Ford S-Max - Ръководство на купувача

Започната от Bobi, 23 Септември 2011 02:09:12

« назад - напред »

0 Потребители и 6 гости преглеждат тази тема.

Bobi

"Да купя ли S-Max?",  "Надежден ли е и какви дефекти дава?"  Отговорите на всичките Ви въпроси на едно място :

Ford S-Max - Ръководство на купувача


mitakinen

#1
Предистория
На Автомобилния салон в Женева през 2005г. Форд представи концептуалния модел SAV /Sport Activity Vehicle/. Идеята на автомобила е изцяло нова и е определяща за бъдещето на Ford Europe.



Изпълнителният директор на дизайнерското подразделение на Ford Europe, Мартин Смит, заяви: "Вярваме, че в сегмента на семейните автомобили има голям потенциал за нетрадиционни автомобили с профил, пропорции и външен вид, които отразяват активния начин на живот".



"Ford SAV Concept демонстрира също така, как ние можем да използваме гъвкавата си автомобилна архитектура, за да създадем по-голям обем моделни варианти, които да привлекат повече хора към марката Ford. Това е началото на една бъдеща история и е определящо за едно вълнуващо бъдеще", добави г-н Смит.
Производството започва в завода на Форд в Генк, Белгия, където се сглобява и Мондео. S-Max влиза в продажба през юни 2006 г. заедно с новото поколение Galaxy .  Той предназначен да е спортен, като седан и просторен, като един MPV .  S-Max  получи много положителни отзиви и награди и е избран за Европейски автомобил на годината за 2007 на 13 ноември 2006.

Характеристики
S-Max е първият автомобил в гамата на Ford отличаващ се с кинетичен дизайн . Kinetic Design схема включва ъглов фарове, двойни трапецовидни решетки, и големи калници.



Платформа: Ford EUCD / Междуосие: 2850мм. / Дължина: 4768мм. / Широчина: 1884мм. / Височина: 1658мм. /  Тегло: 1605 – 1905 кг. / Товарен обем: 285 – 2000л.



Един основен коз за продажба на S-Max е "Fold Flat System".  Този дизайн позволява безпроблемно втория и третия ред седалки, за да се прибират в пода, оставяйки допълнително място за съхранение.



Модели
За Великобритания и Ирландия има три производни на S-Max: Edge, Zetec, и висок клас Titanium.  Ford заяви, че около шестдесет процента от всички купувачи на S-Max избират Titanium спецификация.  За останалата част от Европа нивата на оборудване са: Trend, Titanium и горната част на линията Titanium S.
През март 2008 г., мощен 2.2 175 PS TDCi комън-рейл дизелов е добавен в Titanium серия и е въведена Ford Convers+ системата за таблото. За съжаление такова табло не може да се поставя на колите изработени дотогава.
През септември 2008 г., популярната 2.0 140 к.с. TDCi ръководство на двигателя се предлагат с CO 2 от 159 г / км.
S-Max Trend  се произвежда в Китай от 2010 година в град Цунчин от Chang'an Ford Automobile Co, Ltd.  Тенденцията е в основата на нормалния S-Max, но без задния ред седалки.  Идеята е да го направи по-евтино и да се даде повече пространство за съхранение на хора, които биха могли да го искат.
През 2010 г. MAX е представен фейслифт на S-MAX.



.

Двигатели и трансмисии
Всички S-Max използват версии на Ford Duratorq и Ford Duratec двигатели .  S-Max използва пет-степенна или шест-степенна механична предавателна кутия, както и шест-степенна автоматична опция.
    1.8 TDCi 125 к.с., 5 степенна ръчна скоростна кутия (123 к.с.)
    1.8 TDCi 125 к.с., 6 степенна ръчна скоростна кутия (123 к.с.)
    2.0 TDCi 140 к.с., 6 степенна ръчна скоростна кутия (143 к.с.)
    2.0 145 PS, 5 степенна ръчна скоростна кутия (138 к.с.)
    2.0 145 Flex Fuel, 5 степенна ръчна скоростна кутия (128 к.с.)
    2.2 TDCi 175 к.с., 6 степенна ръчна скоростна кутия (173 к.с.)
    2.3 161 PS, 6 степенна автоматична (158 к.с.)
    2.5 220 PS, 6 степенна ръчна скоростна кутия (217 к.с.) (споделена с Ford Focus ST )
Новите бензинови двигатели за 2010/2011:
1.6 STCi EcoBoost, 6 степенна ръчна скоростна кутия, 160 к.с.
2.0 STCi EcoBoost, Powershift, 203 HP

Безопасност

Ford S-Max е получил 5 - Star / 36 точки (най-добър в клас) рейтинг от Euro NCAP. 



Челен удар
Въздушна възглавница за коленете и защита на коленете на водача и бедрените кости от структури в таблото. Волана се премества напред по време на удара да се осигури по-голяма защита за водача. Гръдния кош на водача и пътника бяха единствените области от тялото, за да не изкара максимален брой точки.

Страничен удар
S-MAX изкара максимален брой точки за изпълнението си в страничен удар.

Защита на деца
Деактивиране на въздушната възглавница за пътника  с ключ може да бъде закупено като опция от дилърите на Ford. Без ключ за обезопасяване детска седалка обърната назад не трябва да се използва в предната пътническа седалка. Наличието на ISOFIX за закрепване в страничните седалки на втория ред не е ясно маркирани.

Защита на пешеходци
Защитата, предлагана от бронята крака пешеходец е оценен предимно "справедливо". Въпреки това, предния ръб на капака няма точки за защита, предлагани на горната част на крака на пешеходците.

В S-Max е интегрирана  Интелигентна Система за защита ( IPS ), която комбинира едно тяло структура - оптимизирана е за здравина и удароустойчивост и помощни средства за водача,  с които да се избегне злополука и функции, които намаляват вероятността от наранявания при удар.  Тя има много съвременни въздушни възглавници, включително въздушна възглавница за коленете и гръдния кош въздушна възглавница.  S-Max има усъвършенствана система за защита на вратите, триточкови предпазни колани, оптимизирани предварително обтегачи, ограничители на натоварването, анти-изплъзване седалка, сгъваема кормилна система и педали за безопасност. Антиблокираща спирачна система (ABS) , заедно с електронно разпределение на спирачното усилие (EBD) и система на стандартната електронна стабилизираща програма (ESP)

Проблеми

Колата не разполага с резервна гума и няма къде да се съхранява такава. Само уплътнител за гумата и компресор за вкарването и в спуканата гума.
Само 2.2 турбодизел очевидно снабден с турбо, а не на две последователни турбо и понякога страда колебание и загуба на мощност при 2000 оборота в минута. ECU-то на 2.2 дизеле оптимизирано в края на юни 2008 г..
Лош икономичност и слабото представяне от 1.8TDCI могат да бъдат излекувани от промяна настройките на ECU. Съобщава се и за проблеми при дизелови двигател с филтър за твърди частици – след около 10 000км. колата влиза в сервизен режим.
Батерия
Има някои доклади на батерии, които не трае толкова дълго, колкото те трябва да са. Батерии може да се провалят след най-малко след една година. Съобщава се и за често изгаряне на задни габаритни крушки.
Вибрация
Някои хора се оплакват от вибрации, при шофиране на магистрала. Точната причина за появата на тези вибрации остава неизвестен, тъй като не е установено при диагностика.
Гуми
S-MAX унищожава предните гуми много бързо. При закупуване на автомобил втора ръка проверете състояниетона  гумите, така че да могат да се преговарят съответно. Предни гуми обикновено траят около 15-16 000 км. А живота на задните гуми е около 24-25 000 км.
Има съобщения за "тананикащ шум", появяващ се при скорост над 80+км съпътстващ с  ABS недостатъчност (на 2.0 TDCI). "Тананикащ шум", по-късно е идентифициран като симптом на помпата на ABS.
Доклади има и за протичане на панорамни покриви.
Многобройни оплаквания от проблеми с алармена система, оплакване от наводнения в тръбата краката и разпадане на задната дръжката на вратата.
Доклади има и  за двигателя 2.0 бензин  - рязане и прекъсване в бездействие и почукващ шум, когато спирачките са използвани. В Сервизите са подменяни главния спирачен цилиндър, но заекването и рязане на празен ход, все още продължава и в рамките на 5 седмици се чева  шум, когато спирачките са използвани.
Жалби има и за проблеми с подлакътника в центъра, освобождаване на капака на двигателя и задния пепелник.
Доклад на скоростния лост механизъм за избор на първа вместо на заден ход и обратно. Предни сензори за паркиране (когато са монтирани) изглежда са излишно склонни към смущения.
Блокирани вентилация и канализация може да доведе до наводнения и сериозни щети на окабеляването. Уверете се, че няма вода в каналите и под предното стъкло и ако е така, изчистете канализацията.
Също така се очертава да бъде проблем на проникване на вода в двигатели на чистачките и модул за аларма, което води до алармата, за да отиде на случаен принцип.
Доста от докладите на преждевременно износване на маховика / съединител на дизеловите двигатели.
съобщават се и за проблеми с трудно задвижване на 2.5T след около 55,000 км. Съединителят става "мек".
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

rashev

Здравейте,
Предстои ми за закупя употребяван S-max най-вероятно от някоя от автокъщите в София или Дупница.
Технически не разбирам от автомобили. Искам преди да го купя да направя поне някакви основни проверки на състоянието му.
До колкото разбирам има обща сервизна база данни за S-MAX поддържана от FORD. Това значи, че всеки S-MAX би трябвало да има някаква история и да може да се провери в тази база данни?

Това вярно ли е? Как може да се ползва тази база данни и какво трябва да се знае за дадения автомобил за да бъде проверен в тази база данни?

Мога ли преди да купя автомобила да го вкарам в сервиз примерно в Мото-Пфое за моя сметка и да направят някакъв диагностичен преглед ? Какъв трябва да бъде този преглед?

Предварително благодаря за отговорите!

Nebhotep

Здравей, в Мото пфое има такава сервизна база данни (само за продадани коли на територията на България от дилъра), но колата която ще купуваш ще фигурира в нея, само ако някога е минавала там за обслужване или ремонт. Ако е внесена от чужбина наскоро, надали ще я има изобщо. Важно е да си направиш сметка за пробега на автомобила, а той ще зависи най-вече от годината на производство и страната, от която е внесен. Имай предвид, че тези коли се взимат най- често за фирмени цели и се карат много поне 40 -50 000 годишно. Ако колата например е произведена 2007 г. и е внесена тази година, то тя ще е на 7 години и с приблизителен пробег 250 000 -300 000 км.
Добре е да закараш колата в Мото пфое, като ще си запратиш диагностиката, около 50 лв. и ще помолиш да проверят в базата данни дали някога е била обслужвана при тях. За да се провери при тях е нужен регистрационният номер на автомобила. Прегледът трябва да се състои задължително от компютърна диагностика, преглед на ходова част, стенд, преглад на двигателя и системите на автомобила. Внимавай много, защото ремонтите по тази кола са скъпи. До 200 000 км . няма проблеми,  но след това нищо не се знае. Дай конкретната обява да я разгледаме и ако имаш номера на рамата и ще помагаме с каквото можем. Успех!


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

mitakinen

Моя съвет е да си купиш колата от частно лице, който си я кара или от МП. Може да са малко по-скъпи, но намагарени коли от джамбазите може да ти излязат и по-скъпи. Годината няма много голяма значение - както може да има коли на 2г. и да са над 250 хил. км. така има и като моята, която е 2007г. и е на 130 хил.км.
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

pAbLo

Аз затова си свалих моята от продажба засега...
Има и друг момент - всико изрядно и описано,но никой не дава исканата цена...
http://www.cars.bg/c751139 тази ми е леко скъпа,но може да се огледа... Поне е от дилър
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

krasi markov

Здравейте!Предстои ми покупка на ес макс и се колебая м/у няколко автомобила.
Моля ако може за някакво мнение за всяка една обява.
My Link
тази най ми допада,но пък е на малко километри,там ми е съмнително:)
My Link
Този не е титаниум,но пък е обслужен и с регистрация и по нов.
http://www.cars.bg/c1286406
този също ми допада:)
4   http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11439544376067935&slink=akdshu
И този,който пак е на малко километри :-[

Другата седмица ще ходя да ги оглеждам,та  ако може някой съвет да дадете за да се ориентирам по добре.

Alexi

първия стои много отдавна ,има нещо гнило .. цената е без ДДС освен това ..

krasi markov

#8
И аз го гледам поне от 5 месеца,каква може да е врътката?
Освен ако с ддс-то не струва 13000.
Някакво мнение за втория?



valyo08

На третия-от "Темпо сервиз", задна дясна врата е пребоядисвана.Ако ходиш на оглед си вземи човек,който знае къде да гледа.Все пак,не са малко пари.А километрите..................едва ли трябва да те блазнят.


spaun

#10
Третия когато се появи онази личност лъга ,че 7 дена ще му боядисват бронята и Oще 5 дни ще го мият. Много внимавайте. Този втория в Бяла го гледах преди месец има някои скрити неща, които не са описани, като скъсана ръчна и др. Собственика не е склонен да свали от цената.

krasi markov

Първо ще гледам тези в София.За оглеждане разбирам долу-горе,но ето че мога да си спестя ходене до Бяла от поста на колегата:)
Ако някой е ходил да гледа и другите ще е още по-добре да знам какво да гледам:)

hotblooded

 Тея от първата обява послъгват ама... "четиризонов климаторник", "всички възможни екстри"... Това е по-скоро Тренд с добавен темпомат от колкото Титаниум, ама както и да е...  Обаче "ПЪЛНО ТЕХНИЧЕСКО ОБСЛУЖВАНЕ НА АВТОМОБИЛА преди предоставянето му за продажба (всичко без масла, филтри и ремъци)" - звучи като "пресен айрян, ама без кисело млЕко"...   Както и да е, описанието да е кусура - на място ще се прецени най-добре. А и щом е от Мото-Пфое - би могло срещу 36лв да му се вземе и сервизната история (докато е бил обслужван там)

Alexi

мда първия не е титаниум а тренд

krasi markov

Цитат на: hotblooded в 13 Септември 2015 18:47:52
Тея от първата обява послъгват ама... "четиризонов климаторник", "всички възможни екстри"... Това е по-скоро Тренд с добавен темпомат от колкото Титаниум, ама както и да е...  Обаче "ПЪЛНО ТЕХНИЧЕСКО ОБСЛУЖВАНЕ НА АВТОМОБИЛА преди предоставянето му за продажба (всичко без масла, филтри и ремъци)" - звучи като "пресен айрян, ама без кисело млЕко"...   Както и да е, описанието да е кусура - на място ще се прецени най-добре. А и щом е от Мото-Пфое - би могло срещу 36лв да му се вземе и сервизната история (докато е бил обслужван там)

Taka ще направя,мерси колега:)

T-Mac


Alexi

2.5цата чак на мене ми хвана окото

krasi markov

За първата са ми много парите,а за вторатаааа много ми харесва ама е змей горянин.А пък и вече съм по олегнал не ми трябват чак толкова коне,а и данъка е 300лв:)

martin1977

Никога конете не са в повече. Кола с много коне може и много, може и малко. И аз съм улегнал, 170 коня не са малко, но не винаги са ми достатъчни, а не съм състезател. Безспорно взимай 2.5 и не го мисли, стига да е читав. Ако ще те събори разлика от 50 лв в годишния данък, не взимай нищо. А разликата в разхода на фона на мощността и удоволствието е напълно оправдана.

krasi markov

To не е само данъка,но и разхода на гориво.В момента имам астра и един джип-руски и двете са на метан,астрата ми гори 5-6 лв,а джипа 15лв извън градско:)
Нормално каране  с 90-100км,без юркане ми дава този разход :D.За градско не говорим ,там вече ще е доста повече.


Alexi

абе данъка не е 300 лв ,малко повечко е към 500 .. освен това ще похарчва ,ако е проблем харченето търси дизелче

krasi markov

Калкулатора толкова ми го изчислява за Габровския регион говорим.

Dmitarcho

В Габрово са ни ниски данъците, Алекси ;)
Ръца Пръца

jonsix

Здравейте. От известно време следя форума и ме гонят мераците като колегата krasi markov и оглеждам и аз за S-max. Та попаднах на следната обява: http://www.carmarket.bg/ford-s-max-2.0tdci-individ-894637?rn=6&brand_id=33&model_id=481&price_to=15000&year_from=2007&sort=1&extras%5B%5D=12 Ама много ме притесняват тези 129 000 км. От изчетеното до тук останах с впечатление, че много трудно да се намери такава кола с такива км особено при нашите автоджамбази. Някой може да сподели по кои части най-много си личат многото километри? И според вас дали си струва да се гледа конктретно тази обява или някой ако вече я гледал .. :)
Благодаря

krasi markov

Цитат на: jonsix в 18 Септември 2015 16:11:47
Здравейте. От известно време следя форума и ме гонят мераците като колегата krasi markov и оглеждам и аз за S-max. Та попаднах на следната обява: http://www.carmarket.bg/ford-s-max-2.0tdci-individ-894637?rn=6&brand_id=33&model_id=481&price_to=15000&year_from=2007&sort=1&extras%5B%5D=12 Ама много ме притесняват тези 129 000 км. От изчетеното до тук останах с впечатление, че много трудно да се намери такава кола с такива км особено при нашите автоджамбази. Някой може да сподели по кои части най-много си личат многото километри? И според вас дали си струва да се гледа конктретно тази обява или някой ако вече я гледал .. :)
Благодаря

Остави километрите,те са на по 250-300к,ами тя май и 5-местна.

jonsix

Цитат на: krasi markov в 18 Септември 2015 16:26:53
Остави километрите,те са на по 250-300к,ами тя май и 5-местна.
Май май е 5 местна или поне не се виждат никакви дръжки с който да вдигнеш третият ред седалки.

spaun

Цитат на: jonsix в 18 Септември 2015 16:11:47
Здравейте. От известно време следя форума и ме гонят мераците като колегата krasi markov и оглеждам и аз за S-max. Та попаднах на следната обява: http://www.carmarket.bg/ford-s-max-2.0tdci-individ-894637?rn=6&brand_id=33&model_id=481&price_to=15000&year_from=2007&sort=1&extras%5B%5D=12 Ама много ме притесняват тези 129 000 км. От изчетеното до тук останах с впечатление, че много трудно да се намери такава кола с такива км особено при нашите автоджамбази. Някой може да сподели по кои части най-много си личат многото километри? И според вас дали си струва да се гледа конктретно тази обява или някой ако вече я гледал .. :)
Благодаря

Не са малко тези пари (13500) като гледам как е маркирал екстрите.  (rofl) Колата със сигурност няма "Подгряване на седалки", "7 - местна", "Автопилот". Просто ги няма бутоните за тези екстри

Alexi

много бедно оборудван екземпляр ,виж нещо друго

jonsix

Благодаря Ви за съветите .. явно търсенето продължава :) За съжаление в цялата страна няма много обяви за S-max.  Краси, ти до къде стигна с издирването?

krasi markov

Взех да се замислям да ходя до немско:)
Покупката се отлага поне до другия месец,че част от парите отидоха по друга пътека:)