Какво купих за колата днес?

Започната от Bobi, 03 Ноември 2011 04:25:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

sinnerman

Калъф за еднолитрова туба масло. Не доливам и нямам такава туба, обаче калъфа е много фешън.


Pyrhel

120 лв за първа вноска по ГО...
Това е най-евтината, която намерих (200лв) за 1.8, доста са ги вдигнали. Бонус-малус, къде си?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

zloster

Цитат на: Pyrhel в 30 Март 2018 16:20:31
120 лв за първа вноска по ГО...
Това е най-евтината, която намерих (200лв) за 1.8, доста са ги вдигнали. Бонус-малус, къде си?
Най-вероятно бонус-малус е "преразпределена" като печалба в нечий джоб, ако може да се вярва на това: https://offnews.bg/obshtestvo/grazhdanskata-poskapnala-zaradi-dve-nekorektni-kompanii-v-bransha-676497.html
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

zloster

Преди Великден бях "зарадван" от счупена предна лява пружина на Фиестата.
После болтът, който хваща амортисьора към шенкела не се даде без нагряване с газова горелка/охлаждане с вода.
Накрая гайката на амортисьора, която държи тампона и лагера на макферсона също не се даде. Всякакви опити бяха безуспешни. Корпусът на лагера на макферсона беше косвена жертва.

Равносметката:

  • Комплект предни пружини Lesjöfors: номер по каталог 4027591, от Тех-ко
  • 2 бр. комплект лагер на макферсона и горен тампон КИБ/KYB: SM1210, от Тех-ко
  • Комплект маншони/прашници KYB за 2 бр. амортисьори: 910017, от Тех-ко
  • Комплект амортисьори KYB: ляв - 333384, десен - 333383, от МаксКар.бг/MaxCar.bg
  • 2 бр. болтове, които хващат амортисьора към шенкела; Форд: 1382597, M12x50, от МотоПфое
  • 2 бр. пластини подложки, които се поставят в долното легло на пружината; Форд: 1481510, от МотоПфое

Бележки:
При SM1210 вътре лагерът и корпусът са на ИНА/INA Германия, какъвто е сваленият за първично вграждане с щампата на Форд. Има нови три гайки и шайби в комплекта.
Оригиналните пластмасови капачки, които стоят на амортисьорите, там където излиза буталото от корпуса, НЕ влизат в тези амортисьори. Имат една метална планка там, която е по-широка малко от корпуса им.
Пластините подложки по писания из англоезични и други форуми би трябвало да помогнат срещу счупването на пружината. Примерно снимките на счупената пружина тук: https://motorfetish.wordpress.com/2013/02/05/do-you-drive-a-ford-fiesta-you-need-to-read-this/ са абсолютно същите като при мен.
На кутията на пружините пише "Made in Sweden", амортисьорите са "Made in Japan".
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

versionbug

Цитат на: mirohristov в 12 Януари 2012 16:20:09
Днес претапицираха топката на скоростите  (happy) ! ,   ,

Привет, къде тапицираха топката?
Мерси предварително

saggy

Сдобих се с нова капачка за казанчето на охлаждащата течност. С няколко левчета повече реших да заложа на оригналното от Форд - FoMoCo - цена 18лв от Мото-Пфое. Оригинален нимер на капачка 1301104 (спрян от продажба) и на заместителя, който взех, 5193938. На опаковката пише "Направено в Австрия", на капачката пише "Направено в Словакия". Поне е в Европа!
1667513855800.jpg  :)

ivchotr

Онзи ден смених трите тампона на двигателя. Нямам идея дали някой ги е барал преди мен. Колата стана доста по-тиха и като че ли колелата спряха да придърпват/приплъзват (не знам как точно да го опиша) при изкачване в завой. Отдавна се съмнявах в тях и им дойде времето. Дали те са били виновници за това поведение в завой, ще дам отзиви като мина по маршрута, по който най-често се проявяваше този ефект. 

saggy

ivchotr, Аз съм сменял само горният тампон - до казанчето за антифриза, беше протекъл. В какъв вид беше този под акумулатора (за скоростната кутия)?

Ozzie

@saggy
Качвам снимки, как изглеждаха при мен другите два тампона.

P.S. Сменях ги преди три години.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Моите бяха малко по-добре от тези на Ози. Този пред казанчето за антифриза беше с тръгнала цепка в гумата. Този под акумулатора изглеждаше най-добре, но пак имаше тръгнала цепка. А този при предавателната кутия беше леко разхлопан. Гумата им обаче изглеждаше по-твърда от на новите. Горните може би щяха да изкарат още някое време, ама понеже не ми се влиза периодично в бокса, ги смених и трите в комплект.


F Focus

Най-накрая открих и поръчах неоригинални гумени стелки баш за Фокус-2, че подлепвах успешно три пъти оригиналната шофьорска, която има още живот, ама да имам. Търсенията ми от около година бяха с резултат "продуктът е изчерпан".
Ще ги взема утре от Спиди-дано изкарат година-две.

Зимата идва-донапомпайте гумите с 0.2 атм. и сипвайте зимна течност за чистачките.

saggy

#761
Stelkite.com е твоят сайт, като за 60лв си взимаш прилични стелки. Трябваше да питаш по-рано. Моите са гумени оригинални и не вършат голяма работа. Трябва да са гумени тип леген, за да спират мръсотията. Така цапането на мокета е много по-малко и трябва да почистиш само стелката.

Жоро Петков

Много го уважавам този сайт. За Фокуса и сега и за Мондеото купих от там - гумени и текстилни + за багажника.
От текстилните за мондеото съм 50/50 - на шофьорското място едната закопчалка се счупи и в момента не е много закопчана стелката...
редакция - моите си ги взех от stelki.bg

ivchotr

Днес оставих дръгела да му сменят съедининтел и носачи.

F Focus

Цитат на: saggy в 11 Декември 2022 21:13:37Stelkite.com е твоят сайт, като за 60лв си взимаш прилични стелки. Трябваше да питаш по-рано. Моите са гумени оригинални и не вършат голяма работа. Трябва да са гумени тип леген, за да спират мръсотията. Така цапането на мокета е много по-малко и трябва да почистиш само стелката.

При "стелките" отдавна дебна, но няма такива точно, като за мен. Сегашните днес ги взех от "Ауто-Мастър 2022"ЕООД. Тежат доста и са бая дебели с борд около сантиметър-цена 62лв. Не съм ги пробвал предните пасват ли точно, но на пръв поглед би трябвало.

Ozzie

Някъде края на предния месец, при едно от отварянията на капака на двигателя, установих, че гумичката в която ляга пръчката за подпирането му, буквално се е разпаднала. След малко ровичкане в Aliexpress, намерих същите.
Поръчката е направена на 28.02., днес си ги взех от кварталната пощата. Бях поръчал два комплекта, всичко 1,48 $. Сега гледам, че цената е друга.

https://www.aliexpress.com/item/1005005181164956.html
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ozzie

Горивен филтър MANN - 49 лв.
Да видим, що за хОй ще е смяната му...
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

To4kata

Да ъпдейтна темата:свещи за 1,0 екобуст NGK laser iridium (silzna8c7H 93593) от Техко за 33 лв/броя. Излизат 10-тина лв по-евтино от МП. Току-що поръчах и стелки от Авто Бим (Petex мокет), уж на промоция 30% за 56 лв. Хм, чудя се някъде виждали ли сте да се продава само шофьорската стелка. Аз редовно изхвърлям останалите три от комплекта чисто нови, само защото шофьорската е износена. Странно разхищение и на пари и материали ...

Жоро Петков

Споко и при мен е така. За съжаление никъде не съм намирал да продават само по една. Обаче дори да пуснат съм 100% сигурен, че цената ще е 80% от тази на комплект - планова икономика бате.
Последно на някаква автомивка ми скъсаха единия "крепежен елемент" (деба забравих му името), пак добре, че продаваха отделно (тия пластмасовите, с които се закрепя за пода, за да не мърда)... ест оказа се малко по-малък и не е баш като хората, но за сега върши работа.
И за да не е спам темата - последно си взех 2 стикера за задно стъкло - Пази моториста и Мотористка ( че тя жената ми е шофьор в града  8)  )

F Focus

Цитат на: To4kata в 25 Май 2023 07:55:13Да ъпдейтна темата:свещи за 1,0 екобуст NGK laser iridium (silzna8c7H 93593) от Техко за 33 лв/броя. Излизат 10-тина лв по-евтино от МП. Току-що поръчах и стелки от Авто Бим (Petex мокет), уж на промоция 30% за 56 лв. Хм, чудя се някъде виждали ли сте да се продава само шофьорската стелка. Аз редовно изхвърлям останалите три от комплекта чисто нови, само защото шофьорската е износена. Странно разхищение и на пари и материали ...

Никога няма да намериш да се продава само шофьорската стелка, така, че не си губи времето. Купуваш к-кт читави стелки, от които използваш само шофьорската, а другите се чудиш какво да ги правиш.


To4kata

Е, аз това и правя. Иначе нямам илюзии, че ще намеря, затова и не търся. Просто се чудех ...

ivchotr

Днес колата се сдоби с нов външен накрайник на лявата кормилна щанга. Колата пак беше започнала да хлопа като минава по калдъръм или черен път. Сега не се чува нищо по окачването. Минах и през реглаж, естествено. Пробвах и новата акумулаторна помпа, която си поръчах от бай Китаец по принцип за моторетката. Проверих и изравних налягането в гумите на колата, докато новият кормилен накрайник си заемаше работното място. Ами работи добре джаджата, а е с размерите и теглото като на радиостанция "Моторола", каквито ползват някои от органите на реда и в МО. Демек удобна за носене и ползване джиджавка, с опция да бачка и като фенер и/или външна батерия за други електрически или елекронни пособия от първа необходимост.

saggy

Снимай го това велико избретение да видим какво правят от другия край на света.  (tooth) Аз отдавна се каня да си купя електрическа помпа, но повечето, които гледам в Метро, Бриколаж, Практикер, ми се струват боклучета.

F Focus

И аз проявявам интерес към такЪва помпа, въпреки, че опитът ми с няколко такива за около 30-40лв. закупени тук е направо плачевен-след има-няма две напомпвания са тотално аут!  >:(
А, пък вече съм специалист по пазаруване в "Али"-то, ако не сте забелязали...! :))  (tooth)
Предполагам, че що-годе качествена и дълговечна ел. помпа ще е около 70-80лв.

ivchotr

Ами помпата е като тази: https://www.aliexpress.com/item/1005005147637522.html?spm=a2g0o.detail.1000014.1.2c3053f5J8BfvE&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40000.333919.0&scm_id=1007.40000.333919.0&scm-url=1007.40000.333919.0&pvid=450fcdee-7d19-4bfd-91f6-cd1688f9141b&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40000.333919.0,pvid:450fcdee-7d19-4bfd-91f6-cd1688f9141b,tpp_buckets:668%232846%238111%23474&pdp_npi=3%40dis%21BGN%21194.26%2185.47%21%21%21%21%21%402103011416860802383013231e9e71%2112000031856639255%21rec%21BG%21835137445
Може да имат някакви разлики, ама ми е трудно да се ориентирам. И помпите си приличат като китайците (tooth). Моделът на моята е от 2022 г. И всичко е написано с техните йероглифи, което ме поставя в неудобната ситуация да не разбирам нищо от това, което са написали :D
Още нищо не мога да кажа за нея, но първоначалните ми впечатления са добри. С времето ще давам още отзиви, ако някой проявява интерес. В пункта за реглажа на окачването механикът провери с тамошния манометър какво е налягането в гумите и се установи стойност от 2.5 атмосфери веднага след движение от няколко километра в жегата по обяд. Аз ги напомпих с джиджавката на 2.4 след известен престой преди да сменим накрайника, респективно преди да тръгна към реглажа. Но 0.1 нагоре ми се струва нормално за загряла гума.

ivchotr

Днес, без да дозареждам след онзиденшното донапомпване на гумите на колата, проверих с какво налягане си тръгна дизелякът на щерката от гумаджийницата, в която му сложиха летните джапанки. Ами двете гуми отляво бяха на 2.1 атмосфери, а отдясно двете гуми бяха на 2.0 атмосфери. Съответно помпата влезе веднага в боя и геройски донапомпи четирите гуми до 2.4 атмосфери. По едно време леко започна да стопля корпуса. Диодчето, което при заредена батерия свети в луннобяла светлина, по едно време започна да свети в някакъв нюанс на оранжево. Но помпата си бачкаше. След като донапомпих гумите на дизеляка, се прехвърлих на задните на моята, щото малко преди това се бях върнал от монтаж на две нови гуми. При монтажа накарах гумаджията да ги надуе до 2.4 атмосфери. Когато ги пробвах пред блока, едната първоначално показа 2.5, но почти веднага след това закова на 2.4 атмосфери. Другата гума си показваше упорито 2.5, та се наложи леко да я спадна с подръчна клечка. Диодчето пак си светеше с луннобяла светлина. До момента не съм открил възможност помпата да изпуска ненужното налягане, при задаване на по-ниска стойност на същото, когато е отчетена по-висока от помпата. От гумаджийницата до вкъщи са около 2 - 3 километра, а и дадох шанс на гумите да поизстинат малко докато се занимавах с тези на другия дъргел. Утре пак ще ги проверя, за да видя дали всичко си е същото. И ще се прехвърля на моята моторетка, че от една седмица бахалясва на паркинга, а и последно оправях наляганията с манометрите, заради които си купих помпата :D
В общи линии, след зареждане на батериите в началото на седмицата, с помпата съм вкарал налягане в няколко гуми, горе-долу равняващо се на напомпването на една от 0 атмосфери до експлоатационно налягане. Ще я зоря така докато откаже да надува, за да съм наясно колко точно гуми ще може да напомпи с едно зареждане и съответно за какъв период на престой от напълно заредена до отказ. Ако упътването не беше с йероглифи, сигурно щях да прочета и нещо важно в него, обаче сега ще трябва да откривам топлата вода :D Манометърът ѝ поне изглежда читав.

saggy

А бе, не че покупката не е интересна, ама на тия джаджи батерията им изкарва явно едно напомпване на напълно спаднала гума. После в колата или вкъщи трябва да я зареждаш 1-2 часа. Малко ми се губи робасността, демек пълноценната работоспособност на едно компресорче на 12Волта захранване.  Въпреки че тази джаджа ще ти свърши работа, когато ти трябва и е достатъчно малка да стои в жабката, което също е важно.

ivchotr

Аз и преди казах, че я взех за да изравнявам наляганията на гумите от време на време, защото манометрите по бензиностанциите са тотал щета. Най-важно ми е налягането в гумите на мотора, защото управлението му е пряко зависимо от точното такова. Ако с колата можеш да караш с какво да е налягане, с мотора можеш да се очистиш качествено от едно подхлъзване в завой заради пренапомпена гума. С твърде меки гуми пък не завива както трябва, което също е опасно. Освен това налягането на гумите при солова езда трябва да е едно, при двама човека друго, с трите куфара пак е по-различно.
Преди два - три месеца в ЛИДЛ бяха пуснали някаква акумулаторна помпа, която едно, че беше двойно по-голяма и по-тежка, ами и тракаше като картечница Гатлинг :D Китайщината по ме кефи.
А и не агитирам никого да харчи пари за това нещо. Просто споделям първите си впечатления от помпата.
Има си и едно неоценимо предимство - откъдето и да се купят части за нея, все ще са оригинални (rofl)  (rofl)  (rofl)