Вечната тема за ксеноновото осветление

Започната от Jumper, 24 Септември 2011 00:03:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Jumper

Преди време в друг форум /на друга марка/ бях коментирал доста на-широко за ксенон светлините. Естествено всички знаем, че ксеноновото осветление е по-добрият избор, най-малкото заради определено по-високия светлинен поток. Обаче както навсякъде се случва започна коментара, че на рефлекторни фарове не трябва да се слага и разбирате ли в белите страни като Германия не се слагало на рефлексен фар. И понаже очаквам, че и тук ще се появят такива мнения да ви кажа мнението на TUV Auto Essen: няма проблеми ако се направи в сервиз, одобрен от ТЮФ, и след това на технически преглед се покрият изискванията. Всъщност в Германия, както и на всякъде в света се слагат ксенони на рефлексни фарове, НО там след това се прави настройване и диагностика. Най-големия проблем тук в БГ е настройването на ръка или просто на око, както и използването на ЕВТИНИ ксенонови ментета. Не се купуват китове, произведени в съответствие с евро стандартите, не се слагат както би трябвало, никой не ти гледа рефлектора или стъклото на фара и олеле ксеноните виновни. Не е така!

1.Има ксенонови крушки, създадени за рефлексни фарове с капаче отпред за да не заслепяват. При добър фар са перфектни. Тук проблема идва от фарове чиито стъкла са неравни отвътре /оребрени/ и това разсейва светлината и ефекта е "Голф с ксенон". При фарове без вътрешно оребряване, ако стъклото не е грубо надрано и се регулира добре ефекта е повече от добър.
2.Ксенон кит, който повече създава смущения по електрониката от колкото да работи иили крушки, които светят като полуумрели са по-гадни от всичко друго.

А за халогенни комплекти с повишен светлинен поток - ползвал съм Philips, с най-високата яркост, но до мен кола от същия модел със същите фарове с ксенон ме е правила смешен. Освен това предимството на ксенона е в сравнително тесния светлинен спектър, което прави по скоро прекрасно контрастно осветяване, което те кара да си мислиш до сега сляп ли си бил.

Толкова за сега, а който иска мога да давам текстове, таблици, сравнения.


Pyrhel

Напълно подкрепям казаното - няма проблем да се сложи ксенонова крушка на рефлектор, но трябва да се регулира както трябва. Има автомобили, които фабричните им ксенони са с рефлектор, а не с лупа. Пример за такива автомобили са Ситроен Ц5 (първата генерация), Рено Лагуна.

Ето как изглежда крушка за рефлекторен фар:

Ето и варианта за лупа:


Не би трябвало да има проблем с китайския, стига да се избере крушка с подходяща светлина, не някой циркаджийски цвят като 8000К

Имам само едно оплакване от ксенона като цяло. Мондеото е с лупи и свети приказно, обаче влезна ли някъде, където има улично осветление... Край - нищо не се вижда, все едно съм изключил фаровете. По същия начин става, когато е мокър асвалта.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexander

Значи, всичко което си написал е така, но в БГ колко от хората който си слагат ксенон на рефлектор-а, си купуват специален такъв и колко от хората си регулирата фаровете после.. ако има и 2% ще е добре! Иначе да найстина има коли който заводски излизат така -  аз знам за Хонда Сивик, от последната генерация!

А по отношение на уличното осветление и мокрият асвалт е така за съжаление.. Бялата светлина се поглъща! Не случайно по нощните състезания в някой серий слагат чисто жълти фарове, защото тази светлина се вижда при всякакви условия!
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

dimkaraganchev

Ползвайте крушки 4300К и няма да имате проблеми.

Jumper

#4
Цитат на: dimkaraganchev в 25 Септември 2011 21:31:25
Ползвайте крушки 4300К и няма да имате проблеми.

А-а-а колега не е баш така :) Питай Анатоли, той е с 4300 ама пак е ... все едно си сляп на мокър асфалт. Аз споделям същото от Phlips с повишена светлинна мощност - на мокър асфалт се губи...

А ето едно прекрасно текстче от BMW форума /с благодарност на user-а aivanov/

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Xenon като цяло.
Вярвам, че това четиво, дори и малко по-дълго ще бъде от полза на всеки посетител на този форум, както и на всички, които малко или много искат да научат основни неща за High Intensity Discharge технологията.

Първо фактите:

    PHILIPS & Osram са най-големите производители на газоразрядни (HID) лампи
    OEM цветовата температура на ксеноновата крушка (или с други думи това, което вграждат автомобилните производители) е 4100к! Единствено и само. НЯМА автомобилен производител, който да вгражда нещо различно от 4100к. Тук няма изключения.
    Синият на "външен вид" (за окото) цвят на оригиналните ксенонови светлини всъщност е идеално бяла светлина с температура 4000-4100к и е абсолютно идентичен на слънчева светлина по обедно време при ясно небе
    Красивата синьо-виолетово-розова "игра" на цветоразпадане на светлината (color flick), която забелязваме когато с/у нас се движи автомобил с фабрични ксенонови светлини се дължи на специални призми, разположени по външната част на лещата на фара, а не на лампи с по-висока цветова температура или недай си боже - сини филтри.
    Горепосочените призми се вграждат във външния край на лещата, за да "убиват" тези светлинни потоци, които не могат да бъдат оползотворени от оптиката на фара и представляват изкл неприятни отблясъци за насрещно движещите се водачи, защото без тези призми не биха могли да бъдат фокусирани в пътя.
    Ксеноновите светлини са създадени, за да не изморяват очите на водачите при продължително шофиране. При HID светлината ЛИПСВА синият и инфрачервеният спектър, които "де-факто" са главният причинител на умора и главоболие у водачите.
    Оригиналната ксенонова лампа абсолютно задължително притежава корпус не от стъкло, а от специален кварцов материал, със 100% UV Block. Това се налага от невероятно високото ниво на ултравиолетово излъчване, което се получава като страничен ефект от горенето на газовете в горивната камера на лампата. Това се спазва само от Philips, Osram & GE. Aзиатските производители, разбира се, нехаят за това иначе така важно за здравето нещо поради липса на технология и разбира се - стремеж към възможно най-ниска цена.


С други думи:
Нито един ОЕ или себеуважаващ се производител не произвежда ксенонови лампи с цветова температура над 6000к (в действителност 5800к е най-високата и се прави от Philips - модела е "Ultinon" или "Cool Power").
При OSRAM най-високата цветова температура е 5400к. Това, разбира се е така, не защото Philips и OSRAM не могат да произведат ксенонова лампа на 10 000к, а защото просто няма смисъл да рискуват репутацията си - степента на спадане на лумените при нарастване на келвините е доста нелицеприятна. OEM крушката на PHILIPS излъчва светлина с цветова температура 4100к и дава 3200 лумена светлина. PHILIPS Ultinon от своя страна излъчва цветова температура на 5800к (маркетирана като 6000к) и дава 2400 лумена светлина. Интересна зависимост, нали? Както ясно се вижда - колкото по-висока е цветовата температура - толкова повече намалява светлината на пътя. За статистиката - една добра халогенна лампа от реномиран производител дава светлина от порядъка на 1200-2000 лумена.

За Корея:
Най-големият Корейски производител (и единственият сертифициран) за производство на газоразрядни (HID) лампи е Vision и по техни данни най-ниската цветова температура, която предлагат е 8000к, като се постига с цветни филтри (няма и как иначе) и дава "цели" 2000 лумена, което, честно казано си е съвсем незначително подобрение спрямо халогенната лампа. За съжаление лампа на >6000к ще произвежда повече заслепяване и неприятни отблясъци отколкото полезна светлина. Отново за Корея - най-доброто качество от там се дава от Кайксен (Kaixen) и разбира се е далеч под качеството на Philips и Osram. Казвам далеч, защото е... ужасно далеч... За статистиката - средният живот на лампите на Vision (Kaixen работи с тях) е м/у 400-1000 часа. За Philips - средният живот на лампите им е 3500 часа. Животът на добра халогенна лампа е около 400 часа.
Всъщност важно е да се знае, че нито Philips, нито Osram ще маркетират някога някъде крушки над 6000к. Разбира се - това не пречи на нелоялни търговци да злоупотребяват с това и да си маркетират азиатската продукция като Philips на 8500к. Това си е чиста проба гавра с незнанието на потребителите.

Факторът цена:
Средната цена (крайна цена, за краен клиент) в чужбина, директно от производителя на азиатски комплект е около $200. Отново без изключение. Тук в България на Илиянци напр. могат да се намерят всякакви китайски, корейски, тайвански и др. комплекти на цени м/у 300 и 600 лв. (вкл и комплекти на Kaixen)
При условие, че в София има 2-ма дистрибутори на продуктите на Philips за следзаводско (aftermarket) вграждане, както и официален представител на Osram...
Оригинален к-т на Philips/OSRAM/Hella може да се вземе за 1000-1200 лв с ДДС от официалните им представители, които ще си поемат и гаранция и сервиз... което, отново, малко ме съмнява, че може да се очаква от едно физическо лице. Ами ако утре заминеш в Канада?
Разбира се - всеки има право на избор. Явно ксеноновият бизнес в Б-я е с огромен потенциал след като това напоследък става една от най-дискутираните теми.
Смятам да спра до тук, защото и без друго постинга стана доста дългичък. И ... само да поясня - ISO9001 всъщност сертифицира процесите в една компания и няма нищо общо с качеството на конкретен продукт. Напр. много по-важна роля за доброто качество имат R&D бюджетите на големите производители ;)
Ако все пак това инфо е малко и някои иска да се поограмотява повече по темата или пък иска да започва бизнес с ксенонови продукти - то ето няколко наистина качествени линка

Ценни препратки/линкове или както ви харесва
Automotive Lighting FAQ - Задължително четиво за всеки, на който му е интересно как точно се случват нещата с фаровете...
www.intellexual.net/hid.html - задължително четиво за всеки, който се интересува от автомобилно осветление. Много добре поднесена и достоверна информация
www.illusion-lighting.com - По всяка вероятност най-доброто място за пазаруване на компоненти. Малко по-скъпо отколкото трябва, но се ядва. (Mod: Домейнът се продава)
www.suvlights.com - Приятно място, с добри и качествени продукти.
www.autolamps-online.com -базирани изцяло на PHILIPS & Hella

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Bobi

#5
Може ли да оправиш първата препратка ?

Ето малко " трикове", с които може значително да увеличите полезния живот на вашата ксенонова или халогенна крушка.

1. Никога не пипайте с ръце стъклената част на крушката. Омазняването ще остави петна по крушката и е много вероятно да повреди крушката във времето.Ако все пак инцидентно се стигне да докоснете с пръст стъклото на крушката, е добре да го почистите със спирт и след това да подсушите добре.

2. Внимавайте, когато сменяте крушката, тя да не се допре до рефлектора. Допирът с мръсна повърнхнсост може да доведе да зацапване и омазняване на крушката.Ако се случи, почистете със спирт и подсушете внимателно.

3.Винаги пускайте фаровете на колата, когато вече сте запалили колата. Това освен, че увеличава живота на крушката, също така може да допринесе за по-лесното първоначално завъртане на стартера, благодарение на "икономисания" ток.

4. Когато паркирате, винаги изключвайте фаровете преди да загасите двигателя.При неизправна ел. инсталация колебанията в напреженията, може да увредят крушките.

С тези прости "трикове" може да увеличим живота на една халогенна крушка до 6 месеца, а на ксенонова - до 2 години!

Bobi

#6
Доскоро смятах, че ксенон не може да се монтира на рефлекторен фар. Оказа се, че съм бил в заблуда O:-) Има ксенонови крушки, които са пригодени за рефлектор. Ето каква е разликата:
D2S -> S означава ,че е за прожекторен фар (т.е. с лупа)
D2R -> R означава рефлектор


Ето сравнение на един и същи рефлекторен фар със R и със S лампа:

о. Освен различните крушки, ви трябва и различен рефлектор. Просто формата на рефлектора за халоген и ксенон е много различна. За справка давам линк към FAQ на Hella -> http://www.hella.com/produktion/HellaUS ... s/FAQs.jsp

Ето превод на първия въпрос и отговор:
1. Искам да сменя светлините на колата си със HID/Xenon. Hella продава ли ксенон комплекти за моята кола?
Отговор: Не. Ксенон комплектите, които се продават предимно по интернет са нелегални и потенциално опасни за другите шофьори. Единствените законни ксенони са тези които използват фабрични части изчислени за определен модел кола и продавани от производителя като допълнителна екстра. Ксеноновите фарове са конструирани като цялостна ситема, която вкючва лампа, рефлектор, лупа, корпус, баласт и други специфични части. Само използването на лампа и баласт монтирани в модифициран фар за халоген няма да даде правилен светлинен сноп. Това се дължи на факта, че рефлекторите произведени за халогенна лампа и рефлекторите произведени за ксенонова лампа са много различни по дизайн и са несъвместими. Резултата обикновенно е много голяма разсейвана светлина, която заслепява насрещното движение. Заради това Hella не продава ксенон комплекти за преобразуване (от халоген към ксенон).

Същата информация може да бъде намерена и в уикипедията -> http://en.wikipedia.org/wiki/Headlamp
Отново превод на част от нея:
Източника на светлина при HID е фундаментално различен по размер, форма, ориентация и разпространение на светлината в сравнение с лампата с нажежаема жичка, която се използва станадртно в халогенните фарове. Поради тази причина специални оптики за ксенон се използват за събирането и излъчването на светлинния сноп. HID лампи не могат ефективно и безопасно да бъдат инсталирани в оптика конструирана за халогенна лампа. Това причинява неправилно фокусиран сноп и силен блясък и поради тази причина е нелегално в почти всички страни. Също така повечето развити страни налагат и ECE Regulations, който задължава ксенон фаровете да имат почистваща ситема и саморегулиране, които обикновенно липсват при коли без фабричн ксенон.

Друг интересен факт от същата страница е, че светлината на ксеноновата лампа е 40% по-заслепяваща от тази на халогенната лампа при един и същи интензитет на светлината. Това вдига летвата още повече по отношение на разсейваната светлина и остротата на срез на снопа.

В заключение мога да кажа - да, има ксенони слагани в рефлекторен фар, но фара е много различен. И в този смисъл поставянето на ксенон на фар пригоден за халоген е неправилно (макар и все още законно в България).

Мнение на колега от друг форум

pantata

#7
Ето как изглежда рефлектор за ксенон. Освен, че по самата лампа има нещо излято за да регулира светлината, има и метална "джаджа" не знам как се нарича това, което насочва светлината в рефлектора. В ляво се вижда лампата за дългите, просто си стърчи.

ПП: Слагал съм и D2C, това лампа, на която захващането става и на D2R и на D2S, светлината става малко по-силна заради липсата на покритието. Т.е. разлика освен в самото покритие на D2R и D2S има и в буксата.


Jumper

Разбирам доста от това, което сте казали е вярно, но има и теоретично неверни работи...

По т.1 на Боби: Хела не са голям играч на пазара на ксенони за вграждане. То такъв пазар сам по себе си няма... Такива комплекти се произвеждат в минимални количества поради екстремно ниските печалби от него. Първо всеки производител /Форд, БМВ, Ауди, Мерцедес, Опел и т.н./ си има договорка с производител за производство на комплекти брандирани под собствената марка и там положението е такова: не се сменя фар за да се вгради ксенонов комплект, не се сменя рефлектор, а ако колата ти поддържа тази опция /обикновено малките и евтини модели нямат тази опция, независимо от това, че може да им се сложи/. Виждал съм комплекти за вграждане дори в Опел Астра или Киа Пиканто брандирани съответно Опел и Киа. Вярвате ли, че Опел и Киа са ги произвели? Това е като марката Аро на Метро. Боби публикува: "Ксенон комплектите, които се продават предимно по интернет са нелегални и потенциално опасни за другите шофьори. Единствените законни ксенони са тези които използват фабрични части изчислени за определен модел кола и продавани от производителя като допълнителна екстра. Ксеноновите фарове са конструирани като цялостна система, която включва лампа, рефлектор, лупа, корпус, баласт и други специфични части. " Това само по себе си показва насилствения подход на производителите. В един комплект за довграждане има лампи, кабели, крушки и "специфичните други части" са букси и скоби за прикрепяне. За изчислението също не е вярно /за БМВ 3-та серия комплект за довграждане се произвежда от Луксима/ и е 100% еднакъв с аналогичен комплект от Луксима. Само брандирането е различно. Та какво изчисление говорим, като този комплект може да се вгради и в 1-ва серия или например в един Форд Фокус? Още малко цитат от Боби: "Заради това Hella не продава ксенон комплекти за преобразуване (от халоген към ксенон)." Естествено, че не произвежда - печалбата е прекалено ниска /по данни на Гарднър около 15%/ което за един производител като Хела е безсмислено поради първоначалните разходи, които са прекалено големи.
2.За цитиране на Уикипедия: хора както знаете всеки може да пише там, а за нивото на истина никой не се ангажира... Например: "HID лампи не могат ефективно и безопасно да бъдат инсталирани в оптика конструирана за халогенна лампа. Това причинява неправилно фокусиран сноп и силен блясък и поради тази причина е нелегално в почти всички страни. Също така повечето развити страни налагат и ECE Regulations, който задължава ксенон фаровете да имат почистваща система и саморегулиране, които обикновено липсват при коли без фабричен ксенон." Колега аз съм в бизнеса със стандартите... ЕСЕ регулацията, която цитираш изисква определена осветеност на определено разстояние от колата. А как се постига това е друг въпрос. Освен това по ЕС регулация не трябва да се продават DLR светлини със светлинен поток по-голям от 600 Lm, а Филипс произвежда комплект 900 Lm и също е сложила в кутията надпис за тази ЕС регулация. Предполагам знаете какви са глобите за подвеждаща информация в ЕС. Дали някой би произвел нещо ако има шанс да го глобят? За самопочистването и автоматичното регулиране... Ето това е 100% заблуда. Почистване на стъклото на фара отвън да, но НИТО една кола няма механизъм за вътрешно почистване на рефлектора или крушката. НИКОЯ! За само регулацията - това е опция за регулация на светлината, и тя е екстра, която просто ти взима пари... В България на нашите прекрасни вълнисти пътища... леле мале!
3.Още една заблуда: "Друг интересен факт от същата страница е, че светлината на ксеноновата лампа е 40% по-заслепяваща от тази на халогенната лампа при един и същи интензитет на светлината. Това вдига летвата още повече по отношение на разсейваната светлина и остротата на срез на снопа." Заслепяването е субективно усещане, а светлинния поток е измерваема величина. Светлинния поток се мери на определено разстояние и място от автомобила, а заслепяемостта е субективното усещане на насрещен наблюдател. Няма как да няма елемент на заслепяемост при условие, че през нощта зеницата е доста по-отворена и дори разлика от 5 Lm /което си е светлината на 5 свещи на 10 метра/ е силно забележима. На 50 метра халогенен фар генерира около 0,1 Lm на пътната настилка и около 100 Lm ако гледаме в него, а фабричен ксенон генерира съответо 0,2 и 140. Как няма да се чувстваме заслепени? Това са данни от TUV Auto Есен...
4.Снимките на светлината от двата вида крушки са абсолютно теоретично неправилни! Първо всички, които си спомнят физиката от средното училище би трябвало да си спомнят, че ВСЕКИ източник на лъчение ако не е ограничен по някакъв начин излъчва лъчението в разширяваща се сфера, което автоматично показва, че втората картинка е невярна. Как така става, че D2S излъчва само два снопа светлина? Не излъчва така естествено, а както е даден и ксенона във всички посоки. Прожекционния фар има лупа и тя събира и насочва снопа, а D2R няма. Насочването при D2R е от правилна регулация. И D2S може да не излъчва правилно, ако крушката не е във фокуса на лупата. Рефлектора изисква доста по прецизно регулиране заради липсата на "оправящия" снопа механизъм на лупата. Наличието на неотразяващ сноп в рефлектора на D2S е екстра, която много прожекторни фарове нямат, решено е с други механизми или директно от крушката. За това D2R има специфични непропускащи снопове на самата крушка. Капачетата отпред, за които говорим се симулират също от специфика на крушката.

Боби не се заяждам с теб, просто пиша за теоретично неправилни неща, които и теб, а и хиляди други хора са заблудили... Имайки връзки с TUV директно в Германия, както и в България на TUV Ауто /които ще следят на Гриша Ганчев завода/ и тяхното мнение не се различава от моето. А другото е търговски техники, на които ако започнеш да задаваш въпроси на теоретично ниво не могат да отговорят.

И естествено всичко довежда до регулация на фаровете, независимо от крушката. Все пак всички сме се срещали с любимите ми герои на пътя: "Едноочко" - единият фар свети, а другия или мъждука или не свети; "Кривогледко" - всеки фар свети където на него му харесва; "Треперливко" фаровете треперят като простинало кутре; "Перникчо" сложил е "екстри" като сини пръскачки, сини габарити за да имитира ксенон или директно лилави ксенони; "Невидимко" габаритите са толкова мръсни/затъмнени/изгорели, че можеш да си го отнесеш на пътя и естествено "ТИР гения", които си е окичил колата със светлини като турски тираджия.

Bobi

#9
Аз нямам претенции, че  разбирам . До скоро и аз смятах, че ксенон на рефлектор не върви, но тези писания бяха доста убедителни...  (beer) Ако искаш, ще изтрия последния си пост


pantata

Jumper, не си прав за някои неща. Например за умивателите и автоматичното регулиране. По презумпция стъклото на фара и вътрешната част няма как да се замърсят под влияние на външната среда (изключваме изключителната запрашеност в България и в часност София). Не съм напълно сигурен, но в Германия допълнително приспособен кит няма да мине технотест ако е без умиватели. Малкото мърсотия която се задържа по външната част на стъклото е достатъчна за допълнително пречупване на светлината и от там заблещаване на насрещнодвижещите се. За саморегулирането е същото, качваш 2-3 човека на задната седалка, предницата се вдига и вече светиш като голф 2ка в очите на всичко живо, не само насрещнодвижещите се. Затова автомобили със ксенон система имат нивомер на задния мост и се саморегулират при различна натовареност, а дори и според наклона на пътя. Другото за което не съм съгласен е за D2R D2S - Насочването при първия вид не е само от регулация, както е видно от снимката на моя фар по-горе. Металната чашка, в която влиза лампата не се место в никаква посока по никакъв начин.  ;)

dimkaraganchev

Селска работа. Не знам дали е субективно усещането за заслепяване от такива тарикати, но аз доста често им присвяткам с дългите. Най-накрая ще взема да си сменя и 6-те крушки с кесенон и ще го вирна лееко нагоре и няма да ми пука за никой на пътя.

viksata

#12
Аз имам питанка за тези лупи...


Би-Ксенон комплект с лупи за вграждане в фар с крушка H1/H7 и ANGEL EYES CCFL около лупата светещи в бяло
Съдържание:
2 ксенонови крушки 5К, 6К 35W (по избор)
2 бр. лупи с дължина 10см
2 баласта
рингове ANGEL EYES CCFL светещи в бяло
релета, щипки,кабели, болтове и инструкции за монтаж.
Вградена защита от късо съединение
пренатоварване
прахо и водоустойчив
UV-защита на крушките
намалени електромагнитни смущения.


Вгражда се в самия фар,така имаш ксенон който не ползва рефлектора :)

ето как седи на Фокус...




мисля за коледа да си направя един подарък  ^-^


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Alexi

един познат си ги взема тия нищо не светят това е китайско комплектче без особени претенции

Jumper

Боби в никакъв случай да не триеш! ;D Всяко мнение е важно! За регулаторите - на теория е вярно, но докато задейства регулацията... не коментирам. За нивомера на задния мост... Ами ако нямаш тежест отзад, а просто се тресеш от равните български пътища? Освен това се предполага, че фаровете са херметични - как да влезне точно прах не се сещам... За замърсяването - от твоя постинг излиза, че за ксеноните най-малкото замърсяване и вече светиш в очите, а рефлекторите не? Ако ставаше дума монохромни лазерни успоредни светлини бих повярвал, но говорим за светлина с доста широк спектър на излъчване /прекалено не монохромна/ не концентрирана и не успоредна... Тогава всяка прашина няма никакво значение! Преди време минах по грешка по незавършената магистрала Струма, а не по отклонението и така си напраших фаровете, че мале-мале, и защо никой не ми светна, че го заслепявам? Освен това най-елементарната логика казва, че идеални повърхности няма, така че и този довод не удържа. Външните умиватели са екстра за пари! Колко ксенонови фарове фабрично поставени нямат умиватели? Милиони, а с умиватели са доста по-малко...

Bobi

В крайна сметка някой ще каже ли с точност дали мога да сложа ксенон на моите фарове ?Или трябва да се примиря или да се изръся 800 лв за фарове с лупи ? ???

Pyrhel

На твое място бих стоял с хубави халогенни крушки :)
Пък ако държиш на ксеноните - слагай на тези фарове и ще се регулират... Освен ако на някой търг не изпаднат лупучките :)

Тия гадости, които се виждат по улиците - заспепяващи гадни колички, синьо-виолетови ксенони и подобни мизерии се дължат най-вече на задкормилните устройства... Или нерегулирани фарове (най-често), или понеже са супер-гъзарите имат ел. врътка за фаровете и са ги вдигнали максимално нагоре...  >:(
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vas

Цитат на: Pyrhel в 30 Септември 2011 23:05:06
На твое място бих стоял с хубави халогенни крушки :)
Пък ако държиш на ксеноните - слагай на тези фарове и ще се регулират... Освен ако на някой търг не изпаднат лупучките :)

Тия гадости, които се виждат по улиците - заспепяващи гадни колички, синьо-виолетови ксенони и подобни мизерии се дължат най-вече на задкормилните устройства... Или нерегулирани фарове (най-често), или понеже са супер-гъзарите имат ел. врътка за фаровете и са ги вдигнали максимално нагоре...  >:(

Какви 800лв?  ::) Даваш 100лв. и си взимаш ксенон на късите, отиваш да ти регулират фаровете и си пушка. Едва ли някой ще може да ти каже нещо и все пак важното е на теб да ти е добре вечер когато шофираш

amplified

Намери си лупи от друга кола, но фабрични. Тия китайските лупи са мамата си трака!
Едно ми е адски интересно, как може всички по форумите да говорят как веднага след ксенон трябва да се регулират и как ги регулирали и как не заслепявали, а на практика на пътя НЯМА, повтарям НЯМА една кола с рефлектор и афтърмаркет ксенон, която да не ме заслепява. Може моите очи да са по-отворени към светлината, нали...  :)) :))

Bobi

800 лв струва комплект добре запазени фарове с лупи от СТ в ибей. Говорим за фарове втор ръка.
Иначе съм много доволен от халогенните ми крушки Осрам НБ...


Jumper

Може да сложиш ксенон. Препоръчвам ако е китайче да е Луксима /произвеждат за други марки, сиреч брандират и за себе си http://www.luxima.bg/. За халоген си свети сигурно добре... Но с ксенон ще ти хареса много повече. Проблема е наистина регулацията. Тъй като в 99% от случаите е на око и ефекта е "прекрасен". Ако се прави добре ще минеш за под 300 лева и ще си с изродски хубава светлина. Като взимаш вземи 4300 К или ако се предлага 5000 К. Хубаво свети и дава светлинен поток несравним с халоген /дори и на Филипс крушките с повишена светимост мъждукат в сравнение с ксенона/ Но ако взимаш ксенон Луксима виж за премиум - той се монтира на капачката на фара и поради липса на кабели се раждаш. Лошото е, че крушките след това са по скъпи, но пък и яко са добре сложени не горят толкова много.

Alexi

абе оригиналния ксенон си е друго .. на мондеото ми примерно съм разглеждал фаровете въпреки че аз нямам - баласта е вграден ,слим е ,много добре е изработено всичко ,има и леща с лещи фара винаги изглежда по добре .. та не ми се забожда някакъв китайски ксенон той ще свети на предишната си кола бях сложил ,но си заслепява доста постоянно ми светеха на дълги насреща ..

pantata

Цитат на: Jumper в 30 Септември 2011 22:34:17
Външните умиватели са екстра за пари! Колко ксенонови фарове фабрично поставени нямат умиватели? Милиони, а с умиватели са доста по-малко...

Е не  :D няма такова... Кажи ми една марка кола с ксенон без умиватели. Няма такава. А за заслепяването и регулирането, колкото и да са регулирани едни фарове (имам доста приятели с афтърмаркет ксенони) светлинния поток на ксеноновата крушка е много по-голям и халогенния рефлектор не може да не остави паразитни лъчове и фара става.... Обясни ми как с просто око на тъмна улица ще познаеш всяка една кола дали е с афтърмаркет или с оригинален ксенон. Афтърмаркета целия фар грее в бяло-синкаво, защото не може да се отреже целия светлинен поток, докато заводския ксенон си лични ясно отрязана линия без паразитни светлини.

Не държа мнението ми да е 100% вярно или някой да съди от тази тема дали да си монтира допълнително ксенон или не. Живеем в свободна държава и всеки има глава на раменете си.  (fri)

Milcho

#23
Аз имам едно предложение.
Ако има желаещи от хората, които не им светят достатъчно фаровете, да заповядат при мен да им сложа 2 крушки (каквито аз реша) на късите и да им регулирам фаровете. Плащате ми само и единствено лампите и карате така, да кажем, 2-4 седмици. Ако не сте доволни след това ви връщам парите и си вземам лампите обратно.
(Ако обаче нещо не ви е наред по фаровете, предложението ми не важи.)

С това не се опитвам да докажа нищо, просто ми е интересно (fri)
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова

Vas


Milcho

Напълно съм сериозен.
Сервиза не работи Събота и Неделя, но ако се уговорим предварително, тук или по телефона (в подписа ми е) - няма проблем.
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова

PcMan

#26
При мен линията е ясно отрязана, говоря сериозно, не на изуст. С h4 халогенни в момента е по-зле отрязана дори. Amplified обръщал си внимание само на колите с рефлектор и ксенон, които те заслепяват. Логично да не обърнеш внимание на същите, които не те заслепяват  ;) Винаги е най-лесно нещо да се отрече/отхвърли генерално поради големия процент омазвания. Мен всякакви коли ме заслепяват, при всякакви условия, наклони и т.н. От халогени, до фабрични ксенони на коли по 100 хил.лв, които имат автоматични завиващи в 4 посоки ксенони и т.н. Най-лесно е само 1 от всички да е виновен, този с ксенон в рефлектор за халоген. Да, наистина повечето го правят както не трябва и ефекта в ума ти е 'неизмит, нерегулиран (фарове) голф с ксенон за 120лв' когато те заслепи някой.   (beer)

         
Това са H4 bi нали така ?  ::) Казвам го сякаш не са свалени от моята кола  ;D Този, който ги е слагал (предния собственик на колата) твърди, че са H7. Това твърди и човек занимаващ се с фарове, който извади изгорелия ксенон (побелелия по-горе).  ??? Поне едно е ясно, чисто бели 5000к са, и са с ел.плъзгач. До там. Мерси Milcho, излязоха H4, след повече от месец и каране на h4 халогенни се връщам към истината  (beer)

pantata

#27
H7 няма би, Н4 са с двойна светлина, къси/дълги в една лампа.

Другия вариант е Н7 на късите и Н1 на дългите.


amplified

Не си прав обаче. Първо установявам, че съм заслепен и след това гледам какво ме заслепява :)
Другият фактор е, че имам реотани на предния джам, които допълнително добавят бликове и става мазало.
Ако очите ми са съвсем леко уморени просто карането е мъчение срещу тия полу-идиоти.
Мисля, че се повтарям, но пак ще го кажа - минах 5000км в Европа тази година, 2000+ ми бяха нощно шофиране и НЯМАШЕ кола, която да ме заслепи или пък да кара на дълги срещу мен и на 5 метра вече да се усети да смени на къси.
:)
Как да е, и аз съм залитнал по ксеноните, ама най-вероятно ще е филипс или в краен случай луксима. Други финанси летят по автомобила в момента... ама съм почти готов в събирането на чарколак.

Alexi

че твоята няма ли ксенони ,мисля че са серийни при титаниум Х