Ford S-Max - Ръководство на купувача

Започната от Bobi, 23 Септември 2011 02:09:12

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Alexi

не са много ,а и трудно ще намериш на по малко ( освен по табло ) .. освен съединител идва време за ангренаж ( ако не е сменян ) амортисьори ( ако не са сменяни ) и вече каквото излезе друго


martin74

#181
Kъде в София може да се прегледа автомобил? Гледам има и 2,2 tdci, този мотор добър ли е колкото 2,0?

martin74

Има ли някой работещ/познаващ човек в Мотофое за проверка по ВИН, на автомобил купуван от тях?

Красимир Георгиев

Здравейте колеги,

Моля Ви за малко помощ и съвет.
Замислил съм се за смяна на семейния ван, който в момента е Toyota Corolla Verso 2004 и съм се насочил към Ford S-Max, по разбираеми причини :) Понеже никога до сега не съм карал Форд, моля да помогнете със съвет за конкретни обяви, които разглеждам в момента и към, които ще дам линкове малко по-надолу. Искам да споделя, че прочетох цялата тема във форума и успях да добия престава за основните неща, но честно казано от автомобили не разбирам много или по-точно казано: Знам, какво искам от колата, но съм до там :). От Toyota-та съм доволен, като цяло с изключение на дървената возия на задните седалки... усещането е все едно, че си седнал на пейка, което е изключително неприятно за семеен автомобил, иначе други забележки нямам. Не че ми се налага често да се возя от зад, но все пак останалата част от семейството на дълъг път...по нашите пътища се чувства, като торба с картофи...:)
Та може ли да споделите, как е возията на предните и задните седалки при S-Max-а и да дадете съвет от изброените обяви, дали на пръв поглед изглеждат читави машините. От прочетените коментари видях, че има колеги от форума с доста набито око, виждащи неща, които на мен със сигурност ще ми убягнат :)

Обявите, които гледам са следните:

1.https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11502007635387135&slink=4gaon0

2.https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11500877541282702&slink=4f3g3j

3.https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11497216021297639&slink=4gaon0

4.http://www.cars.bg/offer/c2179859

5.http://www.cars.bg/offer/c2257323

6.https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11492000634183374&slink=4gatcl

Ще съм Ви благодарен да споделите мнението си.

Поздрави!


mike28

А какво ще кажеш за ес макса на Митакинен, бивш колега от форума, мисля, че се подвизава в другия форум в момента

http://www.cars.bg/offer/c1863976

Мисля, че е бая глезена и пазена кола.

Красимир Георгиев

Екземпляра е отличен, но ми се иска да е нещо по-ново, като година+кожени седалки и по възможност да е автоматик, а и фабрично тонираните стъкла също биха били голям +. Малкия доста цапа и с велур или алкантра на седалките - ще е чудо самото почистване. До сега съм карал само с ръчни скорости, но ми се иска новата да е автоматик, за по-голямо удобство, а и определено искам да е поне 2010 година и на горе, ако намеря читав екземпляр разбира се. Иначе евала на Митакинен, машината му е уникална :)

SGOS

#186
Здравейте, колеги!
Време е да сменям колата, че пасата вече е кажи речи с едната гума в моргата.
След като изчетох почти всичко от форума и интернет като цяло, се спрях на Ford S-Max/Galaxy 2.0tdci 140к.с., ръчни скорости, 7 места и прозведен след 2007г.
Не съм особено запознат технически с колите (механик съм, но на други машини), но от четене на форуми и ревюта придобих представа какво г/д трябва да гледам и да слушам при огледа на новата колa.

Update: купих вече




s4etovod

#187
Здравейте колеги!
Отдавна не съм писал във форума, но май му идва времето....за смяна на старата метанова Фордела 2,3 146кс 1998г.
През изминалите повече от 6 години имахме достатъчно споделени преживявания, закарала ме е навсякъде. Изминахме заедно вече 125000км на МЕТАН при разход градско в София мах 10лв и 8-9лв извънградско. Никакви проблеми с мотора, бетон е, не бара маслото 10-40, само Мотул Синерджи му слагам. Единствения проблем беше преди 3-4 години с една платка със студена спойка под кормилото някъде - има тема на колега писана, намерихмея, запояване и от тогава само газ до ламарините. Мчи с тоя метан така де.... Е преди две години цунах отзад едно Франсе с френска кола, на него почти нищо, па аз посмених броня, фар, ама целия масраф 500лв. Наскоро камион ми метна камък по същия фар и .... с кеф му взех "нов" от колега за цели 20 кинта... та така, ама пушката май ще пука...

Зачудих се каква да е следващата кола. Ама вече съм изкрвен от метана и дето се казва не ми се бяга от него... Демек за момента категорично търся кола, на която подходящо и сполучливо да може да се монтира метанова уредба.. Или алтернативата - газова уредба.. При двигатели над 2 литра и сегашните цени на двете горива разликата в разхода в пари няма да е фрапантна (не са сега цените като едно време, когато тук бях постнал една мощна сравнителна таблица газ vs метан за моята Фордела)

Гледам коли от различни марки, ванове или (паркетни) джипки. Ванове Chraisler Voyager 2,4 или 3.3 бензин и Fosr S-Max 2,0 или 2,5. Джипките от Ford Maverik 2 2,0 или 2,3 през Ssangyong Rexton 2,3 или 3,2 мотори та до Suzuki XL-7 2,7 мотор и Suzuki Grand Vitara 2.0 бензин 140кс и най-накрая даже залитам и към Grand Cherokee 4,0-4,7 ламите... Тва последното, Черокито определено не е колата дето да ми пасне, ама ммммммм жииииип.

Така де, в общи линии търсенето мога да стесня и търся най-доброто като здравина/цена на поддръжка/разход между Вояджера, Двете джипки Сузуки и разбирасе Ford S-Max - модела до 2010г !!!

Конкретно - според вас средностатистическите майстори справят ли се с ремонт на Ford S-Max или само тъпото МотоПфое е решението?
Двата двигателя 2,0 и 2,5 подходящи ли са за метанова/газова уредба и ако да каква марка препоръчате? 2,5 мотора наистина ли е толкова голяма екзотика, ами с частите как е, от къде, скъпо ли е? Ръчна или автоматична скоростна кутия е по-здравата?

Като конкретни обяви мога да посоча:

(link)

(link)

(link)

(link)

А ето и някои алтернативни марки:

(link) Туарег 3,2 мотор

(link) Крайслер Гранд Вояджер 3,3 мотор

(link) СузукиГранд Витара 2,0 140 кс автомат метан

(link) Сузуки XL-7 2,7 мотор

Все пак мнението ви за Ford S-Max ме интересува живо. Благодаря предварително






s4etovod

8 дни и никакво мнение? Ще има ли някой да помогне с отговор на въпросите ми?????

nor4ik

От миналата седмица и аз съм собственик на S-max 1.8TDCI titanium


batGele

Здравейте колеги имам S max 2008 година 2.0 140 кс,притежавам колата от 3 години и съм доволен като цяло от нея . Обмислям покупка на по новият фейслифт даже съм я харесал конкретно . Колата е средата на 2013 2.0 163 кс .  Титаниум с доста екстри и е автомат , предстой ми да я тествам в движение защото ходих и я гледах ,чух мотора проверих всичко ли работи и външен и вътрешен вид но нямаше възможност да я карам . Конкретно ме интересува този по новият мотор кал е спрямо моя като вървеж , здравина и цена за обслужване и автомата има ли слаби точки за който да следя по  време на теста . Благодаря предварително :)

Ozzie

автоматика ако е PowerShift... кутия с много лошо име
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

nikolai71

Здравейте,току що се регистрирах!
Ще бъда бъдещ собственик на S-max 2011-2014г.,в момента разглеждам обяви.
От прочетеното в нета останах с впечатление за проблемен  автоматик PowerShift,а колите  които разглеждам са все автоматици.
Как да разбера с каква кутия е,от кога и в кои модели се монтира и наистина ли е толкова зле? 

zloster

Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

cToeB306

#194
Добър ден на аудиторията.
Карам френска кола (от името си личи, предполагам), но в недалечното бъдеще сигурно ще ми трябва по-голяма. Продавам авточасти, учил съм за монтьор, технически са ми ясни нещата. И като прелиствам варинатите са семейство, което иска да има второ дете, ми изникват малко варианти за кола, един от които е S-max.
По принцип съм човек, който обича глезотиите за колата (drool) - на сегашната от всички екстри липсват само подгрев на седалки, миене на фарове и теглич.
Другото, което искам да питам и вас. Пак казвам продавам части за коли, фен съм на Пежо от 12 години, но така и не разбрах каква е разликата между 136 и 140 коня 2.0 TDCi (в TecDoc са два съвсем различни по код двигателя - UKWA;AZWC за 136 коня и QXWC;UFWA;QXWA;QXWB за 140 коня). Гледам части При Пежо кода на мотора на 136 и 140 коня е еднакъв - RHR. Единственото, което намирам по код на двигател е, че 140к.с май е само до Евро4, а 136к.с покрива и Евро5 - гледам FAP филтъра.
Огледам съм се в един S-max и ще съм благодарен да кажете дали тази кола ви е позната (на някой от форума или някой да е ходил да я гледа). За пръв път ми се върти да купувам автомат, главно заради жената, която не може да кара ръчна кутия, но видях сериозни оплаквания от него, при редовно обслужване. А екстрите май наистина са всичко, което може да се поръча в един S-max. И другото ми питане е електронната ръчна проблемна ли е при модела, защото май само това е притеснението ми. Да, колата е прекалено много пари за 11 годишна кола на неизвестно колко км, но ми е ясно и, че глезотиите струват пари, без значение дали при нова кола от магазина или при втора употреба. Имам и още едно, последно, питане. Как се оправят бутоните на навигацията и климатика, като се олюпят. Прегледал съм всички обяви и това май им е болно място на сивите копчета по таблото, а като се излющят изглеждат отвратително. Има ли начин да се предпазят, с какво не трябват да се почистват, трябва ли да ги пазя от течни ароматизатори.
Ще съм благодарен ако някой сподели мнение за конкретната кола, темата съм изчел от-до. Струва ми се, че детските болести са малко.
Това е. Пак се олях с писаници (beer)

P.S. Ozzie, кажи една хубава дума за тия фордове и да ставаме двама от 306 на форд  :P

Bizu

Интересува ме кои скоростни кутии се водят Powershift и погледнах в 7zap.com, но там има следните видове:
1.   6 speed automatic AWF21 FWD
2.   6 speed automatic  Transaxle AWF21

Може ли да ме ориентирате това Powershift кутии ли са?

zloster

#196
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11235.msg136757;topicseen#msg136757 В цитата погледни. Даденото търсене в ДъкДъкГо в момента не дава резултати. Потърси точно същото в Гугъл.

Конструирана е по аналогия на ZF HP6 фамилията. Тя се слагаше на среден и висок клас. Айсин/Aisin е "народната" версия, за тези с по-ограничен бюджет. Пробвай търсения из мрежата с кодовите имена и добавено "problems". Пример: https://duckduckgo.com/?q=volkswagen+09G+problems

Още малко допълнителни технически материали:
http://www.atraonline.com/gears/2008/2008-08/2008_8_6.pdf
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_291_d1.pdf
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

JPM666

Здравейте,

Искам да купувам S Max и искам да попитам за съвет относно моя избор. Става дума за последния модел.
Някой може ли да даде съвет за най-подходящ двигател? Такъв, който е по-здрав и създава по-малко проблеми. Или още са нови колите и няма достатъчно инфо?
Примерно дали този 1,5 бензин е достатъчен ако реша да вземам с бензинов двигател?

Интересува ме и да е с автоматична скоростна кутия. Някой с мнение?
Като екстри освен стандартните искам да е с подгряване на волана и предното стъкло. Мнение за тези екстри също биха били полезни.

Благодаря на отговорилите ;)

Bili

здравейте колеги от 4 5 месеца карам s max 2008г бих искал да разбера колата дали е титаниум или тренд като я купувах в германия ми казаха че е титаниум по какво се различават двата модела много търсех в интернет но така не намерих нищо ще съм благодарен ако някой може да ми помогне

zloster

Как и с какво е бил оборудван автомобилът, когато е слязъл от поточната линия?
Отговори в тази тема https://fordbg.com/forum/index.php?msg=146120
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


Bili

#200
няма темпомат,двузонов климатроник,6 степенна ръчна кутия, нямаше навигация беше с радио Сони има aux, километра а е convers+, парктроник отпред и отзад, обдухване на предното стъкло с подгрев, теглич, салона е от плат+подгрев, няма панорамен покрив,джантите са 18 ки на титаниум дето ги слагат. В тоя сайт проверих това пише
Допълнителни опции:
По-малко подложка за багажно отделение
По-малко специални калъфи за предни седалки
С механична ръчна спирачка
По-малко специални капаци за задни седалки
По-малко табла/маса - предна седалка
По-малко сгъваема маса за шофьорска седалка
По-малко маркетинг Flex Prep Pack
Дръжка на задната врата в цвят на купето
По-малко място за съхранение под седалката-пътник
По-малко място за съхранение под седалката - водач
С асистент за спешна спирачка
Етикет на VP приложение
С предна помощ за паркиране
Стандартна батерия
С глобално затваряне
С лумбална опора за пътници
Със задна плъзгаща се седалка
С подгряване на предното стъкло
С капак на товарната зона
С нагреваема струя за миене
С помощ за задно паркиране
С A/V жак
С мрежа за багаж
С ръчна лумбална опора на водача
Незаключващи гайки
С хромирана външна дръжка на вратата
С бордов компютър
Със стандартна горна конзола
С електронен контрол на стабилността
По-малко пакет за подготовка за телефон
С отопляема седалка с променлива температура
Маркетингово ниво 1
С фиксиран заден прозорец
Отопляема седалка на водача - променлива температура
Инфрачервено отразяващо предно стъкло
С автоматично включване/изключване на фаровете
Със стандартна повдигаща се врата
С електрически задни стъкла
С предни фарове за мъгла
С халогенен фар
Със стандартни задни амортисьори
С подводно осветление-вътрешност
С инструментален панел Tutone
По-малко капаци на джанти
2/3 редова лампа за изкривяване/2 редова светлина за карта
Задни подови стелки
По-малко резервно колело
С осветен сенник-пътник
С антена на задното стъкло
С двупосочно ръчно регулиране на седалката
Конвенционални инструменти - ниво 3
Входна врата R/Cont Unit - Flip Key
С допълнителен въздушен нагревател
Електрическа ключалка на вратата с електрическо освобождаване
Предни мокетни постелки
С Privacy Glass
Със светещ сенник - драйвери
С 2-посочен регулатор на водача
С автоматична чистачка на предното стъкло
Спортна предна седалка
Огледало за обратно виждане с електрическо управление
Пакет с функции за лед 6
Със задни предпазни колани 2-ри/3-ти ред
Двузонов автоматичен контрол на температурата A/C
Със 70-литров резервоар за гориво
LHD FWD
С 8 радио високоговорителя от висока серия
Кожен волан
Пълна подова конзола с подлакътник
Изграждане на завод в Генк
Втори ред - 3 индивидуални седалки
Преден пружинен товар Клас-H
Заден пружинен товар Клас-F
Със спортно настроено окачване
С LDT3 етап IV + DPF емисии
Със собствена цветна решетка No.1
Високо ниво с CD и AM/FM радио
Огледало с двойна P/Heat/Signal/Pud лампа
5 врати SAV
S-Max/Galaxy 2006-
235/45 R18 98W Гума
(+)"D"
18" алуминиева джанта в стил 1
6-степенна ръчна скоростна кутия - MMT6
Серия 60
2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW
Waffle B (AC) / Midnight Black
Stardust Silver (металик)

F Focus

Откакто съм с Фордьо стигнах до извода, че наименованието на оборудването с екстри при марката не е коректно-или греша?
Или за всяка държава, за която е произведена колата има разлика какво ще е обозначението на оборудването?
Пример-моят Фокус 2, произведен за Швейцария в комплектация "Тренд" има подгрев на предното стъкло, а много "Титаниуми" от модела, произведени за други държави го нямат, както нямат и темпомат...?! :o
Мнението ми е, че няма нужда да се чете името на комплектацията, ами да се гледа на място, и най-вече екстрите да се определят по номера на рамата.

ivchotr

Някои екстри собствениците си ги поръчват допълнително, срещу съответното доплащане и по този начин базовото оборудване се надгражда, без да му се сменя наименованието. Така дизелякът, който е най-ниско ниво стува ми се, е с 4 ел. стъкла, при нормално само предни за модела. Гледам, че има и окабеляване към огледалата с букси с доста пинове в тях, но иначе е с ръчно регулиране на същите.

Жоро Петков

Първо всяка държава си има различни наименования за ниво на оборудване.
Второ -  както Ивчо каза собственика може да си надплати за определени екстри.
Най-добре е с платен вин декодер за по-нови коли или през сайта, който колегите показаха да се види точно с какви екстри е излезнала от завода.

zloster

Цитат на: Bili в 14 Март 2023 11:57:44бих искал да разбера колата дали е титаниум или тренд
Титаниум и Тренд са нива на оборудване/окомплектация.
Цитат на: Bili в 14 Март 2023 23:50:38Допълнителни опции:
По-малко резервно колело
По-малко подложка за багажно отделение
По-малко специални калъфи за предни седалки
По-малко специални капаци за задни седалки
По-малко табла/маса - предна седалка
По-малко сгъваема маса за шофьорска седалка
По-малко маркетинг Flex Prep Pack
По-малко място за съхранение под седалката-пътник
По-малко място за съхранение под седалката - водач
По-малко пакет за подготовка за телефон
Тези на английски са били "less едик-какво-си", което означава, че не са били добавени. Автомобилът е слязъл от поточната линия без тях. Преводачката на Гугъл си е показала магариите - "хубава работа, ама българска" казват циганите.

Цитат на: Bili в 14 Март 2023 23:50:38С подгряване на предното стъкло
Инфрачервено отразяващо предно стъкло
С допълнителен въздушен нагревател
С Privacy Glass
Спортна предна седалка
С 8 радио високоговорителя от висока серия<<-- тази екстра не я видях дали е отделно или пристига в пакет с нещо
Кожен волан
Изграждане на завод в Генк
Преден пружинен товар Клас-H
Заден пружинен товар Клас-F
Със спортно настроено окачване
Високо ниво с CD и AM/FM радио
Огледало с двойна P/Heat/Signal/Pud лампа
235/45 R18 98W Гума
(+)"D"
18" алуминиева джанта в стил 1
Серия 60 <<-- това число тук дава нивото на оборудване. По-ниските нива са примерно "Серия 20" и "Серия 40". В зависимост от модела и годината може да се променя броя. Форд Фокус примерно има поне 5 нива през някои години
Waffle B (AC) / Midnight Black
Stardust Silver (металик)
Като гледам допълнително сложените джунджурии и прикачената брошура, колата е най-високото ниво на оборудване. За Германия и Великобритания тогава се е наричало "Titanium". Тези, които съм отбелязал в червено са допълнителни пакети или опции, които не са в стандартните нива на оборудване.

Прикачам стара брошура от Великобритания. Най-вероятно пакетите са били същите и за Германия. Все пак е от големите размери автомобили, а там цените са започвали от по-голямо число. Може да сравниш таблиците.

Мое лично мнение - добре и точно е бил окомплектован автомобила.

Добавено:
Източникът на брошурата е форумът TalkFord: https://www.talkford.com/threads/2007-03-ford-s-max-sales-brochure.402419/
Гледам, че имат библиотека с брошурите от Великобритания/UK
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/