Мондео MK3 от Панагюрище

Започната от Nikola, 22 Ноември 2013 00:14:44

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Nikola

Здравейте и привет на всички!
"Форд Форум" и "Български Автомобилен Форд Съюз" съм изключително благодарен за темите и помощта, която ми са оказали сайтовете. Няма как да харесам и да оценя всички, които са ми помогнали и кои са полезни, но просто оценявам това, което правите!
С каквото мога ще помагам, каквото мога ще питам. :)
Така от Панагюрище съм и миналата година си купих Форд Мондео от софиянец, който при покупката го питах "Ако има нещо по колата ми кажи сега, за да съм подготвен, а не да ме изненадват проблемите един след друг." "-Не бе, спокойно! Качваш се и караш 10 000 км. - всичко сменено!"  (batter)
Виждали сте всички ST пакет, който не подозирах, както и вие че е вкаран от Англия, в Moto-Pfohe чрез номера им излиза 2.0 TDCI и 115 кончета под капака, а той е 155, 2.2. Имаме си и още куп неща, които само се изненадваш, а продажбата му беше направена, защото предишният собственик не можеше да я поддържа - горката едва креташе.
Купил съм й нов акумулатор, нови спирачки - нямаше никакви!!!, нови ксенон крушки - старите - т.е. няма никакви спирачки малко аз, нови инжектори, одраскани адски и 8-те джанти - пребоядисах ги прахово, сваляне и ново покриване на рефлектора на късите, купих си "Мишлен" зимни гуми, 18''. Изобщо един куп пари за горкичката и сега от последният преглед от MP ми казаха, че е като нова - нищо й няма, но леко тресе като е студена със леко син пушек, но казаха, че й нищо. Мисля след като събера пари да сменя комплект пистов ремък и ремъка на хидравликата (не знам за какво служат тези неща, чел съм темите тук, но трябва всичко да се смени, защото както се казва не се знае историята на колата).
Ако не ми се отвори нов проблем, мисля цялостно затъмняване на стъклата - майната му на закона и повишаване на мощността т.е. да я направя на пълен анаболен изверг! - като си намерим работа обаче е това  (dwo)
Искам да спра вече и да се похваля и да чукам на дърво вече, че все едно купих 2-ро Мондео, че е като нова - нищо не трака и ми е супер, че я превърнах от дрипав просяк на аристократичен джентълмен.
А, ето и една снимка, направена с кеф и гот!




"Двеста вдигам - мощност има. Не е лети, не е зима. Зарад тази служба гадна камерата в Монца падна. Тежко карам в моя стил - и немай грижи Форда яко движи!"


Pyrhel

Ей, Пазарджик! Оня ден те видях да пресичаш Владимир Вазов посока Орландовци :D
Добре дошъл и ще се радвам да се запознаем и на живо! (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Nikola

А, да - ама не помня защо ходих натам - нещо беше свързано със "личен шофьор на шефа" - приятелка.
Аз също ще се радвам!  (beer)
"Двеста вдигам - мощност има. Не е лети, не е зима. Зарад тази служба гадна камерата в Монца падна. Тежко карам в моя стил - и немай грижи Форда яко движи!"

Bobi

Добре дошъл и от мен! Колата цепи мрака!!!  (love) Пожелавам ти само хубави моменти оттук насетне. :)

SICKandPROUD

Страхотна кола в правилния цвят. Само хубави моменти и  (race)


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

ihovahi

Добре дошъл :) Поне на външен вид колата го докарва здраво :) Покажи малко снимки и от интериора. Надявам се от тук насетне, само каране и гориво и много изминати километри без никакви ядове.
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Dmitarcho

Добре Дошъл ;) Много добре изглежда Монди ;) Много безаварийни километри заедно ;)
Ръца Пръца

hotblooded

 Добре дошъл. 2.2  ТDCI +ST пакета + този цвят са 3-в-1 - неочкавано добра комбинация. Ако си отстранил проблемите - от тук нататък ще изпитваш само удоволствие от сядането за волана на тази машина.

deshi

добре дошъл ... пак да кажа ... според мен най-хубавото мондео е мк 3
Грозен си кат` OHC  .....

Nikola

#9
Благодаря ви!
Може да сложа още някоя снимка от вътре като си отида на село, че професионалният апарат е там.
Е, сега няма как да е перфектна - има забележки, но те са по-скоро от дреболии:
1. Бутона на едното дистанционно за багажника не работи.
- сега ще отида в темата с автоматичното отваряне и пружините да видя дали ще мога да си ги набавя.
2. Пръскачките нещо не изкачат.
3. Нови летни гуми трябва да се вземат.
4. Сигурно след 6-12 месеца ще тръгнат и маховика и демпферните боклици, защото си е слабо място.

Обичам си я колата и си я гледам много! Дано не стане някой голям фал с нея! Да чукам на дърво!
Иначе се запалих от предишната кола на баща ми, която и аз карах 6 години - купена чисто нова - Ford Escort 1.8 D, 1992 год, бял.

Беше толкова запазен без ръжди и проблеми, че непознати са ме питали дали е реставриран от ръжди и т.н.
Всичко от антифриз до спирачна течност - оригинални още, ама такива спирачки имаше, че... :X :X :X

Последната година почна всичко да се разпада - всичко! Врати не се отваряха, прозорци, багажна врата не се затваря, няма стартер и я продадохме на едни цигани в добро техническо състояние след като я полу-ремонтирахме. След 1 ден идват и викат: "Малее бате Никола 160 км двигнах с три моми вътре и много се кефеха колко бързо карам!" След още един ден идва мангалина му с мангалин и вика: "Счупих полуоската и щангата" все едно ние трябва да му е платим. Викаме "И как така?" "-Ми със 160 км. по един път." (А единият им път го знаем - лунните кратери са летен пейзаж) Казахме им с баща ми "Е*/;- те си майката" и тва е.
Но просто двигател и скоростна кутия на Ескорта бяха желязни, желязни!

P.S. От къде и аз да си купя лепенка на рег. номер с логото на Ford Club Bulgaria?
И колко струват нови цилиндърчета на багажната врата?
Погледнах и нещо и двете теми за авт. отваряне сте ги занемарили. :/
"Двеста вдигам - мощност има. Не е лети, не е зима. Зарад тази служба гадна камерата в Монца падна. Тежко карам в моя стил - и немай грижи Форда яко движи!"


hotblooded

  Пръскачките за фарове работят само при светнати фарове.... другия вариант е помпичката да е дала фира, а третия е - понеже колата ти е доработвана а не оригинално ST - да са спестили помпата дето "мята" и на фаровете и да нямаш тръбички до пръскалките (и помпа към казанчето).

Nikola

Да, от MP ми казаха, че пакета е допълнително слаган и то от самите "Форд".
Иначе да, знам, че само при запалени фарове работи, но интересното е че една църцори и се опитва да се покаже на работна, а другата - пълно зеро.
Тва мисля изобщо да не се занимавам с него или пък ще е един от крайните не-важни ремонти.
"Двеста вдигам - мощност има. Не е лети, не е зима. Зарад тази служба гадна камерата в Монца падна. Тежко карам в моя стил - и немай грижи Форда яко движи!"

Bobi

#12
В английските форуми доста хора се оплакват от тези пръскалки. Пробва ли с пръст да ги да дръпнеш, за да видиш дали не са просто капачки? Иначе тези части се търсят много в ибей и отиват на доста високи цени...

С лепенки ще те уредим на някоя среща, ако дойдеш. Лайсните са ни "бъгави" и ще трябва да изчакаш нова партида.

moni74

И моите не пръскат. С ръка ги издърпах, смазах с WD40, ама ...


----------------------------

Pyrhel

На помпата има една цедка, която се запушва и няма достатъчно налягане да ги избута напред и да пръсне добре.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Nikola

Боби, ще ми е доста кеф да си лепна такива лепенки на клуба. Няма проблем ще изчакам.
Аз не знам дали редовно ще влизам във форума, но ще направя всичко възможно да съм в час със нещата, срещите, общите поръчки и т.н. , които се правят.
Иначе да ви кажа честно, колеги, обвзе ме чувството на някаква вина ли де да знам - това както се вика ми е първи пост и само намекнах за пръскачките и вече мнения - кое, как и къде е проблема и как да се отстрани.
Искам да кажа, че в момента се чувствам все едно всички чакат да кажа проблем и веднага се спускат да помагат кой с каквото може.
(notworthy) Поклон за лоялността, колегиалността и сремежа ви за помощ!

P.S. Днес си поръчах едни амортисьорчета за задната багажна врата за 50 лв. нови, италиянски. Дано сполуча.
И после ще видя за пружините, размерите им и къде се поръчват и накрая ще намеря някъде някой да ми оправи бутона за багажника на дистанционното.  Лека по лека да изчиствам недостатъТСи.
"Двеста вдигам - мощност има. Не е лети, не е зима. Зарад тази служба гадна камерата в Монца падна. Тежко карам в моя стил - и немай грижи Форда яко движи!"

Dmitarcho

За това сме тук .. да си помагаме ;) Както можем.
Ръца Пръца

ceco.deyanov

Добре дошъл и от мен. Дзверо направо кърти.
Да знаеш, че затова е форума да си помагаме и заедно да си решаваме проблемите.
При нас е така.

Alexander

Много готино Мондео-то и се радвам че си се захванал да го посъживиш! Попаданал е на собственик. Само безавариини километри!
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

Nikola

Колегист, здравейтест!
Искам да попитам няколко въпроса относно информация на автомобила - бях споменал, че съм му оправил по-скъпите части
и сега съм един вид на статус оправяне на не толкова важни работи, та:
1. Огледалото за обратно виждане със блендата - не му свети нито зелена, нито червена светлина и постоянно е тъмно.
Може ли да се дължи на изгорял бушон или си има и той дефектни истории?
2. Днес свалих таблото и на платката ми не свети диода със колана (може би и затова не мога да активирам колана да писука), та
нова платка ли трябва или трябва да я занеса за я разпоят крушката, да купя нова и после да я споят?
3. Датчиците за външна и вътрешна температура сменят ли се често - дават ли дефекти като да не измерят външната температура, пък вътрешният и той ката и климатика като е на Auto 23.0 C и винаги да си вее и да не намалява?
4. Имам фабричен заден парктроник и тонколонката вече писука като настъпено папагалче ;( .
Във Форд ми казват, че имат 3 вида и трябвало да се свали и да си го проверят и искам да знам ако и вие знаете да ми кажете къде се намира - знам, че е някъде при бушоните, но не мога да го идентифицирам - да му видя кода и модела и да си купя
алтернативен, по-евтин, защото в МР вървят от 80 лв. до 180 лв.

Благодаря!
"Двеста вдигам - мощност има. Не е лети, не е зима. Зарад тази служба гадна камерата в Монца падна. Тежко карам в моя стил - и немай грижи Форда яко движи!"


kala80

Здравей колега,честито и от мен за автомобила,страхотен е. Много безаварйини км. Относно лампичките на огледалото,и моите не светят,но блендата си затъмнява. Даже не знаех че имало лампи там (rofl) мислех ги за някакви датчици.

momo76

1. Ако нямаш бутончета на огледалото - няма и какво да свети.
2. То и да не свети пак ще си квичи за колани. Изключена ти е тази функция и трябва пак да се активира щом толкова държиш на нея. На моето Мондео това беше първото дето го изключих. Направи тест на таблото и ще видиш със сигурност дали свети.
3. Май рядко се чупят. За външния лесно се вижда дали работи - виж какво ти показва като температура на компа. За вътрешния има тест на климатроника и ще си каже дали всичко му е наред, само не се сещам как точно се пускаше теста.
4. Е щом си работи, а само квичи странно виж от къде се чува звука и смени само колонката. Би трябвало всякакъв зумер да свърши работа.

Dmitarcho

#22
Колонката за фабричния парктроник, мисля, че е между плафона и чекмеджето за очилата, сваля се цялата пластмаса на плафона.
Това ли е теста за климатроника Ford Mondeo mk3 clima test ?


Това е само климатик... не мога да намеря клипчето за климатроника :( Натискаха се 2-3 бутона едновременно, ама като не помня :D
Ръца Пръца

Alexi

към вътрешния темп. датчик има едно моторче което засмуква въздуха - намира се долу на централната конзола едно отворче има с решетчица .. ако моторчето не върти датчика няма да мери щото е вътре .. на огледалото нищо не свети тия като диоди дето са според мен са датчиците не съм много запознат как работи ама моите не светят но си работи

Dmitarcho

Това с моторчето на вътрешния датчик не го знаех .... чува ли се когато работи ? И кога изобщо трябва да работи - като е пуснат климатроника ?
Ръца Пръца

Alexi

вероятно работи винаги когато е пуснато парно/климатик ( т.е дисплея не е офф на климатроника ) .. аз моето не мога да го чуя то вероятно е миниатюрно .. казват ,че се чистело на определено време щото се затлачвало моето трябва да го погледна напролет ..

ihovahi

Така си е. Има една малка перка, но не се чува. Моето не беше мръсно... а вероятно никога не е чистено  ^-^
Който фôрка "майстор" си нахôда!


tropper

Датчика представлява сглобка от малко вентилаторче и термистор пред него. Вентилаторчето служи за да циркулира въздуха около термистора, защото където е навряно няма шанс да измери точно без циркулация. При мен се върти винаги, когато колата е на контакт и е пуснато нещо каквото и да е по парното/климатика.



Цялата сглобка вентилатор-термистор е вкарана в цилиндър с диаметър около 25мм При мен вентилаторчето почна да бръмчи в един момент до такава степен, че реших че колата се разпада  (rofl) Свалих целия сензор, от едната му страна се вижда как лагерува на втулка оста на центилатора. Откача се много внимателно една пластмасова сцепена шайба и перката с оста излиза. Почиства се хубаво от полепналата мизерия. След това слагате малко фино машинно масло и затваряте по обратния ред. Внимавайте да не счупите термистора - самият температурен сензор. Той изглежда така:

Не съм снимал, но тук има приемрни снимки за рсзглобяване и смазване на компютърен вентилатор, само че не са вадили перката с вала и не са почистили мръсотията. Принципът е същия.

Така давате още година-две живот на вентилаторчето. ;)

Горното се прави само ако вентилатора тропа или е запекъл - в смисъл не се развърта лесно на ръка или с подухване. Ако се върти свободно само с въздушна струя и без да има вибрации не го пипайте.

Ако при обдухване се върти, но самостоятелно електрически не - или е изгоряло, което рядко се случва, или някъде кабелите нещо...
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Nikola

Цитат на: momo76 в 27 Ноември 2013 09:24:19
1. Ако нямаш бутончета на огледалото - няма и какво да свети.
2. То и да не свети пак ще си квичи за колани. Изключена ти е тази функция и трябва пак да се активира щом толкова държиш на нея. На моето Мондео това беше първото дето го изключих. Направи тест на таблото и ще видиш със сигурност дали свети.
3. Май рядко се чупят. За външния лесно се вижда дали работи - виж какво ти показва като температура на компа. За вътрешния има тест на климатроника и ще си каже дали всичко му е наред, само не се сещам как точно се пускаше теста.
4. Е щом си работи, а само квичи странно виж от къде се чува звука и смени само колонката. Би трябвало всякакъв зумер да свърши работа.

Мисля, че светеше поне зелената лампичка като я купих, може и да се заблуждавам.
Опитах да го активирам - нищо не стана. Т.е. започва се след 2 мин. след като си подал контакт, ама не стана.
Не, не - определено е при бушоните, защото от там идва звука - бях махнал долната кора и се бях наврял, ама само платки,
бушони и кабели и не може да се индифицира звука.


Цитат на: Alexi в 27 Ноември 2013 21:36:32
към вътрешния темп. датчик има едно моторче което засмуква въздуха - намира се долу на централната конзола едно отворче има с решетчица .. ако моторчето не върти датчика няма да мери щото е вътре .. на огледалото нищо не свети тия като диоди дето са според мен са датчиците не съм много запознат как работи ама моите не светят но си работи

На Ситроена (Citroen C4 Grand Picasso 2008) блендата е автоматична и тя си преценява кога да се затъмни и кога не.
Като си на това дередже т.е. води се "автоматично" - свети зеленото диодче.
Като изключиш функцията "автоматично" - червеното диодче светва.
Помисли, че и на Мондеото е така. Понеже не свети никакъв диод - имам чувството, че постоянно ми е затъмнено и не изсветлява.
Затова си мисля, че бушон е отишъл или е дало дефект понеже нито свети, нито се мени, а само затъмнено си стои.

Цитат на: Alexi в 27 Ноември 2013 22:24:30
вероятно работи винаги когато е пуснато парно/климатик ( т.е дисплея не е офф на климатроника ) .. аз моето не мога да го чуя то вероятно е миниатюрно .. казват ,че се чистело на определено време щото се затлачвало моето трябва да го погледна напролет ..
Да, моето е на гняс и затова мисля, че като съм на 23 С не ми намалява, защото е толкова мръсно, че не може да измери температурата.
Опитах да го сваля, ама нещо ми се опъна.
"Двеста вдигам - мощност има. Не е лети, не е зима. Зарад тази служба гадна камерата в Монца падна. Тежко карам в моя стил - и немай грижи Форда яко движи!"

Dmitarcho

За огледалото ... вечер /да е тъмно на вън/ влез в колата и си пусни плафона до огледалото, тогава трябва да се затъмни. Както ти е пуснат плафона, включи на задна скорост /тогава огледалото започва да си работи нормално/ ;) ТАка ми се струва, че най-лесно ще разбереш дали ти работи огледалото правилно ;)
Ръца Пръца