Форд Мондео Мк3 - слаби места,съвети за покупка

Започната от Alexi, 18 Септември 2011 11:51:52

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

stoks

Горивната система на МК3 е доста претенциозна и скъпа за обслужване, особенно при ремонти.Стружки пускат само помпите преди фейслифта (2001-2003), затова е по-удачно да си купиш фейслифтов модел.


hotblooded

Помпата преди фесйлифта е  с по голям процент дефекти, но стружки в дюзите може да прати всяка помпа, ако се кара с "тунджа", не се сменя горивния филтър с оригинален или поне - качествен. Колите от последния фесйлифт към момента с 10-12 годишни,  докато тези от началото на производството вече са 16-17 годишни. Разликата в цената между кошняк от първите и запазена кола от последните произведени стига до 2 че и близо 3 пъти.

Alexi

ако случиш на кола само ще караш ,другия вариант може да ти побелеят косите особено преди фейса ако вземеш ТДЦИ ( което е крайно непрепоръчително )

Pyrhel

Според мен парите за ремонт на помпата и инжекторите трябва да са заделени още по време на покупката на мк3 тдци, на което не са били правени до момента както и където трябва, независимо дали е преди или след фейса. Вече са на години и км дори фейсовите, така че поне аз мондео мк3 тдци го приемам като фокус мк1 1.8 тдци - т.е. не е "дали няма да пукне помпата и инжекторите", а "чудя се колко скоро ще заминат". Та за кола която не е била правена, особено от автокъщите - мин. 1500 лв заделени, с идеята, че тези пари със сигурност ще се дадат в рамките на няколко месеца.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

krishere

#274
Привет колеги,

Съвсем пресен съм тук, но съм решил да сменям вярното Волво С40, 97-ма с друг автомобил и се спрях на това Мондео (Мондео 2002, бензин/газ). Прочетох информацията, която колегата е написал в първия пост и сякаш тя засяга повече дизелите. Изчетох и доста теми в този форум, но не открих отговор на това, което искам да ви питам, а то е какво ще кажете за цената, газификацията на въпросния двигател (предполагам е 2.0) и за модела преди фейслифта като цяло? До колкото разбрах Форд си възвръщат реномето с този модел. Също така някъде тук прочетох, че обслужването с качествени части е около 200 лв (Волвото - 300 лв). Друг въпрос - моторът с верига ли е или с ремък? Благодаря на всички и безаварийно!

Славейко

Здравейте колеги! Темата е чудна. Вече 9 месеца съм горд притежател на 2.0 TDCI 2006г. 115 магарета. Супер впечатлен съм от колата и единсвения сериозен ремонт за много пари бяха амортесьорите. Естествено,че имаше и някакви премеждия със сваляне на турбото,за чистене на геометрията,но за 12 годишна кола мисля че е напълно нормално да се зацапа. Темата адски много ми помогна в избора. Сега имам въпрос който може да не е за тук,но все пак ще питам. Някой чипосвал ли е такъв мотор и ако да как е след преработката откъм разход и вървеж?

Станислав1

Здравейте колеги, предстои ми покупка на Ford Mondeo 2.0 TDCI 6ск. . Кажете ми, какво ви е мнението за тази кола и този модел. Предимства, недостатъци всичко. Нов съм, както в форума така и към тази марка автомобили, така че ще ми е в ползва всичко което ми кажете.

Мишо

Здравей колега, от година и 2-3 месеца някъде имам такова Мондео, само че е 2.2. От скромния ми опит с него и от четене по форуми, мисля така :
1-во всичко е късмет човече, ако е гледана както трябва колата преди теб ще имаш по-малко разходи.
2-ро пистов ремък и обтяжния му механизъм + демпферната шайба на коляновия вал-това от ляво на мотора ако си пред колата. Обикновено идват при нас с разбита шайба и обтегач тоест, смяна на всичко.  Ако е разбита шайбата на коляновия вал, докато мотора работи гледаш дали се върти в съосие или "бие", също така издава шум като хлабава пластмасова кора на двигател, ако мога така да се изразя. Обтегача мисля, че е ясен-ако има много голям ход и ремъка подскача, кофа и нов. Ремъка е ясен, има и една паразитна ролка, сменява се и тя тъй като е най-малкото зло от тоя механизъм (tooth). Другия пистов ремък е от дясно на двигателя, там нещата са песен-има един обтяжен механизъм на който се сменя ролката при нужда ( и ремъка, разбира се ) и е това.
3-то инжектори и ГНП. За сега не съм правил нищо по тях ( да чукна на дрЪво ), освен че слагам оригинален горивен филтър за да ги пазя максимално. Цената му е малко под 100 лв. но е по-добре така.
4-то съединител комплект и маховик. Около 1000 лв. без работата, тоя мач ще го играя май тия месеци, че се правя на луд ама  :'(. Смяната му е страшна идиотия  (rofl).
5-то трябва да е след фейслифта ( от 2004-та на там )-изгладени са доста проблеми.
Друго не се сещам сега като проблеми и ремонти, иначе голяма и комфортна кола, липсата на автомат при 2.2 ме влудява  (tooth). Ето и една по-полезна тема от моите "дрънканици" :

https://fordbg.com/forum/index.php?topic=37.0
Поздрави

Запрян Б.

Както каза колегата стар дизел е до късмет и проверка на това, което взимаш. Обаче, ако всичко му е наред ще останеш доволен. В нашето семейство вече около 4 години търкаляме Мондео tdci 115 к.с. 2004-та и като цяло само положителни неща. Като комфорт особено за дълъг път е признавам, а и багаж побира доволно. :)

Станислав1

Благодаря ви колеги за информацията. Ето е и колата която съм харесал, кажете си мнението за нея.

https://www.auto.bg/pcgi/details.cgi?adv=11528551662702318&page=3&searchres=3viab2h1


Alexi

изглежда запазена .. хубава диагностика е задължителна ,като се обърне внимание на дюзите

ivchotr

Имахме такова служебно Мондео, само че бензин. Още като ново интериорът му скърцаше зверски. Не съм сигурен къде е сглобявано, обаче нямаше кора или панел в купето, които да не скърцат.

Petar 1966

Даааа,след всичко прочетено човек не трябва да си купува Мондео 3.Най-вече дизел......
Да,ама аз си купих преди да чета.Пък ще видим......
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

Alexi

Към момента е мазохизъм вече да вземеш мк3 дизел .. последните произведени са на 12-13г ,км ще са над 300к ( реалните ) и ако няма проблеми за момента то гарантирано ще има :)

Запрян Б.

Цитат на: Petar 1966 в 18 Март 2019 12:56:40
Даааа,след всичко прочетено човек не трябва да си купува Мондео 3.Най-вече дизел......
Да,ама аз си купих преди да чета.Пък ще видим......

това са свободни интерпретации колега, не съм съгласен с това твърдение

Petar 1966

#285
Цитат на: Запрян Б. в 20 Март 2019 22:30:05
това са свободни интерпретации колега, не съм съгласен с това твърдение
С кое по точно,че си купих дизел преди да прочета, или, че не е трябвало да купувам според по горните постове?
И според една поговорка"Жена и кола са на късмет,мъж и куче как ги научиш"
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

Ozzie

Цитат на: Petar 1966 в 21 Март 2019 15:21:48И според една поговорка "Жена и кола са на късмет...
Правилно казано.
С-Макса го купих буквално на сляпо. Нито бях виждал на живо такъв (или не съм обръщал внимание), нито знаех нещо за този двигател (1,6 TDCi).
За Авенсис бяхме тръгнали, прибрахме се с Форда. За три години най- големия кусур от към двигател - ЕГР и затлачена геометрия на турбото.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

Това важи кажи речи за всички мотори на Пежо-Ситроен - купуваш нещо на поне 350к реални и то не се чупи с години .. и за жалост изобщо не важи за мотора на Форд който си има достоинства но определено с годините и км става бездънна каца за пари .

Petar 1966

Добре,моя двигател на Мк 3,2.0 TDCI какъв е?
Френски, немски?Чета за Пежо-Сотроен че били и т.н.?
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

Alexi

Твоя е точно фордовкия за който е цялата тема .


Petar 1966

Е кво пък,щом е фордовски,да е фордовски!
Обикновено случвам на коли,пък ще видим!
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

Запрян Б.

Цитат на: Запрян Б. в 20 Март 2019 22:30:05
това са свободни интерпретации колега, не съм съгласен с това твърдение
че не трябвало да се купува мк3 мондео дизел ...

Мишо

#292
Да драсна и Аз с моя двугодишен опит с истинския фордовски ТДЦИ мотор ( не на кората на мотора да пише ТДЦИ, а в същност е ХДИ ). В случая моя мотор е с код QJBA, 2.2 дизел. Един приятел има Пежо 508, 2.0 ХДИ, 2014 г. май е 163 коня. По спомен е на около 250,000 км. и чат пат аварийните режими ги е виждал и той. Нещата се въртят около турбина, колата се гледа максимално добре. Друг приятел си купува Фокус 2008 г. с 2.0 ТДЦИ ( ХДИ ), 136 коня. На 2000 Об. пуши като локомотив, нов ОЕМ софтуер без ЕГР и ДПФ ( щото ДПФ-а го няма изобщо, ЕГР-а не го търси софтуерно и със стария ), мапера му казал, че е за инжектори. Пиезо инжектори Сименс с цена с тонове отстъпки-600 бе ге лв...........на бройка......а те са четири. Та не знам дали прословутото, гига здраво ХДИ е ВЕЧНИЯ мотор, в работата процента турбини които рециклираме е 95 ХДИ срещу 5 Форд......всякакъв Форд. За екобуст не е дошла и една турбина за ремонт, за сметка за ВАГ империята с малолитражните, бензинови мотори. Не съм фанатик на тема Форд, ама нещо почва леко да ми писва с това как всички останали марки нямат никакви проблеми.......никакви  (rofl). Според мен, няма значение от марката ( не говоря за "премиум", там болката от зад е още по-голяма (tooth) ), ако колата е гледана нормално преди теб, ще има работа и плащане, но е в рамките на нормалното. И аз съм за инжектори  ( нови, рециклаж, все тая ) но моите инжектори са 1400 лв. чисто нови Делфи.....ама и 4-те. Всеки може да случи на кошник без значение от марката, работата с кола втора употреба е чист късмет, така че на колегата желая само безаварийно шофиране и само консумативи да сменя и да се радва на живота. Важното е да сме живи и здрави, другото се купува или прави.

Petar 1966

Животът иска жертви,но няма да сме ние!

Alexi

Абе хем е така хем не е .. определени мотори са доста по здрави от други и това си е .. квото и да го гледаш то "гледане" всъщност е наливане на пари нали знаете .. щото да я гледаш през прозореца файда няма ... аз от 2.2 мотора бях доволен ,но го купих на 100к реални и на 200к го продадох без да пипна нищичко освен едни ремъци и дискове с накладки .. но и цената му не беше 2500-5000 лв :) Като стане на км трябва да се сменят 4 дюзи ,рециклаж на помпата ( обикновено тя е причината да заминат дюзите ) съединител ( и той е "евтин" ,1500 лв е комплекта горе долу ) да се смени верига комплект че има навика да прехвърля зъб като се поизноси и ако вече колата е евро 4 ,се сменя задължително ЕГР и актуатор на турбото ( електронните варианти ) до 200к са пътници ,но може някой да ги е сменял вече .. ма тия изброените неща подминават 5000 лв ,а тя колата не струва толкова и ако се случи всичко да е за смяна става на кантар дали да не се издаде за желязо

Запрян Б.

всички тези неща не е гаранция, че ще се наложи да се правят, особено пък наведнъж  (rofl)

Mondeicho

Малко вероятно е наведнъж, пък и има алтернативи. Съединител комплект с маховик и помпа е не повече от 800 лв. Дюзи има по 250 лв. оригинални чисто нови. Само трябва малко търпение и ровене 😜
Все пак на старо наистина не знаеш какво може да те изненада.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi


Mondeicho

Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Техниклътч? :)) Ако някой се чуди колко дълбоко може да си го набута - нека си купи от него (tooth)
Колко е писано по нашия и чуждите форуми... Нищо, здраве да е
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.