Дали да не съгреша с Dacia Sandero Stepway - ново?!

Започната от To4kata, 29 Април 2024 08:26:47

« назад - напред »

0 Потребители и 5 гости преглеждат тази тема.

To4kata

#150
Цитат на: Pyrhel в 27 Май 2024 13:42:29Колите обаче са в различен клас - Сандерото е в един клас с Фабиа (Б сегмент) а Скалата е в Ц и е над 30 см по-дълга. Камик и Байон (?) са заедно и са по-малки от Скала.

Мен събкомпакт сувчетата или кросоверите ме дразнят - малък багажник, греда отзад, не стъпва добре, харчи повече и на автомивката ти взимат като за джип. А разликата в клиренса е само 1.5 см.

Вероятно е така. Аз затова и питам, щото аз ги оценявам само на въшен вид и като двг. От изброеното това, което вероятно може да ме откаже е стабилността и люлеенето при неравен път и в завои. Иначе и двете са с по-голям багажник от Фокуса, с който съм в момента. Разхода сигурно ще е подобен, а на мивката си ги мия аз ...


Жоро Петков

Един съученик има рапид на 80 000км основен ремонт на двигателя (бензинов).
Една приятелка има скала - в литри може и да пише, че е по-голям багажника от фокуса, но не е. Вътре също. С 1.5 двигател е и долива смело масълце (купена е нова преди 4г). Ръждясаха и задните дискове и професионалния съвет от ЕураТек е - качи се на тангентата и опъни ръчната.
Ако ще е ВАГ - дизел, там доливането на масло е по-малко само
е тровиш малко повече ама к'во ти пука... (дизелгейт...)
Шкода никога не са се славили със стегнато поведение по завоите. Ако ги сравняваш с Фокуса ще останеш изключително изненадан. Само си струва да споменем, че Фокус 4, с греда отзад взима лосовия тест със скорост 83км/ч.
Ако търсиш пътно поведение от ВАГ групат си сгрешил - там печелят в други категории.
Пърхел е прав за "субкомпактните" сув-чета. Изглеждат големи, а вътре теснотия и без багажник.


To4kata

Абе голяма хвалба на тези Камици по ревютата, хеле пък с 1,5 мотора. Че и просторни били. Виж Хюндая е тесничък отзад /поне седнах в него/, не е нещо фрапиращо, но все пак. Абе ще отида да ги покарам по-нататък. Ако не друго е забавно, но ако не ми харесат се отказвам от градските СУВ тотално. Не знам що така се запалих покрай това Сандеро. От това което видях на живо досега, а то не е много, единствено i30 ми хареса, но там чакат нов модел и цените ще отидат извън бюджета. Скалата сигурно е хубава кола, но ми изглежда доста скучновата /както и Рапида/ - фокусът ми е далеч по-симпатичен и вълнуващ.

zz_stefanov

Карал съм преди три години, четиригодишен тогава рапид.
Не съм с големи претенции, но за мен рапида возеше по зле от фокуса който карам сега.
Дано Камика да е по добре, че ми лови окото ;)

saggy

Ако не греша, Рапида и сега Скалата са бюджетни модели и при тях е поспестено от окачване и возия. Компактните сувчета са голяма измишльотина - на основата на малък градски хечбек, но повдигнат и по-ръбат. Според мен не си струват парите, освен това на дълъг път най-вероятно са и по-шумни заради увеличената височина. Онзи ден гледах едно до друго паркирани Фокус 4 и Хюндай i30 - доста близки по форми, но Хюндаят беше с по-добрият дизайн.

Alexi

тия малките колици ако не се карат основно в града и да търсиш компактност не си заслужават .. ако сложиш някоя и друга екстра отиваш на цената на по горен сегмент ,където част от тия екстри са серийни .. за мен най добрия вариант винаги е бил закупуване на по голяма кола с по голям мотор и повечко екстри ,но вместо чисто нова е да речем на 4-5г и под 100к км ,но основната обезценка е минала вече

To4kata

Е добре де, не е ли красота https://en.wheelz.me/hyundai-bayon-2025/? По размери е приблизително като Фокуса, аеродинамика, екстри фул, всичко. Ама пуста пластмасария - цялото табло, корите на вратите и каквото се сетите вътре. Но както се казва то не може ... и бира, и лимонада /ако перефразирам друг популярен израз/!

Алекси, прав си, така купих фокуса - първи собственик в гаранция за 16 хилки преди 3 г. Ама избора вече доста намаля, с автокъщи не ми се занимава, а и цените хвръкнаха и на старите коли. А пък и един път се живее, минах 50, дето се вика да си поглезя г...а и с ново от магазина ми се ще!

Жоро Петков

Байон-а е Форд Пума... демек фиеста... нищо общо с фокуса човек. 258см междуосие (толкова е и на Пумата). Новия Фокус 4 е с междуосие 2700мм, а твоя в момента е 2650мм.
Основната разлика между сегментите сам си забелязал е точно материалите вътре. Фиеста - всичко пластмаса, Фокус - тук таме мек материал, Мондео - почти няма пластмаси.
При всички марки е така. Алекси е прав, че в по-високия клас екстрите си идват направо. Друг е въпроса какво и дали ти харесва.
За мен лично Форд Пума е на светлинни години по дизайн вътре и вън от корееца, но красотата е в окото на наблюдаващия :).
Байон-а е с мощности 100 и 120к./с, а Пумата има 125 и 155 версии... Цените на наличните Пуми са като на Байон-а. А имай предвид, че Мото Пфое не са публикували всички налични автомобили. Трябва да идеш и да ти направят лична оферта.

To4kata

#158
Не знам друго ама голямо люлене пада при неравен път и ниска скорост в града - 8:57 Bumpy road https://www.youtube.com/watch?v=KC4QwW6ZilY

Който от вас е карал SUV да сподели, ама на мен това хич не ми харесва! Нямам идея пътя какъв е и как обикновен хечбек ще го понесе, ама едва ли ще е чак така.

Alexi

разбира се че люлее ,освен това накланянето в завой е далеч по голямо от на лека кола - карал съм Рав4 и Хонда ЦРВ ,тия паркетниците не са моята кола определено .. по големите джипки са по добре но там цените са други


Жоро Петков

За Кугата съм 100% убеден, че има по-малко крен от доста леки коли. Возили са ме по завоите към Смолян - стъпва много стабилно. Предполагам, че и Пумата е подобна.
С риск да се помногократя вече - Форд ако не други поне са добри в настройките на окачването.

saggy

Нормално е да се накланя и тресе. С по-къса база е от големите сувове, а е по-високо от хечбек. Големите сувове са стабилни в завои, но там не е спестено от окачване. Пумата наистина я хвалят и добре се продавала. Интересно кой двигател е по-надеждният - VW TSI или Ford Ecoboost?

F Focus

Цитат на: saggy в 29 Май 2024 11:52:00Нормално е да се накланя и тресе. С по-къса база е от големите сувове, а е по-високо от хечбек. Големите сувове са стабилни в завои, но там не е спестено от окачване. Пумата наистина я хвалят и добре се продавала. Интересно кой двигател е по-надеждният - VW TSI или Ford Ecoboost?

Да споделя моите 5 ст. по темата за по-големите сув-ове от личен опит-чисто нова "Тойота" Ленд Крузър модел отпреди 15-на години (от най-новите нямам впечатления) люлееше зловещо в завои, докато "Хюндай" Санта-Фе беше направо бетон!
Т.е. искам да кажа, че тест-драйв е задължителен и вероятно ще има доста изненади-положителни, или отрицателни, и че не трябва да се робува на марката.

To4kata

#163
Ами видях и Шкодата /Камик/, не я карах, но мисля че няма и нужда. На кратко, след толкова суперлативи по ревюта и форуми - очаквах повече! На пръв поглед оставя добро впечатление. Дори са се опитали да изглежда премиум, но дявола е в детайлите! Като пространство е Ок, даже е по-добре от Фокуса или поне не отстъпва. Но има някои пластмасови акценти по таблото и вратите, които уж са ги сложили за по-хубаво, а те самите са тънки пластмаси, които се огъват, поддават и поскърцват сериозно. Някаква мода ли е, не знам, но и тук през цялото табло минава една тънка пластмасова ивица /широка една длан/, покрита с плат! На Дачията поне беше по-плътен плата, а и имаше накаква мека подплънка и стоеше горе-долу приятно. В Шкодата плата е плеснат директно върху пластмасата, светло сив, тънък /като на панталона ми/, без подложка - ми това като се опече на слънцето ще заприлича на парцал след някоя година. Само в топ обурудването Монте Карло, плата е заменен от карбонов елемент, който стои вече добре. Копчето на ръчната се люлее и дрънка още в шоурума /има оплаквания и в Шкода форума/. Другите копчета по таблото щракат като на стария ми касетофон. Формите са едни ръбати и резки. И като добавим и твърдата возия и някак си позагубих желание ... Качих се и в Карока - там е друга бира!

Такива са ми първите впечатления, поне от автомобила който бе изложен там! Може при друго обурудване или с друга тапицерия да изглежда и по-добре ... Скала нямаше изобщо.

Хюндаят може и да изглежда по-пластмасов и евтин като интериор, но е сглобен изключтелно грамотно и оставя чувство за солидност. Копчетата по таблото са с много приятен стегнат ход и не щракат изобщо. Като натискаш пластмасата - камък, няма скръц, няма пръц. На Фокуса ми проскърцва повече. Таблото, корите на вартите са  отлети монолитно, няма излишни елементи. По тесничък е и доста по-семпъл вътре. По-нисък и като клирънс (16,5 см vs 18,3 см при Шкодата) и като обща височина, с по-добра аеродинамика. По-лек 1050 кг vs. 1250 кг - демек 100 коня ще теглят още по-добре. Ще вози и по-меко и приятно според мен, но ще отстъпва като стабилност. Може да го покарам 1 час, но се съмнявам че ще "сварим боба" и с него! Качих се и в Кона - и там е друга бира!

Извода май е ясен - нова кола до 60-65к не става за хора с много претенции за комфорт. Ама то защо иначе да купуваш чисто нова кола, ако е само да си вършиш работа и ква да е, що годе читава, втора ръка ще свърши работа.

PS. Макар, че попаднах и на мения, че и далеч по-скъпи автомобили поскърцват яко в салона. Не знам, аз в по-скъпо от Фокус не съм се качвал за повече от 10 мин.

Жоро Петков

Да не те е яд ще ти кажа, че на Мондеото ми прискърцват копчетата за управление на огледалата - отвреме на време ги натискам и спират.
Новото 20 е 50 - т.е. коли които струваха преди 20 000лв сега са 50 000 - евтините пластмаси са взели връх. Ще има ренесанс в някакъв момент де - ако прекалено изнаглеят просто хората ще спрат да купуват. Така стана в премиум сегмента та сега сумати марки си връщат V двигателите с големи кубатури.
Относно клирънса не знам дали си запознат, но много марки лъжат, защото няма унифицирана система за мерене. Някои го дават на пълен автомобил, други на празен, а има огромна разлика.

Според мен си направи кефа и си вземи нещо ново! Няма как една кола да ти отметне всички точки, при положение, че я взимаш за твой кеф, а не за работа. Аз след фокуса си взех мондеото и още след 1 седмица вече имаше неща, които ми липсваха и ги исках. За момента единствено БМВ Комби 530d ми отмята всички тикчета, освен цената...
Всички тук (дори и да не си признават) са направили компромис. Наскоро имаше проучване, че 80% от българите биха карали нова кола ако можеха да си го позволят. Така, че не ги слушай тия приказки, че старото е по-добро.

To4kata

Абе, по едно време взех да си мисля, че аз нещо не съм в ред. Една камара народ припада по този Камик, аз му намирам кусури. Ми вратата му кънти на кухо и дрънчи като я затвориш. Корейците също не ги разбирам. Постарали се като екстериор, а вътре i20 едно към едно. Добре де, сложете му още 1000 евра отгоре, ама поне малко го освежете. Всичко в черно, ми тури му малко хром тук там - колко пък скъпо да е това!

За сведение Фокуса го спазарих за 30 мин., не съм се канил като грък на с..не!

ivchotr

Байонът е с излишни извивки в задницата, където са габаритите и стопсветлините. По този начин са му отрязали не малко място от багажника. Защо са го направили, мога само да предполагам.

Китайски градски СУВ: https://haval.bg/haval-jolion/

ivchotr


nogopechen


ivchotr

 :D

Доколкото ми е известно, повечето китайци са всъщност японци с китайска премяна. Гадното е, че в Китай цените им са два пъти по-надолу от тези, на които ги предлагат у нас.


saggy

пфф, а бе не знам каква е манията по тия китайци, промотират се навсякъде дори във Форд форум  (tooth). Те европейците, които 100+ години произвеждат коли, не ги правят качествени и безпроблемни, какво остава за някой, който имитира и копира техниката като цяло. Китаецът хубаво е евтин, но после не можеш да го продадеш, остави поддръжката настрана.

Alexi

ми тоя Кавала е доста прилична машинка,един колега си го купи нов за сега е доста доволен но рядко виждам човека че сме от различни градове да го разпитам как е . Дизелче ,фул екстри автомат екстриор интериор доста барнати . Мотора не го знам на коя фирма е производство може и китайски да е .

ivchotr

Бензиновият 1.5, със 143 коня, е на Исузу. Или поне е бил техен в моделите на Грейт Уол преди 7 - 8 години, по информация от представителя на марката у нас. Не съм ровил лично да проверявам, та ако не е вярно, моля да бъда извинен.

Колкото до резервните части и консумативите - без съмнение всичко ще е 100% оригинал. Все пак ще са китайски  (tooth)

To4kata

#173
Така, и Камик май отпада. Напънах се да го харесам, но не става. Разбирам, че си ме тегли по-аеродинамичната и плавна линия. Загледах се в Скала и мога да кажа, че не е зле. Даже е и малко по-евтина, пък и с по-голям багажник. Струва ми се и по-височка от Фокуса като клирънс. Какво ще кажете, ето това съм харесал https://www.youtube.com/watch?v=D76YbCSgpOc&t=2s , вероятно не с тези джанти, но останалото излиза около 45 хилки.

Alexi


Жоро Петков

Най-евтината оставия е 50 000:

https://stock-cars.skoda-auto.com/451/bg-bg/?step=filters&ModelFamily=NX_2024

Скала има налична само една с 1.0 ТСИ... мъртва риба в цеха.
Ако ще поръчваш ще чакаш 4-5м и няма да имаш отстъпка.
Пумата защо не ти харесва или пък Фокус?

https://sale.ford.bg/?model=PUMA

ето ти пуми от 40 до 57 000лв.

Скалата създава измамно усещане за простор, а всъщност си е Фиеста...

Pyrhel

В темите напоследък доста интересни неща се твърдят - 15-20 годишните автомобили са върхът на автомобилостроенето, пракрасно усещане като се качиш в тях и зад волана, пътни поведения, стабилности, накланяне. Имам усещането, че повечето не карат ежедневни и най-обикновени коли с приключили амортиьсори, а времена на Нюрбургринг ще се поставят (beer)

Сега пък измамно чувство била Скалата. Толкова измамно, че:
- 30+ см по-дълга (4,05 м срещу 4,36);
- 170+ литра по-голям багажник (292 л срещу 467);
- 8 литра повече гориво (42 л срещу 50);
- по-голям върт. момент при 1.0;
- почти точен квадрат в диаметър:ход на буталото;
- дискове отзад (фиестата е с барабанчета);
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Цитат на: To4kata в 12 Юни 2024 08:05:56...Какво ще кажете, ето това съм харесал https://www.youtube.com/watch?v=D76YbCSgpOc&t=2s , вероятно не с тези джанти, но останалото излиза около 45 хилки.

Изглежда по-добре от Дачия :D Харесва ми като цяло. Най-малкото не са качили мултимедията връз арматурното табло, че да не може нищо да се види навън заради нея.
С какъв двигател би я взел? И според мен 1.0 е доста малък за това купе. Ако ще и с две турбини да е. Няма да изкара дълго.

Ilian Petrov

Цитат на: Pyrhel в 12 Юни 2024 12:11:18Сега пък измамно чувство била Скалата. Толкова измамно, че:
- 30+ см по-дълга (4,05 м срещу 4,36);
- 170+ литра по-голям багажник (292 л срещу 467);
- 8 литра повече гориво (42 л срещу 50);
- по-голям върт. момент при 1.0;
- почти точен квадрат в диаметър:ход на буталото;
- дискове отзад (фиестата е с барабанчета);

По-малка е Пумата, но нека да бъдем коректни с данните:
ГАБАРИТИ 5 врати
Габаритна дължина без теглич (mm) 4186
ОБЕМ ЗА БАГАЖ (ЛИТРИ)
Конфигурация с 5 места (натоварен до ръба на багажника, с комплект за ремонт на гуми/mHEV) 456 (402)

Pyrhel

Съгласен, както казваш - нека сме коректни:
Цитат на: Жоро Петков в 12 Юни 2024 11:17:37Скалата създава измамно усещане за простор, а всъщност си е Фиеста...
https://www.auto-data.net/en/compare?carId1=44523&carId2=50906&carId3=
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.