Форд Мондео Мк3 - слаби места,съвети за покупка

Започната от Alexi, 18 Септември 2011 11:51:52

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

hotblooded

Цитат на: Pyrhel в 10 Март 2014 20:38:26

Офф2: Алекси, да ти дам моята? :D
Off 3 - аз мислех да сменям тази или следващата година моята, ама като гледам:
  1 - какво ще взема за 12-15 к (повече не ми се дават)...
  2 - за колко трябва да продам моята...
И все твърдо решавам да си я карам, докато тя не ме остави...
 


demetra

Явно не съм се изразил добре, питам определено за Ford Mondeo комби 2005г, 2.0tdci, 131 к.с. какво ви е мнението за мотора и как е поддръжката.

moni74

Моето е точно такова, разгледай ми дневника.


----------------------------

Alexi

мотора е добър стига да е поддържан добре .. няма съществени болежки освен може би дюзите които изкарват 200-250к ( те вече ще са минати обаче )

Pyrhel

Поддръжката е в зависимост от бомбата, на която попаднеш, преди/след фейслифта, Евро 3/4. Според мен оптималният вариант е фейслифтово Евро 3, 2.0 дизел.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

demetra

#125
EURO 4, My Link

momo76

С автомата много внимателно. По принцип е калпав, а не се ремонтира в БГ никъде. Много блага екстра е, но си трябва внимателен преглед, а после смяна на маслото. Навремето в Джемини едва ли не ми биха шамари по телефона, като питах дали ремонтират такава кутия.

hotblooded

Цитат на: demetra в 10 Март 2014 21:39:13
EURO 4,  http://www.cars.bg/c513227
Това само е минало покрай евро 4 - като гледам лайстните на вратите - колата е 2004.... тоест евро 3! Е може да е за добро - актуатора на турбото е вкуумен

Alexi

евро 3 е ,което за мен е по добрия и надежден вариант по евтин ремонт ако се наложи ЕГР е вечен а и се затапва лесно .. кутията що да е зле ? не е ли на Айсин автомата ,той е много масов и сравнително здрав ,нютоните на 2.0 не са му много ..

hotblooded

 AISIN e 6 степенния автомат на Мк4...
На Мк3 5 степенния е JATCo - JF506E, поне според сайтовете на фирмите


amplified

Абе защо само по автокъщите се виждат кунтурите на еърбеците на воланите? :(

radikn

#131
Да не са "прибирани" някакси...
Моя волан се убих да го снимам-не става така :-[

До колегата с дилемата:
Гледай хубаво за напукани ремъци-на две-три места ме плакнеха че струвало 20-30 лева, щели да ми свалят 100,
хубаво ама обтегача е около 250, истинския ремък 50, и ролка 50, и от другата страна ремък и ролка и с тези неща
евентуално демпферна 200  шайба и водна помпа 200 и това са цени без труд и при положение че извадиш късмет
и ти се разминат помпа, дюзи, маховик...
Та моя съвет е карана кола от частно лице да си вземеш!

Успех с покупката !

Backstage


hotblooded

Цитат на: Backstage в 11 Март 2014 23:12:39
Според мене вече го отказахте  :D
Длъжни сме да му кажем уловките, а той да си прецени. Ако само му похвалим колата и момчето дръпне късата сламка една от първите му реакции ще е "да ти е*а колата", "Да ви е*а и разбирачите"...

pAbLo

Приготви някой лев отгоре и сменай модела ;)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

radikn

Да !

Купи си БМВ-въртяно по кръговите или "красива" Е-класа с уникален мотор...

Кой каквото иска да си харесва, но знайте че и премиум марките имат болести, но собсвениците им не обичат да говорят за това!
Я иди в "Авел", и ми кажи колко Форд-а, БМВ-та и Мерцедеси има?
Всеки си има различни вкусове-затова има толкова много коли и жени!

Alexi

моето лично мнение е ,че тая кола ( бидейки в сегмента на БМВ 5 и Е- класата ) е супер евтина за поддръжка и то с оригинални части .. ако са но нейм цената почва да клони към 0 ,отделно е доста здрава ... имам поглед върху БМВ 5 ,там всяко влизане в сервиза е 1000+ лв ..

georgi82

#137
Здравейте колеги и от мен,най новия член на форума може би :),и аз като колегата пуснал темата съм се ориентирал към смяна на колата с въпросния форд мондео,и сега пред мен стои дилемата слаби места, разновидности, цени за по нататъчен ремонт на отделните части, какво да гледам като избирам,до сега съм карал кола на газ(от което съм доволен) и сега се двоумя да продължа ли или да мина на дизелов автомобил,и от тук нататък започват дилемите пред мен, кой мотор на бензин е най читав, кой подлежи най лесно на газификация цени на части и обслужване на автомобила и т.н.същия въпрос седи пред мен и за дизеловите мотори гледам най различни 2.0д 90к.с,2.0тдди,2.0тдци,1.8тдди,какви са разликите и къде мога да се запозная по обстойно с подробности около въпросните двигатели,гледам споменавате  също така за фейслифт от коя година е,евро 3 доколкото разбирам е по простичък и съответно и по евтин за поддръжка,от коя година започва евро4,а като цяло съм се ориентирал към този автомобил най вече заради съотношението качество/цена, доста екстри на сравнително прилични цени в сравнение с еквивалентни автомобили от другите марки,но гледам че на повечето бензинови модели са поспестени от екстрите които притежават дизеловите(мен ме интересуват най вече ел.екстрите както и климатроника и автопилота,както и да е с ръчни скорости).Извинявайте ако ви се струвам  досаден или поредния който много пита,но все пак за това са приятелите и тези форуми разбира се .Предварително благодаря на всички отзовали се!

Alexi

разчистих офтопика малко да е по прегледна темата .. инак по въпросите по горе има доста писано ,поразрови се из подфорума на мондео - накратко най добрия избор е кола след фейса 2004г ( реална година не горублянска лесно се различава фейса ) ,дизел или бензин е въпрос на лични предпочитания ,бензинките стават добре на газ (ГИ )

ihovahi

Здравей georgi82. Може да погледнеш тази тема. Алекси доста се е постарал да обясни слабите места на дизеловите МК3. Така, че прочети първо нея.
Който фôрка "майстор" си нахôда!



hotblooded

 Georgi82, има си и бензинови Мк3 с доволно екстри, даже една е спомената на предната страница. Имай предвид че автомобилите с доказана история (реален, или поне реалистичен пробег и качествена подръжка) имат 2 недостатъка:
  1 - по-скъпи са
  2 - малко са, като вероятността да намериш такава по автокъщите клони към 0.
Само че космическия пробег и подръжката с некачествени консумативи са 90% от причините за скапване на дизелак.  Ако ще даваш пари и ще рискуваш с дизеляк - нека да бъде 2.0/130 к.с или 2.2 - 155. Евро 4 - не го гледай като екстра. Нищо не печелиш от него в България, освен по скъпи турбо и EGR ако хвърлят топа.
  Общо взето цените на основните части от които се оплакват дизелджиите:
рециклиране/ремонт на дюзи - от порядъка на 800 лв  за TDCi мотор, независимо дали е 115,130,или 155 коня...
Съединител+маховик - от 800 до 1500 лв части и смяна, има варианти и с употребявани, изскачат и нови на биващи цени, но трябва да се дебне из и-бей
ремъци + ролки и обтегачи - двата общо гонят 800 лв

Ако не правиш над 15 000 км годишно, моят съвет е: вземи си бензинова кола - не си струва риска с евтин дизляк...  Ако ще купуваш Мондео не вземай 1.8 бензин - първо че идва слаб, второ - 1.8 са все "базови" и нямат почти никакви екстри.  Климатроника и ел.стъклата може да се каже че са базови след фейслифта от 2005та..

Dundee

#141
Да актуализирам малко цените, които давате. В сервиз Авел - Пловдив към февруари 2014 г.:
Смяна хидравлична глава на ГНП Delphi 2.2 TDCI и проверка на стенд - 811.61 лв. С труд, предварителен тест и транспортни и разни други дребни разходи цената стана 1275 лв.
Ремонт инжектори - 4 Х 400 лв.  ???
Аз ремонтирах само ГНП, инжекторите не са увредени все още, така че имат още живот. Това се случва на 186 500 км., в българска кола, с непревъртяван километраж.
Ако инжекторите са за ремонт, много често причина за това е повредената помпа, която доста време им е набивала стружки. Ако не се хване навреме проблемът в ГНП, следва доста сериозно изваждане на пари.

Ако прецените че информацията е по-добре да бъде в друга тема, местете.

hotblooded

 Всъщност ще е добре да се направи по една тема "пинната" към раздела за всеки модел и там да си даваме разходите - пробег, дефект, вид ремонт - пари... Така всеки ще може да се ориентира какво-що и как върви да се сменя по даден модел и колко струва.

Dundee

В профила ми в spritmonitor.de (иконката с бензиноколонка от подписа) я има тази информация за моята кола. Сравнително прилежно въвеждам основните събития около колата. Профилът е публичен и каня всеки, който се интересува да хвърли един или повече погледа :)

Alexi

хм ,доста обезпокоително .. не знам по Англията как въртят по 400-500км на тая кола с дребни ремонти .. като никой почти не ползва оригинални консумативи ..

radikn

Единственото за мен логично обяснение е горивото...
То не е само Цетаново число и боклуци да няма-има си съставки или липсващи(по-вероятно)такива,
които вредят на горивната система (неведнъж ми се е случвало да вадя "гняс" от филтъра на старото Мондео.
Та : хората карат докато ние ремонтираме и то с какви части само...по-скъпи от техните!

Alexi

не е горивото .. не знам къде зареждате ,но аз си смъкнах горивния филтър ( оригинален ,монтиран от мен ) след 30 к км и вътре нямаше почти никакви боклуци ..

Dundee

Цитат на: Alexi в 13 Март 2014 20:53:00
хм ,доста обезпокоително .. не знам по Англията как въртят по 400-500км на тая кола с дребни ремонти .. като никой почти не ползва оригинални консумативи ..
Имам съмнение че на моята кола можеше да се минат още доста километри, без да се усети проблема. Ако я караше някой с по-кротки маниери на шофиране.
При мен се случи това: при здраво натоварване - по Тракия изкачвам баира към тунела Траянови врата продължително време на шеста с педала почти до долу. При наближаване на 3 хил. оборота на двигателя се размига лампичката за подгрева и мина в авариен режим. Спирам, гася, паля - двигателят отново работи в нормален режим. По равното без проблем си развива 3 хил. оборота дори на шеста. В София трием грешката за ниско налягане в рейла и сменям филтъра. В стария филтър имаше много малко и много ситни метални прашинки. Ако не се взирахме целенасочено, можеше и да ги пропуснем. Супер бистра нафта, без боклуци. Всъщност филтърът беше нов, сменях масло и всички филтри 1-2 седмици преди това.
Тъй като проблемните помпи хвърляли доста по едри парчета метал от моята, решавам да пробвам само със смяна на филтър, стискайки палци проблемът да е евентуално в кофти филтър. Карах около двеста км. градско с доста ръчкане, но така и не се възпроизведе ситуацията с недостатъчно налягане, за да влезе в авариен режим. После София-Девин и обратно, като на връщане при Траянови врата, с четири души и много багаж, колата успя да изкатери баира стигайки нормално почти 3 хил. оборота на шеста без да светне подгрева. На следващия по-сериозен баир обаче (след Ихтиман) не издържа на това темпо и пак мина в авариен режим. След спиране и рестарт карането отново беше нормално. Само че вече работата беше ясна и не исках да отлагам ремонта за да не прецакам и инжекторите.

Иначе аз до сега съм ползвал единствено оригинални филтри. Сменям ги след не повече от 25-26 хил. км. Зареждам от нормални бензиностанции и никога не съм виждал боклуци във филтъра. Дори мътна нафта не съм срещал. Но съм склонен да мисля че има вероятност нафтата да допринася за скапването на нафтовите помпи.
В сервиза казват че главата на помпата била склонна към дефект и маса мондеота дизели минават под ножа. Основно 2.0 литровите двигатели, но очевидно и 2.2 са засегнати. Затова и има бюлетин на Форд за този ремонт. Износва се нещо, започва да не прави достатъчно налягане, хвърля парченца метал. Не е проектиран читаво този детайл, вероятно. А може и да бъркам.
Според мен с кротко и нормално каране недостатъчното нагнетяване може и да не се хване веднага. А междувременно помпата бавно унищожава инжекторите като им набива стружки. После инжекторите казват БАУ и общият ремонт излиза на мнооого дебела цена :(
Май изводът е: Тормозете от време на време колите и във високите предавки, за да усетите навреме ако ГНП се е износила и не смогва да прави достатъчно налягане.

Alexi

да ,помпата е проблемна но преди фейса ( някакъв лагер заминава и от там стружките ).. след фейса е ревизирана и рядко дава дефект .. да чукам на дърво ..

hotblooded

 Когато моята ми правеше проблема с EGR-а, говорих с един механик от МП - момчето ми обясни че проблема с помпите идвал когато редовно се кара на резерва и то лятото, нафтата много се загрявала и не смазвала добре,  също така доста разрушаващо действало когато разни "майстори" при смяна на филтър не пълнели новия, а въртели на стартер докато си подкачи нафта и запали... естествено това не ставало от веднъж и хоп, помпата замине, но с времето нещата се наслагват...