Мондео МК3 1,8 16v, ТРЕНД, 2006г - Монтаж на темпомат - възможно ли е?

Започната от kepassa, 16 Декември 2013 13:34:23

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kepassa

Здравейте колеги.
Преди няколко години се сдобих с Мондео МК3, 1,8, 16v, ТРЕНД, 2006г от Мото Пфое. Отлична колица. Досега не ми е създавала ядове.
Проблемът е, че е TREND изпълнение а и е бензинова и никъде неможах да открия тема за монтаж на темпомат.
Прочетох темата за дизелите няколко пъти (написана е безупречно), но за бензиновите явно е по-различна.
Ако някой е слагал на бензиново мк3 темпомат – да помага
Почерпката е задължителна 
Поздрави


Dmitarcho

Аз имам някакви кабелаци за темпомат на бензиново Мондео ;) Поръчах ги от Ebay, като си мислех, че за дизел, но се оказа, че са за бензиново ;) Като събереш повече информация, се обади да ти ги пратя, ако ти трябват кабелите ;)
На дали ще има голяма разлика от Дизела. Прекъсвачи на педалите, окабеляване към волана ... към компа .... ;)
Ръца Пръца

kepassa

Благодаря. Да се надявам да ми потрябват. Веднага ще ги взема.
Разлика в кабелите няма да има много голяма, но активирането от компютъра май ще е проблем. Преди малко звъннах на Мото Пфое да ги питам разбирачите, но моментално ме отсвириха с отговора НЕМОЖЕ. Дори не се замислиха. Ще се надявам някой от форума да помогне, а аз започвам четенето във външните форуми.

hotblooded

Цитат на: kepassa в 16 Декември 2013 13:34:23
Здравейте колеги.
Преди няколко години се сдобих с Мондео МК3, 1,8, 16v, ТРЕНД, 2006г от Мото Пфое. Отлична колица. Досега не ми е създавала ядове.
Проблемът е, че е TREND изпълнение а и е бензинова и никъде неможах да открия тема за монтаж на темпомат.
Прочетох темата за дизелите няколко пъти (написана е безупречно), но за бензиновите явно е по-различна.
Ако някой е слагал на бензиново мк3 темпомат – да помага
Почерпката е задължителна 
Поздрави
Moже колега, може, във fordwiki има темичка точно за бензин.

Nebhotep

Ето, всичко на този свят е възможно: http://fordwiki.co.uk/index.php/Cruise_Control_Retro_Fit_-_Petrol_Models
Ако не разбираш английски, пускам и тема на руски език: http://mondeoclub.ru/forum/topic/85470/. Успех!


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

kepassa

Горе долу се справям с превода и информацията е доста противоречива. При едни - след монтаж темпомата тръгва без проблем (без да се налага активация(да се показва индикатора), а при други не работи. Едните казват ако не е фабрично - неможе да се инсталира, а други твърдят обратното. И там четох за дизелите, че няма проблем с тях.

При първа възможност ще се завра под кормилото да погледна педалите и конектора С32 дали имам окабеляването и ще пиша.

Благодаря за темите. Доста са полезни

hotblooded

 Няма такова нещо като "не става" - хора от тоя форум дори са монтирали темпомат на кола дето като нова - в каталога не се е предлагал темпомат!  С търпение, четене и някой лев - и ще имаш темпомат!

Pyrhel

Едно е индикацията на таблото, друго е активацията в PCM. И за 2те има лек, до там да се стигне. Активацията е елементарна, индикацията на таблото - малко играчка, но и тя :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

kepassa

Стана малко по-топло навън и успях да снимам таблото подробно. По схемата на "hotblooded" някои от кабелите ги имам, но не отговарят цветово. На С502, пин 8 нямам кабел, но предпазител има монтиран ( f82 ). Предполагам от там трябва да пусна кабел до  CS. Немога да разбера връзката между предпазител Ф82 и Ф87. Продължавам да  чета, а в същото  време си търся комплекта за темпомата. Също така на С32 не виждам бял и кафяв кабел, което май ще е затруднение.

hotblooded

 Ako гледаш моята тема - то тя е за дизляк.... На теб незнам до колко ще върши работа


kepassa

Много си прав, просто се опитвам да разбера принципно кое от къде се взима и защо. Схемата във fordwiki не е подробна като твоята.....:)
Там набързо е описано кой кабел се маха и къде се монтира. Най-вероятно е за по-оборудваните.

kepassa

Според схемата на fordwiki връзваме пиновете 5, 6 и 7 към С32 и С502, но къде се връзват проводниците, които отиват към Моторчето със жилото. На снимката се виждат повече от два проводника, но не виждам схема за тях.

hotblooded

 Значи от волана до CJB - едва ли има разлика, обаче долу при педалите - май си има и то сериозна.

http://www.mondeospares.co.uk/ford-mondeo-mk3-manual-petrol-cruise-control-kit-01-07.html  ето ти един комплект, скъпичък е обаче! Според мен повече от 120-150 лв не би трябвало да струва, дори с нови ключета за педалите...
Кабелите за мАторчето - тук имаме колеги слагали темпомат на бензиново Мк2 -  нека да кажат какви точно сигнали и захранване отиват до него

kepassa

Току що успях да снимам и от задната страна на С32. Доста кабелчета липсват. Наистина има разлика в електрото между дизел и бензин. А що се отнася до цената - не ми е проблем. Както се казва - за удоволствие цена няма. Обаче да стигна до там...


Ето и снимки. https://www.dropbox.com/sh/7d15fw2kcyymomh/U0VKqXYhuM

Dmitarcho

Мисля, че имам кабелите който са към прекъсвачите на педалите. Ще ги снимам утре и ще ти ги покажа ;)
Ръца Пръца

К.Методиев

Сигналите към мотора с жилото за газта са от педалите, единия кабел е преди бутона на спирачката захранва се от стоп светлините, другия за съединителя взема сигнал след бутона на спирачките към стоповете, другите два края от бутоните на педалите отиват към моторчето, а от волана идваше само един кабел, но имаше и една връзка с ESP и тракшъна при заработването на системи се изключва темпомата, при мк1/2 става през реле при 3 предполагам е през компа. Описаното е за мк1 и 2 но мотора на мк3 е същия и схемата трябва да е така.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

kepassa

Още търся целия комплект за бензиново Мондео. Накрая ще го поставя и ще умувам как да го накарам работи. Благодаря  за съветите. 

hotblooded


kepassa

Екстра, на нормална цена. Предполагам може да се смени само предната част с бутоните. В този комплект няма възглавница.

hotblooded

Цитат на: kepassa в 23 Януари 2014 10:30:38
Екстра, на нормална цена. Предполагам може да се смени само предната част с бутоните. В този комплект няма възглавница.
Не бях видял че няма възглавница - щом е без еърбег - цената не е много нормална...


kepassa

Определено от този сайт цените са по-високи, но предполагам е заради качеството на частите. В ибей попаднах на няколко обяви и ако не успея да си ги набавя от нашите морги ще е от външни сайтове.
Продължавам да чета за окабеляването, защото при мен няма никакво и ми е доста сложно.

hotblooded

 Окабеляването при теб е просто...  най трудно е да се намери негръмял еърбег,  има вариант да си купиш само бутоните и да резнем капачката на твоя - стои малко грубовато, но си работи..

kepassa

Наистина ще ми отнеме време да събера всички части (за дизел още утре могат да ми намерят но не и за бензин) , но едно по едно и малко време ще стане.  Тогава ще пиша за помощ при окабеляването.  Интересува ме еърбега с колко букси трябва да е отзад?

kepassa

Еърбега с бутоните са поръчани. Съвсем скоро ще поръчам и останалото оборудване.  ^-^

hotblooded

 накрая само дръпни чертата, дет се вика, и кажи колко ти е излязло всичко....

kepassa

Разбира се.  След монтажа и ако проработи с твоя помощ ще се направи и тема за монтаж на бензиново Мондео.

kepassa

И останалото оборудване е поръчано. Нямам търпение да пристигне и да се почва. Стига времето да е на моя страна де. ^-^

К.Методиев

Ето цяла тема с описание как се монтира на бензиново мк3 темпомат.

http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/91136-Montaż-tempomatu-do-benzynowych-MK3

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

supertorr


kepassa

Темата наистина е доста подробна. Остава само да я разбера схематично.  ;D

Благодарности ^-^