Малък термостат Мондео МК3 2.0 TDCI 130 коня

Започната от ihovahi, 21 Март 2013 09:35:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

supertorr

Цитат на: Valerko в 24 Февруари 2014 22:33:03
Ниама защо да се извиниаваш,  аз преглеждам форума и темите, информативно, и понеже и при мен ниама проблеми но ми дигна разхода с над 1 литар сприамо до сега, за това отворих гр и го почистих и колекторите,  вапреки че ги чистих преди 45000км,  сега пак се беше набрала чернилка е не като когато е взех колата ма неми пречи да убиа време, но малкиа терместат несам го смениал а симптомите за загриаване са сащите, трудно загриава

Сменяй от него е


V.Buzev

Ще използвам темата на Васко да си задам и аз въпросите за това прословуто загряване. Случаят е следния - тръгвам и си карам нормално в града и парното си идва нормално, но колата не загрява. Ако я карам на ниска предавка имам чувството че стрелката ще стои около 60 градуса цял ден. В момента в който изляза извън града и съм на 5-та или 5-та с над 1700 оборота колата си вдига температура и стрелката си застава по средата на скалата където смятам че трябва да е :). В следващия момент влизам в населено място свалям на 3-та или 4-та пак с подобни обороти между 1700 и 2000 и колата започва да изстива и стрелката отива на към 60 градуса, но парното продължава да си духа топличко.
Снощи ходих до моя майстор да си запиша час за смяна на термостатите и той ме отчая че разбираш ли фордовете така били. Да не съм се надявал след смяна на термостатите да се случат чудеса :(. Тааа питането ми е след смяна на термостатите има ли го при вас изстиването на колата или си е като бензин - загрее ли един път държи 90 градуса?
Мондеото е подписа ми!

Septerra

Всяка година по това време темите за термостатите стават на мода...  (rofl)

Аз в общи линии се отчаях. Миналата година смених и двата термостата, поправих системата за подгряване на антифриза и всичко работи безупречно. Ситуацията е 1:1 с както ти я описваш - в града парно има, всичко точно, но е канска мъка достигането на 90 градуса. Изляза ли извън града, няма и помен от тоя проблем. Карам така и това е, парно си има.

valyo08

Цитат на: Septerra в 13 Октомври 2015 10:05:11
Всяка година по това време темите за термостатите стават на мода...  (rofl)

Аз в общи линии се отчаях. Миналата година смених и двата термостата, поправих системата за подгряване на антифриза и всичко работи безупречно. Ситуацията е 1:1 с както ти я описваш - в града парно има, всичко точно, но е канска мъка достигането на 90 градуса. Изляза ли извън града, няма и помен от тоя проблем. Карам така и това е, парно си има.
При мен ситуацията е същата.И решението ми е същото. 8)

Pyrhel

При мен след смяната се оправи. На Асен му поръчах термостат от ибей, дойде ментак, който нов не затваряше добре... Може би е от бройка до бройка, но при мен държеше температура и стрелката беше на средата с някакви мноооого малки отклонения по 1-2мм най-много. Бавно загряваше обаче, особено ако се кара леко.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

V.Buzev

Цитат на: Pyrhel в 13 Октомври 2015 11:08:42
При мен след смяната се оправи. На Асен му поръчах термостат от ибей, дойде ментак, който нов не затваряше добре... Може би е от бройка до бройка, но при мен държеше температура и стрелката беше на средата с някакви мноооого малки отклонения по 1-2мм най-много. Бавно загряваше обаче, особено ако се кара леко.

Това е след смяна на малкия или големия термостат? Впрочем и лятото ми правеше впечатление, че в момента в който примерно почна да спускам на скорост някой по-продължителен баир стрелката тръгваше към 60 градуса :(, а това според мен не е нормално. Мисля да си взема малкия термостат от Мото Пфое пък големия ще е каквото има в Ауто+. Може ли да ми се цака и водната помпа, че нея не съм сменял?
На Мегана съм свикнал че зимата големия студ 5 минути тракане на място за размразяване на стъкла и 2 км. градско и е загрял напълно. Знам че дизела не загрява бързо и на място като трака изстива ама пък такова чудо не вярвах че ще има. Все си мисля че веднъж загряла трябва да не пада температурата в движение.

valyo08

Да, веднъж загряла трябва да си подържа температурата.

Pyrhel

Смених и 2та наведнъж заради малкия. Големия общо взето от келешлък. Съмнявам се да е от помпата.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Septerra

Аз взех малък оригинален от МП, а големия от АвтоХит. Онзи ден карах Вектра 2.0 DTI - при сегашните градуси даже вдига до 100 градуса и си пуска перка. Аз на такъв лукс не мога да се радвам...  :D

Alexi

бавничко загряват да .. кора под мотора подобрява малко нещата .. и аз съм с нов малък термостат ( нов нов на 2г :)) ) ,в общи линии вдигне ли до средата си ги държи и зимата ,парното е ок .. стоплянето след студен старт е малко проблемно особено съчетано с каране на ниски обороти .. спускането по наклон на скорост винаги води до изстиване на мотора щото няма горене а парното си работи и го охлажда - тука оправия няма освен да се пуска на свободна ..


V.Buzev

Проверих цена в Мото Пфое около 73 лв. парчето + 11 лв. за някакъв гумен О-пръстен. Като добавя и антифриз и труд и цената тръгна към 200 лв.
Утре ще проверя в Ауто+ какво предлагат като термостати и ще го решавам. При положение че оня ден дадох едни пари за 4 нови зимни гуми, а пък и така като чета май няма да има огромна разлика след смяната на термостата почвам да се замислям дали да правя тази манипулация.
Ще пиша резултати ако ги подменя.

Alexi

винаги можеш първо да го тестваш ,описал съм как

Mondeicho

И аз да се включа с подмяната на двата термостата. И на мен ми изстиваше при включен климатроник иначе само при парно си ги държеше на средата градусите. Сега за 10 км градско е на средата и не мърда и при парно и при климатроник и надолнища... Цена по 73 лв/ бр. + 20 лв. антифриз. И обезвъдушаване от пробката на водната помпа.



Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

пускаш климатика зимата ? той само охлажда ..

Mondeicho

И аз така знам, но просто съм си правил опити и когато е пуснат много бързо изсушава стъклата и си духа топло иначе съм на ЕСО режим....
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Иван Вълков

Здравейте да се разпиша и аз с темата за истиването в движение. Значи колата се кара извън града и температурата е на средата до в момента в който влезна в населено място направо истива - малко над 60 градуса. В момента в който населеното място свърши и колата пак си загрява - при каране 1800-2200 оборота. Днес дори след 200 километра магистрала на влизане в Бургас гледам че пак беше истинала, като спрях на кръговото. При потегляне още 1 километът градски пак бе загряла. Странна работа но за момента съм набедил малкия термостат. Вие как мислите?

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Обикновено той се оказва проблема, но на мен за да ми е спокойно смених и двата и съм много доволен от резултата. Да кажа и че не се купуват допълнителни уплътнения, всичко си го има в кутийката...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

Ванка ,можеш да го тестваш - преди време бях описал как без да го демонтираш ,а винаги можеш да го смъкнеш и "свариш" в джезве - струва си щото не е евтин

Иван Вълков

#49
Ще потърся какъв е начина за тестване. Иначе септември като сменях водната помпа му направих визуален оглед...изглеждаше наред но платмасата му бе вече поопечена. Иначе да 70 лева за тая глупост.... то ако беше с електро-магнитен клапан по евтино и ефективно щеше да е.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Alexi

има и вариант да го затапваш зимата .. метод ,който е много популярен в английския форум .. зимата на маслото не му трябва водно охлаждане така или иначе

Иван Вълков

#51
Много ми е чудно защо са решили да сложат още един термостат а не са взели разклонение от основния? Някой знае ли на какви градуса е този малкия термостат?

П.п Благодаря Alexi
Цитат на: Alexi в 05 Март 2013 08:26:08
ще ви кажа лесен начин да тествате малкия термостат ( който дефектира доста по често от големия ) - на студен мотор откачате тръбата - ако изтече малко антифриз и спре ,термостата е затворил ,т.е. изправен ! ако шурне много антифриз ( няколко литра ) значи е блокирал отворен ... естествено винаги може и да се демонтира и тества на колко точно градуса отваря

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexi

мда а има и друго решение ,след като мине през охладителя на маслото да се връща в малкия кръг антифриза ,а не както е сега - в големия ..

Septerra

Аз съм се отказал от борбата със загряването на тая кола. Парното ми идва бързо, но колата не може да поддържа нормална температура зимата. Сменил съм двата термостата, антифриз и подгрева на антифриза миналата зима - ефектът е, че имам бързо парно. В града е кошмар да загрее до 90 градуса колата, най-често загрява на около 75 градуса. Излезе ли извън града, на обороти, бързо загрява и държи. Идеите ми се изчерпаха вече. :)

Alexi

кора под мотора имаш ли .. при мен имаше положителен ефект слагането и .. но като цяло има известен проблем със загряването зимата ,макар ,че парното тръгва сравнително бързо и топли добре

Septerra

Не, между другото - само кора ми остана да сложа. Ще го направя тази зима, да видим дали ще има ефект.

Mondeicho

Аз имам кора, но при мен проблема беше в термостатите. Не си играх да ги тествам един след друг, а направо взех двата от МП смених ги и.... се родих. Бързо загрява до 90 градуса гледано по тестовия режим от таблото и стрелката си седи по средата. Не мърда надолу нито в града нито на извънградско. Загряването до 90 става за около 10 км. градско. Преди смяната загряваше след 30 км в града.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

vankata1079

Здравейте!
Пише ви колега от Форума на Рено. Мисля, че тук е начина да открия отговори на въпросите си тъй като в нашия форум се научих на всичко и споделям най - редовно относно проблеми и разрешаването им. Поправям сам и качвам много снимков материал, който да послужи за помощ на начинаещите ни колеги.

Попадна ми Форд на съсед, за който трябва да се грижа през зимния период и четейки няколко теми попаднах на тази и понеже не ми е ясен още автомобила, а имам желание да отстраня проблема "Ъпвам" темата наново(както се изрази ваш колега-"зимния период е много актуална")  ^-^
Колата е ford mondeo duratorq 2.0 tdci



Всичките симптоми описани като нормално загряване извънградско а след това в града пада пак на 60 ги има.

Единия термостат в дясно на двигателя работи(тръбата след него е студена).



Обаче след 5 мин. работа на двигателя радиатора започва да се затопля отдолу нагоре (долния маркуч)
Проследих маркучите, четох "вносни" форуми , гледах клипове и тоя малък втори термостат не мога го намеря и тва е  :D
Дебелия маркуч отдолу на радиатора директно влиза/излиза в това, което явно е водната помпа.





Не виждам отклонение за друг термостат.
Та зад помпата маркуча загрява и тва е.
Дали модела е по специален?
На един клип зад помпата сменяха някакъв малък щуцер от който излиза малко маркуче...

Всякакви идеи и предложения приемам. Обичам да се занимавам с това и ще се радвам да помогна на хората, а и да покарам от време на време немски автомобил  8)

Поздрави Ванката!

Alexi

забит е в корпуса на водната помпа ,само една тръбичка излиза от него ( сравнително тънка не е като тия към радиатора ) и отива в масления охладител ,който е под мотора .

Mondeicho

Ето го нагледно. От твоите снимки не се вижда. На втората снимка е самия термостат. Желателно е да е оригинален. Около 70-80 лв. струва дори и от ибей ( там обикновено частите са по-евтини от БГ):
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.