Дневни светлини при Фокус

Започната от road runner, 07 Октомври 2011 15:12:00

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

Alexander

Всяко реле 12v20A със същата схема ще свърши работа. Опелите имат такова реле и струва м/у 5 и 10 лева. Аз съм се заел да го пробвам но сега нямам възможност, като има резултат ще пиша, а през това време колегата ако провери дали става с релето на клаксона да каже, за да знам дали изобщо да се мъча да намирам алтернативно реле!  ^-^
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded


whaaazp

При Фокус МК1 не става с нито едно от наличните релета /поне при мен/...

Bobi

Прилагам ръководство за монтиране на дневни светлини за Фокус Мк2.5



Ford Focus Mk2.5 DRL Fitment Guide - PDF

ohGr

Преди малко успешно пуснах DRL-а с помощта на произволно реленце от ebay, което ми се струва 1:1 с това на клаксона от кутията с бушони до акумулатора. Даже не се наложи купуване на бушонче, имаше такова резервно в капака на кутията до акумулатора, до щипката за вадене на бушончета. Важното в случая беше релето да отиде в слота от горната част на кутията при пасажера, известно време се опитвах неуспешно с този долу.  (hammer)

Alexander

#34
Супер! Значи и аз се заемам!  8)

П.С.

Греда... Незнам защо, но не става.. Имам и кабела и релето сложих и бушони ръгах и - К*Р! Помислих че е от ксенон-а и сложих на единия фар обикновенна крушка и пак не иска и не иска... Ще трябва да се мери с мултицед къде има и къде няма ток..
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

mrmef

Цитат на: Festi в 15 Август 2012 10:27:06
Преди малко успешно пуснах DRL-а...
Nice :) По тази схема ли постави компонентите?

Alexander

Това е схемата на преди фейс-а. Иначе си ги сложих всяко където трябва, но нещо не сработи работата...

П.С Ама ти май не питаш мен :D
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

ohGr

Цитат на: mrmef в 15 Август 2012 21:24:31
Nice :) По тази схема ли постави компонентите?
Да, като 71ви е излишен, макар че в книжката пише че е за DRL. А аз съм си преди facelifta, то се вижда от аватара.  ;)

Alexander

Такаааа.. Да обясним за заблудените като мен, защото аз си мислех че поведението на DRL при Фокус с автоматични фарове е като при Мондео. Да ама не! В край на сметка успях да си ги пусна, просто не съм знаел как действат до сега. Пак казавам това е при Фокус с автоматични фарове. Всичко си работи както преди с изключение на позиция Auto. Когато сме на нея и навън е светло светят САМО късите светлини на 80%(Аз съм с афтърмаркет ксенон. Той обаче си свети на 100%, явно баласта изравнява разликите) И когато дойде време да се стъмни, си се пуска всичко и фаровете си светват на 100%. Супер щаслив съм!  (happy)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

mrmef

При мен не стана... сложих релето на R15 и 2та бушона на F45 и F71 (имах само 15 и 20А, а не 10 и 20А), паля и няма фарове :)


Новата ми екстра е, че нямам клаксон тъй като не мога да извадя релето  :))


Alexander

Аз имам следната информация:

И важно при по-старите Фокуси(пак МК2,но от първите години) съответстват номер както следва:
Реле 15 - Реле 5
Бушон 113 - Бушон 45
Бушон 135 - Бушон 48

Пробвай така!
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

mrmef

При мен реле 5 е за подгряващите свещи отпред, а реле 15 мисля, че го чувам как щраква като пусна късите а преди нямаше нищо там :) Може би липсва кабела от пин 1...

Oстава да премеря и бушоните...


ohGr

Цитат на: mrmef в 17 Август 2012 11:12:42


Това е кутията под капака, трябва ти тази под жабката.

mrmef

#43
@ Festi - сложих снимката само, за да се види, че при мен R5 е за друго нещо и ползвах R15 под жабката. При теб какво е поведението - палиш, ключа за фарове на 0 и се пускат след запалване?

Рових се в руското ръководство и няма описание на R15.... иначе се споменават F45, F48 и F71 за DRL.



Uploaded with ImageShack.us

ohGr

Аз съм с автоматични светлини - ключът е на auto, когато дам на контакт и сензора усети светлина, пали само късите, без нищо друго. При затъмняване светват и габаритите. В положение 0 мисля, че нищо не свети.

Alexander

Аз съм описал как се държи при наличието на автоматични фарове малко по-горе, преди да разбера и аз си мислех че не тръгват мойте!
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

don_Kyci

колеги,
аз го пробвах този фокус миналата година. Сдобих се с реле и бушони от МФ, ама нищо..Инсталирах по схемата, но нищо не светеше. Даже спря да работи дясния мигач. Кво става?
Някой има ли идея?

Alexander

Провери ли дали имаш кабела който е нужен?

П.С. Ако искаш като си в Пазарджик звънни или пиши да ги погледна!  ;)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

mrmef

#48
Колега от другия форум е решил моя проблем - явно ми липсва кабела и може да добавя такъв доста лесно с мост м/у пин 1 и 26, като този мост се прави с резистор и намалява интезитета на 80%. Освен това са дали и схема за забавяне с 8 секунди.

@ Kyci - виж дали имаш клеми за релето също. Да питам каква цена обявиха от МФ за релето?

don_Kyci

@Alexandar супер си брат
@mrmef аз си закупих след това и уред който включва автоматично светлините със забавяне и други, но няма кой да го монтира. аз нищо не разбирам от ел  инсталации и прочие...
за реленцето май нещо около 50кинта платих....но много странно като го поставям на мястото му изобщо не стои стабилно, не се задържа и пада. (вероятно няма клеми)



mrmef

#50
Аз поръчах 2 релета за 6лв  8) Ако нямаш клеми по-добре с модула.

Eто един интересен комплект DRL:
http://www.iv-auto.com/product_info.php?products_id=192

Bobi

От днес и аз съм с автоматични дневни светлини  (happy).

mrmef - сложи един бушон и на 72 и рестартирай бушонния блок. От там ти е проблемът!

joro

Цитат на: Bobi в 04 Септември 2012 00:59:11
От днес и аз съм с автоматични дневни светлини  (happy).

mrmef - сложи един бушон и на 72 и рестартирай бушонния блок. От там ти е проблемът!

Как се рестартира бушонния блок???

Bobi

Колега, нямам идея. Правиха ми ги в сервиз.

petkomz

#54
Цитат на: Alexander в 07 Октомври 2011 21:30:51
След малко четене установих че и МК1 може да има дневни светлини!
Отваряме кутията ....
При мен ги има всички окабелявания но фаровете не светват. Според фиг. 2 след поставяне на предпазители 14 и 25, на клема 3 се появява постоянен плюс +12 волта. С мост между клеми 3 и 5 (които са за контактите на реле 12) направих проверка и фаровете светват - значи до тук с окабеляването всичко е наред. Клеми 1 и 2 са за бобината на релето. Проблема е че на клема 1 нямам плюс (+12 волта) при подаване на контакт ( и при никакви други комбинации). Клема 2 според замерванията ми с уред и с пробна лампа е постоянна маса която не се влияе от контакт или други включвания/изключвания на светлини и габарити. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем, нека сподели къде да търся въпросния плюс . Въпросното рестартиране на блока с предпазителите, става въпрос за Фокус МК2 и за бушоните вътре в купето. Някой знае ли на МК1 дали въобще се рестартира блока и как става? Благодаря!

petkomz

#55
Тъй като никой не успя да ми помогне, споделям как активирах дневните светлини, при това с по-добро управление! Понеже не ми се разбутваше инсталацията да търся плюса от контакт, реших с готов DRL модул (изпълнява функцията на реле 12, но включва фаровете при 13.2 волта и времезакъснение от 10 секунди) просто да използвам готовото фабрично окабеляване. Свързах контактите на релето от DRL модула (с белите проводници) към клеми 3 и 5 от изводите за реле 12, черния проводник към клема 2 която е масата (минуса) на бобината на реле 12, червения - към плюс при подаване на контакт и синия проводник към плюс при ръчно включване на фаровете от ключа за светлините в купето. По този начин когато съм на дневни светлини светят само двете лампи за късите, без табло и габарити. При ръчно включване всичко си свети нормално. Също така на дневни, фаровете светят по-слабо - явно във фабричното окабеляване има резистор или нещо друго което намалява силата на светене.
Модула е с много компактни размери и идеално се събра на едно празно място между релетата! Също така следи напрежението на акумулатора и при достигане на напрежението >13.2 волта и изтекли 10 секунди, затваря веригата между клеми 3 и 5. Така фаровете не светват едновременно с подаването на контакт, а чак след като е стартиран двигателя!

п.с.
Забравих да споделя че замених предпазител №25, който е стандартно трябва да е 15 А, с такъв от 10 А понеже релето на DRL модула е до 12 А. Мерих тока във веригата и ми показа около 6.12 А, така че няма проблем, но не исках предпазителя да е с по-голям ампераж от контактите на релето.
+12 в от контакт и +12 в от ключа за светлини в купето извадих от мястото на релето за пръскалките на фаровете, които при мен ги няма но инсталацията явно е подготвена и за тях.
За финал: не само Джия изпълненията може да имат фабрична подготовка за дневни светлини! (happy)


(tts)

Bobi

petkomz, благодаря ти за прекрасното описание!

petkomz

Няма защо! Старая се да помагам ако мога, както и на мен ми помагате! Нали затова сме тук! (beer)

ceco7

Здравейте, днес успях да пусна DRL светлините на Фокус 2 - 02.2008 г. и то благодарение на форума . Четох доста и накрая се престраших да действам. В крайна сметка ще споделя какво стана : Купих си релето и предпазители от 20 и 10 А . Поръчах и кабела резистор на Форд с кат н-р 1684288 в Мото-Пфое. Първо монтирах кабела - мост с функции на резистор на съответните позиции 1 и 26 в зеления отсек . После сложих релето и накрая предпазителя от 20 А и всичко тръгна както трябва . Не бе необходимо да слагам 10 А предпазител. Имам въпрос относно кабела - много грее , едва се държи с ръка . Това нормално ли е и има ли опасност нещо да запали въпреки изолацията ? Друго , на клемореда има доста дебел зелен кабел с червена нишка и е монтиран по средата на буксата , но без мост не става нищо ! Благодаря предварително на отзовалите се !!!
Ford - Focus II Sedan - 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma

Bobi

Какво ви е мнението за този вид дневни светлини - Лед + халоген или 2 в 1?

LED Tagfahrlicht & NSW für Ford Focus Mk2 / Transit 08-11 SW-Tuning