Поставяне на темпомат, Фокус Mk2 / Mk2.5 и C-Max

Започната от Pyrhel, 14 Март 2016 16:35:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ozzie

@Dimityr
Градски, имам адаптор ELS 27 и FORScan и ELMConfig. Ще прочета какво има писано в темата и ако си навит да играеш опитно зайче, на разположение съм.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Dimityr

Цитат на: Ozzie в 05 Февруари 2020 10:36:34
@Dimityr
Градски, имам адаптор ELS 27 и FORScan и ELMConfig. Ще прочета какво има писано в темата и ако си навит да играеш опитно зайче, на разположение съм.

Когато и където кажеш съм на линия

Ozzie

Някак на магия се получиха нещата с колегата Dimityr. Не успяхме да прочетем GEM модула, извежда съобщението от снимката.
[attach=1]

С HEC модула и PCM се получиха нещата с четенето и записа, макар че четенето на РСМ-а отне 78 мин. Сумарно отидоха между два и три часа, добре че имаше контакт за 220 волта наблизо, иначе батерията на лаптопа, макар и на 100% нямаше да стигне.
Стиснахме си ръцете, без да съм сигурен в крайни резултат, но се обади след 10-15 мин. да каже, че е сработил темпомата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Dimityr

Цитат на: Ozzie в 07 Февруари 2020 15:01:37
Някак на магия се получиха нещата с колегата Dimityr. Не успяхме да прочетем GEM модула, извежда съобщението от снимката.
[attach=1]

С HEC модула и PCM се получиха нещата с четенето и записа, макар че четенето на РСМ-а отне 78 мин. Сумарно отидоха между два и три часа, добре че имаше контакт за 220 волта наблизо, иначе батерията на лаптопа, макар и на 100% нямаше да стигне.
Стиснахме си ръцете, без да съм сигурен в крайни резултат, но се обади след 10-15 мин. да каже, че е сработил темпомата.

Хиляди благодарности,благодарение на теб 2годишната сага приключи, след посещението на около 10-тина диагностици ::)
Още веднъж благодарности и ако имаш проблем с ходовата част не се притеснявай да звънеш

Ozzie

Аз съм само аматьор.
Не бях инсталирал Runtime пакета, което може би е причината за невъзможността да прочете GEM модула, понеже не успя да го пречете и на моята, както и някои други модули. Инсталирал съм го, утре ще проверя, дали съм бил прав в предположенията ми.
Източник:
https://fordcom.de/elmconfig/
Bitte Installiere vor dem nutzen von ELMConfig das Runtime pack
и т.н.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivopolr

А инсталирал ли си FTDI  драйвъра и отмятъш ли, че избираш този режим при влизане в програмата. След това от по-долното, падащо меню избираш делението FocusII /C-Max I /Kuga I и в този случай не би трябвало да имаш проблеми със скоростта на четене, инсталиранеи пр.

Ozzie

Не, това не го знаех. Единствения драйвер който съм инсталирал е този, който беше на диска към ELS-ката - PL2303_Prolific_DriverInstaller_v1160
Иначе избора на автомобил ми беше ясен, а по спомен, май ми даваше някаква грешка, когато опитвах да избера FTDI 2XX. инсталирах го току що, след малко ще пробвам, какъв е резултата.
Най- вече искам да изключа досадно пискане за ниска външна температура и ако може, допълнителния мах на чистачките, след ползване на стъклоумиващото.
P.S. Благодаря за подсказката! (beer)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ozzie

#187
дръъъжкиии
от https://fordcom.de/elm327-treiberdownload/ изтеглих FTDI drivers (с име CDM20828_Setup) и Profilic Treiber FTDI (с име P3200)
Инсталирах, рестартирах за компа за всеки случай, макар да не ми беше поискано. Все пак това е Windows и още 100 години да минат, сигурно все ще иска рестарт за да влязат в сила някои промени. Долу- горе нищо. След като свързах ELS-а, в трей менюто излезе съобщение за инсталиране на софтуерен драйвер за устройството. Изчаках го да завърши, опитах да се свържа, избрах в началния прозорец FTDI D2XX, но бутона "Open port" е неактивен. Мога

Почнах отново да се ровя в мрежата и от www.ftdichip.com изтеглих CDM21228_Setup, който вероятно е по- нова версия от споменатия горе 20828. Изтеглих също и цифровия сертификат (или каквото е там). Инсталирах, рестартирах (този път си го поиска), включих ELS-a, следвах стъпките в упътването (21 страници, как да се инсталира / дейнсталира драйвер, ебаси!). Наистина в "Диспечера на устройства" устройството на СОМ 5 (там го намира компа) беше маркирано със жълт триъгълник. Ъпдейтнах драйвера, излезе си съобщение, че е ъпдейтнат успешно (вторто изображение на стр.12 от упътването, обаче пак греда. Като отметна FTDI D2XX, бутона "Open port" все още е неактивен и все още не успявам да прочета всичко по модулите.

За капак, сега като пусна FORScan-a, изписва, че не намира ELM.


P.S. ОС е Windows 7 Ultimate, 64 битова.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivopolr

#188
2.12.28.0 ftdi driver  - аз съм стази версия на драйвъра на Windows 10 64 -bit

Ozzie

Последния който сложих, би трябвало да е същия, ама на, пусто не ще и не ще.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


zloster

#190
Не всеки диагностичен адаптер идва с чип производство на FTDI. Малко повече тук: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=10645.msg130390#msg130390
Гледам, че съм не съм отбелязал ИС (интегралните схеми) производство на Profilic. Ще ги добавя в написаното.
В обявата на съответния сайт за продажба трябва да пише с какъв чип за "USB-към-сериен порт" е продавания адаптер. Според вида му се инсталират съответните драйвери. Е, никога не знаеш дали е истинска или фалшива самата интегрална схема. Ако адаптерът е с ИС на Profilic, драйверите на FTDI ще се инсталират, но няма да може да се работи с адаптера.

Добавям информация за Els27 от Русия:
https://ffclub.ru/topic/311647/ - трябва да се цъкне "История версий, изменения и планы". Повечето варианти според думите им са с Profilic интегрални схеми. Тези с FTDI FT232R са ограничени до 3 Mbaud-а скорост. На Profilic най-новите би трябвало да стигат 5 и 8 Mbaud.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Ozzie

ЦитатВ обявата на съответния сайт за продажба трябва да пише с какъв чип за "USB-към-сериен порт" е продавания адаптер.
Пише, ама друг път. Заглавието на обявата беше
ELS27 FORScan Scanner for Ford/Mazda/Lincoln/Mercury Vehicles ELS27 FORScan Scanner OBD2 Diagnostic Cable Support ELM327 J2534
а в спецификациите:
Special Features: OBD2 Code Scanner
Material Type: Plastic
Software Version: 2.3.26 beta
Hardware Version: 2.0
Item Height: 6.65inch
External Testing Certification: ce
Warranty: One year
Package: standard
Item Type: Code Readers & Scan Tools
Item Weight: 0.10kg
Item Type: Other
Voltage: 12V
Item Length: 8.65inch
Model Name: OBDII Can Scanner PS100
Item Width: 1.15inch

Съдейки по това, че на диска с който дойде е записан драйвер PL2303_Prolific_DriverInstaller_v1160 и долната снимка, то явно чипа на моята джаджа е на Profilic. 


Другите чипове на платката са тези.


Коя версия е моя, не мога да определя, колкото и да чета написаното от братушките.
Ако е версия v2.0, то вероятно ще е последната ревизия rev2.0. Просто от предните ревизии на същата версия са произведени доволно малко бройки. Ако е версия v3.0, то би трябвало да поддържа  FTDI FT232RQ, както пишат.
Остава въпроса, каква точно магия трябва да направя, за да мога да ползвам ELMConfig в комплект с ELS27?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

Ozzie някой ден един час свободен за кафе и тест на кабела ти?

Ozzie

@ADiDimitrov
Нямам нищо против да пробваме, но с твой лаптоп. От мен адаптора и диска с драйвера, че така се омазаха нещата при мен...  :-X :'(
Като цяло, всеки ден ми е свободен ден.

P.S. Пише се бира, не кафе. Четири грешки в дума с четири букви, срамота!  (tooth)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

Цитат на: Ozzie в 08 Февруари 2020 18:45:21
@ADiDimitrov
Нямам нищо против да пробваме, но с твой лаптоп. От мен адаптора и диска с драйвера, че така се омазаха нещата при мен...  :-X :'(
Като цяло, всеки ден ми е свободен ден.

P.S. Пише се бира, не кафе. Четири грешки в дума с четири букви, срамота!  (tooth)
Няма проблем само да мине тази седмица ще ти пиша на л.с.

zloster

Цитат на: Ozzie в 08 Февруари 2020 16:49:09
Пише, ама друг път. Заглавието на обявата беше
ELS27 FORScan Scanner for Ford/Mazda/Lincoln/Mercury Vehicles ELS27 FORScan Scanner OBD2 Diagnostic Cable Support ELM327 J2534
а в спецификациите:
Special Features: OBD2 Code Scanner
Material Type: Plastic
Software Version: 2.3.26 beta
Hardware Version: 2.0
Item Height: 6.65inch
External Testing Certification: ce
Warranty: One year
Package: standard
Item Type: Code Readers & Scan Tools
Item Weight: 0.10kg
Item Type: Other
Voltage: 12V
Item Length: 8.65inch
Model Name: OBDII Can Scanner PS100
Item Width: 1.15inch

Съдейки по това, че на диска с който дойде е записан драйвер PL2303_Prolific_DriverInstaller_v1160 и долната снимка, то явно чипа на моята джаджа е на Profilic. 


Другите чипове на платката са тези.


Коя версия е моя, не мога да определя, колкото и да чета написаното от братушките.
Ако е версия v2.0, то вероятно ще е последната ревизия rev2.0. Просто от предните ревизии на същата версия са произведени доволно малко бройки. Ако е версия v3.0, то би трябвало да поддържа  FTDI FT232RQ, както пишат.
Остава въпроса, каква точно магия трябва да направя, за да мога да ползвам ELMConfig в комплект с ELS27?

ELS27 би трябвало да е с STN1170 или STN2120 интегрална схема. Поне така е обяснено тук горе в началото. При теб е PIC18F25K80. В темата им за ELS27 после има някакви снимки на презапояване, а там е трети чип. От гледна точка "инсталиране на драйвери за ПК-то (персонален компютър)" това не е важно.

Поддръжката на FTDI FT232RQ - подозирам, че имат предвид да се разпои наличната ИС и да се бодне и запои FTDI интегралката. Виж горната препратка.

Трябва да си поиграеш с настройките на свързването: по подразбиране тази ELMConfig се свързва на 38400 бита/сек. и не се опитва да повиши скоростта на свързването. Ей тук е по-подробно разписано какво се цъка, за да се постигне по-високата скорост. Тук е разписано по-кратко и без картинки.

За разликата между (V)CP и D2XX режимите за комуникация ето тук има малко подробности. Първото е съвместимо със всички интегрални схеми, за второто трябва FTDI интегрална схема.

Кратко обобщение:
За да тръгнат нещата, трябва да премахнеш FTDI драйвера и да си сложиш Profilic драйвера. След това трябва да се направи проверката за "достъпна скорост на свързване" през ELMConfig. Съответно да се следи, когато се свързваш, да е избрана най-високата постигана.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Ozzie

#196
Деинсталирах драйверите и за двата чипа - Prolific и FTDI, рестартирах, сложих отново Prolific-а, рестартирах.... Ооообаче имам чувството, че вчера, май поради глупост изпържих адаптера.
Преди FORScan го разпознаваше,  сега извежда съобщение No ELM Found. Please check connection and try again.
Същото е и на дъртия лаптоп, който все още е с ХР.
В диспечера на устройства всичко е О.К., няма жълти триъгълници с удивителни и пр.
Ако утре, при закачане към колата няма никаква промяна, спирам (поне засега да се занимавам) с него. Като за начало, свърши ми работата за която го бях купил.


Цитат на: zloster в 09 Февруари 2020 20:30:55Трябва да си поиграеш с настройките на свързването: по подразбиране тази ELMConfig се свързва на 38400 бита/сек. и не се опитва да повиши скоростта на свързването. Ей тук е по-подробно разписано какво се цъка, за да се постигне по-високата скорост. Тук е разписано по-кратко и без картинки.
И това бях направил (бях избрал най- високата възможна), но не се сещам, перезагрузих ли го адаптера или не, но ясно си спомням, че ми излезе прозореца, че е установена новата скорост. Ако не съм го бил перезагрузил, то вероятно това е била причината, че така и не успя да прочете всичко по различите модули.
При режим V(CP) менюто за настройка на адаптера изглежда по друг начин, но може и да е от версията. Моята е 0.2.17с, а на руския скрийншот е 0.2.13b

Най- ме е яд, как ей този младеж с влиза с V(CP) режим (или каквото е там) и си чете и записва спокойно по всички модули, хем е избрал за режим на свързване "AUTO".

P.S. zloster, шапка ти свалям, че имаш нерви да ги четеш братушките, щото аз като почна... Имам чувството, че преди 30 години друг руски сме учили.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

zloster

Ако няма връзка с него от компютъра, вече знаеш как се оправя - презапояване на нова интегрална схема. Играчка-закачка за някого :)

На посещаваните руски форуми най-хубавото им е, че систематизират страшно добре информацията. Тези всичките препратки са от шапката (1-во мнение) на темата. Занимават се хората да ги подредят. Съответно с малко време и известни общи познания по темата се оправяш адски бързо. Остава само проблема как да попаднеш на съответната тема. По-популярните са лесни - преглеждаш няколко страници от съответния раздел с теми и се попада сравнително бързо. А иначе аз и дума на руски не мога да обеля - с четено на ум се справям горе-долу, за другото ми липсва практика. Виж "с права, с лева" го помня и не го бъркам.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Ozzie

аха, ще запоявам, ама друг път
всичко е толкова миниатюрно, че и 30 ватовия поялник ще е огромен, да не казвам, че и очи нямам вече за толкова дребни неща от близко разстояние
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ozzie

Ще взема да се амбицирам, да ѝ сложа на моята пущина бутоните. Преди малко залягах, на спирачката са два бутона, на съединителя един, но син. 
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ADiDimitrov

Не знам за теб но аз се отказвам от какъвто и да е китайски кабел! Сега тествах един като твоя същия! С Форскан разпознава колата но не иска да прочете нито един модул! С Елмконфиг е още по зле изобщо не захапва! Тая мойта пущина има някакъв проблем с КАН шината! До сега само с оригинални диагностики мога да влизам, с тия китайчета само греди!

Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

Цитат на: Ozzie в 12 Февруари 2020 20:55:34
@ADiDimitrov
Чакам да пишеш. (beer)
Другата седмица, че ще ходя малко на сняг, да си избия зимните гуми дет ги взех тая зима  (tooth) (tooth)

Vanesa

Здравейте, при налични бутони на педалите, буксата към клок-спринга има 6 проводника, но на синята букса не виждам бял и кафяв кабел възможно ли е поставянето на темпомат? Номера на GEM модула e 4M5T 14A073 DD

Георги Динев

Здравейте, колеги
някой може ли да помогне с активиране на темпомат на Ford Focus MK2 2.0 petrol/LPG 2009, Titanium
Смених прекрасния си трълъчев волан с четирилъчев в не особенно добро състояние, с идеята на имам работещ темпомат.
Имаше окабеляване за волана и бутоните реагират, пищят при теста, т.е ги разпознава, но не мога да го активирам софтуерно.
Някой от Стара Загора или близък регион може ли да помогне и да го активира срещу съответното заплащане разбира се ?


greenbee

Колеги, моят номер при предпазителите завършва на BH, имам синя букса при педала на газта и черна при този на съединителя. Купих си и ELM диагностика с ключе, и джойстик като оригиналния с добавени бутони за CC.
Има ли смисъл да се мъча или моят вариант е обречен?



Kiffyy

Здравейте колеги, по повод поставянето на темпомат съм изпълнил всички указания с изключение на активацията с ELM, тъй като в моя район не успях да открия човек, който да е чувал подобно нещо, камоли да го е правил  ::). Тъй като по горе в темата през годините видях, че много от вас са успели да го активират ще помоля ако някой му се захваща с въпросното активиране да пише тук или на ЛС да се уговорим в удобно за него време и място да го свършим срещу компенсация за отделеното време :). Автомобила е Форд Фокус мк 2.5 2009г. 2.0 TDCI Благодаря предварително!

Yani

Здравейте,
Като не толкова нов собственик на Форд, и аз се присъединявам към желаещите да имат темпомат на автомобила си.
Мисля, че съм изпълнил изискванията ПРЕДИ АКТИВИРАНЕ, и единствено това успявам да намеря. Именно, че все още има останали хора, които да го правят, и да се получава разбира се.
Аз съм от София, и бих желал ако има някой възможност, да помогне. Разбира се срещу съответното възнаграждение.

Crusible

Здравейте, колеги,

Да си напиша и тук. Трябва човек ми, който да ми сложи темпомат на Фокус мк.2 от-до - копчета, електроника и т.н.. Принципно съм в София, но мога да се разходя и по-далеч.

Плащам си всичко, не търся услуги.

whaaazp