Повече икономия - на скорост или изключена от скорост

Започната от Vesel, 06 Юни 2014 00:44:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Alexi

колко официално ,не търсиш .. ето ти цитат от уикипедия :
"Engine braking is a generally accepted practice and can help save wear on friction brakes. It's even used in some motor sports to reduce the risk of the friction brakes overheating. Additionally, most modern engines don't use any fuel while engine braking which helps reduce fuel consumption. This is known as DFCO or Deceleration Fuel Cut-Off"


stanilabg

Цитат на: Alexi в 02 Септември 2014 17:20:50
колко официално ,не търсиш .. ето ти цитат от уикипедия :
Е, ако знаех как е на английски, нямаше да питам.

Alexi

и аз не знаех  ,пробвах с forced idle ,idle cut off и такива неща докато го открих как е ,отне ми 5 мин .. интересното е ,че има такива разработки още от 60те години за карбуратор дори са патентовани

stanilabg

Явно не съм се изразил правилно - не разбирам от английски. И да бях написал "forced idle ,idle cut off", резултатът щеше да е отново на английски. А аз какво....? Не разбирам английски.

Marlboro

Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

baro

Колегите са прави в режим на ППХ гориво не се пуска. Мегата с която карах си имаше тази опция като даже си настройваш над какви обороти, положение на ТПС и натоварване МАП. Когато два от трите фактора са изпълнени си влиза в режим ППХ и времената на дюзите са 0 милисекунди. Всички съвременни инжекциони я имат тази опция.

pAbLo

Цитат на: stanilabg в 02 Септември 2014 19:15:59
Явно не съм се изразил правилно - не разбирам от английски. И да бях написал "forced idle ,idle cut off", резултатът щеше да е отново на английски. А аз какво....? Не разбирам английски.
ЦитатСпирачен ефект на двигателя е общоприета практика и може да помогнат за спасяването на износването на триещите се спирачки. Тя дори се използва в някои моторни спортове да се намали риска от прегряване на фрикционни спирачки. Освен това, повечето съвременни двигатели не използват всяко гориво, докато спирачната които двигателя спомага за намаляване на разхода на гориво. Това е известно като DFCO или забавяне на гориво Cut-Off
Google translator is my best friend 8)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

stanilabg

Е хубаво де, превода го видях. Ама нищо повече, защо е така.
Нищо от рода на, защо двигателя работи като компресор......

Marlboro

Темата прочете ли я, погледна ли в Гугъл за ППХ, какво пише... Има форуми с теми по 40 страници.
Кое защо е така, освен да питаме някой двигател, да разкаже от първо лице.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Alexi

за икономия колега .. то си пише .. за какво да ти впръскват дюзите гориво ,като мотора се върти принудително по баира надолу ..


opex

Цитат на: stanilabg в 03 Септември 2014 15:40:41
Е хубаво де, превода го видях. Ама нищо повече, защо е така.
Нищо от рода на, защо двигателя работи като компресор......
Двигателя не работи като компресор, защото все още клапаните му се мандахерцат. Изглежда първо трябва да минем през "основни принципи на работа на ДВГ" преди да се втурнем в обяснения за ППХ поради риска на края все пак отново да останем неразбрани.

Не считам за нужно да знам всеки двигател от гамата на Форд, но при Зетек например при спускане по инерция - затворен дросел (отчетено спрямо ТПС) и обороти над 1500 (едно пет нула нула) сигнал/импулс към инжекторите въобще не се подава. Иначе казано - капчица не минава. В същото време газо-разпределителния механизъм си работи перфектно, засмуква си въздух, изхвърля го и това е - пък дали вътре е горял или не няма никакво значение. Започва ли да се изяснява картината?
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

hotblooded

 Най просто казано при двигателите с инжекцион и дизляците - с педала на газта задаваш не колко гориво да постъпва (както при карбуратора), а какви обороти желаеш, а комп-а (при дизляците без (много) електроника- помпата, чрез регулатора на оборотите) определя колко гориво да подава. Ако коляновия вал се върти със по-високи обороти от зададените - гориво не се подава.  Някога при ЛАДА-2104/5/7 имаше и клапан за ППХ на карбуратора който при над 1500 об/мин и пуснат педал на газта спираше горивоподаването. Естествено - не работеше както трябва....

stanilabg

Е, разкъсахте ме.  (shy)
Просто ми беше странно (не, че все още не е), че без подаване на газ, по надолнище, не се осъществява детонация и буталата се движат, все едно си врътнал ключа.

Това е. Смятам въпроса за изчерпен.

momo76

То тогава сигурно ти е странно и защо топчето се търкаля само надолу по наклонена плоскост, а нагоре трябва да го побутваш.

TourneoRS

При мен детонации има когато карам на газ . Там с простото АГУ винаги влиза "нещо" и пука в гърнетата .
На мнение съм че този ППХ е пълен ташак . Икономията от него също ..
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Marlboro

Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Alexi

икономията според мен е осезаема .. я си представи ,че слизаш Шипка .. 20-30 км с разход 0/100 .. тия дребни неща направиха коли от по 250 коня да харчат 6-7 .. при БМВ примерно има въведени следните неща - алтернатора работи само на ПХ и ППХ ; водната помпа е ел. и се включва само когато трябва и с нужните обороти ; хидравликата също ; клапи затварят предната решетка ако не е нужно сериозно обдухване на радиатора - подобрена аеродинамика ; 8 степенна кутия и десетки други нещица дребни ама събрани заедно водят до 3-4 литра икономия

hotblooded

И когато нещо от тези дребни неща "изкиха" - икономията отива по дяволите...  (е то за това "белите" хора си карат колите докато са в гаранция)  (rofl)
Да не съм офф-топик - напомням че изключването от скорост не е позволено в правилника :)

Alexi

е то със всичко е така .. първия собственик ще икономиса ,другите ще се набутат то ако теглиш чертата на комън рейл технологията като цяло - файда няма ..

hotblooded

Цитат на: Alexi в 03 Септември 2014 19:49:28
е то със всичко е така .. първия собственик ще икономиса ,другите ще се набутат то ако теглиш чертата на комън рейл технологията като цяло - файда няма ..
Що да няма, колите се правят за първия собственик, другите купуваме на собствен риск


pAbLo

Цитат на: Alexi в 03 Септември 2014 19:49:28
е то със всичко е така .. първия собственик ще икономиса ,другите ще се набутат то ако теглиш чертата на комън рейл технологията като цяло - файда няма ..
АМИН! (bow) (bow) (bow)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

pi4o

Според мен от ППХ има файда, но трябва да се внимава с карането на тихи обороти и на изключена от скорост. Особено за дизеляците скоро четох, че подобен стил или начин на каране (както е при таксиметровите коли) скапвало демпферната шайба на коляновия вал. ...а тя хич не е евтина. Така, че ...умната, да не икономията да иде за ремонт...   >:(