Рециклиране на дюзи и турбо актуатор и няма подобрение

Започната от artman, 30 Юли 2016 19:27:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

artman

Здравейте колеги.
Колата е мондео 2.0 tdci 130 кс 2005та година. Купих си я с проблем, а именно мигане на спиралата и влизане в авариен режим а понякога и изгасване. Рециклирах електронния турбо актуатор, турбото е перфектно, рециклирах и 4те дюзи - смяна на клапанчетата с оригинални и почистване. Но колата пак влиза в авариен режим при натоварване. Има и малко подобрение - много добре ускорява и е много пъргава още от 1000 оборота. Но забива при натоварване. Какво друго може да води до мигане на спиралата и губене на мощност. Горивния филтър е сменен. Купил съм и подкачваща помпа но няма къде да я сложа -явно при този мотор след 2005та година няма такава помпа??? Може ли да забива от датчика на рейката или този на ГНП. Моля ако някой има идеи да напише нещо. Иначе колата вън и вътре е много добре и си мисля че си струва да се направи, но вече започвам да се съмнявам. Благодаря предварително.


hotblooded

След какви грешки рециклира дюзите и актуатора?  Клапанечтата какви са?  Някой гледал ли е помпата?  Има ли грешки свързани с нея? 

artman

Тест с колби - връщаха доста обратно гориво, показва и доста голямо налягане в рейката. Клапанчетата са оригинални Delhi. Грешките не ги помня но бяха свързани с високо налягане. Помпата не е сваляна. В момента съмненията са в датчика който е на нея и този на рейката.

hotblooded

Трябва да я гледа опитен диагностик, иначе най лесно е да смениш всичко,  но пък е и най скъпо

Dmitarcho

Здравей колега. Като говорих с "майстора" ти....спомена за теб. Високо налягане....не мисля, че е от дюзи - те като покаят - ще е ниско налягането. Помпата задължително трябва да се погледне. Нашите коли нямат подкачваща помпа...за какво си я купувал ;) В Пловдив някъде правеха помпи....познат е ходил.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Ръца Пръца

stoks

Колега,

"по тоя път" вървя вече 1 година, от моя скромен опит мога да кажа следното:
- датчика на горивната рейка е най-малко вероятно да е проблемен /сменял съм го и не даде никакво отражение, а и майстора предверително каза, че вероятността е 1 на 1000;
- принципно моят автомобил пали без проблем и по тази причина казаха, че няма проблем в датчика за налягане на помпата, но смених и него...без отражение;
- ижекторите бяха първото нещо, което ремонтирах /скъпо удоволствие/, но пък си бяха за ремонт;
След като си ремонтирал инжекторите и актуатора, пробвай смяна на клапана на помпата /само проба - 2 - 3ч. за непрофесионалист, но трябва да имаш инструменти, пък и си е гърч/ и ако имаш късмет ще се оправи, ако не, то остава помпата... но така и не разбрах каква грешка ти дава...
Успех!

Alexi

според мен смени диагностика .. няма такава грешка "високо налягане"  ,грешката е high/low fuel pressure т.е. високо/ниско налягане - реално сигнализира за налягане извън нормите ( обикновено се оказва ниско ) но ако диагностика е леко скаран с английския е лесно да го разчете като "високо налягане" и да се тръгне по грешен път с ремонтите

artman

След смяна на регулатора на помпата пак няма подобрение и излиза грешка 0251 malfunction

stoks

Здравей Колега,

с какъв софтуер "четете" и угасва ли колата при по-рязко подаване на газ...
По принцип грешка Р 0251 е обща за горивната система /така мисля/....

artman

Над 2500 оборота и при натоварване замигва спиралата и ако се продължи с ускорението угасва
0251 - injection pump control A metering malfunction
Рециклирани са 4 броя дюзи ( с оригинални клапанчета, без кодове) рециклиран е електронния турбо актуатор, сменен е регулатора за високо налягане на помпата с нов.,ЕГР работи отличен, също и турбината.


Dmitarcho

На мен ми излезна същата грешка като ходих до морето. Симптомите са ми същите. Ходих да си правя тест за обратната нафта .. и ми казаха, че 4-та дюза е за смяна :)
Ръца Пръца

Иван Вълков

Цялата дюза ли бе? Що си мисля че само клапанчето за обратното гориво ще е за подмяна. За да диагностицират повреден разпръсквач ще трябва специлиазиран стенд за дюзи.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk


Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Dmitarcho

Е само клапанчета ще сменям :) Търсим клапанчета сега ... и се чудя да се изгавря ли да сменя само на тази дюзя ... или да правя всичките ;)
Ръца Пръца

V.Buzev

Цитат на: Dmitarcho в 11 Август 2016 16:44:21
Е само клапанчета ще сменям :) Търсим клапанчета сега ... и се чудя да се изгавря ли да сменя само на тази дюзя ... или да правя всичките ;)

Бегай в Косер и си пазари от тях клапанчета. Предлагат всичко за горивна система Делфи!

В Тех-Ко също ги има!

artman

Аз смених и 4 те клапанчета от Косер. Днес започна разглобяване на помпата, на първо време се вижда една изтърбушена гумичка на клапана за обратно гориво.

artman

И забравих кажа, нафтата ми е черна и мирише на масло без да съм наливал нищо освен нафта в резервоара.

Dmitarcho

Ти вземи си вземи майстора ! Това го казвам съвсем сериозно - освен ако не ти прави колата без пари. Омаскари едно мк4 - видял си го като е идвал. Тоя изобщо не праща нито дюзи, нито турбини по други сервизи както твърди.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Ръца Пръца

Rosen_gb

Цитат на: artman в 11 Август 2016 21:25:53
И забравих кажа, нафтата ми е черна и мирише на масло без да съм наливал нищо освен нафта в резервоара.



Като ти чета темата има чувството че и моята кола прави подобен проблем. Като я натисна на 5 скорост влиза в авариен режим. Показваше ми някакви грешки но не ги записах. Сега пак влиза в авариен но не ми  показва грешки.
Нафтата не съм гледал дали е черна но мирише на масло като запаля. Мислих си че е от дифтунките на дюзите но не знам дали е от тях

Иван Вълков

Абе хора вие май толкова и четете. Син пушек има ли? Намаля ли нивото на маслото по щека. На базата на какви тестове се хвърляте на ремонт на дюзи. При записване на грешка за ниско налягане в рейла първо се сменя горивен филтър. Ако няма подобрение се пристъпва към теста на обратното гориво. Ако колата е преди фейслифта на Мондео мк3 се препоръчва да се диагностицира и помпата т.к. има голяма възможност тя да отделя стружки. Друга особеност при първите ТДЦи-а е че си забравят кодовете на дюзите. След рециклиране на дюзите и ГНП-то евентуално да се прегледа съответствието на дюзите със съответния цилиндър, както и кодировката им. Ако проблема все още остава - ниско налягане в рейла - се проследява цялата горивна магистрала : резервоар, тръбопроводи. Ако все още има ниско налягане на рейла остава само датчика за измерване на налягането - много рядка причина но.... Всичко друго турбо, акотатор ЕГР, датчици на Разпределителен и колянов вал( няма да запали), нямат връзка с ниското налягане в рейла, при нормално палещ автомобил да не кажа Форд ;) .
Само не разбрах как я видяхте че нафтата е черна..... освен ако самите вие не сипвате същата в резервоара???

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

artman

Ами нафтата си в черна, изтеглихме от резервоара през филтъра за да проверим


artman

А за майстора, аз съм много доволен от него, работи съвестно и технично. Правил ми е доста коли и всичките излизат перфектни от сервиза му

hotblooded

Ako и след филтъра тече/идва черна нафта,  свалете резервоара и го измийте,  кой знае каква гняс има вътре,  след това продухайте тръбите/маркучите от филтъра към резервоара - по същата причина...  Иначе ще има да рециклираш дюзи и помпа и да се чудиш що става така...

artman

И така, мондеото вече е мъртвец. Рециклирахме цялото гнп измихме резервоара и няма палене. Налягане има перфектно, всичко е проверено безброй пъти но не пали. Всичко се следи на диагностика и в момента, в който "припука" да запали компютъра спира дюзите.

Иван Вълков

Хм на диагностика не излиза ли я датчик на колянов или разпределителен вал??? Няма другаде логика налягането да е в норми а да има забрана за запалване.Другото е да не би да не сте обезвъздушили както трябва?

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

artman

Няма грешка за колянов вал, направихме проба да го свалим и тогава излезна грешка за него. 3дни обезвъздушаваме и въртим с няколко акумулатора но няма ефект. Очаквам в най скоро време да купувам и стартер

V.Buzev

Хвърлете му ласото и го дръпнете да видите дали ще запали!

CHEFOBG

На мен ми мирише на верига тая работа.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Alexi


chokolino771

И според мен натеглене ще запали , но няма да се отказвате един Фокус го дърпах до първото село и обратно тоест около 10км и чак тогава започна да припалва на 3 цилиндъра и след около минута пушене всичко се нареди.

hotblooded

Няма смисъл от ласо.  Като задържиш дълго време на стартер започва ли да мига "реотан а"?  Ако не - значи не е от въздух или недостиг на нафта.