме, да не забравяме, че тези дето "ковът" законите нямат изгода да не се карат автомобили, било стари, нови, антики и т.н.  :D

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

mirohristov

Днес минах на ГТП - нищо по-различно с изключение на снимката от камерата. За цената също не е толкова висока - 36 лв.
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

Pyrhel

Пфуу, мен сърцето ме заболя, по младост пунктовете - 48 лева... Та даже и си просеше още (box)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

petermitkov

Днес минах на преглед в Младост - 45 лв.
sapienti sat

PcMan

35лв в ловеч, в най-големия студ и сняг в последните дни на януари.

hotblooded

  За тези които са махнали катализаторите:
   Не се притеснявайте - нормите са далеч от европейските. На астролета му махнах катализатора и си минаваше преглед без проблеми. А аз ходех при познати и нарочно исках да ми казват всичко което не е наред. Гледах си данните от гЪз анализатора - според наредбата минавам. Нашите стандарти за CO, NOx CH - са може би нивото на Евро1..... Че и по ниско. Има си отделен стандарт за двутактови двигатели - тоест може да се вдига врява че примерно теб не те пускат, но един Вартбург които опърдява всичко наред - се гледа по друг параграф. Още повече че колите се делят на имащи катализатор и нямащи. Въобще - имате ли спирачки и светлини в норма и да нямате спукани/счупени стъкла или следи от удари по колата- няма как да не минете преглед!

viksata

Мен ми казаха че с тази синя врата (колата ми е черна) няма как да ме пусне  :D

Та го хвърлих в размисъл като се върнах след 15 минути с черна врата....свалих я от другото Скорпио  :))


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Vasilev

Виждам, че никой не е качил новите талони, та сега ги добавям да се види как изглеждат, за който не е ходил още на преглед.



Започнали са да обръщат внимание на повече неща (поне в СБА). Провериха ми седалките дали са здраво закрепени, коланите дали реагират нормално при рязък опън. Провериха и волана, скоростния лост и ръчната за луфтове. Огледаха окачването, светлините дали работят. И отделно си замериха стандартните неща - изгорели газове и спирачки. А накрая успях да изкарам 5 лева. Пича беше много надъхан, че не може абсолютно всичко да е наред и мислеше, че поне фаровете не са регулирани правилно. Аз го питах дали иска да се басираме и той се нави, щото беше убеден, че ще спечели баса. За негова жалост светеха точно, където трябва  :D Цена - 45 лева.


road runner

Това за фаровете кърти мифки :) .10мин не съм спред да се хиля хахахаха

Dmitarcho

То лошо няма, че гледад повече неща. Аз си ходя в МП за преглед .. от тази година даже я вдигат на подемник ... какво търсят отдоло - те си знаят ;) Само немога да разбера тоя голям талон ... дето ти го връчват на края на прегледа, неможага ли да го измислят някак си по практичен за носене и съхранение някъде. Тоя голям чаршаф де да го разнасям и него с мене ;(
Ръца Пръца

Vasilev

Цитат на: dmitarcho в 05 Април 2012 14:17:13
То лошо няма, че гледад повече неща. Аз си ходя в МП за преглед .. от тази година даже я вдигат на подемник ... какво търсят отдоло - те си знаят ;) Само немога да разбера тоя голям талон ... дето ти го връчват на края на прегледа, неможага ли да го измислят някак си по практичен за носене и съхранение някъде. Тоя голям чаршаф де да го разнасям и него с мене ;(

Само малкия се носи.

Големия талон вкъщи при другите документи.

Pyrhel

На мене тия олигофрени ми казаха, че всичко трябвало да нося, беше ми чудно защо се къса тогава това малкото...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vasilev

Цитирам какво ми казаха: "Скъсай малкото талонче по контура и го носи със себе си, а големия прибери някъде". И ти ли ходи в СБА в Младост?
То все едно да си носиш и големия талон за колата с теб. И на двете пише едно и също.

Pyrhel

Мне, аз ходих там където 111 се отклонява от Ал. Малинов в Младост. И си просеха пари допълнително :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dmitarcho

На мен в МП ми казаха да го мъкна това голямото с мене .... И аз се очудих, че има пунктири за откъсване ... ам женицата сподели да нося всичко с мен ...
Ръца Пръца

amplified

Новите технически прегледи ... са си като старите. Пак минаваш с почерпка и предупреждение...
Минавах една С5-ца с проблемна ръчна. Та почерпих 10 лева ;)

escobar

На СБА в Младост просят за пари от време оно.

BIGFORDFAN

 Абе на мен ръчната и фаровете не са ми проблем, ама искам да махна катализатора, дали ще ме върнат заради това?