Mondeo 2006г 2.0TDCI Titanium X

Започната от moni74, 08 Ноември 2012 22:32:41

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

baibradar

В този комплект на СКФ пише, че ремъка е 1642. Не трябва ли да е 1640 ? Обтегача в Ибея го има по 36 долара вече. Колко е читав е друг въпроса.


moni74

И аз видях за дължината на ремъка, моя на колата е 1640 и вече е над 50к. Не знам това скърцане от него ли е, от обтегача ли е или от кой знае какво...


----------------------------

ihovahi

Монка, по-добре смени първо ремъка, но с оригинален.
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Alexi

аз карам с тоя комплект вече 50к км но го взех от ибей .. вътре дойдоха оригинални части на форд с изтрита емблема тъй като продавача не е официален дилър на форд - там явно се следят тия неща

Alexi

Мони пощата ти е препълнена и не мога да ти отговоря на лс ,вземах го от http://eurocarparts.com/ ,имат и магазин в ибей

moni74

Разчистих всичко от пощата :)
Видях го комплекта. 100-тина лири и отгоре ще излезе доставката до България само на обтегача. Комплекта малко повече. Дилемата е следната:
1. Да поръчам само ремъка от МП и при смяната му да решавам за обтегача.
2. Поръчвам комплекта СКФ от Англия или от МистерАуто и сменям всичко.

Тъй като ми се иска колата до 10 април да е готова /тогава ще ходим до Румъния/, чудя се кое да избера.


----------------------------

Alexi

и аз като го купувах паунда беше 2.2 лв ,сега е доста повече .. не спестяваш особено спрямо тоя комплект в БГ за 286 лв

moni74

Аз и нямам време да чакам от Англия. От мистера ще е, но дали да избързам или първо да сменя само ремъка и да видим какво ще стане тогава.


----------------------------

Alexi

може да пробваш да .. тъкмо ще провериш обтегача дали е разбит ,шайбата как е ..

radikn

Моя съвет е :
оригинален ремък ( другите са все различно дълги);
обтегач от "Косер"-намери някой който ползва 30% отстъпка и ще го вземеш под 200 лв;
Има още една ролка-понякога и тя прискърцва-30-40 лв. и за нея...

Успех!


Alexi

още 2 ролки има и е добре да се сменят ако не са сменяни

moni74

Ха така, купих оригиналните ремъци от МП /и двата/, и вкъщи гледам - пистовия е 1642?!? Номера по финис и 1102827. Другия за хидравликата е 1120199.


----------------------------

moni74

Оригинални ремъци за алтернатор и хидравлика - 101лв от МП?!?
1л хидравлично масло от МП - 71лв?!?
метална тръба от хидравличната помпа - 80лв втора употреба от катастрофирало мондео, рециклирана и подобрена, за да няма теч :)
труд за смяната - 30лв

Резултат - изчезна гадното църкане при палене и гасене :) Не знам на кой от двата ремъка се дължеше, но хидравличния Gates е нацепен целия. И то само за 2г и 50к пробег. Този на алтернатора е доста добре, но и той е тръгнал да сдава багажа за същия пробег. Демпферна шайба - ОК, обтегача с амортисьора е ОК, нямам за смяна нищо друго.


----------------------------

radikn

Пладнешки обир...
Този ремък на хидравликата/водната помпа
като го сменях имаше само Dayco под ръка -
трябва да го проверявам за нацепване значи.

Добре че е изчезнало цъкането че дразни много.

TourneoRS

Мони можеш ли да снимаш тубата на маслото?Старият ти  ремък какъв беше ?
Видях, Гейтц... дан е вземам такъв  :D
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

moni74

#165
Ще го снимам, но по-късно. Иначе маслото е C-ML5 спецификация Ford WSS M2C938.
А това е хидравличния ремък:




----------------------------

TourneoRS

Все повече се убеждавам, че Форд има най-скапаните спецификации. Ако не ме домързи, някой ден ще седна и ще напиша заместителите на маслата по двигател, скорости , антифриз и прочие.
Ремъка е станал трапец по дължина и ширина. :))
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

moni74

За двигателни масла ще се ориентираме по-лесно, но виж заместили ако има на този ATF, че е 71лв литъра...


----------------------------

Alexi

според мен произволен АТФ ще стане ..

ihovahi

Монка, прав излезнах за скърцането - от ремъка е и при теб, както беше и при мен.
Който фôрка "майстор" си нахôда!



Dmitarcho

Аз наливам някакво Хидравлично масло ... 20-тина лв. беше литъра. Не е Фордовско .. защото като проверявах в МП ... тяхното беше с различен цвят - а знам, че не е хубаво да се мешат. Явно предния собственик го е сменял с някакво :) Нямам никакви проблеми ;) Освен лек теч от рейката ... ;)
Ръца Пръца

moni74

Цитат на: Alexi в 13 Март 2015 19:02:50
според мен произволен АТФ ще стане ..

Възможно е, но от личен опит с ауди и тойота - не ми се занимава. Два пъти сменях хидравличното масло - или скърцаше волана, или беше по-тежък.


----------------------------

moni74

#172
Цитат на: ihovahi в 13 Март 2015 20:00:02
Монка, прав излезнах за скърцането - от ремъка е и при теб, както беше и при мен.

Отдавна не съм писал, няма грам време...
1. Много скоро след смяната на ремъците скърцането при палене/гасене пак се появи.
2. Преди известно време смених демпферната шайба (175к по километраж). По време на движение ми светна лампата за акумулатора. След като не изгасна в продължение на минута отбих и спрях колата. Вдигнах предния капак и ми стана лошо - наведен над мотора не може да се диша от миризма на изгоряла гума. След бърз оглед на алтернатор, ремък и някоя друга шайба се видя проблема - прецакана демпферна шайба. беше започнала да се отваря, капеше стопена гума от нея и т.н. :)
Хубавото беше, че я имам купена от повече от година. Веднага пътна помощ и в сервиза. На следващия ден си я взех. Първо впечатление ми направи, че е изчезнало досадното скърцане при палене/гасене. Явно се е дължало на тази шайба.



3. Днес си поръчах и прословутия обтегач, SKF ще е. Другата седмица мисля да сменя и него и дано да отпадне свирукането на ниски обороти при студен мотор (надявам се де)


----------------------------

moni74

Вчера взех обтегача с пружината за ремъка на алтернатора (SKF). При първа възможност ще го сменям.


----------------------------

moni74

Забравих да пиша, че смених обтегача с пружината (на алтернатора) на 180к. Вече съм минал 5к, голяма разлика не виждам.
И онова гадното скърцане при гасене пак се появи. При палене засега го няма.


----------------------------

moni74

#175
Нова равносметка:

113200км - водна помпа + червен longlife антифриз - 200лв
113200км - накладки TRW предни + задни - 160лв
113200км - датчик задна скорост - 30лв
113317км - смяна хидравлично масло Ford 4F27E - 66лв
116285км - почистване на ЕГР и колектори - 20лв
116285км - смяна на подгревни свещи Beru - 132лв
124040км - предни дискове Zimmermann и накладки Pagid - 200лв
126360км - компресор A/C и дехидратор NRF - 585лв
126360км - тест и зареждане с фреон - 30лв
134960км - задни дискове TRW и накладки TRW - 110лв /ибей/
136786км - амортисьори преден капак Optimal - 54лв
144820км - профилактика на алтернатор (диоден блок, реле регулатор, лагери)
~170к - двата ремъка (алтернатор и хидравлика, 101лв оригинални от МП), ново хидравлично масло (от МП - 71лв)
~175к - демпферна шайба Cortego (110лв от Англия)
~180к - обтегача с пружината, на алтернатора - SKF (130лв с отстъпката)



----------------------------

moni74



----------------------------

moni74

#177
На 187к смених ролката на алтернатора с тази за свободен ход от по-горния пост (80лв с отстъпката). Стана без проблем, но се слагат и двете шайбички от комплекта, за да не блокира ролката. Изчезна досадния шум при ниски обороти.
Проверихме дисковете, предните са на 60к, задните на 50к - не са мръднали, в идеално състояние. Предните накладки са износени на 50%, което за такъв пробег си е супер.


----------------------------

moni74

#178
191300км - нови предни накладки Pagid (65лв с отстъпката от Косер)


----------------------------

moni74

192к - торк рестриктор Imperium (Imp37167) за 56лв с отстъпките от Интер карс (снимката е илюстративна, че забравих да го снимам)



----------------------------