Вибрации при постоянна скорост

Започната от mondeoto, 13 Февруари 2016 15:33:47

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

mondeoto

Имам въпрос относно вибрациите, които имам на колата. Появяват се около 110км/ч и до към 150 ги има, нагоре не съм пробвал. Джантите са прави (железни), гумите са на 100% балансирани. Предницата е проверена, няма луфвое или повредени тампони, шарнири и т.н. Получава се само като карам с равномерна скорост, а не когато ускорявам. Има го и когато освободя от скорост и оборотите паднат до 1000. Възможно ли е да е от каретата, при положение, че при ускорение го няма? Някакви други идеи?


V.Buzev

Ако всичко което си написал е така се замисли за маховик.

Alexi

гумите са балансирани ,но това не пречи да са като яйца криви ( примерно ) .. докато не пробваш с други гуми/джанти можем само да гадаем

mondeoto

Автоматик е, няма демпферен маховик. Гледах гумите на машината за баланс и не мърдаха нито нагоре-надолу, нито наляво-надясно. Джантите също са прави... Не ми се слагат летните гуми още, ама точно в скоростта, където се кара извънградско е леко дразнещо :(

baibradar

Къде ги усещаш тези вибраций?? На волана, на купето и променят ли се по някакъв начин като натиснеш спирачките ?

mondeoto

И на волана, и на купето. Не са от криви дискове ако това е идеята, като натисна спирачката не тресе волана като на дискове. Иначе дали намаляват, спират или се увеличават не съм обръщал внимание, ще проверя следващия път.

Alexi


mondeoto

Четох, че каретата се усещат само при ускорение, а при мен е точно обратното, при ускорение няма нищо.

Mondeicho

Реглаж предница, задница? То не остана друго...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

V.Buzev

Не бях карал баят отдавна по бързичко извънградско но тези дни ми се наложи. Установих че и аз имам същите вибрации след 110 км/ч но на 160 изчезват.
Предполагам че ми е мръднал баланса защото като сложих зимните го нямаше това.


mondeoto

И реглажи, и баланси - не и не. При различни съм ходил - нищо не се променя. Наистина нищо не остана. Пръснах сумати пари по баланси, реглажи, прегледи, огледи, въртене на гуми и джанти... Резултатът си е нула промяна.

V.Buzev

Вибрациите при висока скорост усещащи се в цялото купе и волана се пораждат обикновено от лош баланс на задни гуми. Щом казваш че гуми и джанти са ок тогава огледай челата на задните дискове да не са шупнали от ръжда - тогава джантата не ляга плътно по тях и се получава описаният от теб ефект. Също и лагер главините да не е тръгнала някоя и дали са добре стегнати централните гайки. Ако беше нещо отпред още на 60-70 км/ч щеше да го усещаш.

ivchotr

M, да. Ако джантите не лягат плътно и в една равнина с главините, се получава подобен ефект.

mondeoto

Колеги, тия тривиалните неща са проверени и отстранени. Не е баланс, не е кал по джантите, не са боклуци между джантата и диска или между него и главината...

TourneoRS

Освен да сложиш летните гуми, и да видиш дали има разлика. Еднакви размери ли са летни и зимни ?
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

mondeoto


ivchotr

Ми провери тогава за луфтове по окачването.

mondeoto

Колеги, говорим си едно и също... Луфтове няма. Разбити тампони няма. Шарнирите са наред. Дисковете са прави. Джантите са прави. Гумите са прави. Направен е баланс, като хората е...

Цитат на: mondeoto в 13 Февруари 2016 15:33:47
Джантите са прави (железни), гумите са на 100% балансирани. Предницата е проверена, няма луфвое или повредени тампони, шарнири и т.н.

Alexi


Mondeicho

Няма начин всичко да е наред и да имаш проблем...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


ivchotr

Цитат на: mondeoto в 25 Февруари 2016 17:57:08
Колеги, говорим си едно и също...

И амортисьорите са част от окачването.

Цитат на: Mondeicho в 25 Февруари 2016 22:06:25
Няма начин всичко да е наред и да имаш проблем...

Ахъм.

baibradar

Тампоните са от Германия с изтъркани щампи форд. Хидравличния беше 200 лв а другия 90. Боря се с едни вибрации при движение от 110 до 140 км/ч. Ту бие волана ту ги има на купето а понякога изобщо ги няма. Пробвал съм други гуми и други джанти ефект няма. Сменил съм и двете цели полуоски комплект с карета купени от Аглия. Междинен лагер на едната полуоска, абсолютно всички тампони по предното окачване, амортисьори. Бяха останали само тези 2 тампона и тях смених но ефект няма. Тресе си се и това е. Направо полудях вече. Като караш с 150-160 няма и помен от вибрации. Колкото е по-топло навън толкова по-силни са вибрациите. Зимата в студа почти не се усещат. Ако някой има други идей да казва.

V.Buzev

#22
Цитат на: baibradar в 19 Юли 2016 11:07:16
Тампоните са от Германия с изтъркани щампи форд. Хидравличния беше 200 лв а другия 90. Боря се с едни вибрации при движение от 110 до 140 км/ч. Ту бие волана ту ги има на купето а понякога изобщо ги няма. Пробвал съм други гуми и други джанти ефект няма. Сменил съм и двете цели полуоски комплект с карета купени от Аглия. Междинен лагер на едната полуоска, абсолютно всички тампони по предното окачване, амортисьори. Бяха останали само тези 2 тампона и тях смених но ефект няма. Тресе си се и това е. Направо полудях вече. Като караш с 150-160 няма и помен от вибрации. Колкото е по-топло навън толкова по-силни са вибрациите. Зимата в студа почти не се усещат. Ако някой има други идей да казва.

(rofl) (rofl) (rofl) боже все едно слушам за моето мондео. Точно заради тези вибрации и аз съм се насочил към тампоните ама щом казваш че няма ефект изобщо няма да ги купувам.
При мен е тръгнал маховика и прещраква от време на време, та се чудя дали от него не се получават въпросните вибрации?
По-принцип вибрациите при мен се получават при постоянна скорост в описания от теб скоростен интервал на равно или при спускане. При изкачване на баир са едва доловими. Ако ускорявам от 90 нагоре преминавайки през този интервал също не се усеща тресенето. Също както си писал ти се влияят и от околната температура - в четвъртък рано сутринта пътувах към Поморие, беше хладно и вибрации почти нямаше. В неделя се прибирах към Плевен и на магистралата ми се скъсаха нервите! И аз съм сменял почти всичко по окачването + преглед на окачването в 4-ри различни сервиза и всеки казва че е бетон.
Колега с Вектра Ц ми се оплаква от същите вибрации.
Аз вече година и половина я карам така колата и това ме подлудява. Мегана ми е на 20 г. и подобно нещо няма!

baibradar

При мен има и някаква зависимост от натоварването но не винаги. Като се натовари повече почва да се тресе яко но не всеки път. Карам на автопилот по равно например и вибрациите ту ги има ту ги няма. В повечето случай ги има обаче. Ако пипна спирачките в момент когато ги има вибрацйите всичко почва да се тресе яко и волана ще ти счупи ръцете направо. Ако пипна спирачки когато няма вибрации всичко е наред. Тоест не са криви дискове. Според мен маховика не може да предизвиква тресене на волана. Това прещракване може да е от хлабини в шлиците на полуоските. Имам наблюдения на още 2 мондеота около мен и всичките имат хлабини в тези шлици и щракат там по малко. На моето също ги има даже с чисто нови полуоски.

mondeoto

Ето, точно като моя проблем - отпред всичко съм сменил (без полуоските), отзад всичко е проверено, прави джанти, прави гуми и балансирани, пробвано с други джанти и гуми и вибрациите ги има. Сменях съединител, мааховикът е здрав без луфтове. Реглажи много пъти са правени... Ще следя темата с огромен интерес защото ме побъркват тея вибрации.

mondeoto

А полуоските където си купил нови ли са били или втора ръка?

Dundee

Докато карах Мк3 стигнах до извода че тези вибрации са от недобре балансирани гуми. Правил съм баланс през месец, понякога през седмица, веднъж даже през един ден за да премахна тресенето. Има значение къде се прави балансът, както и по какви пътища карате. Случвало ми се е да изляза от гумаджийницата, да покарам няколко километра без проблеми, след това уцеля дупка - при това не някакъв огромен кратер, и тресенето почва отново. Отивам следващия ден на гумаджия, нов баланс и колата отново върви гладко. До следващата дупка.
Моята препоръка е да карате така и да не наливате пари за да оправяте точно този проблем. И ако ви е възможно, продавайте колата докато все още има някаква стойност. Всеки си знае до кой поред от задължителната серия ремонти с четирицифрена стойност е стигнал и може да си направи сметка дали си заслужава да продължава да налива пари точно в тази кола.

baibradar

Полуоските бяха чисто нови от Англия. Едва ли е до гуми. Въртял съм какви ли не комбинации с гуми и джанти. И ако са гуми защо като е студено вибрациите почти изчезват ??

V.Buzev

Даааа и в думите на колегата Dundee има известна истина. Имам чувството че много се влияе това тресене и от баланса на гумите - 3 пъти гаранционно ходих за баланс като си купих гумите пролетта и точно след баланс уж беше ок и след 30-40 км. пак същото. Ходих и в други гумарни за баланс и всеки  казва че баланса е перфектен. Някъде в някоя тема четох точно че Pyrhel беше писал за това че много се влияе от баланса. Освен от баланса имам чувство че се влияе и от налягането в гумите - малко да е по различно особено на задните и почва филма.
А до луфт в шлиците на полуоските аз нямам - при мен щракането си е от маховика особено се усеща при рязко ускорение от по-ниски обороти и при гасене на двигателя! Ама пък вярно няма как маховика да кара волана да се тресе :(.
За момента съм спрял да гоня този проблем, защото вече ми писна. На есен като захладнее може пак да се занимавам, а до тогава ще следя темата за евентуално решение.

mondeoto

От баланса има значение, но чак пък толкова да се разваля за 30-40 км... :(
Да не са били лоши полуоските където си взел и като се нагрее примерно да се получават някакви луфтове или де да знам и аз. При мен само това остана. Вибрацията не е силна но си е там - понякога по-силна или понякога по-слаба. А дали се влияе от температурата не съм забелязвал. Ето в момента например е съвсем слабо доловима но наистина ония дни в големите жеги беше доста по-силна. От много месеци не съм правил баланси на гуми защото честно казано ми писна, сумати пари съм дал на гумаджии за реглажи.