Дневни светлини при Фокус

Започната от road runner, 07 Октомври 2011 15:12:00

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

momo76

Цитат на: fordsiesta в 10 Декември 2013 16:46:31
Свикнах с ксенона и не мога на по-слаба светлина.
А другите и те ли свикнаха с твоя ксенон?

Най правилния вариант е модул да пали плавно късите - така не тормози много крушките или някакви DRL, ама Боби е писал за какви пари става въпрос.


pAbLo

60 лв е монтажа плюс модула в сервиз,ако нямаш ръце или време.
Какво толкова го мислите ::)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

fordsiesta

Цитат на: momo76 в 10 Декември 2013 22:36:14
А другите и те ли свикнаха с твоя ксенон?

Най правилния вариант е модул да пали плавно късите - така не тормози много крушките или някакви DRL, ама Боби е писал за какви пари става въпрос.
Карам с лупи и светлините са максимално свалени надолу ;)

NETRICA

#93
Здравейте, колеги. Имам една молба. Сдобих се с едни релета на хела, но никъде не намирам подробна снимка на това реле 12 за да му видя схемата. Може ли някой от вас да го нащтрака едно хубаво от все страни за да проверя какво мога да направя от тук нататък. Благодаря ви предварително :)))

PS: в същност разбрах схемицата. 1 и 2 са съответно + след контакт и маса постоянна. 3 и 5 са съответно към фаровете и постоянен +. Май няма да има нужда от схема, пробема е, че нямам + след контакт на 1 позиция. Пробвах с релето на климатика с релето на дългите ... не ще и не ще да запали. Май ще се възползвам от ДЛР модул и аз. Макар, че за зимни условия си е супер да се палят веднага фарчетата да възбудят акумулатора. Ще поровя да видя от релето на чистачките за фаровете да взема + след контакта. Дано стане. И ще преработя хела релето за момента мисля че ще ми е достатъчно. :))

Бръснаря

Днес и аз успях да пусна DRL.
ФОКУС Титаниум, 2009г.,па няма ни кабел ни реле, ни бушоните.
Вчера се по заиграх, намерих реле от една морга... Пише Форд на него, ама с 5 крака. Взех го за 5 лв. Днес в гаража на едно приятелче намерих "някакъв" кабел с малка клема, сложих му от другия край една по-голяма (със запояване) и натиснах буксата... Голям зор ми даде.
Накрая паля и.... Нищо. Забравил съм да щракна ключа на ауто!
Сега всичко е наред, само късите дето си светят на макс.
п. п. Има ли проблем, че мостчето м/у кл. 26 и 1 е тънко кабелче? Най-много да е един мм2

ADiDimitrov

Понеже не ми се правят преправки има ли вариант да излъжа датчика за дневна светлина и колата в режим ауто да пуска късите и през деня? И къде е този датчик въобще?

Ilian Petrov

Цитат на: Pyrhel в 18 Януари 2016 17:04:02
Виж тук, пост 14, това е оригиналното решение. В БГ вариант става с една обикновена жица :D


Аз съм с модул за дневни светлини, на дългите на 30%. Вече 3 години работи безотказно.

цветомир

Цитат на: fordsiesta в 10 Декември 2013 16:16:01
И това е решение, но този път мисля да го направя както трябва.
Нещо по-евтино и качествено има ли на пазара?
аз имам 1 модул но незнам от каде да взема токовете на фокус цмакс

ADiDimitrov

Цитат на: Ilian Petrov в 21 Януари 2019 11:02:43

Аз съм с модул за дневни светлини, на дългите на 30%. Вече 3 години работи безотказно.
Иво какъв модул си купи и къде го монтира?

ADiDimitrov

Реших да активирам дневните светлини по вече описания начин чрез релето и трите бушона. Но се сблъсках с два проблема, както съм приложил в снимките, моята шина е по различна, а мястото където би следвало да се сложи реле r15 се вижда че няма чинове и май там нищо не може да се слага! Някакви идеи?


saggy

#100
Преди 2 месеца реализирах дневните светлини с релето и двата бушона и при мен работи. Твоята пита с бушони изглежда същата като моята от снимката, но наистина на реле 15 аз имам чинове/контакти, а ти нямаш. С какво ниво на оборудване си?  Имаш ли степен на ключа на фаровете "auto"? Прикачил съм снимки от моя фокус.

ADiDimitrov

Имам ауто, но уви нямам пинове при Р15 и бушона за релето! Вече съм решил ще слагам ДРЛ модул на дългите и толкова! Няма кво да го мисля при липсата на инсталация!

zloster

Един проблем, който повечето хора забравят да отчетат, когато слагат тези "модули" с ШИМ (широчинно-импулсна модулация) в тях. А и продавачът няма интерес да не купиш: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=10419.msg128586#msg128586
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

dimpex_01

Цитат на: zloster в 03 Декември 2019 21:11:51
Един проблем, който повечето хора забравят да отчетат, когато слагат тези "модули" с ШИМ (широчинно-импулсна модулация) в тях. А и продавачът няма интерес да не купиш: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=10419.msg128586#msg128586
Колега,
В периода 2011-2014 когато стартира кампанията за DRL монтирах на Авенсис 2, фиат ПУНТО, ситроен КСАРА, Ярис. Всичките автомобили от тогава не са сменяли крушки на дългите светлини. Модулите бяха програмирани да пускат дългите на 30%. Няма проблем и с алтернаторите, те се диагностицират при старт на двигателя и в случай на проблем с алтернатора DRL не пуска светлините.
Конкретните DRL модули, бяха изработени от мен по темата в рено форума.
Смятам че притесненията са неоснователни.
Бих монтирал и на сегашният ми фокус, но не ми е оставало време да разровя схемите. Доколкото знам при форда всички команди минават през компютъра и той подава напрежение към лампите.

zloster

Явно не съм го обяснил достатъчно ясно за алтернаторите - неясния момент са преходните процеси и пулсациите на захранващото напрежение причинени от включването и изключването на голям консуматор в електрическата система. Без да съм виждал измервания (с осцилоскоп примерно), за мен съмнението си остава.
Отделно не знам късмет ли е или от малкото количество градско, но при мен крушките на късите държат поне 3-4 години и 30-40 хил.км. 20 лв. за предните, до 10 лв. за всичките отзад. Става ми безсмислено от икономическа гледна точка да се занимавам с модули и инсталирането им. Отделно да има още едно нещо, което да може да се обърка.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ADiDimitrov

Да не пускам нова тема, датчика за светлина и датчика за автоматични чистачки един и същ ли е?

ivopolr

#106
Цитат на: ADiDimitrov в 29 Декември 2019 09:43:11
Да не пускам нова тема, датчика за светлина и датчика за автоматични чистачки един и същ ли е?
Различни са но се намират един до друг, в корпуса на огледалото за задно виждане в салона. Запоени са на една платка   и са в общ корпус.

цветомир

А как да го направя да светят и габарити отзад

ivchotr

За какво ти е да светят и габаритите денем?!?

цветомир

що при нас в северозапада не виждат
(rofl)


Мирослав Митев

Що си играете колеги?Купувате две дневни светлини и ги връзвате към очичките за мъгла
На фокуса има положение да светят само те и габарити
Да бъдем реалисти все пак!

zz_stefanov

#111
Здравейте,
Нов съм в форума.
С голям ентусиазъм подходих по въпроса от темата, но и при мен се оказа, че липсват перата на R15 (както при колегата https://fordbg.com/forum/index.php?topic=324.msg136408#msg136408 ). Замислих се дали да не запоя релето, но се отказах защото, както не са поставили контакти за него, така може и да не са запоили управляващия го транзистор, а и съответния извод на контролера въобще да не е инициализиран.
Мислех да сложа един стикер върху сензора за светлина,поне да престана да забравям да ги включа, но не съм сигурен дали нямам и сензор за дъжд, а и стикера ще го минават чистачките.

Работата върви към отделен модул. :)

Бръснаря

Модул от "Елимекс"
Сега, като помисля, и аз бих го направил така.

saggy

Колеги, при фабричните дневни светлини при Фокус МК2.5 ( схемата с релето и двата бушона) има ли начин посредством диагностична програма или друг метод да се настрои при даване на контакт с ключа светлините да не светват, а да се включват само при стартиране на двигателят? Съмнявам се, но все пак да попитам.

ivopolr

Като завъртиш контактният ключ на позиция "I" фаровете не светват, светват като го превключиш на позиция "II" или ако директно запалиш. Това софтуерно не се програмира.

saggy

Така си и мислих. Аз съм с бутон и винаги паля като първо дам на контакт (активиран бутон без натиснат съединител) и тогава фаровете се включват. При натиснат съединител и активиране на бутона пали от раз, без да се чакат лампите на таблото да изгаснат.

ivopolr

Кофти и аз съм така на Мондеото и е много неудобно например като правя диагностика, акумолатора се изтощава по-бързо.

F Focus

Не знам дали е по темата "дневни светлини", но при мен фаровете се палят десет секунди длед стартиране на двигателя. Действа и кръглият ключ отляво-ако фаровете са изключени от него фаровете не светват, ако са на габарити светят само те-поне помага да не се забрави вкл. на фаровете през деня.

ivopolr

Не е много по темата. Ти си с допълнителен модул с реле, което включва светлините когато акумолатора стигне 13,2V или някаква подобна стойност при зареждане от алтернатора.