Вечната тема за ксеноновото осветление

Започната от Jumper, 24 Септември 2011 00:03:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

amplified

Не са... Май при Ghia или Ghia X са...
900лева се доплащаше фабричният ксенон, а биксенона 1600(нещо такова), ама губиш завиването на фаровете. С афтърмаркет ксенон пък не го губиш, а то е адски полезно.


Alexi

вече стриктно ще се изпълнява следната наредба ,имайте го предвид .. идва края на добавения китайски ксенон :
"При извършване на преглед в ГТП във връзка с използването на нерегламентирани светлини, монтирани на превозните средства и прилагането на чл. 76 от ЗЗД по пътищата следва да се

- Проверяват стриктно интензитета на светлината на фаровете за къси и дълги светлини .

- Следят за монтирани допълнително елементи на късите или дългите светлини , които да променят интензитета или цвета на светлината (т.нар ксенонови светлини). С цел безопасното движение по пътищата предвид горепосоченото следва при установено наличие на такива допълнително монтирани елементи на фаровете с газразряден източник на светлината да не се издава знак за переодичен технически преглед."

Bobi

Това го говорят от 5 години...Иначе би било прекрасно, но не го вярвам...

Revell

Е добре аз до колкото чета навсякъде все има опасност рефлектора да не може да се регулира добре по ксенонова светлина. Тогава защо хората се блъскат за тях...Защото е модерно ли?... Колата да не стане по - нова с 10 години... Ето моя скромен опит: Преди 4 години ми изкочиха 4 диви прасета на пътя и едиственото място от където можеше да се опитам беше между 2 от тях...минах - резултата 2 леко сгънати калника, предна броня, 2 мигача и 2 фара. Еми не направих като повечето хора и си купих нови фарове за 50лв. бройката. (можеби пак китайски ама по евтини от ксенона). Това което се получи...след монтажа първата вечер не успях да ида на реглаж и всеки ми святкаше насреща, щото на око явно като при ксенона и с халогена не става. След реглажа имах такива фарове че не повярвах че халоген може да свети така. 4 години по късно още наказвам като не си свалят дългите. Все още като се качат да се возят вечер хора в колата и са впечатлени от фаровете и питат дали са ксенон.
Изводът: Ако ще се взема ксенон - задължително сертифициран и монтиран в сервиз със стенд! Ако се опре до евтин - съветът ми е не се занимавайте и си купете НОВИ фарове от магазина. По тънко е и свети повече от лошия ксенон без да заслепява насреща.

Сори за дългия пост , а и ПС радвам се да те видя тук :)

PcMan

#34
Алекси на мой познат познат отива в кат софия и му анулират акт за превишена скорост.
Декември отивам аз на ГТП с идеята да ми тестват колко процента от общата спир. сила на колата идва от задната ос, защото колата забива нос при силно спиране и ме дразни, и като цяло ме дразнят барабани отзад, но един син RS ще поправи нещата. Настоявах да ме тестват, те ми казаха ти луд ли си, и ми отказаха, дадох документите си, парите (дори не беше скъп) и директно ми дадоха всички стикери и документ. Това при положение, че аз изрично исках да ме тестват, какво остава за някой, който има какво да крие, дали няма да намира начин. Какви интензивности, какви магии  O:-) И на мен ми се иска контрола да не е само черно на бяло  ??? Тук ако ти откраднат нещо, няма кой да ти го търси, за убийство дават 15год. и на 10тата пускат за добро поведение, и така нататък offtopic вече  :P

Alexi

вече няма да е точно така ,сложиха камери .. нещата ще се затягат

pantata

Стискам палци, така и така се дават пари, поне да гледат, стикери иначе не ми трябват за 30 лв... А една идея за хората с допълнителен ксенон, просто се разкача и се слагат халогенните крушки за прегледа.

Jumper

Че сложиха камери е вярно, но ако ми покажете пункт за ГТП, където мерят светлинен поток... Първо аз съм се срещал със собственици на пунктове /над 20 пункта/ и никой от тях няма нищо за мерене на светлината. Второ идеята е по-скоро да не мъждукаш като убит, а не да светиш по силно. Трето измерването на светлинния интензитет по норма се прави във затъмнен 25 метров коридор - къде ли в БГ има, само в Технотест правиха опити и в TUV. За различните оцветявания... много ми е интересно как ще стане това със сините габарити на перничани... Наистина качествените ксенони, добре регулирани са прекрасни дори и на малко захабени фарове, а с нови фарове се раждаш, което също е истина... Аз на предишната кола имах монтирани светлини за мъгла директно във самия фар /ставаха три крушки вътре във фара/ е като светнех ставаше доста лошо за насрещните, а новия собственик сложи 3 ксенона... да не си срещу него... Иначе с добри ксенони /а Филипс поръчва крушки и баласти от Луксима.../ има определена разлика. А за цялостно светещите фарове... аз съм виждал ксенон монтиран на рефлекторен фар, на стъклото от вътре на който има специални призми за разсейване на светлината, нещо такова http://di1-3.shoppingshadow.com/images/pi/22/5f/a6/99220468-260x260-0-0_Hella+Hella+002395301+Vision+Plus+165mm+High+Low+B.jpg ето това е гавра!

Bobi

Ето една сравнителна таблица за любопитните каква светлина излъчват различните температури на ксеноновите крушки:


И как осветяват на практика :

escobar

Да започна с това, че днеска май излъгах един приятел...
Казах му, че на тия фарове, които не са кристални, а от по-стария тип (не се сещам как се казват и точно как да ги опиша) ксенон няма да му помогне. Точно за тоя по-стария тип бях чел някъде, че ги чистят и полират?
До колко съм го излъгал и знаете ли къде ти полират?


Bobi

Знам един пич, който се занимава с това и мога да ти дам координати на лични. По принцип, всички, които се занимават с пастиране могат да го направят. Цената е някъде около 15-20лв за фар.

Vasilev

Я ми дай и на мен, че единия не ми е оригинален и има доста сериозни черти  (beer)

road runner

Момчета здравейте . Значи да споделя какво се случи . Взех би-ксенон Н4 за фокусника . Вчера го монтирах , обаче ...... тука идва смешната част ....... тръгвам си от бачкане пускам "ксеноно" в една уличка в пълен мрак и осъзнавам че не свети както искам да свети . Брат ми има Саксо и вечерта дойде до нас ...... бахти нищо общо с неговия нема ...... неговия си свети дооооста доволно. Та въпроса ми е ....... дали случайно това капаче дето е закрепено на самия рефлектор не пречи на ксеноновата крушка или просто проблема е другаде . Някой слагал ли е биксенон на фокус ??? Да сподели тук или на лично как свети и т.н. :)

Alexi

ако е китаец може просто да си изтеглил късата клечка  :))

road runner

Можееее. Днеска ,като се постъмни ще го пробвам ....отгоре има една врътка .....ще поразвъртя и ще видя .... ако ли не ще си сложа пак старите кружки . Уж 100лв струва да го ..... (hammer) . То за врътката и без това още със старите светеше сравнително близко ....тъй че дано успея да го коригирам :)

Vas

Какво стана с ксенона? Има ли промяна или...?
На Астрата съм с би-ксенон H4 от 1г. и съм повече от доволен

road runner

Нагласих го ..... ся свети диволно и не заслепява ( съдейки по това ,че не присвяткат отсреща ) . За сега съм доволен . Чета за проверките на КАТ .... като ме проверят и те ще кажат как е   :)) :)) :))

форд мк2

Здравейте,
Регнах се аз у форумо  :D Всичко изглежда много готино.

Но да се върнем на темата. Тръпки ме побиха, като прочетох тази статия: http://www.standartnews.com/balgariya-obshtestvo/spirat_koli_s_farove_mente-121495.html

Някой вече имал ли е опит с полицаите?


Bobi

В тази тема се дискутира точно това :).Този път изглежда сериозно, но пак си мисля, че е шоу за три дни...

blago87

Здравейте, колеги. По темата за ксенона просто се чувствам длъжен да споделя мнение(без да претендирам за 100 % компетентност), защото в последно време доста чета и се интересувам от писанията относно този доста спорен афтърмаркет аксесоар. Първо да кажа какво наблюдавам: всеки, който е сложил афтърмаркет ксенон го хвали и казва, че не заслепява въобще, тези, които са с оригинален хвалят своя и отричат предния, а тези, на които не им се дават пари за ксенон и нямат такъв, задължително го анатемосват. Сега и моят опит:от много време и аз искам да сложа ксенон, поради факта, че всички афтърмаркет ксенони, които съм наблюдавал на кристален фар и на такъв с лупа, постигат много по-добра осветеност от обикновен халоген. И така отидох в един сервиз, от който имам доста добри впечатления и казвам, че искам ксенон, но да бъде с бяла светлина, а не синкава( по мои впечатления 5000к), на което ми беше отговорено, че  всеки производител постига различен цвят при определена температура и най дорбият, който съвпада на моето желание е означен 6000к, но всъщност е с температура 5500к. Казвам добре и да ми го монтират. Тогава видях, че на крушките има едни капачета, каквито ПсМан беше показал. Казаха ми, че понеже фара на фокуса ми си има такова капаче няма смисъл да слагат това. На вечерта са получи "да бъде светлина"- супер силна светлина, която като се прибирах към нас видях, че стига до третия етаж на блока до нас и никой не ми е светкал отсреща, директно отбиваха  :D (100% съм отнесъл доста майни) . Като го забелязах веднага си свалих фаровете до край и още на другия ден обратно в сервиза. Казах им да си ми сложат капачето, което ограничава по голямата част от светлината от крушката да се отразява през рефлектора( мисля, че това е мярката, която е взета, за да се избегне разпръскването на светлина навсякъде на фарове, които са с рефлектор, вместо лупа). Сложиха ги и от тогава никои не ми е пускал дълги насреща, не ми е мигал или тем-подобни. Проблема е, че има хора, на които не им пука, че светят така, даже им е много готино и няма да си сложат капачето на оребрено-стъклените си фарове и стават причина за ожесточени спорове по форумите  "за" и "против" тази иначе много добра според мен екстра.  Знам, че погледнат отстреща, осветявам повече от халогенен фар на около 20 години, но и знам, че не е повече от нормални фарове с по-силни крушки или такива ксенонови, поставени на обикновен фар, а може би и от някои джипове, чиито високо разположени ксенони, въпреки и с лупи и оригинални, светят ужасно силно насреща.


supertorr

Цитат на: blago87 в 23 Ноември 2011 13:22:48
Проблема е, че има хора, на които не им пука, че светят така, даже им е много готино и няма да си сложат капачето на оребрено-стъклените си фарове и стават причина за ожесточени спорове по форумите  "за" и "против" тази иначе много добра според мен екстра.


Напълно съм съгласен с теб. На старата кола, с оребрени стъкла на фаровете, сложих ксенон 5000к, направиха ми реглаж на фаровете, и от сервиза до вкъщи / около 9,5-10 км. карах друга кола пред моята с ксенона и не ме заслепяваше, също на няколко пъти направихме и разминавания на отсечка 500м един срещу друг и нищо / а аз съм много претенциозен на тема осветяване/
Осветеността на ксенона беше горе долу колкото дългите, но по-ниско (hammer)
Единствените проблеми съм имал с тираджии, които са ми пресветвали :-\
Около година съм ги използвал, после взех Мондеото

Milcho

#51
Въпроса изобщо не е спорен.
Според закона изменения по осветителната уретба са забранени - в случая замяната на халогенноте лампи с газоразрядни.
Вече дали е редно и дали на вас ви харесва закона да бъде такъв е друг въпрос.
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова

Jumper

Милчо,

Ти че си прав, прав си... Но както знаеш в България закона е врата в полето... само един на 100000 минава през нея. Съответно във същия закон не е написано как редовия полицай ще провери дали газоразрядната лампа е допълнително монтирана /after market/ или фабрично. Нито в големия талон, нито в малкия такъв има информация. Освен това всички големи производители предлагат различно ниво на оборудване на моделите коли, които произвеждат. Съответно едно Мондео може да е с халогении или газоразрядни фарове, фабрично. Как плоската глава под фуражката ще знае това? Единствено може да каже нещо ако допълнително монтираният "ксенон" свети убийствено нагоре, наляво или на където си иска. В противен случай от мен да пие една студена вода. Пак в закона не е предвидено кой, къде и как проверява дали има монтирано допълнително газоразрядна крушка на фаровете. Тоест с тази "промяна" се цели още един начин да си искат подкуп гадините недни (hammer) Хайде да видим мен ако ме спрат, аз съм с добре светещи ксенонови фарове, добре регулирани и не заслепяващи как ще ми каже за този член в закона... На Фиестата не може да каже нищо, виж за по-стари коли не знам, но при мен ще остане със студената вода. За по стари фарове обаче няма как да мине номера, ако стъклото не е кристално-прозрачно няма да мине...

Alexi

много е лесно да се разбере дали ксенона е оригинален или не ,както и да се изработи методология за проверка на пътя ( на самото стъкло на фара пише с кодировка за какви крушки е предназначен той и на кои европейски норми отговаря ) .. отделно за 80% от колите с ксенон изобщо не се предлага такъв заводски което улеснява много нещата .. примерно на мондео мк2 ксенон = неоригинален ксенон ,простичко е ..

Pyrhel

Представете си следната ситуация:

Полицай: С ксенон ли си?
Шофьор: Да.
Полицай: Имаш ли вградено измиване на фаровете?
Шофьор: Не.
Полицай: Я елате пиленца при баткоо (finger)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

road runner

Когато се пусна мълвата ,че аджеба не моем да караме с ксенон ....... тук до работното ми място понеже от време на време застават служителите на родната милиция ,ги попитах мога ли да карам с ксенон  . Отговора беше : Свети ли ? Свети ! тогава карй с каквото искаш ;)

Vas

Имам се с 4-5 катаджий и съм ги питал дали има проблем като имам ксенон и на двете коли и на Астрата и на Фокуса. Всички ми казаха: Че няма никакъв проблем стига да не заслепявам колегите срещу мен

Vas

Един бърз въпрос:
На Астрата ми изгоря крушката на десния фар, сега ще мога ли да сложа обикновена крушка H4, а не ксенон? Защото в момента няма от къде да взема би-ксенон.

Pyrhel

Ще можеш, само трябва да изолираш баласта :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vas

Как така да го изолирам? Сложих една стара крушка H4 която не е ксенон и всичко светна дори и временно