Поставяне на темпомат, Фокус Mk2 / Mk2.5 и C-Max

Започната от Pyrhel, 14 Март 2016 16:35:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Crusible



hormos

#211
Здравейте,
ето го видеото с което аз успях да си инсталирам копчетата и софтуерно да си активирам темпомата.
Русначето има канал, в който има много за Фокус 2. Доре, че е направил такъв подробен клип. Aко се следва стъпка по стъпка ще се получат нещата.
Разбира се с изискванията  преди това за окабеляването, във вече много добре показаната тема на Pyrhel: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=7985.0

https://www.youtube.com/watch?v=RN2AZb7zaDQ
Та благодарности и на двамата за трудът.  (clap) (notworthy)

Ozzie

@hormos
Клипчето наистина е 6+, най-вече в частта с програмирането. Имам го запазено на харда, ако се наложи, да не го търся в тубата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

greenbee

#213
И при мен греда на PCM модула.
Focus 1.8 tdci KKDA 2007.
- същестува някакво оборудване при педалите
- лампата за круиз контрола свети при проверката на инструментите
- кабелите под волана (бежав и кафяв) са свързани с GEM модула при пинове 10 и 18 и пищят при проверка с мултимер
- исталацията ще бъде в джойстика с познатата резисторна схема с 4 полюсни бутони; запоих я набързо и всички пищят при теста на бутоните




След доста преинсталиране на драйвери и настойки на портове се свързах с ELM Config и Forscan. GEM и HEC модула ги активирах.
Успявам да прочета и запазя кофигурацията (PCMConfig файла).
Успявам да прочера процедурата и запазя  втория файл (.bin Firmware PCM файл с големина 1.09 MB)
Първоначално ми връщаше тази грешка грешка при стартиране на четенето:

Но след това научих, че ако се промени "Block size" от 128 на по ниска стойност успявада запише PCM процедурата:

Предполагам е свързано с ниската скорост на моя USB ELM адаптер и първоначалната грешка, която ми дава при свързване с ELM Config

А с blueetooth адаптера ми дава, че трафикът на данни е слаб и не може да го направи. Дори ме предупреждава да не го ползвам.

За съжаление след записа на Procedure PCM файл с големина 1.09 MB (PCM_Dump_4M51-12A650-JL.bin), не мога да го заредедя :
Казва ми, че файлът е с невалиден или неподдържан формат:

Опитах се да избера отметката за Круиз контрол в Configuration и да запиша промяната в PCM (Write to PCM), но ми връща друга грешка:

Предполагам трябва първо заредя .bin файл с процедурата преди това.

Отново съм в задъдена улица...
Видях за премеждията на Ozzie  и мисля да опитам да запиша .bin файл  Procedure PCM на още по ниска стойност на  "Block size" от 64 и да видя дали файла няма да е по голям и четим.
От Мото-Пфое София ми казаха, че само със смяната на PCM модула може да стане (5200лв) и оригиналната апаратура не прилична на пиратската.

Това са устройствата, които ползвам:

Ако някой се сеща какво мога да напрвя или разполага с друг ELM, с който да го тестваме...

Ozzie

Цитат на: greenbee в 27 Август 2021 01:03:20Видях за премеждията на Ozzie...
т.е. имаш си паметник на четири колела?  ;D

P.S. Предполага визираш темата ми за PCM-a?
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11466.0
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

greenbee

#215
Цитат на: Ozzie в 27 Август 2021 19:33:35
Да, определено се респектирах от премеждията там.
Моята все още пали и върви, но уви нямам успех с активацията в PCM. Пробвах да запиша Procedure от страница 2 на три различни Block Size - 64. 32, 16 bytes. Колкото по малко, толкова по бавно става четенето. Файла накрая винаги е .bin и с големина 1.09MB. Нито един от файловете не иска да чете след това и дава горепосочената грешка "Invalid or unsupported PCM firmware file".
Предполагам в .bin файла се записва подобен на асемблерски код, който после модула чете при презаписването. И дали заради Уиндоус 10, ASCI или unicode проблеми файла става нечетим. Ще се ровя по руските форуми за повече инфо.
Но подозирам и китайския ELM327 адаптер, защото още при свързването с на ELM Config ми хвърля грешка "Correct response from ELM timed. Received response to request" предишния ми пост ,но после си продължава с работата по модулите.

Ozzie

@greenbee
За подобряване на скоростта на връзката между адаптора и компа:
I. Ако не си променял настройките на портовете на компа, рагледай темата от FORScan форума.
https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=1763
Screenshot-овете са от ХР, но смятам, че ще се ориентираш за какво иде реч и къде да се търси при Win 10.

II. Когато стартираш ELMConfig, на стойността Baudrate избери възможно най-високата стойност и тогава кликни на Open port. Ако нещо се запъне, виж, чрез "Настройки на адаптера" какво може да се направи, за да се вдигне скоростта на връзката.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

К.Методиев

#217
Ако имап желание мини до Перник, мога да го активирам, между другото имам и налични буотини за круиз ако някой има желание.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

greenbee

#218
Получи се.


След някои настройки на драйвери успях да подкарам елм-а в fttd режим и нещата в PCM се получиха. Bin файла с процедурата го записах на 64 байта block size и накрая излезе 2мб (при 1.09 преди това).
Оказва се, че кафевия и бежов кабели, които влизат в буксата под волана и от там в GEM модула се ползват (или поне единият) и за airbag-a. Може би единият е +12 или маса.
В началото реших, че не работи, защото при "ON" не индикира на таблото, че круиза е включен. Само при "Set" и "Res" светва.
Що се отнася до Елм адаптера, той така и не успя да си вдигне скоростта след настройките във forscan-a, но въпреки това свърши работа.

Вчера се свързах с Мото-Пфое Стара Загора и там ми предложиха да ми активират круиза на цената на диагностика. Трябваше малко да потърпя още и когато имам път да заложа на сигурността. Хората там са читави.
Благодаря на всички включили се.

Ако някой друг колега има нужда съдействие да пише. Кръстосвам страната периодично. Затова му се заинатих толкова.

Bizu

Ако не ти се чака наистина може да отидеш при К.Методиев в Перник и да ти го активира. Аз съм с активиран от него автопилот от преди няколко години и до сега (да чукна на дърво) нямам проблеми.


Ford-Focus

Привет. Някой може ли да ми съдейства с активирането?

Монтирах бутоните, купих кабел всичко си разчете и напасна. Тествах бутоните гледах за кабелите и всичко, което трябва. Данните се наляха в компа без проблем, но не работи ...
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Ford-Focus

Никой ли не иска да удари едно рамо?
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

dimpex_01

може би му трябва малко време на компа да асимилира.
И при мен имаше такъв проблем първият път. Тъкмо мислех да демонтирам и като дадох на контакт всичко беше ОК. Правих го по един линк в английският форум и вече две години кеф.
При нужда звънкай: 0898400627 - Десо

Ozzie

Цитат на: dimpex_01 в 27 Ноември 2021 15:30:52
може би му трябва малко време на компа да асимилира.
Ако активацията в РСМ модула е минала безпроблемно, никакво време не е нужно на компютъра да асимилира каквото и да е.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ford-Focus

Десо ще ти се обадя още тази седмица. Иначе никъде не даде грешка или нещо подобно. Навсякъде прие всичко от първия път единственото по-различно, което направих, е че гледах един сърбин или подобен ето видеото: https://www.youtube.com/watch?v=z_EGzfRbyZw&list=PLRapuEiq-H6Ue0uWdOXK6YV121EfyIrUV&index=22 , който каза да се селектира само Read calibration data only когато се генерира файла и той да се запише на PCM така и направих отне 15-20 мин. това е единственото, което съм направил по-различно като се върна назад.
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Ford-Focus

#225
Благодарности на колегата Десо, който ми напомни днес, че има друга програма, с която го е направил той, а именно ForScan.
Нямаше запазване на файлове по 1 час чакане като малоумен и тем подобни. Накратко:

Теглите последната версия на програмата от тук: https://forscan.org/download.html

След това я регистрирате, за безплатно ползване 2 месеца от тук: https://forscan.org/support/prepare_trial_el_request.php?lang=en

След това става с кабел за "5 лева" става, без превключватели и тем подобни неща от преди 2000 година от Алито (взех и друг, но изрично пробвах с него).

Влизате в програмата махате отметките за дебъг и демо мода. Отивате на иконката с процесорчето, четете данните намирате Speed control сменяте го на On. Давате Write, което става за по-малко от 10 секунди. Дисканектвате програмата. Изключвате от контакт и всичко работи. Това с ELM не знам си какво сега ми се вижда като за индианци. Ако някой има нужда от по-ясни инструкции да пише, ще съдействам на 100%. А това, че предполседната буква на компа ти трябва да е D, че трябва да носиш от пиле мляко са малоумщини. Един украинец твърдеше, че го е направил и на "А", моята е B....

Поздрави на всички.
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Ozzie

Цитат на: Ford-Focus в 04 Декември 2021 18:57:23А това, че предполседната буква на компа ти трябва да е D, че трябва да носиш от пиле мляко са малоумщини. Един украинец твърдеше, че го е направил и на "А", моята е B....
Моята също е "В".
Понеже преди няколко седмици, покрай маската за десния халоген се сдобих и с оригиналдЪ бутони за темпомапт от Ц-Макс, мислех си да разгледам какви опции има във FORSCan относно активирането на екстрата. Благодарско, че споделяш опит!  (fri)
Другата седмица съм отпуск, та мисля да се пробвам....  :D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ford-Focus

Цитат на: Ozzie в 04 Декември 2021 19:43:16
Моята също е "В".
Понеже преди няколко седмици, покрай маската за десния халоген се сдобих и с оригиналдЪ бутони за темпомапт от Ц-Макс, мислех си да разгледам какви опции има във FORSCan относно активирането на екстрата. Благодарско, че споделяш опит!  (fri)
Другата седмица съм отпуск, та мисля да се пробвам....  :D

Има едно клипче в нета, но последната версия на програмата е различна. Като тръгнеш мога да направя пълни инструкции със снимки. Като имам време ще проверя, дали колата има сензор за течността в казанчето на чистачките и за сигнализиране за изгорели крушки, понеже ми се мернаха тия опции в менюто, но бяха на Disable, явно може много неща да се преправят с един клик.
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

ivopolr

#228
Хора, гледа се не номара на компа а номера на ECUто/бушониерата под жабката. От съответната серия /колкото по-висока е тя а това става ясно от последнитите букви на номерацията/ става ясно дали ECUто е окабелено със съответните пинове за да поддържа круизконтрол, ел. отоплител за салона, завиване на фаровете, сензор за автоматични чистачки, ел.хроматично огледало и пр. екстри, все неща които сам съм си добавял.
Първо проверете налични ли са нужните метални пиновете в отворите на бушониерата и ако са налични тогава се захващайте с окабеляването и поставянето на круиза!

Ford-Focus

Цитат на: ivopolr в 04 Декември 2021 20:44:46
Хора, гледа се не номара на компа а номера на ECUто/бушониерата. От съответната серия /колкото по-висока е тя а това става ясно от последнитите букви на номерацията/ става ясно дали ECUто е окабелено със съответните пинове за да поддържа круизконтрол, ел. отоплител за салона, завиване на фаровети и пр. екстри.


Може би не използвам правилно терминологията. Гледах това, което е под жабката, не знам, дали е ЕКУ, дали е компютър, дали бошуниера. Предпоследната ми буква е "B", един украйнец го е направил на "А".
"...това е проста работа, но не е за прости хора."


Ozzie

Цитат на: Ford-Focus в 04 Декември 2021 20:08:51..но последната версия на програмата е различна.
В момента съм с 2.3.43, разширен лиценз до другия ноември. Пише, че е налична 2.3.44. Едва ли ще има голяма разлика между двете версии.

Цитат на: Ford-Focus в 04 Декември 2021 20:08:51Като тръгнеш мога да направя пълни инструкции със снимки.
Мисля, че се сещам какво трябва да се направи. Имах си занимавки с програмата миналата година. Долу-горе схванах как се работи с нея.

Цитат на: Ford-Focus в 04 Декември 2021 20:08:51явно може много неща да се преправят с един клик.
И да - и не. Ако няма нужния хардуеър, то софтуера е безполезен.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ford-Focus

Цитат на: Ozzie в 04 Декември 2021 21:42:01

И да - и не. Ако няма нужния хардуеър, то софтуера е безполезен.

Напълно вярно. Видях, къде се намира сензора за течноста в казанчето и тази седмица ще прегледам, дали го имам ако го нямам, но имам отвора и буксата ще го поръчам. Само се чудя, когато ми изгори крушка, дали ми трябва нещо, за да ми показва, коя е ?
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Ozzie

#232
Моля за малко помощ. Днес я докарах до тук:
[attach=4]

В бушониерта белия и кафевия кабел ги има на съответните пинове, доколкото успях да скивам с цайсите. Правих тест на бутоните (със задържане на бутона за подгрев на задното стъкло + позия контакт на ключа) - на всички други имаше реакция от страна на колата, само на темпомата нищо.
Така и не успях да видя буксата от долната снимка:
[attach=1]


Edit:
Намерих я. Под волана, малко накриво. Де съм блял вчера, дявол знае.
[attach=2]
И след като я намерих, положението е  (finger) (finger) (finger)
[attach=3]
Същото е и при буксата при GEM модула. И там не съм видял добре.
Почвам да ровя за инфо, как става окабеляването. Другото което ми се върти в главата, да закарам колата при някой авто ел.техник и да му кажа "ей от тук до тук, два кабела да се прокарат, моля".
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ford-Focus

#233
Надявам се това видео да ти помогне с монтажа:
https://www.youtube.com/watch?v=Ks11XXCDE34
https://www.youtube.com/watch?v=RN2AZb7zaDQ&list=PLRapuEiq-H6Ue0uWdOXK6YV121EfyIrUV&index=24
Опитай първо с горното.

Ето и за примерно окабеляване, но мисля че няма да имаш нужда от него:
https://www.youtube.com/watch?v=_RIyZPNiSSs

Ето и две снимки как трябва да е:

https://ibb.co/0VLqbq4
https://ibb.co/0rBq03c
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Ozzie

#234
Кабелите са прокарани, бутоните са активни, остава активиране в PCM-a, ако успея да го върна към живот. Днес отново му се случи случката от миналата година.  :'( :'( :'(
По-назад в темата имаше мнение, че в модулите от тип EDC 16 (като моя) е нужно само да се чекне отметката "Integrated speed control", след което да се кликне на "Write to PCM" и да се случат нещата. Да- ама не. Поне при мен не се получи.
[attach=1]

А за използването на FORScan за  активиране намерих едно друго клипче, малко нескопосано направено и за Фокус 3, но долу-горе става ясно какво се прави.
https://www.youtube.com/watch?v=5okoocDveOQ
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ford-Focus

#235
С ЕlmConfing няма да стане, това е толкова объркана програма един файл го записва 1 час с нея нищо няма да стане. Виж какво съм писал по-горе за FORSCAN. С нея става за 1 мин с един клик.

Активирането на FORSCAN става през официалния сайт за 1 мин и няма нужда от нищо освен от email address.
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Ozzie

При 2000000 bps ELMConfig си работи съвсем прилично като скорост. Проблема е, че отново всичко се осра и в момента имам буца на четири колела на паркинга. Утре ще пробвам да я съживя с FORScan, стига да намери PCM модула.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ford-Focus

Цитат на: Ozzie в 10 Декември 2021 21:44:42
При 2000000 bps ELMConfig си работи съвсем прилично като скорост. Проблема е, че отново всичко се осра и в момента имам буца на четири колела на паркинга. Утре ще пробвам да я съживя с FORScan, стига да намери PCM модула.

Имаш буца на 4 колела, защото използваш "ELMConfig". А и едва ли можеш да объркаш нещо преди да започнеш записването.
"...това е проста работа, но не е за прости хора."

Ozzie

При записването се сбърка нещо... Когато се наливаше инфото обратно към PCM-a.
И сега ни напред, ни назад.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ford-Focus

Цитат на: Ozzie в 10 Декември 2021 21:47:32
При записването се сбърка нещо... Когато се наливаше инфото обратно към PCM-a.
И сега ни напред, ни назад.

Преди да правиш всякакви записи и промени, прави BackUp на файла, който презаписваш.
"...това е проста работа, но не е за прости хора."