Дневни светлини на Мондео МК2

Започната от Backstage, 15 Септември 2012 22:16:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Backstage

Здравейте колеги.Тука сме много хора с МК2 и предлагам в тази тема да дискутираме въпроса с дневните светлини за нашите
коли.Нека всеки да разкаже как си е решил проблема.
Започвам....

Щях да слагам модул,но след като се оказа че класовете GHIA имат необходимото окабеляване се отказах и просто сложих реле
R1 в кутията с бушони при двигателя.Веднага светнаха късите на 70%,но проблема е че свети и габарита...Освен това всичко се пали като дам контакт а не след като запаля,което малко ме притеснява...Та ако някой има идея или е реализирал подобно нещо нека опише как става....идеята е да не свети габарита, а фаровете да се палят след запалване на двигателя.Въпреки че в моя случай тази система е фабрична и не знам дали трябва да се притеснявам...?


Иван Вълков

Местя си поста тука, днес даже го сложих, утре имам само еин кабел да опъна и ще щтракна ново фото.

Ето моето решение - универсално е. Както писах в другата тема :"DRL и какво незнаем за тях" - Благодаря на Рено форума за полезната им тема DRL - Проет както и на създателят a_stankov и всички спомогнали за развитието на проекта. Ето малко снимки:





Ето и един клип
DRL

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

orl

А ако на Ghia- та и липсва това реле...окабеляването или поне , няма цокъл за релето?
Някакви съвети?
Винтът забит с чук държи по-здраво от пирон навит с отверка!

К.Методиев

Аз направих нещо друго преди няколко дни, измислих си проста схема, с едно реле и два дйода, монтирах я паралелно на релето дето пуска късите и си работи културно, за управление ползвам + от алтернатора, а масата я вземам от плюса на габарита, при изключени габарити на кабела на плюса му има маса, така при запалване ми светят само късите светлини, а ключа си функционира нормално в другите положения габарит и къси, ако някой желае утре мога да надраскам една схема и къде се закача за мондео. :)

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

amonev

Фабрично както са го направили при поставяне само на релето, фаровете и светлините в купето светят и на контакт. Така е и при някой френски автомобили фабрично.

Ако се монтира външно реле, вариантите стават повече. Захранване може да се вземе от няколко места. Може да се постави и проста схема разистор, кондензатор и един транзистор, за по-късно стартиране от самото заплаване.

Реално ако акумулатора е ОК, фабричния вариант с къси дори на контакт не е проблем.

silver_lcs

сложих въпросното реле и като дам на контакт ми свети всичко все едно съм на къси...притесняваме факта че трябва да паля на запалени светлини а малко за ксенона не е удачно....с реле за забавяне ще бъде идеално...

Backstage

Да...Времево реле ще сложа тия дни и след това ще търся вариант да махна габарита през деня

viksata

Цитат на: DidiBao в 17 Септември 2012 00:20:38
Аз направих нещо друго преди няколко дни, измислих си проста схема, с едно реле и два дйода, монтирах я паралелно на релето дето пуска късите и си работи културно, за управление ползвам + от алтернатора, а масата я вземам от плюса на габарита, при изключени габарити на кабела на плюса му има маса, така при запалване ми светят само късите светлини, а ключа си функционира нормално в другите положения габарит и къси, ако някой желае утре мога да надраскам една схема и къде се закача за мондео. :)

На мен ми хареса идеята  (thup) Трябва да ми покажеш как си го направил,много просто и надеждно ми се струва (fri)


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

К.Методиев

Цитат на: viksata в 17 Септември 2012 19:30:14
На мен ми хареса идеята  (thup) Трябва да ми покажеш как си го направил,много просто и надеждно ми се струва (fri)

Ми тези като си свободен да организираме едно кафе и ще ти покажа как става точно.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

BIGFORDFAN

 Мен това http://www.hid.bg/DRL-Modul-Za-Avtomatichni-Dnevni-Svetlini-HIDBG-01 най-много ме устройва като цена и функции засега, мисля на заплата да го слагам.  (happy)


Иван Вълков

Този който си посочил Марто е като моят. Ако си сръчен излиза 12 - 13 лева. За монтажа мога да помагам

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Backstage

Цитат на: BIGFORDFAN в 20 Септември 2012 00:06:52
Мен това http://www.hid.bg/DRL-Modul-Za-Avtomatichni-Dnevni-Svetlini-HIDBG-01 най-много ме устройва като цена и функции засега, мисля на заплата да го слагам.  (happy)
Да и мен ме устройва доста добре тази оферта само че им звънях и казаха че за сега нямат програмируеми модули.Тоест,аз например искам фаровете ми да светят на процент ама с този модул не става...Човека каза че може би ще имат но за сега остава само този модел,така че аз малко ще изчакам...и ще реша дали да слагам релето дето си ми е фабрично с един закъснител,или модул....

G_o_c_e_v

ЦитатТака, след като стана 2 пъти си поръчвам модули и не ми ги пращат се реших и си купих това...

На Фокуса се закача много лесно и отделно от самото "нещо" си поставих и лампичка, която да ми показва, че фаровете са включени и ключе с което да ги изключвам при продължителен престой на място със запален двигател (визирам зимата, когато чакам колата да загрее или някого да слезе)
Пали фаровете до 15 сек от подаването на контакт (което е малко дразнещо, ама не си намерих хубав модул, който да ги пали само при запален двигател)

П.П. забравих да спомена, че го купих за 20лв от Шумен

Това би ви свършило чудесна работа, само дето няма проценти за намаляване...
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Иван Вълков

#13
на 35 %

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

lazarkk

Цитат на: Иван Вълков в 21 Септември 2012 21:37:08
на 35 %

Така малко ми се струва, че може да има леко заслепяване. При малко по мрачно време.

Иван Вълков

Има възможност за пренастройване на 20%, 25%, 30%, 35%, но имай в предвид, че при снимката съм на нивото на фаровете, а и онзи ден гледах колата от 30 метра и добре се вижда и не заслепява ;)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

BIGFORDFAN

 Мамка му, изобщо не забелязах че не може да се избира сила на светене (аз искам дълги на 40%), иначе един колега от Пловдив си е сложил в Тояга, но 30 кинта модул и 40 монтаж ми се виждат множко...

Иван Вълков

Цитат на: BIGFORDFAN в 21 Септември 2012 22:44:10
Мамка му, изобщо не забелязах че не може да се избира сила на светене (аз искам дълги на 40%), иначе един колега от Пловдив си е сложил в Тояга, но 30 кинта модул и 40 монтаж ми се виждат множко...
Марто за дългите над 35% блести яко. 40% препоръчват при едносекционни фарове(къси и дълги на едно). Ти на дългите ли ще слагаш DRL-a. При мен логиката беше такава: слагам DRL на дълги т.к. се използват по-рядко, а и дори да изгори лампа винаги може да си караш на къси  ;)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

BIGFORDFAN

 Аз задължително искам на дългите, защото мк1 са с бленди и не искам да ги съсипвам (моите са перфектни), а и мигачите ще се виждат по-ясно ако ДРЛ е на дългите. Силата ще я мисля на място, може и 30% да ми хареса...

Иван Вълков

#19
Т.к. днес коментирахме с един познат въпросните модули и той спомена че негов познат техник също ги изработвал...но самият модул няма функциите (твърдо са заложени в паметта според претенциите на клиента) да се програмираще рече ето тези: - цитат от Рено форума:

1.Активиране/деактивиране
2.Избор на сила на светене – 20%,25%,30%,35%
3.Функция ,,изпрати ме до вкъщи" за – 5,10,20,30 секунди.

.....така че четете дали може да се сменят коефициентите

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Backstage

Ей никой не иска да ги монтира тия тъпащини...само ги правят по мазетата и ги продават... :-X

Иван Вълков

Пусни схема на изводите пък ще дадем някой друг жокер.O:-)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

BIGFORDFAN

 Ванка, за теб сигурно е най-елементарното нещо на света, но но ние с backstage само обичаме да слушаме ''жици'', ама да ги човъркаме - НЕ!

Backstage

#23
Цитат на: BIGFORDFAN в 22 Септември 2012 12:04:01
Ванка, за теб сигурно е най-елементарното нещо на света, но но ние с backstage само обичаме да слушаме ''жици'', ама да ги човъркаме - НЕ!
Точно братле  8)

Ванка не знам от къде да взема схема пък и да взема Марто е прав...не ми се рови по жиците на колата щото вече щях да се паля веднъж и сега само ги слушам  :D
не обичам да се ровя там където не разбирам и не обичам да ми се пречкат в тва което разбирам...иначе БЛАГОДАРЯ МНОГО за желанието за помощ,но наистина ще оставиме хората да ровят по кабелите а ние ше захапеме по една пура и ше цепиме AC-DC  :D :D :D

П.С. Между другото всичко друго по колата бих го почвал...даже сега (или на пролет) ще сменям биалетки и накрайници...обаче от кабелете бегам брат... Поздрави  8)

Backstage

Някой да има схема на светлините?

Иван Вълков


Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Backstage

Евала Ванка ако кажеш и как да я сваля или някъде където я има по голям размер че аз съм кьорав и цена няма да имаш!

Dmitarcho

мхм .. и колегата Момо е постнат така схемата за мк3 .. нищо се не види :D наред си с очите - няма страшно ;)
Ръца Пръца

Иван Вълков

ЦЪк пуснах всички схеми в  Dox.

п.п. За първите се извинявам че въобще несъобразих че после излизат смачкани  (hammer)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

tropper

Страница 8 от ПДФ-а на Ванката: трябва твоя модул за светлинте да се закачи на клема (5) на реле К37 или по друг начин казано преди бушоните F17, F18. Тогава ще може да ти управлява силата на светене, без да си прави гавра с релето  (thup)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/